Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tidligere fulgte vi fremgangsmåten til Flylady vedr. "få oppvaskkummen til å skinne". Ved bytte av vask ble det opplyst at på stål skal man aldri bruke skurepulver (pga risser) eller klorholdig rengjøringsmiddel (pga blir matt). Har derfor sluttet med det, og rengjør med spesialmiddel beregnet for stål - Stål-fix eller stålpoleringsmiddel. Bare ett lite tips.  :)

Link: http://www.blanco.dk/page.asp?CategoryID=1...PageObjectID=45

Takk for et flott tips! Lurer på om det funker som førstehjelp på allerede skrubgbet/matt oppvaskkum.....?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest - susann
Skrevet

Hei, hei!

Hvordan går det hos dere?

Denne uka har jeg ikke fått gjort så veldig mye. Kanskje litt skuffa, men med litt inspirasjon fra dere er jeg igang igjen i morgen.

Eneste jeg er veldig fornøyd med er at jeg er helt i rute med klesvasken og at vaskerommet er veldig ryddig og rent. Det er deilig! :)

Uansett vil jeg ikke gjøre særlig mye i dag, det er jo søndag.

Men kan noen gi meg en liten utfordring til i morgen? :sjenert:

Ha en fin søndagskveld

:klem1:

Skrevet

Heisann!

Jeg har ikke helt kommet inn i faste rutiner, men har ikke gitt opp og det er da noe :sjenert:

I dag er jeg litt stolt av meg selv. I tillegg til å ha skrevet ferdig en oppgave jeg skal levere i morgen, har jeg:

-lagt sammen klær jeg vasket i går

-vasket en maskin klær til

-vasket badet

-ryddet og kastet gammel sminke og annet skrot som lå i skap og skuffer på badet

-skiftet sengetøy

-støvsugd soverommet

Kjøkkenet mitt har det med å bli rotete, men det fikk jeg tatt i går. Så jeg må si meg fornøyd med innsatsen denne helga.

Før jeg legger meg skal jeg lage en kyllingsalat til i morgen og legge fram klær. Skal opp tidlig.

I morgen skal jeg først på skole og så jobb, så da blir det nok en 14-timersdag og da orker jeg nok ingen utfordring når jeg kommer hjem.

Susann: utfordring for i morgen kan være å rydde i en skuff eller det du har småting i på badet.

Så har jeg på en måte allerede gjort utfordringen. :)

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet

Jeg blir med på den utfordringen!

Gjest Gjest_Susann_*
Skrevet

Rydde i en skuff på badet passer utmerket som utfordring for meg også!

Ellers fikk jeg et lite snev av arbeidslyst tidligere i kveld; da fikk jeg rydda oppå seksjonen i stua og fikk kasta div. dill som stod der til pynt. Jeg fikk også lagt frem klær til i morgen til ungene og vaskene er rene, så da er jeg igrunnen fornøyd med meg selv.

Jeg har for tida en skrothaug i kjelleren hvor jeg kaster mest mulig for tida. Mitt mål er å fylle på litt hver dag før den skal kjøres bort. Haugen begynner å bli ganske stor og jeg får bedre plass rundt om i skuffer og skaper.

Neste uke har jeg håp om å ta noen av utfordringene fra sist uke som jeg ikke fikk gjort f.eks. vaske flisene på kjøkken, vaske et vindu, tørke støv i en hylle i stua, vaske kjøleskapet.

Har et par hotspot'er som klorer seg fast på kjøkkenbenken fortsatt, og de må jeg få revet bort i morgen.

Har forresten vært ganske mye flinkere til å lufte dynene i det siste. Det er deilig å legge seg i nylufta dyner, kanskje det kan bli en rutine når det er fint vær?

God natt :sove:

Gjest Gjest_Susann_*
Skrevet

God morgen!!

Måtte bare innom og se om det var noen her??

Uansett; jeg har hvilt godt i helga og nå er arbeidslysten på plass. I dag har jeg

- satt på en maskin med klær

- vaska gryteskapet på kjøkken (og kasta noen gamle gryter som ikke er i bruk)

- rydda 2 skuffer på badet

- og dynene henger til lufting

Sååå fornøyd med meg selv!! :ler:

Nå må jeg rydde kjøkkenbenken og en hotspot og betale regninger og henge opp klær.... :husarbeid:

Håper å få høre fra dere igjen snart!! Dere er alle min store inspirasjonskilde så det er superviktig at dere kommer innom!! :ler:

Ha en deilig dag alle sammen!! :hoppe:

Gjest kristin81
Skrevet

Hei. Så flinke dere har vært i helgen da. Jeg har nesten ikke fått gjort noen ting. Har jobbet, og vært sliten når jeg var ferdig på vakt.

Satser hvertfall med friskt mot denne uken, og er veldig klar for opprydning i skapet på badet. Det trengs...

Gjest Gjest_susann_*
Skrevet

Nå er jeg kjempetrøtt og vil snart legge meg, men måtte jo innom her først.

Kristin81; du må ikke ha dårlig samvittighet over at du ikke fikk gjort noe i helgen. Du har jo vært på jobb og det er mer enn nok!! Så lenge vi øver litt på rutinene hver dag burde jo det holde i massevis egentlig.

Vel, jeg har fått gjort unna en hel del i dag, men har ikke fått tatt flere utfordringer. Men jeg fikk gjort dagens; to skuffer på badet er helt ryddige nå!

Forslag til morgendagens utfordring:

- "rydde" i potteplantene. Vanne, ta bort visne blader osv. Vurdere hvilke som trenger ompotting litt senere i vår (eller bør det gjøres nå allerede?)

God natt alle sammen! :rosasmil:

Skrevet

God morgen!

De siste dagene har jeg ikke gjort stort. Bare gitt meg selv nødvendig ro og hvile, så det ser ikke spes bra ut her., Har bare gjort de rutinene som er så rutiner at de går av seg selv. Dvs klesvask og kjøkkenbenken. Det går på autopilot :)

Men idag er jeg ganske ovenpå og klar for litt innsats! Må nok begynne med rutiner ja. Må innrømme at jeg har laget en diger hotspot på kjøkkenet i det siste! Den må jeg få bort!

Rydde plantene begynte jeg med forleden, og det paser fint å gjøre det ferdig. Har noen stilkinger som behøver en potte også nå.

Oppå seksjonen har jeg ingenting, så den er grei. Rydde en badeskuff gjorde jeg nok ikke igår heller..... :sjenert:

S jeg setter igang med friskt mot og kommer inno om en stund for å se hvordan dagen arter seg for dere andre!

Strålende dag ønskes dere fra Monte. :dagens-rose:

Gjest kristin81
Skrevet

God morgen. Nå skal jeg ut og farte, så jeg får ikke satt i gang med husarbeidet før i ettermiddag.Skal hvertfall prøve å få gjort både dagens og gårsdagens utfordring. Henger litt etter nå. Tror jeg har fått latmannsfeber eller noe sånt, går liksom bare rundt og suller uten å få satt i gang med noe. Men i ettermiddag... da skal det bli andre boller.

Flott utfordring i dag forresten.

Skrevet

ha en strålende fartedag, kristin81! her er det ihvertfall rene påskeværet!!!

Jege r i full fart he! Kjøkkenet skinner nærmest! Jobber meg gjennom hotspoten nå.

Susann??? hvor er du? Våken eller? ;)

Skrevet

Da skinner kjøkkenet om kapp med solen, oppv.maskinen er ferdig, vasket opp noe for hånd, ryddet meg gjennom hotspoten, hengt opp klesvask, satt på ny maskinen, brettet og ryddet vekk. Tørket litt støv her og der mm.

Nå skal jeg lufte meg selv og hunden, og håper så at lysten til å støvsuge og vaske bad er der nåe jeg kommer inn igjen!

Gjest Gjest_Susann_*
Skrevet
Da skinner kjøkkenet om kapp med solen, oppv.maskinen er ferdig, vasket opp noe for hånd, ryddet meg gjennom hotspoten, hengt opp klesvask, satt på ny maskinen, brettet og ryddet vekk. Tørket litt støv her og der mm.

Nå skal jeg lufte meg selv og hunden, og håper så at lysten til å støvsuge og vaske bad er der nåe jeg kommer inn igjen!

Du verden så effektiv og flink du er i dag!! :klappe:

Jeg for min del har vaska skapet under vasken på kjøkken i dag. Deilig å være ferdig med det for en stund.

Vaskemaskinen og oppvaskmaskinen står og surrer. Ellers har jeg gått rundt i stua og tatt ned forskjellig krims-krams som jeg ikke vil ha der lenger.

Skrothaugen i kjelleren vokser, nå begynner jeg å finne huset mitt frem igjen. Ser jo ut som jeg har gått fullstendig i ammetåken de siste 8 årene. Fatter ikke at jeg kan samle på så mye skrot!!

Nå skal jeg brette klær; det beste av alt med denne tråden er at jeg har fått klesvaskingen som rutine, det er liksom ikke arbeid lenger!! :hoppe:

Dynene henger til lufting, så får vi se hva jeg får gjort resten av dagen. Har en 2-åring som har veldig lyst på litt oppmerksomhet så vi går vel ut en tur.

Skrevet
Du verden så effektiv og flink du er i dag!! :klappe:

Jeg for min del har vaska skapet under vasken på kjøkken i dag. Deilig å være ferdig med det for en stund.

Vaskemaskinen og oppvaskmaskinen står og surrer. Ellers har jeg gått rundt i stua og tatt ned forskjellig krims-krams som jeg ikke vil ha der lenger.

Skrothaugen i kjelleren vokser, nå begynner jeg å finne huset mitt frem igjen. Ser jo ut som jeg har gått fullstendig i ammetåken de siste 8 årene. Fatter ikke at jeg kan samle på så mye skrot!!

Nå skal jeg brette klær; det beste av alt med denne tråden er at jeg har fått klesvaskingen som rutine, det er liksom ikke arbeid lenger!! :hoppe:

Dynene henger til lufting, så får vi se hva jeg får gjort resten av dagen. Har en 2-åring som har veldig lyst på litt oppmerksomhet så vi går vel ut en tur.

Heisann!

Kjempebra! Vi er visst litt paralelle idag! 2åringen her (på fire ben) har nettopp fåt seg en tur ut, s han er passe fornøyd. Nå skal jeg ha meg en pause i solen på terrassen selv, tror jeg, og så er jeg i farta igjen etterpå!

Gjest Gjest_Susann_*
Skrevet

Der var vi igjen, gitt!! :ler: Montepulciano; du er min store drivkraft i dag!! :klem:

Hørte at du hadde skinnende kjøkken, så da måtte jo mitt også skinne...og det gjør det nå!!! :) Junior ble opptatt med å leke så jeg fikk gjort litt mer før vi går ut.

Apropo kjøkken.....det som ikke er helt i rute der nå (bortsett fra de 7 kjøkkenskapa og 14 skuffene som jeg ikke har kommet gjennom enda :ler: ) er :

- taklampene - de trenger sårt en vask hos meg... :tristbla:

- oppslagstavlen - ser ut som en mega hotspot... :tristbla:

- dørkanten inni oppvaskmaskinen.... :tristbla:

- kaffetrakter og vannkoker trenger å pusses litt blankere.... :tristbla:

Hvordan ligger det an hos dere....burde vi kanskje hatt noe av dette som mål denne uka?

Skrevet
Der var vi igjen, gitt!! :ler:  Montepulciano; du er min store drivkraft i dag!! :klem:

Hørte at du hadde skinnende kjøkken, så da måtte jo mitt også skinne...og det gjør det nå!!! :)  Junior ble opptatt med å leke så jeg fikk gjort litt mer før vi går ut.

Apropo kjøkken.....det som ikke er helt i rute der nå (bortsett fra de 7 kjøkkenskapa og 14 skuffene som jeg ikke har kommet gjennom enda  :ler: ) er :

- taklampene - de trenger sårt en vask hos meg... :tristbla:

- oppslagstavlen - ser ut som en mega hotspot... :tristbla:

- dørkanten inni oppvaskmaskinen.... :tristbla:

- kaffetrakter og vannkoker trenger å pusses litt blankere.... :tristbla:

Hvordan ligger det an hos dere....burde vi kanskje hatt noe av dette som mål denne uka?

Kjøkkenskap , ja..... jeg flyter fortsatt på de 10 el 14 jeg tok for leeenge siden........ Og håper at du aldri klarer å ta meg igjen... :sjenert:

Kjøleskapet er min "oppslagstavle",behøver definitivt ryddings!

dørkanten skal jeg ta

det andre er ikke verre enn at en kjapp tørk over gjør susen!

PS! Solen på terrassen min er deilig!!!!!!!

:smilyblomst:

Skrevet

Sånn!

Da har jeg støvsugd 1. etg., renset støvsugerslangen for hybelelefantdotter og så vasket jetg det store terrassevinduet når jeg alikevel var der ute og nøt solen!å ja, jeg vasket et glassbord på terrassen oxo.

Nå skal jeg ned å ta ut av og sette igang vaskemasinen igjen.

Skrevet

Nå er jeg MER enn fornøyd! Har tatt klesvasken, og fikk jammen vasket et bad i samme slengen! Nå tar jeg husmorfri fr resten av dagen. I kveld skal jeg bare tømme oppvaskmaskinen og rydde en badeskuff.

Ellers er alle planene for dagen i boks!

Takk for tips og inspirasjon folkens!

:klem:

Gjest Gjest_Susann_*
Skrevet

Vi er jammen flinke i dag, altså!! :)

Jeg har:

- vasket taklampene på kjøkken

- ryddet oppslagstavlen

- vasket flisene over kjøkkenbenken

- hurtigvasket inni kjøleskapet

- vasket kanten på innsiden av oppvaskmaskinen (nokså ny maskin, men det samler seg en rand av dritt nede i døråpningen...æsj... :frustrert: )

- pusset vannkoker og kaffetrakter

- brettet klær

...så nå begynner kjøkkenet virkelig å skinne....!! Såååå fornøyd.... :)

Nå skal jeg ta ut håndklær o.l. som er ferdig i tørketrommel og klar for brettings!

Det beste oppi det hele er at jeg på samme tid som jeg fikk gjort noe så hadde jeg ungene rundt meg på kjøkken og fikk høre hvordan de har hatt det på skolen i dag. :brunette:

Gjest Gjest
Skrevet

Kjempebra, Susann! Du har vært knallflink! Gjort en god jobb med huset og for barna. Ofte så holder det at vi bare er i nærheten så de vet at vi er tilgjngelige.

Unn deg en frikveld nå. Spille t spill eller gjør noe annet hyggelig med mannen (kanskje noe superromantisk?) . Er lov legge barna tidlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...