Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann Frida Frosk! God tur, gid jeg kunne fått være med i kofferten....synes virkelig du burde tatt med oss andre her på husmortråden altså!! :ler:

Jeg fikk gjort unna alle målene mine i dag...juhuuuuu!! :danse:

Fikk litt uventa arbeidslyst og satte i gang når mannen holdt på å lage middag. Det hele var jo ganske fort gjort, men er en skippertaksmenneske så er en skippertaksmenneske....så når jeg først begynner er jeg ikke til å stoppe. Men det blir liksom litt lenge mellom hver gang, da... :tristbla:

I morgen vil jeg ta utgangspunkt i ukeplanen til monte;

altså mandag er det barnerom (de som ikke har barn kan ta et tak på gjesterom, kontor e.l.)

Jeg for min del har denne gang som mål å sortere bort vinterklær og klær som er blitt for små hos en av mine. Kanskje dette kan være morgendagens utfordring?

Ellers blir det klesvask..

....og selvfølgelig de faste rutinene da... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann Frida Frosk! God tur, gid jeg kunne fått være med i kofferten....synes virkelig du burde tatt med oss andre her på husmortråden altså!!  :ler:

Selvfølgelig kan dere bli med. Jeg har ikke pakket ferdig enda (det skjer alltid i siste liten... :sjenert: ), så kom i 12-tia i morgen så skal jeg nok få plass til dere. ;)

Får eventuelt legge igjen et par sko eller noe hvis det skulle bli trangt nedi der.

Du har forresten vært kjempeflink i dag, Sus. :klappe:

Jeg er også litt skippertakmenneske, men det dumme er at det går veeeldig lang tid mellom hver av disse skippertakene...

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet
- Selvangivelse: Ferdig

- Rydde ferdig på bordet (holdtr på m det nå): ferdig

- henge opp klær/starte ny maskin: Ferdig. + satt på og hengt opp en til + brettet

- Pakke in gave/finne kort til storemor skal på overnattingsbursdag idag: Ferdig

- Badet nede: Ehhh,,, veeelllll imorgen kanskje.....

- Hjemmeside: Nå? Nei, tror ikke jeg orker. Imorgen.

- Scanne bilder til en konfirmasjonsgreie neste helg: Åh, det har jeg helt glemt! IMORGEN!!!

Godiser: 1 kakestykke, ett drops og 1-2 håndfuller med M&m's...... Det er jo helg......:rodme:

Middagstips:

- Koteletter

- Reker og skjell mm

- Grønnsakssuppe

Skrevet

INGEN godiser idag!!!! Men der kom jammen mannen hjem med en pose Toffin.......... :icon_lol:

Skrevet
INGEN  godiser idag!!!! Men der kom jammen mannen hjem med en pose Toffin.......... :icon_lol:

Å, du er altså så flink monte!!! Men tipper den Toffin-posen var litt vanskelig å motstå, ja... :ler:

Jeg har også vært flink i dag!! Spiste ikke en eneste godtesak før kl. 21.30 i kveld!!! Men da tok det til gjengjeld litt av med jubileumsblanding, litt chips og litt cola... :forvirret: Men jeg er sååå fornøyd som klarte å holde meg så lenge!!

Hvor blir det av deg kristin81 som fikk oss i gang med dette? Håper å snart få høre hvordan det går hos deg også!! :ironi:

I dag er jeg igrunnen kjempefornøyd med min egen innsats altså!!

Etter ukeplanen til monte var det barnerom i dag (dvs. på den andre ukeplanen har du bytta om mandag og tirsdagsoppgaver men det gjør ingen verdens ting!)

Satte som mål i dag å få rydda ut litt fravokste klær hos minsten og det har jeg fått gjort! Har t.o.m. allerede fått solgt mesteparten på finn! Jeg er altså såååå fornøyd med meg selv i dag!! :ler:

Ellers har jeg vaska klær i dag.

Ser på ukeplanen at i morgen er det tid for kjøkken og vanning av blomster (det blir hvertfall mine blomster ganske så glade for!!) Så da blir morgendagens utfordring for min del å rydde/vaske kjøleskapet og vanne blomster!

Monte; har du fått rydda utsiden av kjøleskapet ditt?

Altså i morgen blir oppgavene som følger:

- rydde/vaske kjøleskap (innsiden og utsiden)

- vanne blomster

- vaske klær

- kanskje få handle litt klær til en konfirmasjon som nærmer seg veldig....

- og rutiner, rutiner, rutiner, rutiner.

Sånn, da skulle det være alt tenker jeg.

Forresten monte; tror jeg leste et sted at du hadde brukt en hagearkitekt en gang. Hvor fikk du tak i vedkommende? Gjennom et hagesenter eller hvor? Eneste jeg finner i tlf. katalogen er sånne anleggsgartner-greier og det høres kanskje litt for avansert ut...vet ikke helt..?

Natta alle sammen!! :rosaengel:

Skrevet

Jadda, sus, flott at du passer på altså!!! *massevis av ironi* Trodde nemlig alle hadde glemt den utsiden av kjøleskapet mitt, jeg..... :sjenert: hehe, okei, får ta det imorgen da....... :ler: Supert forresten , at du har ukeplanen min. For jeg har bare fåt hengt den opp, men ikke sett på den enda..... :klappe: Ganske bra, eller?

Så, imorgen skal jeg altså

- Vanne blomster

- Rydde utenpå kjøleskapet

- Kjøkkenet -har vært strøkent de siste dagene, men jeg har et par bokser/esker med ting og tang som står under det ene bordet her..... Kan vel ta dem. Er for hotspots å regne, egentlig.....

- Klesvask har jeg ikke noe igjen av, unntatt litt som må legges i skapene. Har forressten besluttet å ikke lenger legge klærne til storemor i skapet hennes; det må hun gjøre selv heretter! (Da holder hun det kanskje ryddigere der også?).

- Plante om noen paprika og chiliplanter i større potter.

Du har vært flink med godisen idag, sus! (Men den jubileumsblandingen vil jeg IKKE høre mer om!!!!!!! :sur: Toffinen min er ...ja....ehh.... tom........

Har dere andre fulgt opp godiskutten også? kristin, kor e du?

Sus, legger du ut klærne ett og ett plagg eller selger du et lass av gangen? Hvor mye selger du det for? Har ikke solgt vårt jeg, pleier å gi det til noen med jenter mindre enn mine..... Men nå har jeg solgt en drøss av møblene våre, og mannen begynner å bli bekymret....hehe :ler:

Hagearkitekten vår finner du hos FC Landskap , Tlf 66 99 32 00

Nå har jeg sittet et par timer og scannet bilder fra de siste 14 årene. Skal lage Tantes minnebok til en konfirmant til helgen. Så nå er jeg trøtt som en zzzzzztrøømpe......!

God natti!

:sove:

Skrevet

hei og hopp!

Gråværet til tross, her er alt jeg har gjort idag:

- 2 timer på tur med hunden. Innom Binders og fikk kjøpt litt av hvert.

- Ryddet vekk alle rene klær

- Ryddet kjøkkenbenken

- Ryddet utsiden av kjøleskapet!!!! JJAAAA!!!!! tenk, det var faktisk et hvitt skap under der.........

- Vannet blomster

- Spist sjokolade......... :fy_fy::riste:

Da har jeg bare igjen hotspothaugen/kassen/esken som står i sofaen bak meg her. men først fortjener jeg en avispause!

Hvordan går det med dere andre idag????

Gjest Gjest_Sus_*
Skrevet

Jeg har IKKE spist sjokolade i dag!!!!! :)

Flinke monte som fikk ryddig kjøleskapsdør!! :klappe:

Husarbeidet er det heller dårlig med, har hatt dårlig tid....og nå må jeg få ferdig maten til ungene og besøkene deres....kommer innom i kveld.

Skrevet

I kveld er jeg stuptrøtt men jeg må jo innom her og avlegge rapport før jeg legger meg...

Hmmm -

:klø: - dagens husarbeid har ikke vært særlig å skryte av; det har vært en fryktelig travel dag så jeg har ikke:

- vaska/rydda kjøleskapet

- vannet blomstene

- klesvask

:riste:

Jeg har heller ikke vært flink til å ikke spise snop.... :riste: (selv om jeg klarte holde meg helt til klokka 3 i ettermiddag)

Men, men i morgen har vi en ny dag med nye muligheter og nye utfordringer når det gjelder husarbeid. I følge montepulciano`s liste er det soverommet som er jobbetema på onsdagen. Og gjett om det trengs her i huset!! Mannen må nok til pers og rydde sine sure sokker og jeg får ta meg av alt det andre fra legobiler til ukeblader... :ler: Skifte sengtøy skal bli; ingenting er som å legge seg i rent sengetøy.... :lol:

Har forresten fått solgt en stooor eske barneklær i dag. Deilig å få det bort og samtidig få litt penger for det!! Men den beste følelsen er at jeg slipper å kaste klærne og vite at noen andre setter pris på dem.. :) Monte; noen ganger selger jeg klærne enkeltvis, andre ganger mye samlet og noen ganger gir de som er interessert bud på det jeg har. Det som jeg ikke får solgt gir jeg bort eller kaster (står mange poser her ferdigpakka til fretex men jeg glemmer alltid å ta dem med!! :sur: )

I morgen skal jeg:

- vanne blomster

- rydde kjøleskap

- rydde soverom

- handle klær til konf.

- vaske klær

Om jeg får gjort alt det i morgen? ....neppe... :klaske:

Det er lov å være optimist!!

Håper snart vi hører fra noen av dere andre her inne!!! Bobeline, kristin81 og dere andre; hvor blir dere av??????????

God natt! :Gjesp:

Skrevet

Hoppla!!

Ikke noe husarbeid igår, jobbet leenge! men introduserte barna tilo ukeplanen, og Mini synes det er sååå stas å ha navnet sitt og EGNE oppgaver!!! også fikk jeg storemor til å støvsuge 1. etasje ;)

Besøkte en venninne igårkveld og skulle være kjempeflink og kjøpte med masse frukt til oss. Gomlet frukt hele kvelden! var veldig stolte av oss selv da!!! :ler:

MEN; vel hjemme sent i natt fant jeg posen m Bridgeblanding som mannen har "oppbevart" for meg, og gikk på en kjempesprekk!!!!!!! :sur::sur::sur::grine::grine: Klarte bare ikke stoppe, jeg! Jaja, prøver igjen idag... Men skulle vært i butikken, for nå er det lite av både frukt og grønnsaker her. Trenger alltids noe å tygge på......

Idag er det strålende sol og en ordentlig knalldag!!! Tenkte å hovedsaklig nyte den på terrassen, men skal nok få tatt soverommet , ja! Også må jeg rydde ut/inn av oppv.maskinen. men jeg begynner med en tur med hunden, jeg. En lang tur!

Skrevet

Psssst! Burde vel egentlig benytte finværet til å vaske et vindu eller fem også.......? Noen som er med?

Gjest Gjest_Sus_*
Skrevet

Fryktelig travle tider her hos meg akkurat nå, men jeg kommer sterkt igjen litt senere. Vindusvask trengs virkelig (spesielt på utsiden) men her blåser det så fælt at en nesten ikke kan stå oppreist, så jeg tror jeg drøyer den litt... :overrasket: Vaskevannet havner vel på naboen dersom jeg prøver.....og de bor et stykke unna... :ler:

Eneste jeg får gjort for tida er å selge ut barneutstyr på finn. Det er deilig å få bedre plass oppi alt rotet!! :ler:

Kommer igjen med ny innsats ang. ukeplan, men i dag får jeg rett og slett ikke tid!

Stå på dere andre; jeg kommer innom i kveld for å sjekke hva dere har fått gjort i dag!!! :sjarmor:

Gjest montepu
Skrevet

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke løftet en finger i hele går!!! Tur, terrasse og stekende sol beskriver hele dagen for mitt vedkommende!

MEN: Ikke noe godis i dag eller igår! :klappe:

Idag har jeg jobbet, skal ut og rusle en tur, på korøvelse m barna og så har jeg en del å gjøre til et selskep i morgen.

Tror ikke jeg orker tenke på husarbeid på litt jeg....... Okei, skal prøve å få tatt rutiner nåe jeg går inn om kvelden, og kanskje litt fra ukeplanen.

Nyt sommeren, folkens!!! :blomst:

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet
Jeg innrømmer glatt at jeg ikke løftet en finger i hele går!!! Tur, terrasse og stekende sol beskriver hele dagen for mitt vedkommende!

MEN: Ikke noe godis i dag eller igår! :klappe:

Idag har jeg jobbet, skal ut og rusle en tur, på korøvelse m barna og så har jeg en del å gjøre til et selskep i morgen.

Tror ikke jeg orker tenke på husarbeid på litt jeg....... Okei, skal prøve å få tatt rutiner nåe jeg går inn om kvelden, og kanskje litt fra ukeplanen.

Nyt sommeren, folkens!!! :blomst:

Du er så flink som klarer å holde deg borte fra snopet!! :klappe:

Jeg har kjøpt en ny pose....ja, du vet... :tristbla: og trykker i trynet som aldri før...men i morgen; ja - da skal jeg klare å slutte kan du tro!! :ler: (eh...hørt den før noen...?)

Uansett, jeg nyter sommeren som du sa. Eneste fornuftige jeg har gjort er å vaske en del maskiner med klær. Er så deilig når de tørker med en gang ute i sola. Så nå ligger det svære hauger med bretteklare klær som jeg håper å få tatt ute på terrassen i morgen. Ellers har jeg ingen husmormål. Jeg prioriterer sommeren, ungene skal ha masse besøk nå når været er fint - så da vil jeg prøve å gjøre det litt koselig ute for dem.

Men det er greit å ha inne rutinen om ren vask på kjøkken og bad. Hotspot'er, ukeplan osv. tar jeg når været blir grått igjen. Håper det er noen som blir med da.

Kos dere videre med sommeren folkens!! :briller2:

Skrevet

Hei, dere!! ;)

Kan jeg få henge meg på tråden deres her? Trenger virkelig å få gjort noe hjemme, men hater husarbeid/hagearbeid.... :grine:

Kanskje det hjelper viss jeg skriver her hva jeg har tenkt å gjøre, og så kommer inn med en rapport etter hvert om hva jeg faktisk har fått gjort.

For det trengs virkelig å gjøres noe i dette huset! To barn og en mann + rotete meg sørger for det :ler2:

Vel; i dag har jeg tenkt til å:

- vaske stuegulvet og tørke støv i stua

- støvsuge gutten sitt rom

- røske opp to rader med jordbærplanter som skal bort (skulle vert gjort i

fjor....) fordi vi får snart et lass med mold, og skal lage plen der.

- begynne å luke i et bed....

Arbeidslyst kom til meg!!!! :grine::)

Skrevet
Hei, dere!!  ;)

Kan jeg få henge meg på tråden deres her? Trenger virkelig å få gjort noe hjemme, men hater husarbeid/hagearbeid.... :grine:

Kanskje det hjelper viss jeg skriver her hva jeg har tenkt å gjøre, og så kommer inn med en rapport etter hvert om hva jeg faktisk har fått gjort.

For det trengs virkelig å gjøres noe i dette huset! To barn og en mann + rotete meg sørger for det  :ler2:

Vel; i dag har jeg tenkt til å:

- vaske stuegulvet og tørke støv i stua

- støvsuge gutten sitt rom

- røske opp to rader med jordbærplanter som skal bort (skulle vert gjort i     

fjor....) fordi vi får snart et lass med mold, og skal lage plen der.

- begynne å luke i et bed....

Arbeidslyst kom til meg!!!! :grine:  :)

Hei, hei!! Så koselig at du vil være med her!!! Jeg synes det hjelper å skrive ned noen mål for dagen akkurat som du har gjort. Kom innom her senere og avgi rapport over hva du fikk gjort; vi andre følger med - så det nytter ikke å lure seg unna her altså!! :ler:

Jeg for min del har valgt å nyte sommeren så det blir ikke så mye gjort inne. Men jeg tar noen skippertak inne før solen kommer skikkelig. I dag har jeg gått gjennom klesvasken, og senere i kveld har jeg som mål å gjøre klar finklærne til konfirmasjon til helgen + å betale regninger.

Kallamilla; jeg foreslår at du får bort de jordbærplantene først, og så tar du det som ikke "viser så mye igjen" etterpå!!

Ha en flott dag!! :hoppe:

Gjest Gjest
Skrevet
Hei, hei!! Så koselig at du vil være med her!!!  Jeg synes det hjelper å skrive ned noen mål for dagen akkurat som du har gjort. Kom innom her senere og avgi rapport over hva du fikk gjort; vi andre følger med - så det nytter ikke å lure seg unna her altså!! :ler:

Jeg for min del har valgt å nyte sommeren så det blir ikke så mye gjort inne. Men jeg tar noen skippertak inne før solen kommer skikkelig. I dag har jeg gått gjennom klesvasken, og senere i kveld har jeg som mål å gjøre klar finklærne til konfirmasjon til helgen + å betale regninger.

Kallamilla; jeg foreslår at du får bort de jordbærplantene først, og så tar du det som ikke "viser så mye igjen" etterpå!!

Ha en flott dag!! :hoppe:

Hei, Sus og dere andre!

Skulle kanskje tatt jordbærplantene først, men hev meg over gulvet som nå er nyvaska! :hoppe:

Så nå spørs det om energien holder til jordbæråkeren og støvsugingen. Kommer inn med rapport senere!

Høres fornuftig ut, Sus å nyte solen i dag. Hørte nettopp på radioen at det er siste dagen med så fint vær, iallefall på mine kanter. Kos deg! :) Lykke til med finklærne og regninger!

Skrevet

^

Dette var altså Kallamilla som glemte å logge inn..... :sjenert:

Skrevet

Rapport på utførte arbeidsoppgaver! :):ler:

Jeg hadde planlagt å

- tørke støv og vaske gulvet i stua - utført :klappe:

- støvsuge gutten sitt rom - ikke utført :sjenert:

- røske opp i jordbæråkeren - utført!

- luke litt i et bed - utført! :klappe:

Jøss, dette hjalp! Fornøyd med meg selv i dag, jeg, selv om jeg ikke fikk tatt den støvsuginga. Den tar jeg i mårra!

Nå skal jeg lage kvelds til gutten, jenta er allerede lagt, og så skal jeg kose meg med FF, Joey og Kongen av Queens. Ha en strålende kveld, folkens!!! :)

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Så flink du har vært i dag!!! :klappe::klappe:

Jeg har nok ikke vært så flink, men jeg har rydda og vaska klær i haugevis så igrunnen er jeg fornøyd. Ja, og så har jeg klippet plenen!! Joda, er ganske fornøyd, jeg! :ler:

Mine oppgaver i morgen blir:

- betale regninger

- ordne finklær

- støvsuge soverommet og gangen oppe

- brette klær

Tror faktisk det holder, orker ikke mer nå når været er så fint.

Hvor har det forresten blitt av dere andre; montepulciano, kristin81 osv.????

Fått solstikk eller??????????

Men nå er jeg stuptrøtt, bokstavene går helt i surr!!

God natt!! :sove:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...