Frida Frosk Skrevet 28. mars 2006 #261 Skrevet 28. mars 2006 Hei igjen folkens, husarbeid er ikke blitt prioritert hos meg de siste dagene, men dere er jo så flinke. Er det slik at de fleste av dere er hjemmeværende? For jeg fatter ikke hvordan dere får tid til så mye. Isåfall trenger jeg ikke ha så dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å vaske når jeg kommer hjem etter skole og jobb. I dag skal jeg ikke på skolen før 11 så kunne jo ha gjort noe i dag tidlig, men ble senga noen timer ekstra i stedet. Men jeg har fri fra jobb i kveld så da er planen å rydde stua og støvsuge + vaske golvene på stue, kjøkken og gang. Får ikke overdrive heller.
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 28. mars 2006 #262 Skrevet 28. mars 2006 Heisann!! Så flott å høre fra dere igjen! Kristin81; du har virkelig satt deg store mål i dag! Blir spennende å høre hvordan det går utover dagen! fru fortuna; ja, jeg er stort sett hjemmeværende. Faren med det er at jeg blir så trolig sløv - tenker at alt kan gjøres senere en gang... Derfor trenger jeg denne tråden med inspirasjon fra dere. Det hjelper å sette mål for dagen og få godkjenning fra dere... Så for all del; dere som jobber og har skole i tillegg må jo sette deres egne mål som samsvarer med den tida og overskuddet dere har etter dette. Så dersom du får gjort alt det du nevnte i dag - ja, da er jeg virkelig imponert altså!! Til nå har jeg fått gjort følgende: - limt opp tapetborden (etter å ha irritert meg i over 1 år - det tok ca. 15 min. å få den på plass..) - ryddet badet og vasket dusjveggene - vasket en hjørne/pyntehylle på kjøkkenet (ja, jeg tok en litt lettvint en på kjøkkenet i dag.. ) - ryddet et klesskap (fikk kasta noen gamle skiklær o.l. = mye bedre plass!) - vaskemaskinen og oppvaskmaskinen surrer i det fjerne Så nå skal jeg vaske og brette mer klær og pakke ut resten fra helgen, så tenker jeg det får være nok for i dag!
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 28. mars 2006 #263 Skrevet 28. mars 2006 Hoppsann! Vi reiste på besøk til kjære mor i helgen, vi. men tror dere jeg klarte å legge igjen rutinene hjeme? Åneida, gnålte i vei om hotspots og at "det der bør du rydde bort i løpet av kvelden!Det burde bli en rutine hos deg!" Hehe! Idag er jeg på jobb, mannen er hjemme med sykt barn, og hele huset blir vasket for meg idag. Jobbet igår også og var som sagt bortreist i helgen. Men alikevel har rutinene sittet godt nok fast til at jeg har fått unna hotspots og en liten klesvask, samt shinet sinken hver kveld. For å besvare ditt spørsmål, fruFortuna, så er jeg delvis i jobb og delvis hjemme. jeg har vært syk veldig lenge, men gått gradvis tilbake til jobb. Nå prøver jeg å jobbe 50%. Synes ikke andre som jobber/studerer skal ha dårlig samvittighet for ting dere ikke får gjort. Poenget vårt er jo å få inn gode rutiner som koster lite tid men gir gode resultater. Utfordringene tilpasser vi til hver og en av oss. elv orker jeg lite når jeg jobber, men tar heller et lite røsk når jeg er i form til det. Susann: Når jeg hører om dine tapetborder og gardinkapper, så er jeg ikke lenger så flau over mitt gamle utdaterte kjøkken! *ert,ert* Sånne små reparasjoner kan nok jeg gjøre litt hist og her også. kanskje en utfordring ; reparere en ødelagt ting. Bobeline: velkommen tilbake!! Misunner deg såååå mye den shoppingrunden altså! Du må gjerne fortelle litt om hva du shopper, hvilke farger og stil du har osv. For øvrig så synes jeg hele flyttegreia er spennende jeg! Synes det er utrolig spennende å flytte inn et nytt sted, starte med blanke ark og gjøre stedet til et hjem. Ha en fin kveld alle sammen, og keep up the good work!
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 29. mars 2006 #264 Skrevet 29. mars 2006 God morgen alle sammen! Javel montepulciano; du prøver å mobbe meg litt med kapper og border....hmmmm....altså borden var på et bittelite gjestedo bare så det er sagt.... Men...når jeg ser etter så har jeg visst border både her og der ellers også....huffameg for en mote! Oppussing hadde vært ålreit ting nå snart; men for å få inn litt penger til det først så kan kanskje dagens utfordring være som følger: - FINN(.no) noe du ikke trenger lenger som du kanskje kan få solgt! Eller så gjør vi som montepulciano sa i går; fiks noe som er gått i stykker! Jeg får ikke tid til å gjøre så mye husarbeid i dag, men har som mål å holde rutinene. I tillegg må jeg få bort en ny hotspot på kjøkkenet Altså, mine mål i dag; - klesvask - rydde hotspot på kjøkkenet - rene vasker - vaske 1 kjøkkenskap - betale regninger - finne noe som kan selges Ha en deilig dag!!
Shea Skrevet 29. mars 2006 #265 Skrevet 29. mars 2006 Hallo alle sammen. Har vært hektiske 4 uker med masse kjør. Hot spottene i mitt hus er overgrod men nå er jeg klar til ny innsats. Har flyttet min gamle pappa fra et hus og inn i ny leilighet. Mannen min har vært på HV øvelse i en uke, minsten har hatt vankopper, har vært borte en langhelg på hyttetur med svigerfamilie og så ble mannen syk og trenger hjelp. Alt dette mellom husarbeid og et desperat forsøk på å være litt på arbeid har ført til store nedprioriteringe på hjemmefronten da arbeid har vært proritert. Dagens oppgaver: - Dra på shopping for å skaffe ny belysning til ny liligheten til pappa - Vaske badet - Pakke ut etter hytteturen (ja noen rene klær ligger enda i bager ) - Rydde hotspotsene igjen. - Vaske klær Da tror jeg kvelden er full. Blir mye å henge fingrene i de neste 7 dagene når det har vært gjort så lite i det siste. Får nemlig besøk som skal være her hos oss i 2 uker.
Gjest monte Skrevet 29. mars 2006 #266 Skrevet 29. mars 2006 Velkommen igjen, shea! Susann, det der med finn.no var en super ide! Jeg VET jeg har masse her som skal bort. men jeg må gjøre litt til helgen,. jobber mye denne uken, så jeg orker ikke stort annet......... ha en fin dag!
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 30. mars 2006 #267 Skrevet 30. mars 2006 Heisann!! Så flott å høre fra dere Shea og Montepulciano! Jeg blir inspirert bare av at det er noen innom her uten at vi absolutt trenger å ha samme gjøremål osv. I dag ligger jeg veldig etter min egen plan... Eh...det var et nydelig vårvær her i dag, så jeg har vært ute og gravd i hagen i dag! Det var deilig! Det hører jo med til husarbeid det også på en måte...eller..? Uansett må jeg gå løs på klærne nå først og fremst. Deretter kjøkken og bad og forhåpentligvis regninger til slutt. Kanskje jeg får tid til å finne noe som kan selges også. Vi får se. Nå må jeg sette i gang. Håper å høre fra dere snart. Ha en koselig kveld alle sammen!!
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 1. april 2006 #268 Skrevet 1. april 2006 Heisann og hoppsann!! Det er helg, nydelig vær og våren er i anmarsj. Hos meg er det i dag langt fra ryddig.. Har tatt det verste på kjøkkenet, men bad, klesvask, hotspot'er osv. ligger jeg på etterskudd med... MEN...jeg har fått solgt noe av det jeg ikke trenger!! I dag har jeg som plan å jobbe godt fra morningen av, etterpå vil jeg ut og nyte våren. Dagens utfordring: Gjør en ting som du har utsatt og utsatt.....som du egentlig ikke har så lyst til å gjøre... Gleder meg til å høre hva det er hos dere... Jeg har flere slike "dårlig samvittighet" punkter, så jeg får bestemme meg litt etterhvert for hvilken jeg tar i løpet av dagen.. Ha en deilig dag alle sammen!!
Püs Skrevet 1. april 2006 #269 Skrevet 1. april 2006 Samboeren min kommer hjem kl fire... og jeg har ikke gjort en ting her hjemme Noe som trengs.... GI MEG STYRKE!!!!
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 1. april 2006 #270 Skrevet 1. april 2006 Püs: velkommen!! Først av alt; sett på god musikk! Begynn med å rydde 10 min. på hvert rom. Bruk stoppeklokke! Deretter tar du oppvasken og sørger for at kjøkkenvasken er ren og pen. Så er det badet sin tur; vasken skal være ren og pen. Når du har gjort dette slapper du av og venter på din kjære; poenget er at du ikke skal være helt utslitt til han kommer hjem! Dersom det er mer husarbeid igjen tar dere det sammen i morgen! Kos dere!!
Gjest Lat og lei Skrevet 1. april 2006 #271 Skrevet 1. april 2006 Oisann, ble glad når jeg så denne tråden. Hadde tenkt å lage en tilsvarende før jeg så denne ,men nå behøver jeg ikke det. Jeg henger meg på og ber om å få litt oppmuntring ifra dere slik at jeg gidder å vaske leiligheten i dag. Send meg noen oppmuntrende og inspirerende ord.
Gjest Lat og lei Skrevet 1. april 2006 #272 Skrevet 1. april 2006 Tror jeg venter til påskeferien. Da er det jo endel fridager.
Püs Skrevet 1. april 2006 #273 Skrevet 1. april 2006 Tusen takk Susann... Jeg skal ta med meg de gode rådene... Likte veldig godt det med å kose seg etter på Det er bare det å komme i gang.... sukk Lat og lei: Tror vi er to i samme båt her... Første mann ferdig?
Gjest Lat og lei Skrevet 1. april 2006 #274 Skrevet 1. april 2006 Ok. Så vasker jeg kjøkkenet da.Må ta oppvasken også.Jeg gir tilbakemelding om hvordan det gikk cirka kl fire.
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 1. april 2006 #275 Skrevet 1. april 2006 Heisann; der var det kommet enda en ny. Så flott; til deg også Lat og lei!! Ettesom du ikke har det samme tidspresset som Püs; foreslår jeg at du har som mål å få rydde en rothaug (hotspot) i tillegg til å vaske det du ønsker. Begynn med rothaugen (det kan være en avishaug e.l.) Når du har fått rydda bort den, pleier ofte arbeidslysten komme litt av seg selv. Vi andre her på tråden har jobba i ukesvis med å få innarbeidd rutiner som går på å holde kjøkkenvasken og baderomsvasken rene i tillegg til å holde rothaugene borte. Så derfor; dine oppdrag først og fremst i dag blir; - rydd en rothaug - vaske kjøkkenvasken ren og blank - vaske baderomsvasken - 15 minutt med klesvask (bretting, henge opp e.l.) Etterpå synes jeg du skal slappe av med god samvittighet. Kanskje du kan støvsuge gulvene dersom det trengs veldig. Men nå vil jeg ut og nyte sola litt. Jeg har ikke fått gjort halvparten av det jeg skulle i dag, men poenget med denne tråden er at vi ikke skal få dårlig samvittighet over det vi ikke har gjort. Vi skal derimot glede oss over det vi har fått gjort!
Püs Skrevet 1. april 2006 #277 Skrevet 1. april 2006 Setter på musikken jeg da..... Tar på meg skaut og lekre gummihansker.. Bare å få det gjort. Susann: Få noen fregner for meg også da Her er det overskyet..
Gjest Gjest_Susann_* Skrevet 1. april 2006 #278 Skrevet 1. april 2006 Fregner ble det lite av, gitt! Sola gikk bak en sky med en gang jeg kom ut!! Derfor henger jeg meg på med dere; førstemann ferdig til klokka fire!!
Gjest Lat og lei Skrevet 1. april 2006 #279 Skrevet 1. april 2006 Jeg skal være ærlig å si det som det er............. ........jeg har ikke fått begynt enda.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå