Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, da er jeg tilbake i gamlelandet igjen. Kom hjem i natt, og drar til Praha i morgen tidlig så denne dagen blir det ikke tid til mye husarbeid. Jeg skal vaske noen maskiner med klær og pakke om kofferten.

Får jeg tid kanskje jeg gjør verandaen klar for sommeren. Trenger en vask utpå der etter vinterens støv og skitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen!

Da er jeg inne igjen for å motivere meg til å gjøre noe fornuftig ut av denne dagen. :)

I går fikk jeg ikkje gjort noe særlig....

I dag har jeg tenkt å

- støvsuge stue, soverom og gang

- vaske klær (har satt på 1. maskinen nå)

- skrive liste over hva jeg skal handle i morgen til 17. mai (gutten trenger nye

klær iallefall), samt se over finklærne til hele familien

- sjekke noe i forhold til Aetat (har nettopp avsluttet et vikariat og er på

jobbjakt!)

Ellers skal vi spise middag hos en veninne i dag, det blir kjempetrivelig!

Blir ikke noe utearbeid (luking av bed) i dag for jeg har pollenallergi, og nå er det visst på det aller værste. Gleder meg nesten litt til regnet kommer, jeg.

Ha en fin dag, folkens! Kommer innom senere med en oppdatering på hva jeg har fått gjort. ;)

Skrevet

God morgen!!

Kallemilla; så flott at du er her - fikk faktisk litt arbeidslyst jeg også nå!! :)

Mine mål i dag:

- gjøre klar resten av finklærne

- skrive huskeliste til helgen da vi reiser bort

- vaske klær

- støvsuge stue, gang

Kjøkkengulvet har jeg allerede fått vaska :)

Så kjedelig med pollenallergi når endelig været er så fint, forstår godt at du gleder deg til regnet kommer...

Nå må jeg sette i gang, så "snakkes" vi her senere.

Frida Frosk; god tur videre!! Er litt misunnelig jada, jada.... :ler:

Montepulciano, hvor blir du av????????? Halllllooooo!!!!!!!!

Ha en flott dag alle sammen!! :digge:

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, sus!

Grattis med nyvaska kjøkkengulv!! :ler::klappe:

Lykke til med arbeidsoppgavene dine idag, og god tur i konfirmasjon til helgen viss jeg ikke "snakker" med deg før!

Jeg har ikke fått kommet i gang med lista mi ennå...jo, har snakket med Aetat. Ellers har jeg søkt på en stilling. Men nå skal jeg begynne på husarbeidet jeg har planlagt.....tror jeg. :forvirret:

Skrevet

^

Aiaiai....

Gjorde det igjen. Glemte å logge inn....

Altså, den over var meg, da.... :sjenert::ler:

Skrevet

:ler: Er visst bare meg som gjør husarbeid for tiden... :ler:

Jaja, her er hva jeg har fått gjort i dag:

- støvsuge stue, soverom og gang: Utført (utenom foreldresoverommet)

- vaske klær (har satt på 1. maskinen nå): Utført

- skrive liste over hva jeg skal handle i morgen til 17. mai (gutten trenger nye

klær iallefall), samt se over finklærne til hele familien: Har iallefall skrevet liste..

- sjekke noe i forhold til Aetat (har nettopp avsluttet et vikariat og er på

jobbjakt!): Utført!

Tja, rimelig fornøyd.

Ha en finfin kveld! ;)

Skrevet

Heisann alle sammen :)

Har nå flyttet sammen med en gutt som er enda mer fiksert på husarbeid og rengjøring enn meg. Det er helt utrolig. Denne uken hadde jeg satt som mål å vaske leiligheten, og når jeg kom hjem fra skolen var han i ferd med å helle ut skittenvannet, etter å ha vasket hele leiligheten. Vi har også kjøpt en god støvsuger som vi bruker flittig. Og han er flinkere til å jakte på hybelkaniner enn meg. Det er nesten som å bli utklassert på et felt der jeg lenge har sittet på tronen...

I dag skal jeg vaske sommerklærne mine. De har tilbragt en del tid i esker nå, så jeg tror de trenger litt skylling slik at de ikke lukter så innestengt. Planen er også å vaske flisene i dusjen, både vagg og gulv. Vasket taket der inne for noen dager siden, og det trengtes... Også skal jeg skrive tre eksamensoppgaver i dag, og det må gjøres, så det er muligheter for at badet må vente, ellers må jeg be romkameraten min om hjelp...

Har lest om godteri utfordringen deres. Så for å skryte litt av meg selv, så har jeg ikke kjøpt godteri når vi har vært på butikken, og nå klarer jeg å gå forbi godtehyllene uten å kjenne lukt eller smak av sjokolade. Vi har spist litt av det, siden vennene våre tar med seg godteri siden de er svært misfornøyd med vårt snop-skap som er tomt...

Jeg misunner virkelig dere som har hage. Å luke hagebed er noe av det morsomste jeg vet om. Jeg synes det er kjedelig å bare ligge stille plenen, så hvis jeg skal ut, må jeg ha noe å gjøre... Men nå har vi ikke hage lenger, og ikke rett på uteplass... Så da har jeg ikke arbeidsoppgaver ute lenger...

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Hei! Ville bare dele et tips med dere for å unngå stress til 17.mai.

PÅMINNELSE: :flagg: 17.mai-klær! :flagg:

Har du sjekket årets 17.mai-klær? Passer bunaden fortsatt, og må bunadsskjorta vaskes opp? Har mannen ren penskjorte og flekkfri dress? Finner du flagg og 17.mai-sløyfer der du la dem ifjor, eller må du ut og kjøpe nye?

Bruk helgen til en kontroll, så sparer du deg for stress til uka. Husk å stryke skjortene i tide! Og har du gode sko hvis du skal ut og gå? :flagg:

God 17.mai til dere alle, med eller uten sjokolade! :)

Gjest Gjest_Sus_*
Skrevet

Heisann!!

Bobeline; så flott å ha deg her igjen!! Kom gjerne til meg, så skal du jammen få luke bed!!! :ler:

Gjest med sko; var i konfirmasjon i går, så i dag skal bunadskjorter vaskes og strykes på ny. Håpet er å slippe å stryke natta til 17......

Kallamilla; synes du jobber utrolig effektivt - er spent på å se hva du har som dagens oppgaver!!

Selv har jeg hatt det litt travelt i det siste, men er nå klar for nye husarbeidsoppgaver.

Mine mål i dag;

- pakke ut etter helgen

- rydde minst 1 hotspot (tar den på kjøkken for den er minst!!)

- vaske bunadskjorter o.l. til 17.mai

- brette klær

- ren vask på kjøkken og bad

Dagens utfordring til dere alle; sjekk påminnelselista til Gjest med sko!!!

Når det gjelder godterier, sliter jeg litt. Men målet er å spise litt mindre av alt.... ;)

Monte; er du kommet hjem igjen nå eller????? Savner deg sånn!!!!! :grine:

Ha en deilig dag alle sammen!! :husarbeid:

Skrevet

I år hadde jeg tenkt til å bare være hjemme og kose meg på 17 mai... Også kommer romkameraten min og sier at han har invitert vennene våre på middag og innflyttingsgrilling på kvelden. Og han vil ha det formelt, hørtes det ut som... Dermed blir ejg nødt til å følge forbredelsene til 17 mai som er nevnt i et innlegg ovenfor. Jeg fikk bunaden min for 11 år siden, når jeg var 14... Så den passer ikke nå... Hjelpe meg...

Og den fine godteri statistikken min har vært bra, helt frem til i dag. Vi har handlet inn til 17 mai, og da ble det jo litt godis også, som vi selvfølgelig måtte åpne litt av...

Han hadde tenkt til å vaske hele leiligheten etter jobb i dag og i morgen. Men vi har valgt å dele den mellom oss. Han tar stue og kjøkken, mens jeg tar gang og bad. Også har vi oppdaget at vi har litt lite med sitteplasser til alle menneskene. Vi har en sofa og to stoler. Tidligere har vi brukt utemøblene til naboen, men han kom og hentet de ut av boden i går... Dette kommer til å bli spennende; finstas, middag og sitteplasser på gulvet???

Tre av ni oppgaver ble tatt ut til eksamen, så målene mine for i dag er å rette på en av dem, og vaske flisene i dusjen. Hele badet og gangen kan vente til i morgen.

Skrevet

Her er jeg!!!!!!!!!

Beklager at jeg har sviktet dere - særlig deg, sus!!!! Men her har det gått i hundre tusen, så jege r heeelt utslitt!

Begynte med at husarbeidet tapte i det øyeblikket solen kom; da ble det utetid og utetid. Så hagen er jo i den stand den bør.... :-)

Men så jobbet jeg litt ekstra fordi min kollega skulle ha konf hjemme. Selv skulle jeg i konf, og startet et lite gaveprosjekt som krevde litt mange timer/kvelder og netter. Selve konfen var kjempehyggelig, men vi var jo ikke hjemme før ni om kvelden, så der gikk den dagen....

Så har jeg jobbet hele den uken som var, hvilket i utgangspunktet er litt for mye for meg (dårlig form, nylig 50% friskmeldt osv). Når vi i tillegg hadde en 7årsdag og feire ble det for mye for meg. Familieselskap, barneselskap og overnattende middagsgjester i helgen....... Så jeg har bare sett frem til idag, når alt skulle vært over. Endelig er dagen her, jeg er helt pumpa, men kan hvile!!!!!!!!

Jeg har ikke gjort noe i huset denne tiden, men hadde en her som vasket alt for meg i forrige uke, og jeg har faktisk nesten klart å se kjøkkenbenken hver kveld! :klappe: . I går begynte jeg på oppvask og klesvask etter gjestene, idag har jeg bare hvilt. men ambisjonen for idag er å rydde overalt etter folk, sette på et par vaskemaskiner til, og oppvaskmaskinen.

Bobbelill!

Du må jo ha fått Drømmemannen i hus! For en kjempeinspirasjon for deg! Og grattis m nytt husvære!

Kallamill!

Hjertelig velkommen skal du være! Tydelig et arbeidsjern som kan få oss andre i farta!

Frosken!

Velkommen hjem og god tur videre!

Gjest med eller uten sko!

Takk for fin påminnelse! Jeg skal sjekke klær og sløyfer i dag! Det ser dessvere ut til at det blir 17. mai med skyer og vind her (som vanlig), så det er bare å finne frem jakker og strømper til hele gjengen! Vi er bedt bort etter barnetoget, så jeg slipper å gjøre noe i huset.

Sus!!

jeg trenger IKKE vokte meg for godis lenger! Den tiden vi har holdt på og vært strenge, har vært nok til at jeg har blitt kvitt det vanvittige suget etter sjokolade! Så jeg har ikkelyst på hele tiden; synes det er like greit å gomle på gulrøtter el om dagen. Får spise ubegrenset m sjokolade på lørdag (og litt på fredag), me utover dte er det ikke noe problem! Om jeg blir tilbudt godis på hverdagen, kan jeg ta en liten bit, og så ferdig; ikke MERMERMER!

Tenk at det var så lite som skulle til! :)

Men jeg er jo ikke så helbredet at jeg kan stå imot dine .....jaaaaa...ehhh, du vet-blandinger, så don't tempt mee! :forvirret:

Er du fortsatt jordmor? Noen babyer du vil sende til meg? Har stor hage jeg, vettu! ;)

Nå gjør jeg følgende:

Mat

Oppvask

Klesvask

Snakkes!

Stroooor klem fra Montepu :blomst:

Skrevet

Kallamill!

Hjertelig velkommen skal du være! Tydelig et arbeidsjern som kan få oss andre i farta!

Hehe, arbeidsjern er jeg nok ikke...iallefall ikke på husarbeidsfronten! Men det hjelper utrolig å skrive inn her hva jeg skal gjøre; blir liksom litt lettere å gjennomføre det jeg har tenkt å gjøres da....

I dag har jeg stort sett bare handlet, vært på cafe med en veninne, laget middag og vasket noen maskiner med klær. Kjøkkenet er sånn nogenlunde....

I morgen må jeg gjøre en hel masse.... :forvirret:

Er i 17. mai komiteen i år, så i morgen må jeg bake 2 kaker og opp på skolen kl. 17 og være med å stelle til til arrangementet der oppe. Ellers skal jeg stryke finklærne (som jeg ikke gadd å gjøre i dag :sur: ), og kjøre veslejenta i bursdag.

Innimellom må jeg prøve å få brettet klærne jeg har vasket i dag....

...og så hadde jeg så lyst til å få tatt en omgang med solarium. Vi får se om det blir tid til det.

Klemmer til dere andre, og ha en fin 17. mai viss jeg ikke rapporterer i morgen kveld!

Skrevet

hei og hopp!

Klesvasken tok jeg, oppvask og mat ordnet mannen med! Så målene er vel nådd, da...... :klappe:

Fikk også dratt og byttet 17.mai kjolen til mini, som var litt liten, og nå skal jeg bake baguetter og frokostblanding (er heelt tomt for brød her!)

Popper innom igjen imorgen.

Da trenger jeg en oppramsing av rutinene våre så jeg vet hva jeg skal begynnemed!

:)

Skrevet

Heisann!

Idag er dedt visst dere som er fraværende, så jeg setter opp min egen liste, etter å ha brukt formiddagen til et par timers tur med hunden og lest bok:

Shine sinken

Rydde to barnerom

Legge frem 17.maiklærne deres

henge opp en klesvask og brette en som er tørr.

begynner med dette, og ser hvor langt jeg kommer!

:husarbeid:

Skrevet

Hei, her er jeg igjen!

Shine sinken GJORT ALT PÅ KJØKKENET UNNTATT DEN BITTELILLE OPPVASKEN SOM STOD DER.

Rydde to barnerom + AT JEG FIKK TATT LITT PÅ VÅRT SOVEROM OG HELE TVSTUEN OGSÅ

Legge frem 17.maiklærne deres GJORT!

henge opp en klesvask og brette en som er tørr. FERDIG!

Synes dette var bra tatt i betraktning alle uforutsette hendelser som gjorde dette til en delvis møkkadag......... :forvirret: Fikk faktisk gjort en del andre småting også, og utrolig nok så endte dagen veldig bra til slutt.

Ønsker dere alle en riktig god 17. mai feiring! Gratulerer med dagen!!!

:flagg::flagg::flagg::flagg::flagg::flagg::flagg::flagg:

Skrevet

Nå er 17 mai her... Vi har vasket leiligheten, og handlet inn til festen i morgen. Så nå er bad, kjøkken og stue skinnende rent :) Det er ikke dårlig. Og jeg har fått skrevet en av tre oppgaver til mappeinnleveringen. I morgen må det støvsuges på nytt, en kamerat av oss ymtet frempå om at jeg hadde oversett noen hybelkaniner. Jeg begynner tydeligvis å bli sløv :sjenert:

Ha en fin 17 mai alle sammen :)

Gjest montepu
Skrevet
Nå er 17 mai her... Vi har vasket leiligheten, og handlet inn til festen i morgen. Så nå er bad, kjøkken og stue skinnende rent  :) Det er ikke dårlig. Og jeg har fått skrevet en av tre oppgaver til mappeinnleveringen. I morgen må det støvsuges på nytt, en kamerat av oss ymtet frempå om at jeg hadde oversett noen hybelkaniner. Jeg begynner tydeligvis å bli sløv  :sjenert:

Ha en fin 17 mai alle sammen  :)

Å, som dere har stått på! Så flink du er som får gjort flere ting samtidig (sier Monte, som må ha fått en mannehjerne plutselig - ikke kapabel til mer enn ett innhold av gangen :ler: )

Håper du har hatt en flott dag idag - med eller uten kaniner! (Neste gang noen klager på deg, kandu godt sende dem hit for oppbevaring sammen mine hybelelefanter.. ;) )

sov godt!

Skrevet

Nå er det visst bare Bobeline og Montepu som gjør noe i huset om dagen.........

jeg er skikkelig sliten for tiden, og har ikke den helt store tiltakslysten i meg. regnvær hjelper ikke akkurat på saken..... men idag har jeg ihvertfall fåt rydet hele 1. etasje, shinet sinken og mere til, hengt opp og brettet klær og gjort litt annet småtteri. Ganske fornøyd jeg!

Er uten mann i helgen, så da får jeg sikkert litt arbeidslyst da. Hjelper faktisk å være alene; ikke ha noen andre å ta hensyn til 8eller som roter og møkker..... :sjenert: )

Venter spent på å høre fra dere andre, håper alle kom seg vel gjennom 17. mai!

Skrevet

Ja, Monte, i går var jeg så sløv at jeg gjorde omtrent ingenting... så i dag må jeg ta meg i nakken og gjøre et skikkelig skippertak.

Du var jo kjempeflink i går, så nå får jeg se om jeg kan være like effektiv i dag. Altså:

- støvsuge soverommene, gangene

- vaske to bad

- vaske gulv og rydde i stue og kjøkken

- brette klær

- pakke til gutten min som skal til besteforeldre i helga

Viss jeg er supereffektiv nå, så skal det gå fort unna....

Arbeidslyst kom til meg..........!!!!!!!!!!!! :grine:

Skrevet
Ja, Monte, i går var jeg så sløv at jeg gjorde omtrent ingenting... så i dag må jeg ta meg i nakken og gjøre et skikkelig skippertak.

Du var jo kjempeflink i går, så nå får  jeg se om jeg kan være like effektiv i dag. Altså:

- støvsuge soverommene, gangene

- vaske to bad

- vaske gulv og rydde i stue og kjøkken

- brette klær

- pakke til gutten min som skal til besteforeldre i helga

Viss jeg er supereffektiv nå, så skal det gå fort unna....

Arbeidslyst kom til meg..........!!!!!!!!!!!! :grine:

Hei kallamilla!

Da tar jeg utgangspunkt i dine oppgaver, med unntak av å vaske gulv og pakke til gutten din! :ler:

Isteden skal jeg betale regninger og rydde en hotspot.

Så titter jeg inom ikveld og avlegger rapport... :)

Ikveld har jeg også date med barna mine; kyllingvinger og idol-finale!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...