Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet

Alle planene for mandagen kan glatt flyttes til tirsdagen, da ingenting er gjort idag!hehe! Barna ville dra og bade, så da gikk dagen med til det. Var innom butikken en tur bare, har ellers prøvd å hvile meg litt innimellom, ettersom den ungeflokken her er ganske støyende til tider..........!hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nesten nettopp flyttet hit. Så det er forrsatt fult kaos i noen av rommene! Men idag har jeg ihvertfall støvsuget og laget middag! :ler:

Jeg skal gjøre mer imorgen...

Skrevet

Hei & hopp!!

Da var jeg hjemme igjen etter en liten ferie. Nedtur å komme hjem til et litt rotete hus, men jeg har samlet krefter og er full av husmorenergi i dag!!! :hoppe:

Så i dag har jeg:

- ryddet absolutt alt på kjøkken

- ryddet en diger og en liten hotspot

- ryddet stue, bad, gang osv.

- pakket ut etter ferien

- vasket 2 maskiner med klær

- vannet blomster

Nå skal jeg:

- brette klær

- pakke på plass soveposer osv.

- gjøre klart til mer malingsarbeid på huset

- få avgårde en av ungene som skal på besøk

- skrive handleliste

- vaske mer klær

...tror det holder i første omgang... :)

Ha en flott dag!! La meg høre hvordan det går hos dere!!

Skrevet
Hei & hopp!!

Da var jeg hjemme igjen etter en liten ferie. Nedtur å komme hjem til et litt rotete hus, men jeg har samlet krefter og er full av husmorenergi i dag!!! :hoppe:

Så i dag har jeg:

- ryddet absolutt alt på kjøkken

- ryddet en diger og en liten hotspot

- ryddet stue, bad, gang osv.

- pakket ut etter ferien

- vasket 2 maskiner med klær

- vannet blomster

Nå skal jeg:

- brette klær

- pakke på plass soveposer osv.

- gjøre klart til mer malingsarbeid på huset

- få avgårde en av ungene som skal på besøk

- skrive handleliste

- vaske mer klær

...tror det holder i første omgang... :)

Ha en flott dag!! La meg høre hvordan det går hos dere!!

Og dermed falt jeg helt sammen! :overrasket: Sånn iver da gitt! :)

Skrevet

Heisann hopp!

Da har uken gått med huset fullt av unger og gjester (13 barn her på det meste!).

Vi er dessuten pakket og klare, og flyr til sydligere breddegrader imorgen. Ønsker dere alle en riktig god sommer! Og hva med å ha som forsett å holde på rutinene våre, men gi blaffen i alt det andre i sommerværet? Det skulle vel være bra nok det. Så er vi flinke igjen når ferietiden er over.

God sommer!!!! :blomst:

Gjest Rabarbra-Guri
Skrevet

jeg har håndvasket en bluse som trengte en vask og har satt på vaskemaskina.

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Måtte bare innom i håp om å få litt arbeidslyst i varmen.... ;)

Varme, late sommerdager er deilig, men huset ser ut deretter... :tristbla:

Nå MÅ jeg ta meg sammen og gå løs på klesvasken og kjøkkenet!! Det er hvertfall god klestørk for tiden, her har det ikke kommet en eneste dråpe i dag heller så jeg må få nytte anledningen.

Flere som trenger å ta et tak?? Da setter vi igang og rapporterer etterpå (dersom ikke alle er på ferie da?)

Skrevet

JEG trenger å gjøre noe!

Har satt på en vaskemaskin med sengeklær. Har tatt av på senga vår i dag og må gå å legge på nytt. Tror faktisk jeg skal gjøre det med en gang! (Mens omeletten blir ferdig)

Skrevet

Sengetøyet er lagt på, og omeletten fortært!

Gjest marthepia
Skrevet

-skiftet laken på senga til tuppa.

-strøket og hengt opp gardinene på stua (vi har 4 store vindu)

-vasket klær, hengt opp klær,

-ryddet kjøkken

-ryddet stue

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Bra jobba Annie og marthepia!! :klappe:

Nå er kjøkkenet mitt strøkent og jeg går på for fullt med klesvask!! (i tillegg til å rydde ut alt badetøyet fra poser fulle av sand...)

Skrevet

Heisann!!

Forslag til dagens utfordring: Ta en ekstra innsats på badet!! Det er helg og da er det deilig med et rent og ryddig bad! :)

Mine mål i dag:

- vaske badene (har begynt såvidt, men må vaske gulvene)

- rydde kjøkken og vaske gulvet der

- støvsuge stue

- tørke støv i stua

- vaske gangen

- brette klær og kanskje vaske en maskin eller to...

Klarer jeg dette, tar jeg helg med verdens beste samvittighet!! Rapport følger, og håper det er flere som kan inspirere meg litt, det trengs... ;)

Ha en flott dag alle sammen!! :husarbeid:

Skrevet

Hvor langt er du kommet Sus?

Det var litt av en liste, men tar du en ting av gangen og evt klarer å kombinere et par, så er det fort gjort. (lettere sagt enn gjort forresten ;) )

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

...puh!! ....nå har jeg vasket kjøkken, badene og gangen. Ryddet litt i stua og entreen så nå skal jeg vaske/støvsuge der.

Annie; hvordan går det med deg - får du gjort noe i heimen du også? :)

Skrevet

Ikke en dritt, sitter og spiller 9-ball.... :ler:

Skrevet

Men jeg skal snart, bare tannverken har gitt seg litt... :grine:

Skrevet

Hei, alle!

I`m back....

Har hatt en finfin ferie og har nå masse klesvask og rydding som må tas.

I dag må jeg:

- vaske klær (1. maskin er igang)

- legge på plass klær i skapene, og så skal jeg bytte om på hvor klærne skal være. slik at alle har sine klær på sine rom. Dette skulle jeg egentlig gjøre da vi hadde den store soveromsflyttingen i vår, men det ble liksom aldri gjort.....

- støvsuge og skifte på senga på foreldresoverommet

Rapport følger!

Gjest Gjest_kallamilla_*
Skrevet

Rapport:

Nesten ferdig med omrokkering i skap.

Støvsuging av soverom gjør jeg nå, samt legger på nytt sengetøy.

Ha en fin kveld!

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Så flott å ha deg tilbake kallamilla!! Forstår det sånn at du er full av energi etter en fin ferie! ;) Gleder meg til det blir min tur om et par dager! :)

Annie; hvordan går det med deg og tannverken? Det må jo være bare grusomt!! :overrasket: Håper du får hjelp snart!! :klem:

Vel, jeg skal som sagt snart på ferie så nå holder jeg på å vaske klær for fullt slik at jeg slipper å dra på våte klær... :forvirret: (det er nemlig ikke så ulikt meg når jeg skal avgårde.. :ler: )

Huset vaska jeg noenlunde ut før helgen så nå konsentrerer jeg meg stort sett om pakking og rydding. Har etter mange år funnet ut at det er håpløst å vaske ut dagen før avreise uansett....det blir bare stress!! :ler:

Kommer innom i morgen for å planlegge dagen litt, nå er det kveld her. :)

Ha en fin kveld!!

Skrevet
Annie; hvordan går det med deg og tannverken? Det må jo være bare grusomt!! :overrasket:  Håper du får hjelp snart!!  :klem:

Det går bra nå! Fikk komme inn til tannlegen i dag og svei av kr 985,- men det var det verd!!!! Nå er det bare ømt der, men det gjør ingenting for jeg vet det blir bra nå! (Den må forresten rotfylles i september *GRØSS*, men det er jo lenge igjen dit! ;) )

Burde støvsuge her jeg nå, tror faktisk jeg skal ta meg selv på ordet gitt! Og samtidig brette og rydde bort klærne som er vasket og tørket!

*Går nå*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...