Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brettet minst 10 tonn med klær idag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vaska litt til jeg. Flytta komfyren og bak der så det ikke ut! Dermed ble det vasking av vegg og gulv der, det dro med seg skapet som står inntil, og det igjen dro med seg kjøkkenbeslaget. Så nå skinner det! Jeg er lutalei av lukta på salmiakk og regner ikke med på å bli tett i nesa før jeg er 70!

Skrevet
Heisann!!

Annie; så flink du var i går!!  :klappe:  :klappe:

Jeg sliter litt med motivasjonen til husarbeid i dag, men jeg har et rom hvor jeg skal tapetsere så da river jeg tapet istedenfor...så synes jeg at jeg er sååå flink som gjør noe fornuftig likevel... :ler:

Men nå flyter huset og jeg må gå gjennom rutinene våre:

- ren kjøkkenbenk/vask

- ren badebenk/vask

- 20 min. klesvask

- rydde en hotspot

Klarer jeg dette nå så er jeg faktisk fornøyd.

*..løpe...løpe....rene...vasker...skal...bli...nå!!* :husarbeid:

Heisann!

Som dere har stått på mens jeg har hatt late dager på hytta...!!! :klappe:

Nå er ferien over for i år, så det er bare å gå igang her nå! Skal jobbe dennen uken , så jeg begynner forsiktig, og tar med denne huskelisten fra sus over faste rutiner. Begynner i det små jeg.... God mandag!!!

Skrevet

Planene for mandag er som følger:

Pakke ut bagger. Vi har vært borte i helgen og det må pakkes ut og vaskes klær.

Vaske støv. Holder ikke å tørke litt her nå.

Støvsuge trappa og vaske den.

Skrevet

jeg blir med;

Planer for mandag,

vaske støv,

vaske trappa fra 2. egt til 1. egt inne.

Vaske inni alle skap på kjøkkenet( det er rydding inn og ut som tar tid)

Skrubbe under gryter og kjeler for de blir så stygge under innimellom

OG kjøpe mere SWINT :ler:

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet

Hetr går det sakte, men jeg har da fått gjort noe idag. Ryddet hele første etg og lakket et strøk inni postkassen, laget middag og....det var det, for så fikk vi besøk! Prøver meg litt igjen etter jobb imorgen. Er liksom bare å jobbe seg gjennom huset her nå.

Skrevet

Mitt første innlegg her.. (Jeg har gjort husarbeid tidligere altså :P ) Og det i høygravid tilstand!

Det jeg ville formidle var at kombiskapet står nå og avises, og etterpå skal det få seg en ordentlig vask :Nikke: Skulle gjerne ventet til helgen når sambo kan hjelpe til, men nå fikk jeg ikke igjen døra til frysedelen :roll:

Er avhengig av isbiter, så hva gjør man ikke? ;)

Skrevet

Vinduene skal pusses, selvom det regner. Ingen ting er så koselig som å titte ut på regnet gjennom nypussede vinduer :ler:

Skrevet

Holder på å tørke støv. Har støvsugd 1 etg og skal ta trappa nå straks. 2 vaskemaskiner med klær er tørket og skal legges bort.

Skrevet

Hei, hei!!

Så bra at det er så mange andre ivrige husmødre her, det er nesten som det smitter med iveren deres!! :ler: Flinke er dere uansett!! :klappe:

Velkommen til dere nye og velkommen hjem fra hytta monte!! Du sier forresten noe om å jobbe seg gjennom huset - det måtte jeg sist uke da jeg plutselig fikk vite at det skulle komme overnattingsgjester i helgen som var.

Så nå har jeg faktisk litt oversikten i huset (t.o.m. ungene har ryddet skuffer og skap på rommene sine sånn at de er klare til skolestart) men så var det dette med å holde rutiner og holde alt dette ryddige vedlike da... :overrasket:

I dag har jeg vært på salg og handlet klær, presanger osv. og alt dette må på plass. Jeg handlet vanvittig mye (tør ikke si hvor mye jeg handlet for!! :tristbla: )

så nå burde jeg fått bort like mye fra huset som det som skal inn....det er en kabal som jeg aldri får til å gå opp skikkelig. :sur:

Går en travel periode i møte, så nå må jeg få gjort en kjempeinnsats for å unngå kaostilstander. Derfor passer det utmerket med monte sin ukeplan som sier soverom/skifte sengetøy på onsdagen.

I morgen har jeg derfor følgende mål:

- rent sengetøy på alle senger

- skittentøyet skal være sortert og klar til vask

- sortere bort klær som er for små til ungene og legge på plass nytt

- sortere en papirhaug med regninger osv.

Tenker det holder for i morgen, jeg. ;)

Ha en fin kveld, dere - og la oss få høre hvordan det går i deres hjem!! (...forresten den godisen vi var innom tidligere - den tar vi oppdatering på litt senere eller...! :sur: ..skal til tannlegen denne uka, jeg.. :forvirret: ) :ler:

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

.....joda, var i full gang med sengetøyskifting og det hele jeg - men glemte litt de faste rutinene i første etasje ettersom jeg var så godt i gang. Og selvfølgelig; da får jeg uventet besøk fra noen som ikke har vært her på sikkert 5 år. De er såååå perfekte og har det helt sikkert aldri rotete der de kommer fra. Hos meg...ja det var rotete her når de kom...så jeg må innrømme at jeg var litt flau over å servere teen i alt det rotet. Nei, nå mista jeg litt piffen jeg, det er liksom ikke sååå morsomt å rydde nå når det liksom er litt for sent likevel... :tristbla:

....noen av dere andre som har det litt sånn av og til...? :sjenert:

Vel, oppsummering her må være at vi aldri må sluntre unna de faste rutinene våre!!!! Nå trenger jeg virkelig et spark bak!! Kanskje jeg skal begynne med å skru Bruce litt på fullt, da kommer kanskje husmorånden i lilletåa en stund. :ler:

Skrevet

Hei igjen!!!

Dere er virkelig til glede og inspirasjon!!! Etter jobb i dag har jeg:

- Fått en unge til å rydde bad og kjøkken :icon_lol: (godt gjort vel?!)

- Ryddet soverommet og skiftet på sengen

- Ryddet et barnerom og skiftet på sengen

- Vasket alt skittentøy og hengt opp. bare bretting igjen....

- Gjort ferdig postkassen min. Nå kan den henges opp!

- Ryddet og ommøblert stuen oppe.

- Kjøpt og pakket inn bursdagsgave

...og i tillegg har jeg vært veldig sosial både med naboen, på msn mm.! Og jeg fulgte barna til første skoledag, og jeg har gjort litt greier med dem hjemme. Og jeg hadde mmiddagen ferdig da mannen kom fra jobb!

Imorgen begynner jeg m faste rutiner-

hotspot

sinkene

brette klær

og om jeg fortsatt orker mer, så foreslår jeg at vi alle vasker bad imorgen! Er dere med????

(På ukeplanen står det pusse glass , men det er ikke det som synes best her nå, og så stryking, også en ting som ikke haster mest, og til sist entré, men den ryddet Mini så bra igår!)

Skrevet

I dag skal jeg rydde soverommet vårt. Det har lenge stått på planen og i dag MÅ det gjøres. Før det skal jeg kjøre sambo til broren hans, og så skal jeg kjøre Prinsessa på fotballkamp.

Skrevet
I dag skal jeg rydde soverommet vårt. Det har lenge stått på planen og i dag MÅ det gjøres. Før det skal jeg kjøre sambo til broren hans, og så skal jeg kjøre Prinsessa på fotballkamp.

Fikk du tatt soverommet idag Annie?

Jeg har ikke gjort alt jeg sa igår at jeg skulle, for jeg har gjort mye annet! Med det nydelige sommerværet var det utvendig jeg satte alle kluter til idag!Er veldig fornøyd!

Imorgen kan jeg jo igjen ha som mål å ta rutiner + bad. Men jeg skulker om sola blir for fin!!! ;)

Skrevet

Fikk tatt deler av soverommet. Skal selge en seng og vaske vegger og tak der før vi ommøblerer. Det er ikke gjort på eh..... veldig lenge, så det MÅ gjøres. Men ikke denne uka.

Skrevet

En ny dag og en ny uke! jeg er klar!!!!

Har gjort masse i helgen! Ryddet alle hyllene pc-/sofadelen av kjøkkenet, og sortert og ryddet i alle hobbyting. Lagt disse i fine kasser m lokk og satt i de tomme hyllene. Alt av papirer er satt i permer - masse er kastet. Så nå er det orden her!!!!

Imorgen foreslår jeg følgende:

- Hotspot

- Sinker

- Klesvask

- Vaske bad (jeg har ett igjen)

- Skrive et brev

God mandag!!! :husarbeid:

Skrevet

I dag har jeg, skiftet på senga vår.

Vasket 3 maskiner med klær, tørket 2.

Bretta sammen tøy, skal legges bort i morra.

Støvsugd

Skrevet
- Hotspot

- Sinker

- Klesvask

- Vaske bad (jeg har ett igjen)

- Skrive et brev

God mandag!!! :husarbeid:

Heisann! Noen som er med????

Nå har jeg vasket det store badet mitt, sortert skittentøyet og satt på en maskin!

og spist noen veldig få gummigodiser........

Fortsetter å jobbe meg gjennom listen! :-)

Skrevet

Klesvask og generell rydding er det eneste på programmet mitt i dag. Nakken er ikke min venn i dag.

Skrevet
Heisann! Noen som er med????

Nå har jeg vasket det store badet mitt, sortert skittentøyet og satt på en maskin!

og spist noen veldig få gummigodiser........

Fortsetter å jobbe meg gjennom listen! :-)

Da har jeg ryddet hotspots, hatt besøk og laget middag!

Må ta en bitteliten oppvask før sinken er i orden!

God bedring med nakken, Annie!

Jeg forsetter med rutinene imorgen. i tillegg sto det barnerom på planen idag, og kjøkken imorgen, så da kan jo det være utfordringene til tirsdag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...