Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Heisann!

Mine rutiner holder også på å skli ut (bl.a. tannkrem i vasken på badet!! :sur: ) så det er godt du minner oss på det!! Har begynt å få litt roligere tider her nå, så nå håper jeg å få rutinene på plass igjen.

Været ja....her er det 7 grader og regn; jeg har fyrt i peisen :tristbla: og vindusvasken får være på innsiden i dag tenker jeg..

Ukeplanen viser i dag barnerom og vanne blomster, så det har jeg først og fremst som mål i dag. Tar et skap på barnerommet så får jeg gjort unna utfordringen til monte.

Ligger fortsatt litt på etterskudd med klesvask (og tørkeværet er ikke det aller beste!), men jeg tar en innsats til der i dag.

Altså mine mål i dag:

- vanne blomster

- rydde 1 barnerom (inkl. 1 skap)

- vaske innsiden av minst 1 vindu

- klesvask

- rydde en liten hotspot

- rene vasker bad/kjøkken

Da får det holde for i dag, skal jobbe senere i dag så nå må jeg sette i gang!

Ha en flott dag alle sammen!!

:smilyblomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dere!

Neeeei, Monte, jeg har ikke tenkt å vaske vinduer i dag!!!! Så det så! :ler:

Det er så mye annet som må gjøres før det. Men i dag er det jobbsøking på meg. Og selvsagt må jeg lete etter attestene/vitnemålene mine.......... :sur: Hadde dem på "kontoret"/kjellerstuen sist jeg søkte, og nå er de søkk vekk.....At det går an....

Lykke til, sus, med målene for dagen!

Skrevet
Hei, dere!

Neeeei, Monte, jeg har ikke tenkt å vaske vinduer i dag!!!! Så det så! :ler:

Det er så mye annet som må gjøres før det. Men i dag er det jobbsøking på meg. Og selvsagt må jeg lete etter attestene/vitnemålene mine.......... :sur:  Hadde dem på "kontoret"/kjellerstuen sist jeg søkte, og nå er de søkk vekk.....At det går an....

Lykke til, sus, med målene for dagen!

nei, idag hadde ikke jeg villet vaske vinduer heller!!!! Det bøtter ned igjen :sur::sur: Jeg er såååå klar for sommer nå...........

jeg har vært på jobb, og er sliten som vanlig. Så min eneste utfordring nå, er å holde meg våken lenge nok til å se på Fruene.......... :Gjesp:

men først få en Mini i seng...

Imorgen står Soverom og skifte sengetøy på planen - supert at du husker at jeg har en plan, sus! - så da er det deres utfordring (ikke kallamilla,da). jeg tok jo hele soverommet vårt i helgen, så jeg bare går på jobb imorgen.kallamilla, du kan jo rydde en hotspotskuff , som du sikkert har minst en av ;):ler:

ha en fin kveld, dere!

Godis idag: 0

Godis igår: 0

:klappe::klappe::klappe:

Gjest Gjest_Sus_*
Skrevet

Hei, hei!

Da var dagen over igjen, og jeg har fått gjort følgende av mine mål:

- barnerom: JA!! Fikk tatt 2-åringen sitt rom i dag; rydde, vaske, skifte sengtøy, vaske vinduet, rydde i skapet og i det hele tatt en storrengjøring der. Han la seg storfornøyd i kveld og synes det var sååå fint på rommet sitt!!! :babysmokk: De roter og styrer utrolig mye i den alderen, men jeg kommer virkelig til å savne de gode armene rundt halsen når det er leggetid!! :grine:

- klesvask: JA!! Alt fra fotballdrakter til håndklær. Så fornøyd! :)

- rene vasker: JA!! :)

Vanne blomster og rydde en hotspot får jeg ta i morgen i tillegg til soverommet og litt mer klesvask.

Snop...? ...eh...ja, MEN mye mindre enn jeg pleier. Istedenfor 3 ruter sjokolade om gangen tar jeg nå kanskje bare en halv... ;) Mindeposen er uåpnet enda!! :klappe:

Kallamilla; hvordan går det med letingen? Høres ut som du også trenger bittelitt bedre oversikt på "kontoret". Det får vi ta sammen en gang. Avtale?

Monte.....eh...jeg må komme med en liten tilståelse.....stikkord; sau-løvetann-plen... :ler: Joda, det var meg som var der... bare måtte!!! Skulle du ombestemme deg så kan jeg alltids sende over en!! :ler:

Bobeline; er du med eller feirer du fødselsdag fortsatt?

Ha en fin kveld!!

Gjest Gjest_kallamilla_*
Skrevet

Nei, Monte, jeg har ingen skuffer som trenger rydding, jeg.... :ler: Skal ta en i morgen.....lover! Viss jeg er frisk da. Jeg har vond hals og litt feber i kveld, så nå er det rett i seng.

Ja, Sus, jeg fant attestene/vitnemålene. Oppå kjøleskapet :overrasket: ! Husker nå at jeg la dem der sist uke da jeg skulle søke en jobb. I dag har jeg skrevet to søknader, kopiert opp att/vitnemål, og gjort klart til sending i morgen. Kryss fingrene for meg!!!

Ja, kjellerstua/kontoret er en utfordring....vi bestemmer oss for for en dag i neste uke, hva?

Ellers har jeg gjort litt i dag da. Vasket klær, ryddet hage hos svigermor, laget taco til middag, tatt oppvasken to ganger (ryddet ut av og fylt i maskinen), støvsugd teppe og ganger. Ikke så verst, egentlig, når jeg lister det opp sånn.

Nei, nå venter Jo Nesbø på meg i senga ;) ("Frelseren")

God natt der ute! :)

Skrevet

God morgen!!!!

Bare jeg som har tenkt å gjøre noe idag? :sjarmor:

Halsen er bedre, men litt småslapp. Men ikke verre enn at jeg er nødt til å gjøre noe i dag.

Altså:

Først; nå setter jeg klokka på 15 min, og ser om jeg klarer å finne igjen gulvet på prinsessa sitt rom i løpet av den tida.....

Jeg har allerede bakt en sukkerbunn som jeg skal pynte og ha med i konfirmasjon i morgen.

Skal sende søknadene jeg laget klart i går, og handle fyll til kaka.

Vaske badene.

Og da tror jeg at energien er brukt opp....stue/kjøkken ser ikke så verst ut, så de skal få være som de er. (Bortsett fra at tar jo diskene, spisebordet og det daglig, men det tar jeg ikke med som mål for dagen. Kommer utenom det liksom....)

Kommer tilbake med rapport....

Skrevet

Nå har jeg shina begge barnerommene, rydda og støvsugd og hiver meg på badet med en gang før jeg siger i sokkene :ler::ler:

Og etterpå skal jeg kjøre og handle.

Sett i gang, Kallamilla!!!!!!!!!!!!!! :)

Skrevet

Ja, da har jeg fått vasket badet også. Det andre badet fant jeg ut var rent nok, så det har jeg ikke tatt.

Jeg har fått handla og pyntet kaken, så nå skal jeg ta kveld.

Ha det fint, da, og god fridag i morgen :)

Skrevet

Kallamilla; du har jo full kontroll!! Så flink du er!!!!! :klappe::klappe:

Jeg hadde en fryktelig travel dag i går, så alt som het husarbeid ble utsatt i går. Rydda bare over det verste før leggetid.

Det som jeg ligger absolutt på etterskudd med er klesvasken. Rutinene har sviktet i det siste, og det merkes veldig på klesvasken. Får prøve å hente meg inn i dag, selv om det er fridag...

Når det gjelder ukeplanen min har jeg fått sommerplantene i hus (de venter på å bli plantet...), 17.mai stæsjen er på plass (bunaden er ikke reparert enda...) og regningene er betalt (men papirhaugen har ikke kommet i brevordneren enda...)

Mine mål i dag er:

- KLESVASK

....ellers vil jeg ta fri, det er jo fridag!!!! Jipppiiiiiii!!!!! :hoppe:

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Måtte bare innom litt; nå er sommerblomstene på plass, og klesvasken på retur. :) Ukeplanen til monte sier stue og vaske vinduer; jeg får rett og slett se hva jeg får tid til i dag.

Målet mitt er å bli helt ajour med klesvasken og at huset er ryddig når kvelden kommer.

Hvordan går det hos dere?

Ha en flott fredag!! :klovn:

Gjest Gjest_kallamilla_*
Skrevet

Hei, sus og dere andre.

Så flink du er, sus. Nå er det sikkert fint hos deg med sommerblomster og alt!!!!

Jeg er på jobb i dag, så gjør svinger over det verste i ettermiddag, sånn at vi får noenlunde helgestemning i huset (dvs vaske opp, rydde kjøkken, støvsuge teppe i stua, sope opp sand i gangen, svinge over servanten på badet), og så tar vi fredagskveld :)

Ha en fin helg!!! Reiser vekk i morgen, så da blir det ikke noe husarbeid (på hotellovernatting i nærmeste by (haugesund) med mannen. Ta-igjen-det-tapte-på -den-fronten-tur ;) )

Skrevet

Vi har fått rutiner! Er nesten litt stolt av oss jeg nå... Vi har innført at vaskene skal være rene om kvelden og frem til neste morgen, bordet skal være ryddig, og det er ikke lov å utvikle bygging av hotspots... Vi mangler bare en regel om rengjøring av komfyr etter matlaging... Siden matlaging ikke er mitt domene har jeg ikke presset frem noen diskusjon om dette enda :ler:

Bursdagen gikk bra. Og takk for alle gode gaveforslag, har tenkt til å samle på dem til jul. Hun fikk en helg på spa med mat inkludert (en gave som hun fikk fra resten av familien)...

I dag skal vi vaske leiligheten... Vi oppdaget noen hybelkaniner sent i går, og ble mer opptatt av å finne ut hvor de kommer fra... Det værste er at de fleste av dem er lagd av langt hår (og det er jo mitt) og de finnes i rom hvor vi går mest, som i gangen. Vi syntes ikke vi kunne begynne med støvsugeren sent i går kveld, så vi har utsatt det til i ettermiddag.

Forresten er det noen her som kan forklare meg hvordan vinduer skal vaskes... Jeg vet ikke hva slags såpe jeg skal bruke, om vinduene må vaskes med vann uten såpe til slutt for å få vekk såperester, om jeg skal bruke en spesiell klut og alt annet som har med vindusvask å gjøre... Siden jeg har eksamen på fredag, blir vinduene en ukesutfordring :)

Skrevet

Heisann!!

Bobeline; det er deilig å få innarbeidd rutiner!! Jeg strever litt med å vedlikeholde mine for tida, må ta meg sammen for det letter hverdagen utrolig når vi har dem skikkelig inne.

Vindusvask....jeg er heller ikke særlig god på akkurat det så jeg avventer og ser om du får noen gode råd, så er jeg gjerne med på å ha vindusvasking som neste ukes utfordring!

Kallamilla; håper du har hatt en deilig tur med mannen!! :kys_2: Skulle ønske vi også hadde hatt lignende anledning snart, det er årevis siden sist.... :tristbla: Det er rene vitamininnsprøytningen å komme seg bort fra unger og hus innimellom. Så nå tenker jeg du er klar for nye utfordringer til neste uke?!

Jeg for min del er kommet lenger (men ikke heeeelt i rute... :tristbla: ) med klesvasken. Er ikke helt i stryken hverken jeg eller ungene så det går litt tregt, men det skal bli deilig å komme i rute igjen.

I kveld er jeg alene med ungene og har som mål å ha et noenlunde ryddig hus, rene vasker og en ferdigbretta kleshaug før leggetid.

Noen som har forslag til utfordring i morgen? På ukeplanen til monte står det kjøkken, så det kan kanskje være noe der? I tillegg til vindusvask på kjøkken? Hva sier dere?

Ha en fin søndagskveld! :)

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

...hm...ikke mange som gjør husarbeid for tiden...dere lurer dere unna, ja!! :ler:

Uansett, her er været fint og i dag vil jeg jobbe ute. Eneste mål jeg har inne er rutinene våre og skifte sengtøy. Ute har jeg som mål å beise et par hagebenker.

Altså dagens mål:

- 20 min. klesvask

- rene vasker kjøkken/bad

- rydde en bitteliten hotspot

- skifte sengtøy

- beise hagemøbler

(- vaske et par vinduer)

Ha en deilig dag alle sammen!! :husarbeid:

Skrevet

Følte akutt behov for å melde meg på her :overrasket:

Åh, så slapp jeg har vært i det siste. :sur: Skikkelig sluntra unna husarbeidet, og har mye å ta igjen. Har forsåvidt kommet meg litt igang i dag. Fått vasket én maskin med klær, lagt sofatrekkene i bløt og puttet den i vaskemasina, satt på oppvaskmaskina, hentet blomsterjord i kjeller'n og nå står omplanting av sommerblomster for tur. Bare så sinnsykt mye igjen å gjøre. :grine:

Mål for ting som bør/må være gjort før jeg legger meg i mårra:

- Vaske badet

- Støvsuge

- Pusse vinduer

- Rydde

- Vaske gulv

- Stryke klær og sofatrekk

Sikkert mere og, men vi får begynne her.....

Skrevet

Hmm, utrolig hva det hjalp å skrive et innlegg her. Har vært i aktivitet siden forrige innlegg. Fått :husarbeid: og planta om/ut blomster. Endelig kvitt "hageplantasjen" fra spisestuebordet. Da er det bare å fortsette og vaske :)

Skrevet

:velkommen: skal du være, 77!!!! Så koselig at vi blir flere!

Kallmill, håper du hadde en super, herlig tur med mannen! haugesund er en flott by; jeg har bodd der en gang i tiden.

Ønsker deg alt hell i jobbsøkingen!!!

Sus; du har vært veldig flink med godisen! Det viser seg ofte først i at man faktisk har en grense for hvor mye godis man klarer å få i seg.......... :overrasket:

Men du, hvor blir det av bæ'en??? Løvetannen tar over her snart!!!!!! :tristbla:

jeg har ikke prioritert husarbeid den siste uken... jeg har jobbet, beiset huset og hatt influensa. Samtidig!!! Så nå er jeg passe sliten. I tillegg har vi dessuten hatt lesedilla, mannen og jeg. jeg har i det siste pløyd meg gjennom Irving: Til jeg finner deg, Ludlum: Sigmaprotokollen og 102 minutter (om WTC).

Sommerblomstene har jeg fortsatt ikke fått på plass her ute. Det som har vært av ok vær har blitt brukt til beising. Ellers har det vært kald vind, tidvis regn, og igår kom det en skikkelig haglbyge. Men det blomstrer jo flott i mye annet som står i hagen, da :)

Det er lenge siden vi tok kjøleskapet, folkens, og det er i hvertfall synlig på mitt. jeg fikk slengt et par av hyllene i oppv.maskinen ikveld, men må nok ta hele ordentlig en av dagene. Sender herved utfordringen videre!

Vindusvask: Det gjør jeg best på gamlemåten, med bøtte, klut og nal. Husk å dra nalen vannrett over vinduet og tørk av den mellom hver lengde. For ekstra blanke vinduer: Puss over med avispapir til slutt.

Nå har jeg fått ryddet opp 1. etasjen her ikveld, ryddet begge gangene og skyvedørsgarderoben. har endelig fått slengt vekk siste rest av vinterjakker ol (jadda.... :roll: ) Har også pælmet noen sko, ryddet spisestuen og tømt oppvaskmaskinen. En liten raptus før natta, for imorgen jobber jeg!

Ha en strålende onsdag!

Skrevet

Heisann!!

Miss77; så koselig å ha deg med!! Det hjelper å skrive innlegg her, ja! Da har en noen "å stå til rette for" etterpå, og så er det litt inspirerende å vite at noen andre holder på med det samme som en selv.... ;) Blir spennende å høre hvordan det går videre hos deg!

Monte; hvordan i huleste får du unna alt du holder på med??? Med influensa i tillegg!!!! Ser jo at du ikke akkurat sover bort tiden da.... :) .....men du trenger snart en velfortjent pause så du ikke blir enda mer syk!!! God bedring!! :troest:

Har vaska over kjøleskapet etter oppfordring fra deg - det er forresten utrolig mye enklere nå enn første gangen vi gjorde det "her inne"!! :)

- Ellers har jeg nyvaska soverom med rene senger i dag! :klappe:

- Vaskemaskinen surrer med duker o.l. som har ligget altfor lenge! :klappe:

- ..ja, og så rent kjøleskap da... :klappe:

Vi strever også litt med influensa, så jeg måtte en tur til legen med et fam. medlem i går. Det tar jo laaaang tid, så det ble ingen beising av hagemøbler i går.

Derfor har jeg et ørlite håp om å få gjort det i dag.

Nei, nå må det jobbes mer her.

Ha en deilig dag, dere!! :smilorange:

Skrevet

Hei, damer!

Har vært litt fraværende denne uken, ja..... Det skyldes at jeg jobber myyyyye. Mannen har et anbud han regner på som skal være ferdig til torsdag kl. 15, og siden jeg er arbeidsledig for tiden hjelper jeg han. Så nå er det jobbing dag og kveld, og oppfølging av unger og lekser innimellom. Så det sier seg selv at husarbeidet må vike......

Tar det nødvendigste innimellom...har et BERG av vaskede klær som skal legges sammen, men det får bli i morgen ettermiddag. :)

Det kjøleskapet, Monte, blir jeg ikke med på nå, asså! Og takk for lykkeønskinger! :)

Sus, du er kjempeeffektiv, jo!

Ja, dere, vi hadde en fin tur!

:kline:

Kan anbefales! 24 timer for seg selv uten unger gjør utrolig godt og gir ny giv!!

Hei, Miss77! Er helt enig. Det hjelper å få litt "press" på seg ved å skrive her. Det har hjulpet mye for meg som ikke er spesielt glad i husarbeid, men som liker å ha det sånn nogenlunde hjemme!

Skrevet

Takk for hilsener :)

Fikk gjort en del forefallende arbeid igår. Var kos å stå opp i dag tidlig å se klart ut av kjøkkenvinduet, og i tillegg ha en skinnende kjøkkenbenk.

I dag står stua og badet for tur. Må sparke igang sambo for en runde med støvsugeren.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...