Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva har jeg gjort i dag? Joda, vasket en maskin med tøy, som skal henges opp når jeg kommer hjem fra jobb. Regner med at jeg må skylle klærne først hvis de ikke består lukte testen. Også har jeg matet katten til romkameraten min og sørget for at pus har det bra. Og jeg har levert esker til en venninne som skal flytte i morgen tidlig. Det er med andre ord ikke så mye, og jeg skylder på jobben siden jeg skal tilbringe nesten hele dagen på kontoret.

Men på lørdag fikk jeg gjort mye. Jeg var sjåfør for en kamerat og vennene hans som skulle på fest. Morsomt nok i seg selv, da han er en aktiv andresjåfør som skal bry seg med alt mulig fra fart til plassering og lysbruk. Så var det opp til mine tidligere romkamerater for å mate ilderne deres og ordne doene. Det ble mer arbeid enn jeg hadde regnet med. Og jeg oppdaget at den nye ilderen ikke liker plasthansker. Når jeg stakk hånden inn i buret hans for å vaske der, bet han seg fast i hanske og lillefingeren min. Der løper jeg rundt med en ilder som har satt tennene i hånda mi, og nekter å slippe før jeg får revet han vekk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag har jeg flyttet litt på rotet på kjøkkenet. Det står 4 søppelsekker der som skal kastes i morgen heldigvis!!!!!

Oppe på soverommene holder jeg på å omorganisere i klesskapene. Prinsessa har overtatt det gamle soverommet vårt og vi må flytte klærne våre derfra og til et annet sted. Midlertidig dog, for vår del. Venter på at vårt "walk in closet" skal bli ferdig! :)

Problemet mitt er bare at jeg har ALTFOR mye klær til at det blir plass til alt jeg har. Arvet klær av en shoppinggal venninne nemlig og det tar plass!!! Men det er et luksusproblem heldigvis.

Skrevet

Heisann!

Du får visst ting gjort du, Annie......

Jeg planlegger å sette igang litt her nå... Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. mann og barn er hjemme om dagen, og det blir det faktisk en del rot av......

Jeg tror jeg begyner med ukeplanen. DEt står det soverom og klesvask idag, tror jeg.....

Skrevet

4 søppelsekker... Blir helt imponert over Annie... Det er bra jobbet :)

Vi har vasket klær i dag... Det vil si han har vasket klærne, mens jeg bare har lagt inn tre gensere sammen med hans lyse skjorter.

Også har vi vært hos vetrinæren i dag. Katten vår har blitt angrepet i egen stue. Kattungen har vært litt tufs i det siste, og vetrinæren undersøkte henne og fant tre bittsår. Siden hun er innekatt tror dyrlegen at en annen katt i nabolaget har hoppet gjennom et åpent vindu, og banket opp katten vår. Så nå skal vi passe ekstra godt på pus.

I morgen vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre av husarbeid. Vi har klart å holde rommene ved like, så jeg tror jeg skal vente på en utfordring...

Skrevet

Er snart ferdig med skapene. Fant minst 10 bukser til sambo som jeg ikke aner om passer han. Han er IKKE veldig opptatt av klær, så jeg må passe på at han i det hele tatt har mer enn 1 i skapet. :ler: Uansett, de skapene vi har hatt, som prinsessa nå har overtatt, er veldig dype, så det lå masse klær der som jeg ikke ante at vi hadde. Gjelder både han og jeg.

Prinsessa har rydda i klærne sine, og med det som var for lite og det hun ikke ville ha, ble det 1 bærepose fra henne. Stesønn måtte også til pers og fra han ble det 2 stappa bæreposer. Alt barnetøyet går videre til den ene søsteren min sine barn.

Mine avlagte klær blir gitt bort til Estlandskomiteen som har utsalg rett i nærheten her. Dermed går det til et godt formål også.

Gleder meg nå til å få fyllt minst en henger med skrot i morra. Skal bli godt å få rydda vekk masse.

I løpet av uka må jeg også ta fatt på kjøkkenet. Vi holder på å bygge på og om, og vi skal flytte om på kjøkkeninnredningen. Dvs, vi kjøpte et brukt kjøkken på Finn som vi skal ha noen år før kjøkkenet skal taes.

Regner med at det blir endel å kaste der også.....

Skrevet

ja, Annie, jeg bøyer meg i støvet for deg (og støv er det nok av her!!!)

Jeg har fått gjort bittelitt her; tatt kjøkkenet og stuen oppe. Fikk pakket ut etter helgeturen omsider. Ogs har jeg pratet lenge med mannen min og litt md barna. Nå slapper jeg av litt, og så skal mannen lage god middag til oss to :)

Skrevet

Bobeline, hils så mye god bedring til katten! Det var flaks at dere fant sårene før den ble enda dårligere! Får håpe den kvikner til fort.

Utfordring:

Stryke klær (hvis du har en haug som likner min.....)

Vaske kjøleskapet, stekeovn eller mikroen.

Skrevet

Tar utfordringen din Monte, men ikke før jeg er ferdig med alt det andre her.....

Skrevet
Bobeline, hils så mye god bedring til katten! Det var flaks at dere fant sårene før den ble enda dårligere! Får håpe den kvikner til fort.

Utfordring:

Stryke klær (hvis du har en haug som likner min.....)

Vaske kjøleskapet, stekeovn eller mikroen.

Takker :) Katten er oppe og hopper rundt. Har allerede revet ned gardinene i stuen, så da er hun i fin form. Før det hadde vi det morsomt av å se på henne når hun sjanglet rundt som en full pus...

Hiver meg på kjøleskapet. Sjekket det i stad, og der trengs det en aldri så liten vask...

Skrevet

Nå har vi fyllt en henger med skrot og søppel som vi skal kjøre avgårde med hvert øyeblikk.

Nok en dag med god samvittighet. :)

Skrevet

Heisann!!

Ser dere har vært riktig flinke her i sommervarmen; det er jo kjempebra!! Jeg for min del "mista" dataen pga lynet en periode, og det er utroolig hva jeg har fått gjort uten dataen... :ler: Men helt seriøst har jeg fått rydda ut et helt rom som skal pusses opp til minsten. Det var så fullt av alt mulig der inne at døren ikke gikk skikkelig opp engang.... :overrasket: men nå er det helt tomt. En del har jeg kasta og noe har jeg flytta over på andre rom hvor det hører mer hjemme...

Monte, du sier noe om at det blir rot av å ha mann og barn hjemme - det kan jeg skrive under på. Begynner dagen med å rydde litt generelt over rommene, men når kvelden kommer ser det ikke ut...det er jo nesten utrolig at det blir så rotete inne når vi er så mye ute i det fine været!!?! :overrasket: Det er hvertfall deilig med sommer når det gjelder klesvask, er jo i rute der hele tiden, jo! :klappe:

I morgen er det fredag og etter ukeplanen er det tid for stue/vaske vinduer.

Så da tar jeg utgangspunkt der.

Mine mål i morgen er:

- rydde en hotspot i stua

- vaske 2 vinduer

- sørge for at stua ser ok ren ut...(støvsuging blir det vel, da :ler: )

- brette klær (har ingenting å vaske!! :ironi: )

- holde benken på badet og kjøkken ryddig og ren

Ellers må jeg jobbe en del imorgen, så dette får holde.

Få høre mer om hvordan det går hos dere, da! :)

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Har vært mye borte i det siste, så nå flyter det litt overalt her i huset....

Nå MÅ jeg først ta:

- KJØKKENET, deretter

- BADET, deretter

- KLESVASK

Håper noen trenger å henge seg på sånn at det blir litt lettere å få rumpa i gir!! :ler:

Skrevet

I dag har jeg

rydda på kjøkkenet

srøvugd og vaska gulv i første etasje

vaska og tørka klær.

Skal brette og rydde bort det jeg har vaska.

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet

heisann!

Ser det går unna hos dere. Jeg har kapitulert litt innendørs....... Har vært litt sosial med venner de siste dagene, gått en lang tur i Botanisk hage, gjort en del i hagen, satt opp nytt postkassestativ, og har begynt å male postkassen. Tar litt klesvask innimellom, men det blir mer av piknik i hagen, stå på rolerblades og leke med barna osv.

Resten av uken tror jeg vi tilbringer på hytta, så da får jeg heller gå skikkelig igang til uken. Da er det hverdagen igjen, og latmannslivet er over! :sur:

Ha en fin dag alle!

Skrevet

I dag er jeg godt fornøyd med meg selv! :sjarmor:

Har nemlig:

Sydd gardiner til rommet til Prinsessa

Vasket kjøleskapet og tatt bilder av det. (Det skal legges ut for salg)

Vasket klær og tørket (skal brette og rydde bort nå snart)

Skrevet

Heisann!!

Annie; så flink du var i går!! :klappe::klappe:

Jeg sliter litt med motivasjonen til husarbeid i dag, men jeg har et rom hvor jeg skal tapetsere så da river jeg tapet istedenfor...så synes jeg at jeg er sååå flink som gjør noe fornuftig likevel... :ler:

Men nå flyter huset og jeg må gå gjennom rutinene våre:

- ren kjøkkenbenk/vask

- ren badebenk/vask

- 20 min. klesvask

- rydde en hotspot

Klarer jeg dette nå så er jeg faktisk fornøyd.

*..løpe...løpe....rene...vasker...skal...bli...nå!!* :husarbeid:

Skrevet (endret)

I dag har jeg lagt bort klær, har klær i tørketrommelen som straks skal brettes og ryddes bort.

Og jeg har vasket de alle overskapene innvendig og utvendig, i tillegg har jeg tatt høyskapet. Kjøkkenet er kjøpt brukt, og veldig dårlig rengjort, så jeg har vasket det med salmiakk og vann, og fy å det så ut!!! ÆSJ! Men nå er det fint! :)

Burde gå på å ta underdelen også, men tror ikke jeg orker mer i dag.

Endret av Annie
Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Du store allverden så flink du er Annie!! Hvordan ser forresten prinsessa sine gardiner ut?

På montepulciano sin ukeplan står det entrè, stryke og pusse glassflater på torsdagen.

Mitt forslag til utfordring i morgen er derfor: puss alle speil i huset og gjør en ekstra ryddeinnsats i gangen!!

(Annie; du tar litt av underdelen på kjøkkenet isteden) :)

Ha en fin kveld!! :)

Skrevet
Du store allverden så flink du er Annie!! Hvordan ser forresten prinsessa sine gardiner ut?

På montepulciano sin ukeplan står det entrè, stryke og pusse glassflater på torsdagen.

Mitt forslag til utfordring i morgen er derfor: puss alle speil i huset og gjør en ekstra ryddeinnsats i gangen!!

(Annie; du tar litt av underdelen på kjøkkenet isteden) :)

Ha en fin kveld!!  :)

Prinsessa sine gardiner er i stoff som ligner kuskinn. Det er festet på sort stang og jeg bruker sort kjetting for å holde dem til siden. Skal trekke om kontorstolen hennes med det samme stoffet. Hun har Saccosekk i det samme, så jeg tror det blir kult. Det er ganske stort rommet nemlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...