Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Måtte flytte tråden vår litt frem. Var jo helt nede på side 2 jo! Betyr det at ingen gidder å gjøre husarbeid i det fine været? :ler:

Jeg gidder minst mulig iallefall. Har sånn nogenlunde kontroll på klesvasken, men ellers er det ikke så mye som blir gjort. Vi koser oss heller ute!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Så flott at du holder tråden oppe kallamilla!! Jeg er også ute for tida og tar unna alt jobbing der i det fine været. Får komme sterkt igjen her etterhvert.

Kos dere i solen folkens!! :briller2:

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet

Hei dere!

Ikke mye husarbeid her nei! Har jobbet denne uken, og igår var vi ute og feiret bryllupsdag + at jeg ble tante igjen! :hoppe:

Men idag har jeg vært litt flink!

Først på jobb, fått hudpleie og massasje, pakket og sendt avgårde en frøken på weekendleir, handlet og plantet litt sommerblomster, klippet plenen, tjattret litt med naboen, klesvask og nå tok jeg nettopp tre klippekranser ut av ovnen (ikke se på tidspunktet, sus! ;) )

Nå skal jeg bare shine sinken og ta en klesvask til, og så er det nok natti!

I helgen er det jo meldt strålende vær, så det må vel være lov å ta litt lett på husarbeidet fortsatt? hehe, har på følelesen at det kan bli en sløv sommer på oss flinkiser....... Men så har vi jo vært råflinke hele våren da!

Hva med at vi tar en kjapp shining av heimen first thing imorgen, så kan vi være ute i solen med god samvittighet! Også er det koseligere å komme inn igjen på kvelden!

God helg alle sammen! jeg blir borte et par dager, jeg.

Skrevet

Må nok innrømme at dette fine været ikke innbyr til særlig husarbeid ja... :sjenert:

Men i dag SKAL jeg ta den verandaen. Da får jeg jo vært ute samtidig som jeg gjør noe fornuftig. Også blir det vel et par maskiner med klær i dag også. Forstår ikke hvordan det kan bli så enorme mengder med klær jeg da. :klø:

Også skal jeg kjøpe bursdagsgave til min kjære samboer som blir 32 år i dag!

Han er forøvrig sendt på utdrikkingslag til en kompis og jeg skal late meg på takterassen til ei venninne i ettermiddag, så det er nok bare å sette i gang.

Ha en fin dag, alle sammen! :briller2:

Skrevet

Monte, jeg har hengt meg på den med å ta en effektiv shining i dag tidlig/formiddag og så nyte sommeren etterpå!!

Men jeg må støvsuge gangene, trappen og barnerommene før jeg går ut, for hybelkaninene ligner snart hybeldinosaurer, og det er ikke særlig lekkert....

Har forresten en teori på at laminatgulv (som vi har i nesten alle fom), tiltrekker seg støv mer enn f eks parkett el belegg. Synes jeg støvsuger og støvsuger.... :forvirret:

Vel, kos dere i solen. Nå skal jeg hive meg på støvsugingen og bli ferdig med det, sånn at resten av dagen er fri!

Gjest Dingo
Skrevet

Æsj, dette er den tråden jeg liker minst!!!

Dette fordi jeg får dårlig samvitighet for at jeg sitter her og slapper av istedenfor å rydde leker, vaske klær, tømme oppvaskmaskinen osv.

Men skal si det er godt å bare sløve her innimellom, når det ellers går i ett med barn og jobb.

:klem: til alle flinke husmødre!

Gjest Gjest_kallamilla_*
Skrevet

Nei, jenter dette går ikke. For andre gang på en uke er tråden nede på side 2 :overrasket:! ;)

I dag er det litt regn her, så formiddagen har vært innetid. Har ryddet litt i stuen og satt på en maskin med klær, og mer blir ikke gjort i dag. Skal se på gardiner med mamma, og det er 2 timer reisetid dit. Så nå reiser jeg, og kommer igjen sent i kveld. Får prøve å skjerpe meg og sette opp en liste over gjøremål i morgen, for det er virkelig masse masse som må gjøres.

Ha en fin dag med eller uten sol! :)

Skrevet

Hei, hei!

Kallamilla; så flott at du sparker oss andre litt..!! Det trengs hvertfall her. Dette er absolutt ingen god tid for husarbeid hos meg, men noe må gjøres uansett vær og jobbing (som det er mye av for min del fortsatt - blir fredeligere til høsten).

I kveld flyter kjøkken, bad, gang, klesvask....osv.... :tristbla:

Har fått sortert litt klær og satt på en maskin og nå er det kjøkkenet sin tur.

Altså i kveld må jeg:

- vaske klær

- rydde kjøkken

- støvsuge "hauger" av sand som ligger på gulvene...(deilig med fint vær, men jammen er det mye som følger med små tær inn på gulvene.. :babygutt:

- i tillegg må jeg rydde en hotspot i stua (tenker jeg tar den foran tv'en..)

Nyt kvelden, folkens!! :)

Gjest Gjest-Lise
Skrevet

Hei,

Kan jeg få lov til å være med dere? Her hjemme hersker det kaos i alle rom. Trenger virkelig oppstramming altså!!!!!

Henger etter med rydding, vasking,klesvask osv osv. Er slik at jeg overhodet ikke vil ha besøk fordi jeg ikke tør å slippe noen inn her... *huff*

Gjest Minimi
Skrevet
Hei,

Kan jeg få lov til å være med dere? Her hjemme hersker det kaos i alle rom. Trenger virkelig oppstramming altså!!!!!

Henger etter med rydding, vasking,klesvask osv osv. Er slik at jeg overhodet ikke vil ha besøk fordi jeg ikke tør å slippe noen inn her... *huff*

har ikke mye lyst til å slippe noen inn her eller :sjenert:

skulle gjerne vært med deg men er litt lat i kveld :ler: og resten av uka skal jeg jobbe og sambo inn på sykehuset så da får det se sånn ut til søndag ;)

så da må mange bli med :) ?

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Hei Lise og Minimi! Så flott å ha noen nye med!!

Dagens oppgave blir å rydde kjøkkenet skikkelig og holde det ryddig hele dagen!!!

-pluss bittelitt klesvask....

Ha en flott dag!! :)

Gjest Gjest-Lise
Skrevet

Skal vi se hva jeg har fått gjort hittil i dag:

- Brettet sammen klør

- Kjørt to vaskemaskiner og hengt opp klær

Skal kjøre iallefall en vaskemaskin til.

Rydde og vaske kjøkkenbenken

Vaske komfyren

Vaske oppvaskbenken

Skrevet

Hei, sus, Lise og Minimi og alle dere andre.

Gøy å få flere med!

I dag får jeg en veninne på besøk til middag, så nå må jeg gjøre noe. Det er ikke det at jeg ikke har tid, men er så utrolig sløv for tiden. Går bare gleder meg til vi reiser til Danmark om en uke.

Vel, nå har jeg ryddet prinsessa sitt rom, og vaskemaskinen går. Så må jeg rydde og støvsuge stua, vaske badene, støvsuge gangene, handle og sette på klær innimellom. Rekker jeg dette til kl. 4?

Ja, og så må jeg rydde cd/dvd hyllene under tv en som jeg snakket om allerede for 2 uker siden og ennå ikke har gjort.... :rodme:

Rapport følger...........

Gjest bamsemums
Skrevet

Har satt på en vaskemaskin med mørkt tøy, ryddet litt på kjøkkenet, og så skal jeg nok støvsuge litt senere.

Skrevet

Har skiftet på sengene og vaske sengetøy.

Satt på oppvaskmaskinen og tømt den igjen.

Tørket støv i hele kåken.

:husarbeid:

Skrevet

Nå har jeg fått støvsuget/ryddet stuen, og tatt det ene badet.

Neste halvtime: Støvsuge gangene, vaske det andre badet, og dra på handletur på nærbutikken (eh....halvtime? Tror vi sier time, meg)

Gjest Gjest-Lise
Skrevet

Phew da har jeg gjort resten også

-ryddet og vasket kjøkkenbenken

-vasket komfyren

-ryddet og vasket oppvaskbenken

I tillegg har jeg satt på nok en vaskemaskin , og gjort klart en oppvaskmaskin (de kan ikke kjøres likt her i huset)

Føler meg litt flink jeg og gleder meg til morgendagens utfordringer :)

Skrevet

Rapport:

Ble ferdig med alt, bortsett fra det ene badet.

Middagsbesøket er overstått, og det ble kjempekoselig.

Ha en fin kveld/natt!

Skrevet

Hallo!!

Må bare få gi dere alle sammen en diger :klappe::klappe::klappe: !!!!! Jeg er helt stum av beundring for den innsatsen dere har gjort nå som det er sommer!!!

Jeg for min del fikk rydda litt ekstra på kjøkkenet, men utover det ble det lite tid til husarbeid. Kommer som sagt tilbake når det roer seg litt jobbmessig...

Min utfordring til dere i dag:

- gjør en ekstra innsats for å ha det rent og ryddig ved inngangen (både ute og rett innnenfor)

- 20 min. klesvask

- husk ren vask på kjøkken og bad

Resten av dagen nyter dere sommerværet!!! Ha en deilig dag!! :digge:

Gjest Gjest
Skrevet

*hrmf* Ikke fått gjort noe fornuftig enda jeg....

Men nå skal jeg brette opp armene:

*Brette sammen alle klesvask på tørkestativet

* Vaske minst 2 klesvaskemaskiner

* Rydde sofaen og sofa bordet

* Vaske over servanten på kjøkkenet og badet

* Vaske toalettet (yuck hater alltid å gjøre det... kan ha noe med morgenkvalmen min for noen måneder siden at jeg får litt andre assosiasjoner av å henge over do hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...