Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 18. april 2006 #341 Skrevet 18. april 2006 Kristin; jeg blir så veldig gjerne med på et "ikke spise usunt" opplegg fra i morgen...kan jeg det....?? Hmmm....har nå trøkka i meg en hel pose med sånne små mandelegg fra Anthon Berg... gubben fikk bare smake et par stykker før posen var tom.. For å være litt seriøs her; jeg er håpløs til å gå å småspise hele dagen og det må det bli slutt på!! Jeg legger ikke på meg av det, men jeg føler meg fryktelig usunn, så fra i morgen av er det kun spising til måltidene! Avtale?? Kanskje vi har som mål å prøve en halv dag nå først... Nei, nå sporer jeg helt av her. Altså; monte - kjempelur idè å tenke at et rom skal ha visning. Hos meg blir det stua, og i kveld har jeg funnet en eske hvor jeg har putta oppi mye rart som stod i hyller, på peisen, hang på veggen osv. Deilig å få stua litt frem igjen... tapeten og gardinene er det ikke så mye å gjøre med akkurat nå, men det hjelper at det hvertfall ser litt ryddig ut! Ellers har jeg vaska en maskin med klær og tørka en maskin i tørketrommelen. Det ser heller ikke helt på trynet ut rundt vaskene så jeg er ganske fornøyd. Det er vel ikke helt klart til å begynne vaskingen enda. men jeg har fått litt arbeidslyst og det er det viktigste. I morgen skal jeg ta peisen, vinduskarmene i stua og prøve å få rydde litt rundt om. Håpet er å få vaske litt også. Gi meg gjerne en bitteliten utfordring til stua... Nå er jeg trøøøøøøøøøtt, og vil faktisk gå og legge meg. God natt!!
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 18. april 2006 #342 Skrevet 18. april 2006 Hei igjen! har du rene stuevinduer? Har du støvete glasshyller el i stuen? Der er dine utfordringer! Jeg har tatt all klesvask i dag, satt på oppvaskmaskinen, ryddet stuen oppe og ett barnerom + at vi fikk snudd en skapdør der også. Har fjernet en hylle som ikke brukes mer, og tatt litt mål rundtom for å planlegge videre prosjekter. også har gubben og jeg gått tur i hagen ganske lenge; tittet på spirer og knopper, og planlagt litt der også. Nå er det kvelden her, og jobb imorgen. Ha en fin dag alle! PS! Kristin, godt initiativ å bli sunn! Kan ikke love at jeg klarer å hlde meg helt fri for godis, men kan prøve å trappe ned.
Gjest kristin81 Skrevet 19. april 2006 #343 Skrevet 19. april 2006 God morgen. Kjekt at dere vil være med meg på sunnhetskuren min. Trenger nok litt støtte der ja etterhvert... ikke lett. snop er jo bare så sinnsykt godt... Jeg henger meg på utfordringen fra monte om stuevinduer. Vi bor rett ved sjøen, derfor kommer det mye salt på de, så de ser alltid like fæle ut. eh... kanskje en dårlig unnskyldning for at de er skitne på innsiden også. Skal vaske minst to stuevinduer i dag. Skal også vaske klær i 20 minutter. rydde en hot spot på kontorgulvet, støvsuge litt. hvis jeg orker skal jeg se om jeg får tatt peisen også. Regner her i dag, så da jeg jeg med god samvittighet være inne og gjøre husarbeid. Ha en fin dag kristin
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 19. april 2006 #344 Skrevet 19. april 2006 Hei! Blir like glad hver gang det har vært noen innom her, jeg!! Når jeg ser dere holder på med husarbeid, så går det litt lettere for meg også! Nå har jeg faktisk vært ganske flink og tatt peisen innvendig. All asken er ute og glassene er skinnende blanke. Men jeg ser at hele peisen burde vært malt litt på utsiden ettersom den er hvit. Får kjøpe litt maling en gang... Jeg vil også vaske 2 vinduer i dag....først og fremst på innsiden... Har også som mål å rydde 1 hotspot på pc-pulten og tørke mer støv/vaske glashyller i stua. (har litt for mange av de glasshyllene altså... ) Er jeg ekstra flink får jeg også vasket et par gulver i dag. Akkurat nå skinner solen her, og jeg ser at vinduene trenger en vask, ja... Ha en god dag! Ps; kristin: jeg tygger tyggis for harde livet i dag. Hadde kun en bitteliten skumkanin etter frokost i dag..
Montezuma Skrevet 19. april 2006 #345 Skrevet 19. april 2006 JAAAAAAAAAAYYYEEEZZZZZZJIPPIIII!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er midnat hvilket betyr at jeg har klart en hel dag uten sjokolade og annet godis!!! Takk for inspirasjonen! Tror jeg skal gi meg selv en stjerne! Har tenkt på dere i hele dag, men turte ikke komme hit tidligere og si jeg var flink. Måtte prøve å klare hele dagen først. Og det klarte jeg! Spiste meg stappmett til middag for ikke å orke noe mer senere på kvelden, og var i butikkenog kjøpte masse frukt i tilfelle jeg måtte gnomse på noe. Hurra! Har dere klart hele dagen, skumkaninfrøkner? Ellers har jeg vært på jobb og ikke gjort så mye i huset. Vært mest i hagen og ryddet litt og lekt med Minimor. Har shinet sinken da, og vasket opp og tømt oppvaskmaskinen. Og badene vasket jeg jo forresten igår, så de er så pene idag! Mannen har tatt over noen gulv idag, så de er heller ikke så verst. Nå skal jeg ta litt klesvask og rydde litt i salongdelen på kjøkkenet hvor detfaktisk er mye rot nå. Også ble jeg så inspirert av å ta leiligheten til venninnen min tidligere i uken, så jeg tror jeg skal finne meg en kartong og hive unna en del her ja. Dessuten har jeg lagt ut en del ting på Finn, og skal legge ut enda mer nå! Har ingen peis å vaske, men skal prøve å henge på dere med vindusvasken! Torsdag kan dere rydde i aviskurven/-haugen.
Shea Skrevet 20. april 2006 #346 Skrevet 20. april 2006 Hei og hå alle sammen Nå er jeg innom i gjenn. Håper dere alle har hatt en fin påske. Gjestene mine dro i går og huset trenger så defintitivt en ny runde med støvsugeren og vaskebøtta over det hele. Til tross for at vinduene var nyvasket ser jeg at med mange små i hus trenger i alle fall 3 av dem en ny runde med puss. Sånn er det bare. Heller pusse og vaske enn å gå å kjefte på ungene. Utrolig hvor mye skit og rot det kan bli på 2 uker. Nå har vi jo vært mye ute på turer på dagene da påskeværet har vært på topp så når kveldene kom var det deilig å bare nyte selskapet og sitte i sofaen og prate. Så i går når gjestene var dratt begynte jeg å lage kake til 50 Års dag i dag. Min kjære svigerfar har bursdag og jeg laget kake. Den ble kjempeflott. Kvelden i går gikk til det for det tar litt tid å lage pynten til kaka. Så i dag drar jeg tidlig fra jobb for å hente mann og barn for å dra i selskap. Kommer sterkere tilbake i morgen for da er det fredag og virkelig på tide med helgevask. Sussan, jeg har maling. Si i fra når du har så kan vi jo ta en dag å male peisen. Min ser også helt forferdelig ut og det går ikke å vaske den mer ren. Ellers så skal jeg neste uke forsøke å være like flinke som dere til å gå gjennom klesskapet mitt. For det trenges virkelig. Ha en fin dag Ps. Sender en til hver av dere for oppmuntring og fordi det er så godt å ha dere til inspirasjon.
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 20. april 2006 #347 Skrevet 20. april 2006 Hei på dere!! Velkommen tilbake Shea!! Så flott at du tilbake!! Maling av peis skal bli, jeg gir beskjed så snart jeg har fått tak i maling. I dag har jeg vært superflink etter en dårlig dag i går.. Men jeg må bare innse at jeg er og blir et skippertaksmenneske. Jeg må omtrent ha kniven på strupen for å få noe gjort noen ganger... Og i dag fikk jeg virkelig det. Fikk en telefon om at noen ville komme på besøk allerede i kveld, så da skal jeg si jeg fikk fart på vaskefilla!! Fikk vaska gulver både i stue, kjøkken, gang, bad, gjestedo, inngangsparti osv. I tillegg tørka jeg støv og pussa over litt speil og litt hurtigvasking av vinduer (les stressvasking ) Klesvask har ikke blitt gjort i dag, men nå har jeg ren førsteetasje til helga og det er deilig!! Må innrømme at et par hotspot'er ble flyttet hele opp til 2. etasje i dag, og disse må ned igjen og sorteres i morgen. I tillegg skal jeg rydde aviser og kanskje vaske litt mer vinduer på utsiden. Hvis det er fint vær, vil jeg ut i hagen. Det fikk jeg ikke i dag, siden jeg var inne og vaska hele dagen omtrent. Med andre ord; nyte våren litt. Kristin og monte; klarte å holde meg hele formiddagen fri for snop!! Men det ble et par cookies i ettermiddag og masse snop i kveld når jeg hadde besøk. Men da må det jo være lov... Er fornøyd likevel jeg, når jeg klarte en hel formiddag uten knasking! Hvordan går det forresten med kjøleskapdørene deres?? Er de ryddige nå eller?? Javel....jeg flyter litt på det å ha innebygd kjøleskap.. I morgen gjør vi det litt fint rundt inngangen vår folkens!! Soper, evt. vasker, gjør klar blomsterurner e.l. Slik at vi er klare til å ta imot våren når den måtte komme. God natt og sov godt alle sammen!!
Montezuma Skrevet 20. april 2006 #348 Skrevet 20. april 2006 Koselig at due r tilbake, shea! Sikkert veldig kosleig å ha besøk, men tenker det er litt godt å "få tilbake hverdagen" også? Alikevel er du så flink å går rett igang med å bake kake! Du er jo Supershea! ikke noe godis på meg idag, veeel... me dett unntak. Gikk forbi en kokosbollebutikk hvor en venninne insisterte på å fore meg med et eksklusivt eksemplar av arten...... Kunne jo ikke protestere da! men etterpå gikk vi ca en time-halvannen, så vi fortjente sikkert den kokosbolla :-) Kristin, hvordan har dine godisfri dager gått? Har tilbragt mesteparten av dagen med nevnte venninne, og i kveld var jeg utrolig sliten og trøtt, så jeg valgte sofaen og avisen. Men så tok jeg klesvaasken og fikk deretter en rydderaptus. Så nå har jeg niryddet stuen, og bla pakket vekk en haug med dilleting i en pappeske. Også har jeg fått solgt noen av møblene på finn! Får se hva jeg orker imorgen. Må hvile litt også, får fullt av folk it i morgen ettermiddag. men det blir ikke kake el godis for det; derimot lager jeg et flott fruktfat og kutter opp grønnsaker til dip! *litt stolt av meg selv nå* Vi snakkes nok imorgen. Nå er det
Frida Frosk Skrevet 21. april 2006 #349 Skrevet 21. april 2006 Hei folkens, nesten så jeg ikke tør å snike meg inn her Jeg har vært elendig på husarbeid i det siste. Men nå begynner det å bli noen dager siden jeg kom hjem fra påskeferie, så da er det vel bare å sette i gang. Vaskemaskinen står på (synes søren meg vi vasker klær konstant, og vi er bare to personer ) og oppvaskmaskinen har jeg også satt på. Jeg har masse energi. Merker at våren er her. Vespaen er tatt frem og det er varmt og deilig ute. Min kjære samboer skal jobbe sent i dag, så planen er å få tatt en del her før han kommer hjem i kveld: - rydde kjøkken og stue - tørke støv - støvsuge - rydde ut av oppvaskmaskin - henge opp klær - vaske en til maskin med klær Hm... det virket ikke så mye det da. Får sette i gang. Snakkes!
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 21. april 2006 #350 Skrevet 21. april 2006 Koselig å se deg igjen frufortuna! Foreslår at du stryker støvsuge og tørke støv fra listen, slik at du ikke blir skuffet om du ikke orker alt i dag. Sett det på listen for imorgen. Da kan du gå løs på det i et flott nyryddet hjem! Orker du det alikevel idag så er det ekstra fjær i hatten til deg! Jeg var flin k til langt på natt igår, så idag har jeg bare dratt over litt raskt med støvkluten før jeg får gjester. Og nå skal jeg igang med å skjære opp frukt og grønnsaker. Yezz, ikke noe godis så langt idag heller!!!!!!!! Er du oxo m på ikkegodis-dager frufortuna? Er det forresten noen som har hørt fra bobeline i det siste? ha en flott ettermiddag!
Frida Frosk Skrevet 21. april 2006 #351 Skrevet 21. april 2006 Jeg klarte ikke helt å følge den listen. Ikke spesielt overraskende da jeg alltid begynner med de merkligste prosjekter når jeg tar husarbeid. Gjerne sortere og rydde ting som ikke synes mens leiligheten ser helt bomba ut. Jaja. Men avsporinga i dag blir hvertfall lagt merke til. Jeg har ryddet entreen. Pakket ned vinterklær og -sko. Ryddet bort masse skrot som hadde havnet der som ikke hørte hjemme der. Stvøvsugd og vasket. Og sist, men ikke minst: Jeg har fått ordnet et smart opphengingssystem til veskene mine. I tillegg har jeg ryddet ut av oppvaskmaskinen og tatt igjen på kjøkkenet og en del på stua. Også har jeg støvsugd kjøkken og stue. Nå skal jeg rydde resten av stua og henge opp klær, så gir jeg meg for i dag. Belønningen blir kyllingfajitas i kveld. De må jeg selvfølgelig også lage, men elsker å lage mat så det er bare gøy. Jeg er gjerne med på det ikke-spise-godis-prosjektet deres. Har faktisk allerede startet så smått på egenhånd. Ok. Har spist 4 tyrkisk pepper underveis i ryddingen da Men bortsett fra det har dte ikke vært noe godis siden mandag. Også har jeg gått lang tur hver dag hele uken. Ikke i dag, men får telle husarbeidet som litt mosjon. God fredag til dere alle!
Montezuma Skrevet 21. april 2006 #352 Skrevet 21. april 2006 Oj! Jeg er imponert frufortuna!!!! Du har virkelig stått på! Selv er jeg meeer enn nok opptatt av å stappe i meg frukt og grønnsaker idag - for å forhindre at labbene labber seg over til kiosken etter sjokolade.......... Men tror dere ikke at mannen kom til slutt med en Center til meg da! For han turte ikke spise potetgull selv uten å gi meg sjokolade....! hehe! Men jeg fikk faktisk mer en nok av den sjokoladen. Sånne r det når ikke man tygger digg på noen dager, da orker man ikke så mye heller. Og jeg som hadde planlagt å "feire" mine sunne dager med en diger pose lørdagsgodt! jeg kommer ikke til å orke noe..... Idag har jeg bare tatt klesvask her, tørket lit støv, og selvsagt shinet sinken og benken etter at jeg har servert div her i kveld. Men nå lir det mot natt, så jeg kjenner at ryddefoten min er iferd m å våkne..... Natteravn sa du????
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 22. april 2006 #353 Skrevet 22. april 2006 Flott å ha deg tilbake, fru fortuna!! Dere er så flinke alle sammen att!! Hos meg har våren virkelig kommet nå, hadde en utroooolig flott dag i går!! Da "glemte" jeg alt som var fornuftig - spiste påskegodt, kaker o.l ute i solen hele dagen mellom øktene som jordmor for en flokk med sauer og kuer!! Alt som het husarbeid lot jeg være med god samvittighet (det var jo så rent fra dagen før) men fikk rydda litt etter mørkets frembrudd i går. Men i dag bør jeg vel være litt mer fornuftig. Har ikke spist snoperier så langt i dag, og nå holder jeg igrunnen på å rydde litt på kjøkken. Har ikke særlig store mål i huset de kommende ukene, men rutinene er veldig greie å ha inne. Klesvasken henger jeg litt på etterskudd med, det er ikke så morsomt å henge ut masse klær når det er DEN møkkalukta fra alle bøndene her omkring... Mine mål i dag: - rydde kjøkken (inkludert hotspots på kjøkkenbenkene!) - ren vask på badet - sortere skittentøy og brette det som er tørt - betale regninger En lite spørsmål til deg MONTEPULCIANO til slutt....hvilke frukt og grønnsaker brukte du i går til gjestene? Og hva slags dip? Det hørtes så godt ut, men jeg er så fryktelig klønete på kjøkken, kan du hjelpe meg litt..? Ha en flott dag alle sammen!!
Gjest montepu Skrevet 23. april 2006 #354 Skrevet 23. april 2006 Å være dyrejordmor høres ut som en drøm! jeg tror jeg kunne trivdes godt med et par uker hos deg, Sus! Og det ville blitt en tårevåt avskjed - spesielt med de firbente........ Idag var jeg så flink at da hele fam stoppet på McDonalds for en is i det fine været, så tenkte jeg på dere og droppet hele isen! men jeg har tatt igjen med lørdagsgodt ikveld altså, alt jeg har "gåt glipp av" de siste dagene! Så får vi se hvor lett det er å være sunn de neste dagene, med skapene fulle av godis. Klarte nemlig ikke å spise opp alt. Utrolig nok! Men det er vel et godt tegn! Hva jeg har på fruktfatet varierer sterkt. Men jeg begynner som oftest med toppen av en ananas midt på fatet (hvis jeg bruker rundt fat). Deretter kutter jeg opp frukt i ulike "formater" (kjedelig om alt er i båter f.eks.). Jeg bruker mye ananas, pærer , bananaer, epler, mango, melon, druer, appelsin. Litt avhengig av utvalget i butikken jeg er i. Noen har godt utvalg, og da liker jeg å ta med litt mer "eksotisk" frukt som physalis, rambutan mm. Men jeg må innrømme at jeg har smakt endel fremmed frukt som ikke er så veldig godt også, så jeg er blitt mindre eksprimentell med tiden. Frukten kan sorteres rundt midten på fatet, men skal du gjøre det litt ekstra fint, legger du sirkler rundt, en rad med hver type frukt innover så det danner et flott mønster. Dette kan du også gjøre med forskjellige former på fatet. En annen artig ting er å pakke inn et halvt kålhode el i folie, og stikke inn tannpirkere med fruktterninger på. Som dip er jeg ofte lat og gjør det enkelt med Maarud sine poser til å blande i rømme. Vi liker holiday og tortilla best. En del av de m hvitløk ol passser ikke så godt sammen m alle grønnsakene. grønnsakene kutter jeg i staver. Det går mest gulrøtter her i huset; barna tar gjerne gulrøtter og dip som lørdagsgodt/kveldskos. men du kan også bruke agurk, stangselleri, kålrabi mm. Å sette frem et grønnsaksfat er super kur mot godtespising. Og ALLe spiser mer grønnsaker når de er kuttet opp og dandert på fat. Til den slags servering er Snacks-fatet fra Tupperware helt supert! Dip i skålen i midten og ulike grønnsakr i skålene rundt. har ikke gjort annet fornuftig i dag enn å handle i Sverige og brette litt klær. Men imorgen bør jeg nok trå til litt igjen siden jeg jobber i uken som kommer. Ha en fin søndag alle sammen!
Gjest montepu Skrevet 23. april 2006 #355 Skrevet 23. april 2006 hei igjen! Jeg tilstår: Har småspist fra gårsdagens godteskål i hele dag....... Men imorgen er jeg flink igjen! Lover! Ellers idag har jeg (til inspirasjon for dere imorgen): - Ryddet et badeskap der jeg hadde fullt av sminke, smykker, parfymer etc. Og to pakker bleier enda minstemann fyller 7 år neste mndd......! Organiserte smykkene mine i en plastboks med mange små rom - oversiktlig og greit. - Samlet mange hotspoter fra hyller og skap (som ble tomme og fjernet) i en sofa, satt meg ned og rdet og kastet masse. Det som var igjen til å ta vare på la jeg i sånne 2-3 cm tykke brevsamlere fra Esselte, og la de i en dertil egnet hylle. - Vasket et par maskiner m klær, hang det opp, og ba mennen pent om å brette sammen over helgen når det har tørket. Han sa JA! - Fant frem noen av mine gamle barnekassetter til stor lykke for Mini! - Ryddet vekk en del dill fra hyller og vinduskarmer på kjøkkenet. - Og Storemor (10 år) bakte muffins til hundens bursdag imorgen Ha en god mandag alle sammen! Forresten, sus, den toppen av ananasen kan du plante. Det tar et par år, men jeg har ihvertfall funnet fremgangsmåten! Spennende!
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 23. april 2006 #356 Skrevet 23. april 2006 Hei, hei!! Stooooor klem til deg monte for kjempegode tips (og flott beskrivelse!!!) ang. frukt og grønt m/dip. Dette skal prøves - du kan være sikker på at du får dette servert når du kommer og hjelper meg som dyrejordmor!! Tupperwarefatet har jeg i mitt overfylte tupperwareskap så nå blir det grønnsakfest i stua!! Hørtes forresten kjempespennende ut med planting av ananasen, det skal jeg jammen prøve! Du har også vært utrolig flink i dag, sånne brevsamlere må jeg også få tak i... Men jeg må si det var nesten godt å høre at du også hadde vært i godteskåla i dag...for det har nemlig jeg også... Dagen begynte så bra, men utover ettermiddagen havna jeg på trynet i twistposen fra i går og plutselig så var det....tomt... :evil: Men vi gir oss ikke; prøver på ny i morgen!! (det var jo tross alt søndag i dag.... ) Når det gjelder det huslige ligger jeg som forventa litt på etterskudd for tida. Dvs. kjøkkenvasken er nesten ren (bortsett fra en stekepanne), badevasken er ren og klærne ligger i klesskapet. MEN; skittentøyskurvene er stappfulle så de MÅ tas i morgen.. Regningene er betalt og hotspot'ene har ikke formert seg altfor ille i helgen de heller. Finbestikk og kakefater etter besøkene ligger nypusset og blanke der de skal, så egentlig er jeg ganske fornøyd. Har skrevet en laaaaang handleliste i dag, hvor resten av familien fikk komme med enkle middagsønsker for neste uke sånn at jeg slipper den evinnelige grublingen hver dag. Så i morgen skal jeg handle inn stort og i tillegg holde rutinene. I løpet av uka har jeg som mål å få kjøpt finklær til ungene nå som det nærmer seg konfirmasjonstid og 17.mai. Morgendagens utfordring: vask av kjøkkenstolene!! Ok, da får jeg ut og sjekke om det har kommet flere nye verdensborgere før det er leggetid. Kristin, fru fortuna, shea og dere andre; hvordan går det?????????????? PS - monte; ta gjerne med deg de bleiepakkene til meg når du kommer!!
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 24. april 2006 #357 Skrevet 24. april 2006 Må bare oppsummere litt i dag; - kjøkkenvasken skinner - badevasken/benken er ryddig - klesvasken er nesten i rute - har pakka ut resten fra påskeferien.. - regningene er betalt - og det er ryddig rundt om i de forskjellige rom Var veldig effektiv fra morningen av i dag, så da fikk jeg tid til overs til å sitte ute og nyte solen med god samvittighet, sunn mat og nytt blad!! Ettersom jeg har slurva litt med rutinene i det siste, ser jeg hvor viktig det er for trivselen å holde på dem. Man får jo liksom tid til overs rett som det er!! God natt alle sammen; håper det kommer noen innom i morgen!!?!
Frida Frosk Skrevet 24. april 2006 #358 Skrevet 24. april 2006 Så flink du har vært, Susann. Dagen min har vært masete. Forsov meg, dro på skola, bydd på leilighet (som vi ikke fikk ) og vært på jobb. Så har ikke fått gjort noe særlig i dag. Har ryddet ut av oppvaskmaskin og satt inn det som stod på benken og lagt sammen noen klær som hang til tørk. Fortsatt fornøyd med gangen som ble så bra. Samboeren var helt enig. Han er bortreist hele uka, så tenkte jeg skulle få tatt et par rom til. Få litt system på ting så det ikke blir så fort rotete. Men nå skal jeg sove litt. Skal prøve å komme innom i morgen. (Hvis jeg har vært flink så jeg har noe å skryte av da... ) God natt
Shea Skrevet 24. april 2006 #359 Skrevet 24. april 2006 God kveld alle sammen Monte du har helt rett i det du skriver når det gjelder gjester. Kjempekoselig med besøk men det er noe med at det er godt når dem drar. Kunne heller være oftere og kortere besøk. Det er mye bedre. Jeg er jo en sånn person som gjærne vil ha en liten tid for meg selv på kveldene før jeg legger meg og så når man har gjester blir det alltid sene kvelder og like fullt tidlige morgener. I helgen har det hele gått i ett. Nesten ikke gjort noe nevneværdig hjemme utenom det vanlige hotspotene på kjøkkenbenken og klesvask. Var borte mestparten av lørdag og søndag hadde vi besøk. Så når gjestene var dratt på søndag laget jeg kjøttkaker av elg. NYDELIG. Så var det dagen i dag da. Har delvis byttet stilling på jobb denne uken, så det er litt nye rutiner ute å går. Arbeider utenfor kontoret og må derfor pendle 3 mil hver vei. Så på slutten av dagen i dag var jeg så godt i gang med arbeidet at jeg nesten ble for sen i barnehagen......phu....rakk det akkurat. Hjemme 16.30 Dagens gjøremål ble da som følger: Middagslaging som vanlig Ryddet ut av oppvaskmaskinen Baket 6 brød (siste fra frysern gikk til matpakker i dag) Vasket 1 soverom og skiftet på senga Vasket 2 maskiner med klær, brettet og la bort 2 maskiner med klær- som er en vanlig nesten dagligdags ting. Støvsugde gangene Vasket opp og ryddet bort etter middag og brødbakst. og sist men ikke minst Litt rydding rund om i huset. Vips så var jo dagen gått. Eneste pausen jeg hadde i løpet av kvelden var jo kveldsmat med minsten og når jeg spiste kvelds til en halv episode av Kriminal minds. Har jo gjort en god del men det vises jo ikke. Så i morgen er det stue og bad som skal i ilden. Skal ikke si hvor mye jeg kommer til å gjøre, så det får bli en overaskelse til i morgen kveld. Er ikke hjemme før 18.15 i morgen så da er det jo ikke så mye tid i gjenn før frustrerte fruer. Fru fortuna, så synd at dere ikke fikk huset. En god Ønsker deg en bedre dag i morgen. Susann du har helt rett når det gjelder de rutinene. Ser også her hvor utrivelig det blir hjemme når jeg i en periode har vært sløv. Er akkurat kommet ut av dursjen og er stuptrøtt i kveld... merkelig jeg er jo egentlig B (skikkelig b) menneske God natt alle sammen
Gjest montepu Skrevet 25. april 2006 #360 Skrevet 25. april 2006 Hei, hei!! Stooooor klem til deg monte for kjempegode tips (og flott beskrivelse!!!) ang. frukt og grønt m/dip. Dette skal prøves - du kan være sikker på at du får dette servert når du kommer og hjelper meg som dyrejordmor!! Hørtes forresten kjempespennende ut med planting av ananasen, det skal jeg jammen prøve! Men jeg må si det var nesten godt å høre at du også hadde vært i godteskåla i dag...for det har nemlig jeg også... Dagen begynte så bra, men utover ettermiddagen havna jeg på trynet i twistposen fra i går og plutselig så var det....tomt... Men vi gir oss ikke; prøver på ny i morgen!! (det var jo tross alt søndag i dag.... ) Har skrevet en laaaaang handleliste i dag, hvor resten av familien fikk komme med enkle middagsønsker for neste uke sånn at jeg slipper den evinnelige grublingen hver dag. PS - monte; ta gjerne med deg de bleiepakkene til meg når du kommer!! ← Ja, nå er vi på vei, bleiene og jeg!!!! Stuper rett oppi fatet, jeg! Skal finne den fremgangsmåten for ananasdyrking når jeg kommer hjem, og skrive den inn her tilfelle flere vil prøve. Godteri, ja! Var helt uten igår, jeg! Unntatt ved en anledning da jeg måtte hive innpå litt av hvert for å få opp blodsukkeret. Og nå sitter jeg jammen på jobben og gomler frukt! Syns jege r flink altså! Var i Sverige og handlet på lørdag etter en handleliste m meny for 2 uker som jeg hadde på pc'n. Måtte bare stryke Bleier , så var den fullt brukbar. Send meg en pm m mailadresse , de som vil ha den! Må bare oppsummere litt i dag; - kjøkkenvasken skinner - badevasken/benken er ryddig - klesvasken er nesten i rute - har pakka ut resten fra påskeferien.. - regningene er betalt - og det er ryddig rundt om i de forskjellige rom ← Jeg skal prøve å følge denne når jeg kommer hjem ikveld. Mannen brettet alle klærne igår, mens jeg sovnet kl 21............ Dagen min har vært masete. Forsov meg, dro på skola, bydd på leilighet (som vi ikke fikk ) og vært på jobb. Så har ikke fått gjort noe særlig i dag. Har ryddet ut av oppvaskmaskin og satt inn det som stod på benken og lagt sammen noen klær som hang til tørk. Fortsatt fornøyd med gangen som ble så bra. Samboeren var helt enig. Han er bortreist hele uka, så tenkte jeg skulle få tatt et par rom til. Få litt system på ting så det ikke blir så fort rotete. ← Det er sååå kjedelig når dagen starter sånn! Men det gjelder å prøve å nullstille seg senere på dagen, liksom starte på nytt. Gjerne med fem minutter for seg selv, favorittmusikk og en kopp te. Og et fat fullt av fristende oppskjærte grønnsaker!!!! Synes du hadde vært flink alikevel, jeg. Siden gangen fortsatt er fin, hva med å gå løs på soverommet???? Jeg er jo en sånn person som gjærne vil ha en liten tid for meg selv på kveldene før jeg legger meg Akkurat sånn er jeg også! Er gjerne seeent oppe bare for å få være litt i fred når andre sover. Så når gjestene var dratt på søndag laget jeg kjøttkaker av elg. NYDELIG. Bare send over resten hit du!!!!! Eller jeg kan hente dem hos deg når jgeer på vei til Susann med bleier I bryllupet hadde vi bl.a. hjortekarbonader, og det er også helt nydelig!!! Ryddet ut av oppvaskmaskinen Baket 6 brød (siste fra frysern gikk til matpakker i dag) Vasket 1 soverom og skiftet på senga Vasket 2 maskiner med klær, brettet og la bort 2 maskiner med klær- som er en vanlig nesten dagligdags ting. Støvsugde gangene Vasket opp og ryddet bort etter middag og brødbakst. og sist men ikke minst Litt rydding rund om i huset. Okei, dette klarer ikke jeg å matche etter å ha jobbet hele dagen og litt utover kvelden. Starter med Susann sin liste jeg.......... (og gir denne til Mannen... Er ikke hjemme før 18.15 i morgen så da er det jo ikke så mye tid i gjenn før frustrerte fruer. Å, det får ikke jeg sett idag!!!! Det var så spennende på CSI forrige uke, så vi så på det isteden, og dete r selvfølgelig fortsettelse idag...... To uker uten Fruene Går det i reprise???? ← Sånn, det var litt svar/kommentar til hver av dere. Kommer tilbake i kveld - hvis jeg ikke sovner med en gang jeg kommer hjem! Ha en fin dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå