Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 21. mars 2006 #241 Skrevet 21. mars 2006 det var jo meg, Montepu, over her da....
Gjest kristin81 Skrevet 21. mars 2006 #242 Skrevet 21. mars 2006 Jeg er helt imponert over dere to atså. Fatter ikke hvordan dere rekker over så mye... bøyer meg i støvet. Har ikke fått gjort noe enda jeg... skal sette igang om fem minutter, så kommer jeg med en rapport når jeg er ferdig. Hvis jeg lover dere at de neste timene skal jeg: rydde skapet på badet, ordne potteplanter( har ikke så mange...), vaske klær og støvsuge stue og kjøkken. Også har jeg en hotspot som må bort, og to vasker som skal skinne. Nå har jeg gjort en avtale... og de må man jo holde. Så da setter jeg i gang. Lets the game beginn.
Gjest Gjest - Susann Skrevet 21. mars 2006 #243 Skrevet 21. mars 2006 Jeg er helt imponert over dere to atså. Fatter ikke hvordan dere rekker over så mye... bøyer meg i støvet. Har ikke fått gjort noe enda jeg... skal sette igang om fem minutter, så kommer jeg med en rapport når jeg er ferdig. Hvis jeg lover dere at de neste timene skal jeg: rydde skapet på badet, ordne potteplanter( har ikke så mange...), vaske klær og støvsuge stue og kjøkken. Også har jeg en hotspot som må bort, og to vasker som skal skinne. Nå har jeg gjort en avtale... og de må man jo holde. Så da setter jeg i gang. Lets the game beginn. ← Bare for å ha sagt det; hadde det ikke vært for dere hadde jeg ikke gjort noen verdens ting idag bortsett fra det absolutt mest nødvendige! Jeg for min del blir fryktelig sløv av å være hjemmeværende og tenker alltid at ditt og datt kan jeg jo gjøre senere en gang. Utsetter og utsetter, derfor er det så utrolig motiverende å ha noen her som følger med på hva som blir gjort. Godt å ha noen nedskrevne mål for dagen. Men jeg må også få si at jeg har null arbeidslyst når kvelden kommer; så derfor blir jeg nesten stum av å lese innsatsen din her i kveld!! Du imponerer virkelig; men for all del ikke ha dårlig samvittighet dersom du hopper over noe. Må innrømme at potteplantene mine fikk ikke vann engang i dag. Så den utfordringen får jeg ta senere. Men jeg fikk oppsummert litt andre utfordringer i dag, og det var jo deilig! MONTEPULCIANO; veldig god idè å lage romantisk kveld, men jeg har et problem; gubben skulle selvfølgelig bort i kveld så jeg får ha det til gode til en senere kveld! "Når jeg nå ser meg rundt i mitt ryddige hus skal jeg sette meg ned foran peisen med en god bok og en kopp kakao før jeg kryper inn under min nyluftede dyne og venter på min kjære. Men når han kommer har jeg vel sovnet, totalt utmattet av alt husarbeidet... :grine2: Da tenker jeg han ser på meg med ømhet i blikket og sukker henført til seg selv;- For en fortryllende kone og perfekt husmor jeg har funnet meg!!!! "
Gjest kristin81 Skrevet 21. mars 2006 #244 Skrevet 21. mars 2006 FERDIG!!! Nå er jeg fornøys med meg selv, fikk gjort alt som sto på planen + at jeg vasket badet når jeg var så godt i gang med skapet og vasken der inne. Nå skal jeg slapp av og kose meg. Susann, det er godt å høre at det er flere enn bare meg som driver og utsetter. Det jeg er aller best på å utsette, det er å stå opp skikkelig om morningen. Jeg bør kanskje begynne å jobbe med det også snart. Men venter litt, tar en ting av gangen. Nå er det husarbeidet som gjelder. Er det forresten noen av dere som har en utfordring til i morgen?
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 22. mars 2006 #245 Skrevet 22. mars 2006 God morgen!! Utrolig flink du var i går; Kristin81!! Forslag til utfordring i dag: - vaske på toppen av baderomsinnredningen ELLER vask en trapp og 2 vinduskarmer Ha en god dag alle sammen!
Gjest kristin81 Skrevet 22. mars 2006 #246 Skrevet 22. mars 2006 God morgen. Så flink du er til å komme med utfordringer Susann. Jeg slenger meg på dagens og vasker trappen og to vinduskarmer. Skal prøve å få vaket litt av prinsessens leker også idag. Vet noen av dere om duplo kan vaskes i oppvaskemaskinen? Ha en strålende dag
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 22. mars 2006 #247 Skrevet 22. mars 2006 Måtte bare innom litt... Arbeidslysten er ikke så stor i dag som i går, men jeg har gjort min plikt! Jeg har vasket og ryddet en kjøkkenskuff og vasket på toppen av baderomsinnredningen. Det var på høy tid!! Spotlightene der virker ikke helt, men nå kan jeg ringe elektrikeren for nå kan han hvertfall finne frem oppå der....det var et helt arbeid å vaske mellom ledninger og styr men det ble nokså bra tilslutt. Ellers holder jeg rutinene; vaskemaskinen surrer og jeg skal nå henge opp en maskin med klær. Har også bretta og lagt på plass det tørre. Tror ikke jeg får gjort så mye mer i dag, skal bort snart men jeg er fornøyd med innsatsen. Har aldri vasket duplo i oppvaskmaskin, men det går vel kanskje greit?? I dag var det du Kristin81 den som fikk dratt meg igang! Tusen takk! Montepulciano; er du på jobb eller...?
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 22. mars 2006 #248 Skrevet 22. mars 2006 Hei! Ja, idag har jeg jobbet! Og sløvet på sofaen siden.... mannen og jeg hadde huset for oss selv noen timer i kveld, og gjett hva vi gjorde da!!!!! Å neeeeei da!!!Vi lå på hver vår sofa og leste avisen i ro og fred!!! Det var ikke en lyd i huset, og vi fikk lest TO aviser hver uten avbrytelser!!! Man er ikke særlig kravstor (eller oppfinnsom) etter noen år med barn i huset........ Nå er det vel egentlig snart nattatid hvis jeg skal komme meg opp og holde følge med dere imorgen. Men først skal jeg gjøre rutinene for idag! Imorgen skal jeg sette inn noen nye skap og omorganisere litt på rommet til minstemor, men kanskje jeg hiver meg på bedeskaptoppbølgen jeg også! Vi får se ! Dere har vært utrolig flinke idag!!! Fortjener masse skryt. Men husk, kristin81, at vi ikke er her for å slite deg ut eller gi deg dårlig samvittighet, så du må selv avgjøre når nok er nok, og tillate deg å være fornøyd med så mye eller så lite. Du må ha det bra med deg selv for at andre skal ha det bra med deg! tuddeluuuuu!
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 23. mars 2006 #249 Skrevet 23. mars 2006 Æsj, isj, fysj, gørr og atter æsj!!!!!! Fikk brått den "gode" ideen å ta ut såpeskuffen på vaskemaskinen, nå som jeg alikevel ikke hadde noe mer skittentøy å vaske. Å, fy fela, det var åpenbart at det ikke har blitt gjort på en mannsalder!!! Såpe er ikke alltid like delikat, kan jeg love! Definitivt ikke flytende, ikke tykke, gamle lag Jeg hadde tilogmed glemt at såpeskuffen besto av flere deler - så lenge er det altså siden jeg vasket deromkring..... Inni maskinen, bak og under skuffen var det ikke noe bedre, og jeg dyttet kluten helt gjennom kanalen og ned til trommelen. Fysj og æsj! Please repeat after me, og vennligst fortell at deres maskiner er like ille på innsiden!!!! Jeg var veldig flink da vi hadde vaskerom og alt på en flate, men eter at vaskerommet kom i kjelleren, har det blitt lite omsorg til overs til vaskemaskinen... men nå er den ihvertfall skinnende ren! Utenpå og inni!!! Hvis noen manglet en utfordring til torsdagen , så...... Hvor har det forresten blitt av Boboline og FruFortuna?
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 23. mars 2006 #250 Skrevet 23. mars 2006 God morgen!! Vaskemaskinen, ja..... Kikket oppi såpeskuffen, men der var det faktisk ikke såperester selv om jeg har hatt samme maskin i flere år uten å tenke på rengjøring! Godt kjøp jeg har gjort altså!! Men.....den trenger en generell rengjøring ellers så det var en grei utfordring. Tørketrommel inngår i det samme tenker jeg. Du sier noe om å ha vaskerommet i kjelleren, det blir fort litt lettere glemt da, ja... Ellers kan vi kanskje vaske over fryseboksen på UTSIDEN (og kanskje rydde bittelitt oppi) Jeg har som mål å få vasket minst 1 gulv i dag i tillegg til det vanlige kjøkkenskapet... (begynner å se en ende på kjøkkenet nå, men det er de verste skapene igjen; glasskaper og overfylte oppskriftsskaper... Jeg liker ikke å lage mat, men samler på tusen oppskrifter og tenker at dette kan jeg øve på så blir jeg sikkert superflink!! Problemet er at jeg dytter oppskrifter inn i skapet og tar aldri noe ut igjen... ) Men nå må jeg få unnagjort de fastse rutinene først. Vaskemaskin og tørketrommel er i gang allerede, så nå er det badet og kjøkkenet sin tur...løpe....løpe... Ha en herlig dag!!!
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 23. mars 2006 #251 Skrevet 23. mars 2006 Haaaaloooooooooo!!!!!!!........Er det noen her??? Ja, ja jeg får vaske videre selv da. Hadde håpet det var noen her som kunne gi meg et spark bak - litt vanskelig å komme igang på en måte i dag....
Montezuma Skrevet 23. mars 2006 #252 Skrevet 23. mars 2006 Stå Susann!!! Jeg har tatt badet i 2. etg. vasket badeskaptopper!!! og vasken og benken ol, samt at jeg har ryddet i tre skuffer og ett skap. Og så har jeg begynt på rommet til Mini. Tømt en kommode og lagt alle klærne inn i nytt klesskap. Og jeg har ryddet vekk tørre klær. På soverommet er det like ryddig som den dagen vi ryddet ved siden av sengen mm, så der er vinduet på vidt gap og dynene lufter seg! Spark, spark, Susann! Gjør unna det du hadde tenkt til! Jeg begynner på fiskesuppen, jeg... PS! Jeg har også 10000000 oppskrifter. Bruker en av dem hvert skuddår, og spiser den samme vanlige maten ellers........ Men det som kan være gøy er å la barna se gjenom ukjente oppskrifter og lage det de ber om. Ofte lager mine selv de, da :-)
Montezuma Skrevet 24. mars 2006 #253 Skrevet 24. mars 2006 God morgen allesammen! Det er strålende sol - rett og slett deilig vær her hos meg idag!!! Formen og arbeidslystene r på topp! Til nå har jeg ryddet ut av oppvaskmaskinen, fått skittentøyskurven ned i vaskerommet og satt igang en maskin (i min rene vaskemaskin - ser ny ut!), og nå skal jeg ta fatt på rommet til Mini. Kjempejobb!!!!! Når det er gjort, skal jeg se om jeg får lyst til å stryke litt tøy, eller om jeg tar med boken min ut i solveggen på terrassen. ha en strålende dag!!
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 24. mars 2006 #254 Skrevet 24. mars 2006 God morgen!! Nydelig vær gjør underverker med arbeidslysten!! I går fikk jeg uventa besøk, og det var jo kjempegreit ettersom arbeidslysten var litt nede i går. Fikk likevel vaska det ene gulvet som var målet og støvsugd litt rundtom. Skuffelsen var vel det kjøkkenskapet....men jeg prøver på ny på mandag. Nå var vi hatt en lang og deilig frokost og skal pakke oss ut på tur i helgen etter skolen. Så nå skal jeg rydde kjøkken og pakke, så tenker jeg tida er ute. Forresten var det en kjempeidè å la ungene plukke ut oppskrifter! Det skal de jammen få gjøre her også, det kan jo bli ganske morsomme greier... Montepulciano - du har jo bare vært kjempeflink de siste dagene! Høres veldig ålreit ut å være mini hos deg!! Må bare få med at vaskerommet for tida er utrolig ryddig!! Jeg er rett og slett i rute med klesvasken, det føles ikke som et ork lenger. Utrolig deilig, det gjør faktisk noe med humøret mitt!! Ønsker dere alle en strålende helg, så kommer jeg igjen til ny innsats på mandag! De faste rutinene pakker jeg med meg, de kommer godt med uansett hvor vi er! Uansett folkens; husk å nyte det fine været!!
Bobeline Skrevet 25. mars 2006 #255 Skrevet 25. mars 2006 Er på jobb i dag, og siden jeg har vært uten nett i en uke, er det nesten som å vende tilbake fra de døde... På søndag skal jeg flytte til ny leilighet sammen med en lystig liten dranker... Det skal bli spennende, vi kjemper for å få internett dit... Jeg skal kjøpe ny vaskemaskin, så min kommer heldigvis ikke til å være full av såpe. Jeg vet ikke om jeg tør å åpne den som står i bofellesskapet... Hvis den har blitt vasket noen gang, skal jeg spise hatten min (hvis jeg hadde hatt)... Min personlige utfordring er å pakke om klærne mine (plastposene sprakk) og deretter å flytte inn i løpet av neste uke. Har også fått igjen bilen min, og er helt i skyene for det Også har jeg fått 20.000 kroner av foreldrene mine som jeg skal bruke til å kjøpe ting til leiligheten Så shopping er også med på min utfordringsliste
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 27. mars 2006 #256 Skrevet 27. mars 2006 God morgen!! Så flott å ha deg her igjen Bobeline!! Ny leilighet og shopping...kos deg!! Ellers er vi vel klare for en ny uke med nye utfordringer, eller.....?? Uansett; mine utfordringer i dag blir som følger: - pakke ut etter helgen - vaske klær - handle - vaske 1 kjøkkenskap I tillegg synes jeg vi bør sjekke gardinene i stua; er de fulle av støv..? Hvis ikke rydder vi en skuff eller en hylle i stua. Ha en deilig dag!!
Gjest kristin81 Skrevet 27. mars 2006 #257 Skrevet 27. mars 2006 Hei. Har vært vekkreist i helgen, og nå står jeg på farten ut døren. Kommer tilbake full av iver i morgen. i mens prøver jeg å holde på de daglige rutinene, sliter litt med klesvasken. snakkes.
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 27. mars 2006 #258 Skrevet 27. mars 2006 Måtte bare innom for å se om det var noen her. (eller rettere sagt, jeg måtte ha en liten pause...) Så langt i dag har jeg: - ryddet kjøkken og kjøleskapet (tørket litt i hyllene samtidig) - handlet - vasket 1 kjøkkenskap - støvsugd gardinkappene...ja, jeg har kapper....de er snart 10 år gamle og kraftige gardingreier som jeg begynner å bli mektig lei av men de kostet 15000 når de var nye så jeg får vente til jeg pusser opp stua før jeg anskaffer nye... Nå må jeg gå løs på bagasjen fra helgen og klesvasken. Den er ikke i rute i dag, men det skal den snart bli!
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 28. mars 2006 #259 Skrevet 28. mars 2006 God morgen!! Er vi klare til innsats? Mine mål i dag: - VASKE KLÆR (fikk ikke gjort det i går, og det ble kaos når ungene skulle på skolen i dag) Rutinesvikt... - Vaske 1 kjøkkenskap - Lime opp en tapetbord som har løsnet for leeeenge siden (tapetborder er vel litt ut, men jeg har ikke anledning til å tapetsere dette rommet enda, så jeg får gjøre det beste ut av det) Dagens utfordringer: - Rydde 1 skuff eller 1 skap med klær - Vaske dusjkabinettet Ha en riktig god dag!!
Gjest kristin81 Skrevet 28. mars 2006 #260 Skrevet 28. mars 2006 God morgen. Da er jeg klar for innsats. Har nesten ikke gjort husarbeid på flere dager, så i dag må jeg virkelig ta i et tak. Mine mål i dag: -Vaske masse klær -Rydde/vaske datterens rom (tar utfordringen med en skuff med klær inne hos henne) -Støvsug huset -vask badet -rydd/vask kjøkkenet (til og med vasken er skitten... rutinene sviktet i går) -få vekk noen store hot spots -rydd gangen Har et mål om å i nærmeste framtid få strøket og lagt opp stuegardinene, men tror det får bli en annen dag. Om jeg orker tar jeg kanskje en i dag. Flink du er Susann som skal få limt opp tapet borden, lett å bare la slike ting bli liggende i all evighet. Kommer innom senere for å se hvordan det går med deg. Ha en fin dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå