Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest - susann
Skrevet

Hallo!

Jeg er i full gang med husarbeidet mitt, men måtte bare innom her en liten tur for å se hvordan det går med dere. Og jeg er virkelig imponert!

Becca: ditt oppdrag i dag er å rydde 15 min. ved siden av senga!

Shea: jeg er helt målløs! Tror absolutt ikke du trenger flere oppgaver i dag, men husk skinnende vasker og ryddige hotspots. :)

Montepulciano: ...stekeovnen, ja...jeg gikk rundt den mange ganger før jeg fikk åpnet den. Begynte med å sette inn den skåla med salmiakkvann og da var det ingen vei utenom. Men det er en kjedelig jobb; jeg har ikke skrubbet sånn som Shea, jeg tørka bare av og fikk glasset rent. Men tenkte at hvis vi gjør det litt oftere kan vi skrubbe litt mer for hver gang....Derfor bør det ikke bli altfor lenge før dette blir en utfordring igjen.

Bobeline og dere andre; hvordan går det?

Jeg har vært og panta flasker i dag......mange flasker....!!!

Sekk etter sekk; jeg stod i ny kø for hver stor sekk og fikk til slutt en hel bunke med pantelapper. Verdi over 400 kroner....!!!!!! :overrasket::overrasket:

Kanskje jeg bør begynne å pante litt oftere.. :ler:

Jeg har også levert sammenbretta melkekartonger og glass til retur så nå er jeg kjempefornøyd!

I tillegg har jeg (takket være deg Montepulciano! :klem: ) fått vaska enda et kjøkkenskap. Nå må jeg ta litt klesvask og rydde kjøkkenbenken før det er på'an igjen med nytt måltid..

Ha en fortsatt god dag alle sammen! :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

15 min ved siden av senga?!?! :overrasket: eh, det er nok ferdig ryddet på 5 min da ;) Men takk for sparket, skal ta å gjøre det med en gang jeg er ferdig med å skrive her.

I dag har dagen blitt susa bort. Vært på det ene kontoret etter det andre, og flakset fra butikk til butikk pga prob med telefonen. I tillegg har verken jeg eller gubben fått sove i natt, og nå sitter vi å venter på telefon fra teleselskapet som skule "finne ut av det" føre dem ringte oss..

Ellers har jeg vasket håndklær og sengetøy, tatt av skitten sengetøy og rydda ferdig stua.

På min "to do" liste i dag:

~ Legge på rent senge tøy

~ brette tørre klær (hater å ha dem hengene lenger enn jeg må, for det er så trangt i gangen)

~ rydde ved senga

~Få tatt tak i en hotspot som har formert seg som fy (en hel kjøpmansk-disk som aldri ble helt feridg ryddet etter innfyltting *grøss)

eh, får vel komme meg vekk fra data`n.. :sjenert:

Ha en fiiin dag jenter. Og husk å ha det litt gøy innemellom da :)

Gjest gjest -susann
Skrevet

15 min ved siden av senga?!?! :overrasket: eh, det er nok ferdig ryddet på 5 min da ;) Men takk for sparket, skal ta å gjøre det med en gang jeg er ferdig med å skrive her.

:ler: Det var kanskje litt drøyt med 15 minutter, ja! Men det er jo da vi ser hvor lite tid det egentlig tar å holde det litt ryddig rundt oss. :)

Jeg er ferdig med det meste av gjøremålene mine i dag, skal bare ta litt mer klesvask og shine vasken på badet når ungene er i seng.

I morgen har jeg følgende mål:

- vaske et kjøkkenskap

- holde vaskene rene

- holde hotspot'ene ryddige

- vaske klær

- betale regninger

- rydde i gangen når ungene er i seng

Ellers trenger vi en utfordring. Tenker med gru på vaskerommet, der skulle det vært rydda litt....er det flere som trenger å rydde der? :overrasket: Evt. hvor lenge skal vi holde på der....jeg trenger små porsjoner om gangen... :ler:

Skrevet

I dag har jeg ikke gjort noenting. Har vært på ikea og handlet småutstyr og sett på større ting til leiligheten. Og på veien til ikea ble jeg, min gravide venninne og hennes søster, kjørt på av en stor lastebil. Så nå er bilen min tilbake på verkstedet, og kommer ikke ut igjen før om en måneds tid. Front- og bakskjerm samt begge dører på førersiden er revet opp, og bakdøren er kilt inn på førerdøren så jeg kommer meg ikke ut på vanlig måte. Den andre sjåføren kjørte bare videre.

Jeg tror ikke jeg får gjort så mye denne uken av utfordringene våre siden dette hendte. Det gjør vondt i hele meg, og jeg er fremdeles litt i ørska. Tenkte også jeg skulle ta en tur til legen og se om alt fungerer som det skal.

Gjest gjest - susann
Skrevet
I dag har jeg ikke gjort noenting. Har vært på ikea og handlet småutstyr og sett på større ting til leiligheten. Og på veien til ikea ble jeg, min gravide venninne og hennes søster, kjørt på av en stor lastebil. Så nå er bilen min tilbake på verkstedet, og kommer ikke ut igjen før om en måneds tid. Front- og bakskjerm samt begge dører på førersiden er revet opp, og bakdøren er kilt inn på førerdøren så jeg kommer meg ikke ut på vanlig måte. Den andre sjåføren kjørte bare videre.

Jeg tror ikke jeg får gjort så mye denne uken av utfordringene våre siden dette hendte. Det gjør vondt i hele meg, og jeg er fremdeles litt i ørska. Tenkte også jeg skulle ta en tur til legen og se om alt fungerer som det skal.

Stakkars deg!!! :klem: Og så kjører den andre sjåføren bare videre!! :frustrert:

Jeg er helt målløs!!

Du bør absolutt ta deg en tur til legen, dette fikk jeg helt frysninger av. Føler virkelig med deg! Håper inderlig det går bra med deg. Det må være en fryktelig psykisk påkjenning, spesielt når synderen bare stakk av!!

Håper du kommer innom her av og til likevel så vi får høre hvordan det går med deg. :klem:

Skrevet

Hei alle sammen.

Vil takke for hyggelig velkomst og si at jeg føler meg mer motivert nå som jeg kan dele gjøremålene med dere.

Rapport fra i går.

Fikk desverre ikke gjort alt jeg tenkte meg men byttet ut noen av oppgavene med noen andre isteden for.

Dette gjorde jeg

- Ryddet vekk MASSE barneleker. Noe ble kastet og noe ble bare pakket bort (1 søppelsekk)

- Skiftet på barnesenga, tørket støv og vasket gulvet på barnerommet.

- Vasket 1 maskin med klær, la sammen 1 maskin og fikk lagt dem på plass.

- Støvsugde den ene gangen, stua og kjøkken. Stue og kjøkken kom i steden for siste gang og yttergang vask.

- Bakte brød

- Og ryddet opp på kjøkkenbenken. Den har en tendens til å bli overfyllt med alt mulig rart.

Så da tror jeg egentlig at jeg må si meg fornøyd.

Midt i det hele var jeg også på jobb 1 time på kvelden. En kunde ringte og trengte hjelp. Kunne ikke si nei.

Middagsgjestene var kommet før jeg var kommet meg hjem fra jobb i går så det ble litt hektisk for å få middagen klar. Koselig å ha besøk og tiden flyr så dem dro ikke før kl 19.00

Så dagens oppgaver blir litt av dem jeg ikke gjorde i går.

- Støvsuge trappen og den siste gangen

- Vaske yttergangen

- Rydde ferdig gangen

- Vaske badet

- Og selvfølgelig er det enda haug med skittne klær. :forvirret:

Ikke så lurt å ta et par dagers pause fra skittenklær vasken. Det bare hoper seg opp og blir et ork.

- Pakke reisebagen til minsten slik at den er klar fredag etter jobb når han skal dra bort.

Er jeg riktig så flink skal jeg vaske kjøkkengulvet, men det får bli som en bonus.

Håper dere alle får en fin dag. :kose:

Gjest gjest1
Skrevet

Bobeline; Håper alt er i orden med dere!! Skremmende med folk som bare kjører videre!!

I dag skal jeg gjør ingen verdens ting, for vi skal reise til "gammel huset"/mamma i dag og være der i til i morra. Skal fylle bilen med mine elskede bananesker først.. (settes på olvtet i gammel huset)

Gjest gjest - susann
Skrevet

Dagens oppsummering:

- rydda vaskerommet, nå er det bare vasking der som gjenstår! :)

- vaska et kjøkkenskap

- vaska og bretta klær

- ryddige hotspots

- skinnende vasker

- betalt regninger

- laget arbeidslister til ungene så jeg fikk faktisk god frivillig hjelp fra dem i dag

Nå har jeg det travelt og må gå, reiser bort noen dager men er klar til ny innsats i neste uke!!

Ha en god helg alle sammen!! :vinke:

Skrevet

Hoppsann!

Puh, her går det unna! Den voldsomme arbeidslisten/lysten min fra igår, innehold bl.a punktet Tur med hunden. Det ble heller "Lete etter hunden" - for han stakk av! Og innen han var på plass igjen var det tid for meg og dra til legen, og vel hjemme igjen var kvelden fullbooket. Og idag måtte jeg brått avgårde, og kom ikke hjem førsent.

MEN jeg har klart å holde meg ajour med klesvask og kjøkkenbenken i det minste! Hurra!

Nå begynner jeg såvidt på litt flere gjøremål, og fortsetter med stoor inspirasjon imorgen! Jeg tror mine utfordringer imorgen blir vaskerommet og mikroen. Hvis dere andre har gjort det allerede, så kan dere heller rydde et klesskap!

Snakkes imorgen!

Forresten så pantet jeg også flasker forleden. Og vi kom til 500 kr!!! :overrasket:

Gjest Gjest - susann
Skrevet

Klarte ikke holde meg unna denne siden i dag heller selv om jeg egentlig ikke har tid. Holder på å pakke for fullt, men tror dere ikke jeg fikk rydda et klesskap innimellom!!

Montepulciano; takk for utfordringen, nå kommer jeg hjem til et ryddig klesskap (ikke hele da, men uansett litt av det. Fikk kasta noen gamle t-skjorter også :) )

Tro det eller ei; pakkingen går faktisk lettere nå når det ikke er så mye rot. Det hjelper veeeeldig å være i rute med klesvasken. Slipper å dra på våte klær som må henges til tørk når vi kommer frem.

Ha en god dag og helg!! :briller2:

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet
Klarte ikke holde meg unna denne siden i dag heller selv om jeg egentlig ikke har tid. Holder på å pakke for fullt, men tror dere ikke jeg fikk rydda et klesskap innimellom!!

Montepulciano; takk for utfordringen, nå kommer jeg hjem til et ryddig klesskap (ikke hele da, men uansett litt av det. Fikk kasta noen gamle t-skjorter også  :) )

Tro det eller ei; pakkingen går faktisk lettere nå når det ikke er så mye rot. Det hjelper veeeeldig å være i rute med klesvasken. Slipper å dra på våte klær som må henges til tørk når vi kommer frem.

Ha en god dag og helg!!  :briller2:

:klappe: Veldig bra Susan! Stolt av deg! Nå fortjener du en deilig, rolig , avslappende og særdeles hyggelig helg! God tur! :klem:

Skrevet

Hei alle sammen! Da er eksamen og andre oppgaver levert, og livet mitt blir litt roligere fram til midten av april hvertfall. :hoppe:

Så nå er målet og bli så flink framover, innarbeide noen rutiner slik at jeg slipper disse skippertakene. Jeg skal vaske, rydde og støvsuge med den største glede :husarbeid:

eh... :sjenert:

I dag skal vi på visning, også skal jeg i byen med ei venninne før det blir konsert i kveld. Min kjære samboer skal spille. :)

Men først skal jeg sette på ei maskin med klær og rydde litt her, før jeg vekker samboeren som fortsatt sover, slik at vi kan gå og se på drømmeleiligheta.

God helg til dere alle! :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Må bare inn å ønske dere en fin helg. har besøk av mamma så det går i 100 her..

Skrevet

Hei alle sammen :) Alt går bedre nå. Lastebilsjåføren er tatt, og han fremholdt at han hadde sett jeg kjørte inn i han med vilje og prøvd å presse han av veien. Egentlig ganske morsomt med tanke på at min audi ikke er like skremmende som en stor volvo lastebil. Han mente han ikke hadde gjort noe galt når han kjørte videre, så hvis han fremholder denne historien i forsikringspapirene, vil forsikringsselskapet anmelde han. Og alt er bra med min venninne og hennes ufødte barn. Verkstedet bare lo, dette er min andre ulykke med bil på fjorten dager. Så nå står bilen der, jeg bare håper den ikke blir kondemnert for jeg er veldig glad i den.

Fra neste uke skal jeg delta på utfordringene igjen. I dag har jeg holdt meg til faste rutiner som å holde vasken blank og ren, klesvasken er i rute og tatt oppvaskmaskin slik at all oppvasken er borte. Også har jeg vært ute og handlet, bøker til nesten totusen kroner, fem fisk til en venninne og nye håndkær og kluter til ny leilighet :) Og nå skal jeg belønne meg selv med kake :ler:

Skrevet

Hei alle sammen!

jeg har jo ikke vært så flink til å gjøre dagens utfordring på en stund, selv om rutinene har gått greit de fleste dagene. Så idag har jeg tatt et realt skippertak! Det er ting jeg aldri fikk gjort før, fordi jeg startet alltid med slikt som n\å er rutiner hver dag. Dermed er det bare å gå løs på de store tingene med en gang uten å kaste bort masse tid på "småtteri" først. Okei, jeg haraltså:

- Vasket microen

- Skrubbet stekeovnen. Det var en inn i h.... dr...jobb!!!!! I påvente av ombygging på kjøkkenet har vi behold de utgamle hvitevarene som stod her da vi kjøpte huset. De er fra den tiden da innbyggingsoven var siste skrik, og hvitevarene skulle være grønne eller røde! Og jeg tror ingen har gjort rent ovnen skikkelig siden den gang (ca 30 år?). For jeg nøyde meg ikke med å skrubbe inni. jeg tok av døren oxo, og fy fa.. fytterakkern svarte spygørr så mye DRITT jeg fant!!!! Innimellom innunder oppunder osv - der var det altså ca 30 år gamle nmatrester!! Æsj!! Fikk det så rent som det går an med salmiakk, jif, ajax, kjeramikkskrape, kluter, svamper , skrubber, tannbørste og grillpinner (jadda, innimellom luftekanalen/rillene vettu). Men alikevel blir nok konsekvensen av dette at jeg om kort tid går og kjøper en ny stekeovn...............

- Ryddet en kjøkkenskuff, kastet en del.

- Ryddte vekk panteflasker

- Satt inn og på oppvaskmaskinen

- Vasket og satt på plass filterert til viften

- Ryddet skapet i gangen (det som er i ferd med å bli skyvedørsgarderobe). Mangler en sidevegg og en hylle bl.a.).

- Vindfanget og gangen for øvrig.

- Ryddet soverom inkl nattbordene

- tatt av sengetøy og satt alt til lufting

- Pusset stuebordet (glassbord) og den store lysestaken som står oppå.

Etterpå skal jeg bake kake eller boller og sette på vaskemaskinen, men først skal jeg tusle en tur m hunden i det flotte været!

jeg får ikke hengt veldig med i kommende uke, for jeg er borte på dagtid alle dagene, og kommer til å være sliten på kveldene, men jeg skal ihvertfall holde rutinene.

En utfordring til dere - som jeg absolutt burde ha gjort selv! - er å vaske et vindu el to.

Ha en strålende god dag alle sammen!!!

:husarbeid:

Skrevet
Hei alle sammen!

jeg har jo ikke vært så flink til å gjøre dagens utfordring på en stund, selv om rutinene har gått greit de fleste dagene. Så idag har jeg tatt et realt skippertak! Det er ting jeg aldri fikk gjort før, fordi jeg startet alltid med slikt som n\å er rutiner  hver dag. Dermed er det bare å gå løs på de store tingene med en gang uten å kaste bort masse tid på "småtteri" først. Okei, jeg haraltså:

- Vasket microen

- Skrubbet stekeovnen. Det var en inn i h.... dr...jobb!!!!! I påvente av ombygging på kjøkkenet har vi behold de utgamle hvitevarene som stod her da vi kjøpte huset. De er fra den tiden da innbyggingsoven var siste skrik, og hvitevarene skulle være grønne eller røde! Og jeg tror ingen har gjort rent ovnen skikkelig siden den gang (ca 30 år?). For jeg nøyde meg ikke med å skrubbe inni. jeg tok av døren oxo, og fy fa.. fytterakkern svarte spygørr så mye DRITT jeg fant!!!! Innimellom innunder oppunder osv - der var det altså ca 30 år gamle nmatrester!! Æsj!! Fikk det så rent som det går an med salmiakk, jif, ajax, kjeramikkskrape, kluter, svamper , skrubber, tannbørste og grillpinner (jadda, innimellom luftekanalen/rillene vettu). Men alikevel blir nok konsekvensen av dette at jeg om kort tid går og kjøper en ny stekeovn...............

- Ryddet en kjøkkenskuff, kastet en del.

- Ryddte vekk panteflasker

- Satt inn og på oppvaskmaskinen

- Vasket og satt på plass filterert til viften

- Ryddet skapet i gangen (det som er i ferd med å bli skyvedørsgarderobe). Mangler en sidevegg og en hylle bl.a.).

- Vindfanget og gangen for øvrig.

- Ryddet soverom inkl nattbordene

- tatt av sengetøy og satt alt til lufting

- Pusset stuebordet (glassbord) og den store lysestaken som står oppå.

Etterpå skal jeg bake kake eller boller og sette på vaskemaskinen, men først skal jeg tusle en tur m hunden i det flotte været!

jeg får ikke hengt veldig med i kommende uke, for jeg er borte på dagtid alle dagene, og kommer til å være sliten på kveldene, men jeg skal ihvertfall holde rutinene.

En utfordring til dere - som jeg absolutt burde ha gjort selv! - er å vaske et vindu el to.

Ha en strålende god dag alle sammen!!!

:husarbeid:

Nå har jeg i tillegg bakt to kaker, luftet hunden, besøkt svigers og vasket en haug med sengetøy.

På tirsdag kommer en og vasker hele huset for meg - sånn "vanlig" vasking - , så da tror jeg at jeg går på jobb og konsenterer meg om det den uken som kommer! :)

;)

Skrevet

Tømte en bod i går i tillegg til faste rutiner. Det ble mye søppel :ler:

Gjest gjest - susann
Skrevet

Heisann!!

Utrolig flinke dere har vært i helga!! :klappe::klappe:

Jeg for min del sitter her nokså fortvila for øyeblikket. Har vært på helgetur med syke unger og nå føler jeg meg ikke helt topp selv heller... :grine:

Det var deilig å komme hjem (utrolig hvor mye vi har fått vaska og rydda på den tida vi har holdt på, det viser virkelig igjen!) men nå flyter huset nesten som før føles det som... :grine: Gangen står full av bager, benken på badet flyter, kjøkkenbenken er ikke ryddig, aske og støv rundt peisen osv. osv.

Jeg er ikke opplagt til å ta den store rengjøringen men jeg må ta det mest nødvendige men vet ikke helt hva jeg skal begynne med. Jeg trenger et spark bak i dag.... :tristbla:

Skrevet
Heisann!!

Utrolig flinke dere har vært i helga!! :klappe:  :klappe:

Jeg for min del sitter her nokså fortvila for øyeblikket. Har vært på helgetur med syke unger og nå føler jeg meg ikke helt topp selv heller... :grine:

Det var deilig å komme hjem (utrolig hvor mye vi har fått vaska og rydda på den tida vi har holdt på, det viser virkelig igjen!) men nå flyter huset nesten som før føles det som... :grine:  Gangen står full av bager, benken på badet flyter, kjøkkenbenken er ikke ryddig, aske og støv rundt peisen osv. osv.

Jeg er ikke opplagt til å ta den store rengjøringen men jeg må ta det mest nødvendige men vet ikke helt hva jeg skal begynne med. Jeg trenger et spark bak i dag.... :tristbla:

Velkommen tilbake!

Sååå trist med syke barn! Håper ikke du har blitt dårlig selv også.

Håper heller ikke at du gjorde noe i huset igår. Stemmer neppe at du "måtte" ta "det mest nødvendige". For sååå viktig er ikke husarbeidet. Er du dårlig i formen, så la deg få pusterom til å slappe av og ta det rolig. Klesvasken, rotet og hybelelefantene går ingen steder; de er der fortsatt den dag i dag! :ler:

Filosofien er enkel: Hvis inegn dør av det, så er det ikke så farlig. Og ingen dør av at du utsetter arb. til du er i form igjen!

Ingen store utfordringer på deg idag, selv om du skulle være i form igjen. Er barna fortsatt syke, så ta vare på og kos deg med dem. Hvis ikke så gjør du daglige rutiner og pakker ut. Men ikke HELE klesvasken på en gang altså!

Ha en fin dag alle sammen!!!

Gjest gjest - susann
Skrevet

God morgen!

Montepulciano; tusen takk for god oppmuntring! Det hjelper utrolig! :klem:

Har sovet ganske godt i natt, og det var bra for i dag har jeg 2 syke unger hjemme. Selv er jeg ikke helt i topp form, så jeg følger rådet ditt om å slappe av med de to små. Vi koser oss som best vi kan og melder oss litt ut av samfunnet i dag. :ler:

I går kveld rydda mannen kjøkkenet når han kom inn fra jobb, og jeg fikk rydda benken på badet så vi la oss med ren vask både på kjøkken og bad og det synes jeg var veldig bra! Har ikke pakka ut fra helga enda, men det tar jeg etterhvert når vi friskner til.

Synes forresten det var en god idè å vaske et vindu! Det skal jeg gjøre når jeg kommer i gang igjen.

Ellers gir jeg en ny utfordring til dere i morgen eller i løpet av uka;

- Vask flisene/veggen ved kjøkkenbenken.

Ellers prøver vi å holde de faste rutinene våre best mulig;

- ren vask kjøkken/bad

- 20 min klesvask

- ryddige hotspots

- rydde litt i gangen

Ha en riktig god dag alle sammen!

:lese:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...