Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Måtte bare innom for å se på huskelisten; alle oppdrag er utført!! :)

Belønningen min skulle være at jeg skulle ut i solen etterpå, men da jeg hadde rigga meg til med solbriller, lesestoff osv. forsvant solen... :tristbla:

Kommer innom senere ang. ukeplan osv., så fint at vi har fått en ny her inne!!

Velkommen til deg, husgjest!!

Nå kommer visst solen innom likevel, så nå løper jeg ut før den forsvinner igjen!! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle rydda her, men er tom for energi! Har dog kjøpt knotter til skrivepulten til Prinsessa, og montert på, og kurv til å ha kritt og svamp i. Har malt 3 skapdører med tavlemaling og da måtte hun ha noe å ha det i.

Gulvene skulle vært vasket og vaskemaskinen satt på. Men så var det denne energien da......

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Annie; nå setter du på en maskin med klær og så støvsuger du gulvene. Det holder i massevis. Kom innom og avgi rapport etterpå!! :ler:

Jeg må på jobb i kveld, men sjekker når jeg kommer hjem!! :ler:

Gjest HusGjesten
Skrevet

Kommer innom senere ang. ukeplan osv., så fint at vi har fått en ny her inne!!

Velkommen til deg, husgjest!!

Nå kommer visst solen innom likevel, så nå løper jeg ut før den forsvinner igjen!! :ler:

Tusen takk! :)

Dere som er med på denne ordninga, er dere hjemmeværende, arbeidende eller begge deler?

Har en liten plan om å begynne å stå opp 5.30 om morningen (sammen med sambo). Vanligvis står jeg opp 08.30 og stresser på jobb. om jeg står opp tidligere kan jeg prøve å få i meg litt frokost, gå en tur med bikkja og få rydda litt først kanskje. Tror det hadde vært godt for meg kanskje :) Blir tidlige kvelder da :ler:

Tror jeg må få tilsendt den ukeplanen deres, ja ;) Men før jeg får begynt på den, må jeg ta en skikkelig sjau i huset! Nå ser det ikke ut!! :grine:

Skrevet

Hvor langt har du kommet Annie?

Jeg har huset for meg selv til imorgen, og da pleier jeg jo å være supereffektiv! Men energien har ikke kommet over meg enda..... Har foreløpig nok med å hvile ut etter e hel, varm uke alene med barna mens mannen har jobbet. men jeg kvikner nok til etterhvert! da behøves en storrydding på kjøkkenet!!! Ikke ved benken, men i sofakroken og omegn..................

*gi meg et spark bak, pliisss!!!*

Skrevet
Annie; nå setter du på en maskin med klær og så støvsuger du gulvene. Det holder i massevis. Kom innom og avgi rapport etterpå!! :ler:

Jeg må på jobb i kveld, men sjekker når jeg kommer hjem!! :ler:

Satte på en vaskemaskin og brettet sammen klær, så reiste jeg på stranda. Nå skal jeg putte klærne inn i tørketrommelen. Så skal jeg sitte her litt til før jeg støvsuger. ;)

Skrevet
Guriland, når jeg se rde listene dere har her!!! Slipper de store takene? Dere gjør milevis mer enn meg ihvertfall, og jeg gjør rent så sjelden som mulig. Har ingen av dere menn som også tar i et tak?

Det er grunnen til at jeg ikke har vært her så mye i det siste. Romkameraten min gjør alt, bare jeg sier at jeg skal gjøre det når jeg kommer hjem fra jobb. Så er det fiks ferdig når jeg kommer hjem. Han sier han liker å gjøre det, så da skal ikke jeg klage. Og det skumle er at han jobber mer enn meg...

Nå har jeg ikke bodd i rot siden mars, da jeg flyttet fra en annen leilighet med to romkarater og åtte ildere (som nå har blitt til tolv).

Men i helgen er utfordringen å vaske klær, og vaske flisene på kjøkkenveggen og støvsuge stuen.

Skrevet
Tusen takk! :)

Dere som er med på denne ordninga, er dere hjemmeværende, arbeidende eller begge deler?

Har en liten plan om å begynne å stå opp 5.30 om morningen (sammen med sambo). Vanligvis står jeg opp 08.30 og stresser på jobb. om jeg står opp tidligere kan jeg prøve å få i meg litt frokost, gå en tur med bikkja og få rydda litt først kanskje. Tror det hadde vært godt for meg kanskje :) Blir tidlige kvelder da  :ler:

Tror jeg må få tilsendt den ukeplanen deres, ja ;) Men før jeg får begynt på den, må jeg ta en skikkelig sjau i huset! Nå ser det ikke ut!! :grine:

Kan bare svare for meg selv: jeg er fulltidsstudent ved en høgskole, og skal ta et fag til ved annen høgskole til høsten. Jeg har lørdagsjobb ved siden av, og bor for tiden sammen med en fantastisk romkamerat som liker å lage mat og ellers ikke er redd for å ta i et tak i hulen vår. Siden han også er opptatt av at det skal være ryddig i fellesrommene våre, så er det nesten aldri rot der. Kanskje en bladhaug der i ny og ne når han har kjøpt tegneserier.

Skrevet

Jeg er halvt i jobb og halvt langtidssyk. Mannen min gjør kjempemasse! Men siden han jobber fullt, så har han nesten nok med jobb, barna og de daglige gjøremålene. Derfor synes jeg det er ok å få gjort litt ting som blir tatt litt for sjelden. Også liker jeg godt å ta "min del" når jeg er hjemme, selv om det er fordi jege r syk og ikke orker/klarer så mye.

Vi har bare to "regler": han rører ikke klesvasken, og jeg kan slippe alt som har m gulv å gjøre :)

Jeg fikk litt piff etter istad, så nå har jeg tatt hele kjøkkenet (der hele sofadelen var en eneste stor hotspot!).

Nå skal jeg slenge meg ned med en bok :) og godis! :hoppe:

Skrevet

Så flink du har vært!!!! :klappe:

Gjorde ingenting jeg. Fikk akutt vondt i viljen....

Skrevet

God morgen!! :)

Husgjest; jeg jobber litt men er for det meste hjemmeværende og har funnet ut at det som skal gjøres i huset bør gjøres rett etter frokost ellers blir det bare utsatt.... ;) Jeg har veldig lett for å utsette litt kjedelige ting, derfor synes jeg det er så flott å komme innom her for å få litt inspirasjon. Det hjelper å sette opp noen mål for dagen her inne, for deretter å måtte gi rapport etterpå... :) Har du fått ukeplanen fra monte? I dag er det lørdag og da står det faktisk ingenting...så da legger vi dagen opp litt selv...i går stod det vaske vinduer/stue så jeg tror jeg holder meg litt til det i dag.

Bobeline; så flott å høre fra deg igjen - og for en romkamerat du har fått!!!

Annie; hvordan går det med viljen din...? :ler: Huff, litt lei sak når den slår seg vrang. Det gjør den rett som det er hos meg også hvis det kan være en trøst.. ;)

I dag skal du starte dagen med å støvsuge, så blir du ferdig med det og bruker resten av dagen til det du vil....avtale??

Montepulciano; flink du var som fikk tatt kjøkkenet ditt i går kveld!! :klappe: Det hørtes deilig ut med en god bok og ....godis!!! Hvilken bok leser du forresten? Når det gjelder godis blir det litt mye av det her også i disse ferietider, sunn mat er ikke alltid det som smaker best i varmen... :ler: Hadde et lite selskap her i går og da er det alltid litt rester som frister rett som det er... :sjenert: Forresten, du sier noe om våren og bursdager til de firbente!! Det er dessverre ikke så mange av de som får oppleve sin første bursdag :grine: , men de skal få litt ekstra de som er igjen - det lover jeg!! :ler:

Vel, da var det dagens oppgaver. Mine mål i dag:

- rydde kjøkken

- rydde en hotspot i stua

- vaske 2 vinduer

- 20 min klesvask

- pusse speilene rundt om i huset

Tror det holder for i dag. Ha en deilig lørdag, dere!! :heiajente:

Gjest HusGjesten
Skrevet

Hei igjen!

Ja nå har jeg vært på jobb (sluttet heldigvis 14, men masse styr helt fram til 16..), og etter det har jeg og samboeren min ryddet stua, gangen, kjøkkenet og datarommet, støvsuget og snart vasket alle gulvene. Holder på med siste gulvet nå, måtte bare ha en øøørliten pause!

Synes vi har fått gjort masse i dag, og snart er huset fint og pent :) Etter gulvvasken skal jeg (forhåentligvis) tørke litt støv (har en masse svart møbler), fjerne hundelort fra oppkjørselen :sjenert: og ordne litt med plantene ute.. og så er det bare å sette i gang og lage middag! Blir nok sen middag i dag :) Men så blir det så fint her atte!

Og for at ikke alt skal gå helt i vasken, er jeg nesten nødt til å få ukelista, tror jeg :P

I morgen skal jeg bort hele dagen, så da akter jeg å ikke gjøre noenting! Annet enn matlaging og slikt ;)

Selv jobber jeg fulltid, 5 til 6 dager i uka - samme gjør sambo, men vi har ingen barn enda da ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Har også tatt to klesvask nå *skryte, skryte* :P Jeg vil ha tørketrommel! :sur: *ønskeseg*

Skrevet

Så flinke dere har vært husgjest og gjest!! :klappe::klappe:

Hotspot er rett og slett en rothaug, f.eks. en avishaug eller en liten haug med forskjellig rot på kjøkkenbenken osv. osv. Sånne hauger finnes det vel hos de fleste av oss, men dersom vi lærer oss å legge ting på plass med en gang slipper vi disse haugene som bare vokser og som vi alltid skal ta senere en gang.... :ler:

Ukeplanen til montepulciano er i korte drag:

Mandag: Kjøkken

Tirsdag: Vanne blomster / barnerom

Onsdag: Soverom / Skifte sengetøy

Torsdag: Entrè / Stryke / Pusse glassflater

Fredag: Stue/ Vaske vinduer

Hver dag: Rene vasker bad/kjøkken - klesvask - rydde en hotspot - legge frem rene klær

I går fikk jeg gjort unna målene mine tidlig på dagen, så da hadde jeg resten av dagen fri ute i sola. Det var deiiiilig!! :hoppe:

I dag er det jo søndag og da har jeg tenkt å slappe av. Det eneste jeg synes er viktig er å holde det ryddig inne før vi går ut.

Ha en deilig søndag!! :briller2:

Skrevet

Har brettet sammen tøy og støvsugd 1 etg i dag.

Skrevet

Montepulciano; flink du var som fikk tatt kjøkkenet ditt i går kveld!! :klappe:  Det hørtes deilig ut med en god bok og ....godis!!! Hvilken bok leser du forresten? Når det gjelder godis blir det litt mye av det her også i disse ferietider, sunn mat er ikke alltid det som smaker best i varmen... :ler: Hadde et lite selskap her i går og da er det alltid litt rester som frister rett som det er... :sjenert:  Forresten, du sier noe om våren og bursdager til de firbente!!  Det er dessverre ikke så mange av de som får oppleve sin første bursdag  :grine: , men de skal få litt ekstra de som er igjen - det lover jeg!! :ler:

Stakkars små....! :grine: Jeg skulle kanskje kommet og tatt meg godt av dem.... men jeg hadde blitt så glad i dem, at det hadde ikke blitt noe bæ-mat på dere fremover da!!!!

Ukeplanen er oversendt Husgjesten!

Nå har vi nettopp kommet hjem etter å ha hatt søsken- og barn-samling igår! Kjempekoselig! Og såååå morsomt å få ha min helt nye lille tante-jente heeele kvelden!!!!

Det spennende nå er hvor lenge det er ryddig her nå som hele familien er hjemme.... jeg var o alene da jeg shinet her på fredag. Og jeg skal jobbe litt til uken, så jeg har nepper overskudd til noe særlig husarbeid.

Nå er det sløv søndag!

Kos dere!

Gjest HusGjesten
Skrevet

Takk for ukelista, Montepulciano! Har byttet ut barnerommet (mandag) med datarommet her. hehe :)

I dag har jeg vært borte hele dagen, så har ikke gjort noooe fornuftig! Annet enn å sette i gang en klesvask, men den er ikke blitt hengt opp (sløve gubbe), så den må vel tas en runde til i morgen. Ellers koser jeg meg med et rent og pent hus! Er sååå glad for det vi gjorde i går. en blir virkelig i mye bedre humør av å ha det ryddig og pent rundt seg :)

Ha en god kveld alle sammen!

Skrevet

Har satt på oppvaskmaskinen, støvsugd etter sambo som holder på å snekre, sage osv i gangen, skal sette på vaskemaskinen nå. Og jo, jeg har forresten bagynt å rydde i roteskapet på kjøkkenet. Fikk lagt alle solbrillene våre i en eske, så nå vet vi hvor vi finner dem og skal legge dem heretter.

Gjest monte
Skrevet

Heisann!

Nettopp hjemme fra jobb. Skal sette på oppvaskmaskinen og shine sinken, og så står det barneom på planen, så jeg tar en titt der oppe. Den store skal ha ryddet selv idag, og den lille sitt rom tok jeg på fredag, så der håper jeg det holder m en liten shining!

Avgir rapport etter middag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...