Sus Skrevet 19. mai 2006 #421 Skrevet 19. mai 2006 Hei på dere!! Endelig tilbake etter noen dager hvor pc-en streika. Må vel innrømme at jeg fikk faktisk gjort utrolig mye når den ikke virka; men nå trenger jeg påfyll med inspirasjon fra dere. Har hatt en fryktelig travel periode og orker nesten ikke tanken på husarbeid, men da er dere gode å ha!! Synes det er så flott med jobbelistene som dere også har, da er det alltid lettere å komme igang. Ser dere står på; får dere gjort alt som dere har på lista i dag - da er dere bare sååå flinke!! Selv har jeg vært på storhandel i dag med minsten på slep, så huset flyter av handleposer, klær, matvarer.....og alt mulig.... Kjøkkenet ser ut som et nedslagsfelt, likseså gangen og stua...så her må jeg brette opp armene!! Ungene er ute av huset ca. en time akkurat nå, så jeg får sette i gang. Ungene har ønske om nachos til idol-finalen, og det blir koseligst dersom det blir i litt ryddigere omgivelser... Mine mål neste time: - rydde bort alle handleposer og få innholdet på rett sted - rydde kjøkkenbenken/oppvaskmaskinen - rydde stua og gangen - litt shining på badet Da setter jeg igang og håper dere kommer innom senere i kveld.
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 19. mai 2006 #422 Skrevet 19. mai 2006 FERDIG!!! Brukte stoppeklokka og brukte 15 min. på hver plass. Etterpå var det bare å gå over litt så nå er det så ryddig og pent atte!!! Fikk t.o.m. støvsugd litt; utrolig hva en får gjort på få minutter når en har litt press på seg! Hvordan går det hos dere? Har forresten noen mål for neste uke, men det kan jeg komme tilbake til senere i løpet av helgen. Kos dere i kveld, og måtte den beste vinne i idol!! (gikk forresten nesten rett på en tro kopi av Jonas i dag!! Aldri har vel jeg glodd så fælt på en person, men det var så utrolig likt!! Men sjansen for at han var på disse kanter i dag er vel heller liten... )
kallamilla Skrevet 19. mai 2006 #423 Skrevet 19. mai 2006 Hei sus og monte og alle dere andre! Siden sønnen er reist blir det idol kos på meg og mannen. Kommer til å savne gutten, for det er liksom så koselig med den fredagskosen med han. Jenta mi er bare 4, så vi prøver å få henne i seng før det hele begynner (selv om hun har sett det en del ganger og er fullt oppdatert på hvem Jonas og Aleksander er. Favorittene var imidlertid "Iselinen" og "Sirilene" ) Vel til dagens gjøremål: Har fått vasket og ryddet stue og kjøkken. Har fått vasket to bad og brettet klærne. Har støvsugd gangene, men ikke soverommene som jeg hadde planlagt. Vel, alt i alt er jeg fornøyd med dagens innsats (i motsetning til gårsdagens sløvedag), og skal lage carbonara til kvelds. Godteri er kjøpt inn (det er jo helg!), ostepopen er allerede oppspist av meg og jenta Ha en fin Idol kveld, og stem på Jonas, da!
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 19. mai 2006 #424 Skrevet 19. mai 2006 Sååååå flott å ha deg her igjen, sus!!!!! Tror på at du fikk gjort mye uten pc..... her har husarbeidet blitt forsaket litt idag til fordel for internett og en bok....... Nå støvsuger storemor, mens jeg smører kveldsmat til mini, i håp om å få henne i seng før idol. Må bare få henne inn fra regnværet først! Ny rapport senere idag! Og ja; det er godiskveld i kveld
Montezuma Skrevet 19. mai 2006 #425 Skrevet 19. mai 2006 - støvsuge soverommene, gangene - vaske to bad - vaske gulv og rydde i stue og kjøkken - brette klær - pakke til gutten min som skal til besteforeldre i helga ← - Storemor støvsugde en etasje idag. Imorgen må jeg ta den andre. - har ikke rørt badene idag. det blir imorgen. - vaske gulv gidder jeg ikke. Har litt mer å rydde i stue og kjøkken. Imorgen! - Nestsiste klesvask går i maskinen. Siste hvitvasken ligger klar til imorgen. Resten er ajour! Mine mål neste time: - rydde bort alle handleposer og få innholdet på rett sted - rydde kjøkkenbenken/oppvaskmaskinen - rydde stua og gangen - litt shining på badet ← - Kjøkkenbenken er fin. Oppvaskmaskinen nettopp ferdig. Tømme den imorgen! - Sta, ja. Gangen er fin, unntatt et apr ting i trappen. - Badet ja...... - Har betalt regninger idag. - Lett etter Mini en time - Sett mye på tv - Spist bare tre sjokoladebiter----- (Av den posen du vet, sus....) - Imorgen skal jeg rydde hotspots!!!! Noen gamle, svææææære!!!!!!! Dette er huskelisten min til imorgen. God natt og god lørdag!!!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 20. mai 2006 #426 Skrevet 20. mai 2006 I dag skal jeg prøve en ny vri; uten å stresse skal jeg gå rundt og gjøre det som jeg ser trengs etterhvert uten å sette meg så mye ned!! Dermed skal jeg overraske meg selv ved å se hvor mye som er blitt gjort når det er tid for oppsummering i kveld!! Utrolig klønete forklart, men jeg forstår det hvertfall selv!! Men nå kan jeg ikke sitte stille lenger, nå skal jeg tusle videre og se hva jeg får gjort!! Er så spent på hva det blir altså!!
Gjest montepu Skrevet 20. mai 2006 #427 Skrevet 20. mai 2006 I dag skal jeg prøve en ny vri; uten å stresse skal jeg gå rundt og gjøre det som jeg ser trengs etterhvert uten å sette meg så mye ned!! Dermed skal jeg overraske meg selv ved å se hvor mye som er blitt gjort når det er tid for oppsummering i kveld!! Utrolig klønete forklart, men jeg forstår det hvertfall selv!! Men nå kan jeg ikke sitte stille lenger, nå skal jeg tusle videre og se hva jeg får gjort!! Er så spent på hva det blir altså!! ←
Gjest montepu Skrevet 20. mai 2006 #428 Skrevet 20. mai 2006 I dag skal jeg prøve en ny vri; uten å stresse skal jeg gå rundt og gjøre det som jeg ser trengs etterhvert uten å sette meg så mye ned!! Dermed skal jeg overraske meg selv ved å se hvor mye som er blitt gjort når det er tid for oppsummering i kveld!! Utrolig klønete forklart, men jeg forstår det hvertfall selv!! Men nå kan jeg ikke sitte stille lenger, nå skal jeg tusle videre og se hva jeg får gjort!! Er så spent på hva det blir altså!! ← Det gjør jeg mange ganger også! men jeg er litt som barna; kommer over noe "spennende" som leder meg helt vekk fra den opprinnelige planen........... hehe Nå følger jeg listen min fra igår, har satt igang storemor også (mot løfte om xtra stor lommepengeutbetaling idag...... ) Mini er ute av huset resten av dagen (sender en til gode venninner!), så da er det mulig å gjøre noe uforstyrret her idag. Stopper innom senere! Stå på susann! jeg er spent på hva du får til! klem :-)
Montezuma Skrevet 20. mai 2006 #429 Skrevet 20. mai 2006 Dette var effektivt! Storemor (10 år) har - vasket begge badene - Ryddet trappen - Ryddet en hotspot på gjestesengen - tømt oppvaskmaskinen Jeg har - støvsugd 2. etasje - ryddet vekk rester av vinterklær og for små klær - satt på siste hvitvasken Nå skal jeg ut med hunden en stund. Etterpå skal jeg g løs på de gamle store spottene og rydde soverommet. Har dere andre tatt husarbeidfri i helgen eller??? Sus; legg tilbake den godisen der!!! Får ikke spise den før du er ferdig i huset!!!!
Sus Skrevet 20. mai 2006 #430 Skrevet 20. mai 2006 Hmmm.....der ble jeg tatt på fersken, gitt!! Var så desperat etter sjokolade at jeg åpnet et kideregg som var til overs....egget er uåpnet, men sjokoladen er borte... Ellers må jeg si at jeg har vært ganske så flink til å holde meg noenlunde borte fra de store mengder (poser!!) i det siste. Skal si du monte og storemor har vært flinke i dag!! Den nye vrien min ble totalt mislykket.... begynte veldig bra med å rydde kjøleskap osv. osv. men ble avbrutt så mye av ungene at jeg mista litt av gnisten. Er fryktelig trøtt i dag, så jeg tror jeg tar en litt rolig dag i dag.... Prøver på ny neste uke - da MÅ jeg ha jobbeliste ellers funker det ikke. Du har rett i det monte at det er altfor lett å spore av. Kikker litt på din arbeidsliste nå, kanskje jeg likevel får gjort litt av dette jeg også før dagen er over. Neste uke har jeg hvertfall som mål: - få tak i sommerblomster og pynte ute - fikse litt på bunaden og legge bort alt 17.mai utstyr klart til neste år - få bedre orden i papirer og regninger (har kjøpt nye brevordnere) - prøve å følge ukeplanen til monte - vaske gjennom alle duker o.l. som har blitt liggende på vaskerommet litt for lenge Kanskje jeg skulle ta den svæære avishotspot'en på kjøkkenet mitt nå.... Kommer nok innom litt senere så får vi se hva som har blitt gjort i dag...får prøve stoppeklokka litt så kanskje det ordner seg litt bedre her også.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #431 Skrevet 20. mai 2006 Hoi, det var to timers lufting med hunden! Må hvile litt nå..... Jeg jobber til uken, og komme rikke til å være veldig effektiv da, så jeg må få unna litt i helgen. Følger planen fra isted, og så titter jeg på din liste, sus, når jeg får litt tid og lyst til å gjøre mer. Spar resten av godisen til litt senere i kveld; når lørdagsKVELDEN har begynt, så kan du stappe deg full da! Storemor har fått en pose Smash, og jeg har kjøpt gulrøtter. (Men har selvsagt et par sjokoer i bakhånd! )
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 20. mai 2006 #432 Skrevet 20. mai 2006 Det var jo meg over her da! Nå har jeg ryddet hele store soverommet, samt skiftet på sengen. Har satt en pizzadeig, og tro det eller ei; jeg har vasket alle vinduene oppe og ett på kjøkkenet!!! Det må være historisk, for begge naboene hang ut av vinduet og smilte og pekte da de så det....... Planlegger å ta hotspots i sofaen under GP sammen storemor. Mini ringte akkurat og blir borte til imorgen. Ha en riktig god lørdagskveld alle sammen!!! Klem, Montepu
Montezuma Skrevet 20. mai 2006 #433 Skrevet 20. mai 2006 jadda, droppet GP, så en film med storemor, og fikk unna 3 DIGRE HOTSPOTS!!!!! To av typen gamle aviser og blader mm, og en stooooor av typen massevis av papirer og dill og dall som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med så jeg stabler det usynlig i en krok! Nå skal jeg kanskje begynne på en ny bok. Det har jeg vel fortjent?! Confession: Har fått i meg en hel Stratos ikveld........
Gjest Gjest_Sus_* Skrevet 21. mai 2006 #434 Skrevet 21. mai 2006 Monte; jeg er virkelig full av beundring!!!! For en innsats!!! Ja, les den boken med verdens beste samvittighet, det har du virkelig fortjent!!! :lese: Gubben og jeg var på en bursdagsfeiring i går, det var deilig å komme seg litt ut. Jeg fikk nok ikke gjort så mye i går, men merker at jeg har faktisk mer arbeidslyst i dag. Det hjelper å høre hvor flink du har vært i tillegg til å lufte seg litt bare vi voksne. Så får vi se da, hva dagen bringer. Skal ut på jentekveld i kveld, så jeg får prøve å ta en bitteliten innsats i løpet av dagen slik at jeg virkelig kan kose meg i kveld med god samvittighet. Har 2 mål i dag: KLESVASK OG BETALE REGNINGER!! (...og for å finne regningene må jeg gjennom et par hotspot'er... ) Ha en deilig søndag folkens!!! Hm...når det gjelder godiser; gubben var ute og handlet i går...og hva kom han hjem med??? Joda, selvfølgelig en stoooor jubileumspose og en diger melkesjokolade - mine verste fiender!! Men posen er faktisk ikke åpnet enda!! ...jeg gikk heller ikke helt berserk i melkesjokoladen med en gang, så jeg har blitt litt flinkere jeg også!
Gjest Gjest_Kallamilla_* Skrevet 21. mai 2006 #435 Skrevet 21. mai 2006 Hei, dere! Så effektiv du er, Monte! Gratulerer! Sus, ja, det er så kjekt å komme seg ut!!!! Håper dere koste dere. Så fin liste du har laget for neste uke! Her i huset har vi hatt storomveltning av soverom i helga. Gutten har fått jenta sitt rom, jenta har fått vårt, og vi har tatt gutten sitt rom. Slik får ungene dele på hvem som får det største rommet. Men viktigst av alt: Det å flytte ut og inn av rom er utrolig nyttig i forhold til å få kastet unna ting, og ryddet skikkelig. Så nå står bøker fint i hyllene, blader i ordentlige hauger, støvfritt og friskt i alle soverommene. Er så fornøyd. Kan anbefales!!!! Ellers har jeg en ny gigantisk kleshaug på vaskerommet som venter på å bli brettet og lagt på plass. Og innholdet i klesskapene har ikke "flyttet" ennå, så det får bli prosjekt neste uke.
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 21. mai 2006 #436 Skrevet 21. mai 2006 Hei og hopp! Tenker det var deilig å komme ut litt, sus. Det tror jeg vi skal prøve på også. Jeg henger med deg på klesvask idag; jeg har jo vært flink og fått vasket alt, men det gjenstår litt bretting. Det er mitt eneste mål idag! Og kanskje ta en tur på kino m gubben.....? Han kom hjem fra treningstur istad, og da hadde vi gjort istand badet til han med skumbad, levende lys, kaldt drikke, blader og fruktfat Storemor maser om at hun "har behov for mammatid" :-D men nå har hun hatt meg for seg selv hele helgen, så beordret jeg henne til å besøke vennene sine..... jeg har behov for ikke-mammatid.... Kallamilla, har dere helt forskjellig e soverom dere? jeg har også lyst til å bytte om her, men det må liksom være som det er. Barnas rom er mye mindre enn vårt soverom, så det er ikke plass til oss der inne. Og stuen oppe er upraktisk å gjøre om til soverom. men det hørs morsomt ut og bytte! jeg ville gjerne gjort det bare for forandringens skyld. Og n kan jo du ha gooood samvittighet med alt du har fått gjort på tre rom! Ha en fin søndag, dere! (Uten godis! Spar den posen til lørdag du, sus!!!)
Bobeline Skrevet 21. mai 2006 #437 Skrevet 21. mai 2006 Jeg er imponert Når dere klarer å kutte ned på godteriet, åpner jeg opp snop-skapet... 17 mai ødela opplegget mitt... I morgen skal jeg i bursdag til moren min... Hun er i slutten av 40-årene, og jeg aner ikke hva jeg skal finne på til henne. Det er vanskelig å kjøpe noe til en som har alt... I morgen er utfordringen å finne passende overraskelse til henne. Da kan jeg jo jukse litt og spørre om dere har noen gode forslag???
kallamilla Skrevet 22. mai 2006 #438 Skrevet 22. mai 2006 God mandag morgen! Montepu, vi har 2 store soverom og et bittelite. Jenta på 4 har hatt det lille hele tiden, og gutten på 10 har hatt et av de store. Nå har vi gjort det sånn at han får ha det lille en periode; jenta har jo så mye leker og barbiestyr og alt det der og trenger stor plass, mens gutten har lego i to skuffer og ellers play station, spill, dvder, bøker og sånne ting på rommet. Vi kjøpte en sovesofa til han på lørdag, så nå kan guttene sitte der og spille og kose seg. Det ble så fint atte! Og for å få ryddet opp i alt byttet vi like gjerne om alle tre rommene. Fy flate så mye støv som finnes når en tar ting ut av bokhyller etc.... Så nå har vi tre rene soverom, som var ryddige helt til i går ettermiddag da vesla hadde en veninne på besøk, og gutten hadde en kompis på besøk. Nå ser ikke de to rommene ut..... Hei, Bobeline. Hva med et gavekort på fotterapaut, aromaterapi eller noe sånt? Eller kinobilletter? Ellers hva med å kjøpe masse lys og servietter i ulike farger og fasonger? Det er jo så mye fint nå i lime, turkis etc. I dag gjør jeg ikke så mye i huset. Skal besøke en veninne i formiddag og klippe plenen til svigers i ettermiddag. Ha en fin mandag!
Sus Skrevet 22. mai 2006 #439 Skrevet 22. mai 2006 Hei, hei! Kallamilla; det hørtes utrolig deilig ut å få rydda skikkelig ut av soverommene!! Jeg har 3 unger og jeg har planer om å bytte om litt rom jeg også, men da trenger jeg god tid og masse overskudd!!! Bobeline; synes Kallamilla har mange gode forslag til moren din. I tillegg foreslår jeg at du tar moren din med ut og spise, bare dere to? Eller en fin kurv med bodylotion, badekuler, et deilig nytt håndkle o.l. Monte; "posen" min er like hel!! (- men jeg skal ikke nevne hva vi fikk servert i går..! ) Over til husarbeid...i dag har jeg kikka litt på ukeplanen til monte og der står det kjøkken... Så da vil jeg prøve å få gjort en bitteliten innsats der, vi får se hva det blir. Ellers har jeg betalt regninger i dag og nå er det klær, klær og atter klær det gjelder... KLESVASK!! Da får jeg sette i gang!! Ha en deilig dag!! (jeg "slipper" å klippe plenen for her regner det... )
Montezuma Skrevet 22. mai 2006 #440 Skrevet 22. mai 2006 Nå hadde jeg skrevet DET lange innlegget til dere, og så forsvant hele dr....! Kort innpå bare, da: jeg jobber og sover denne uken (såååå sliten, vettu!), men jeg var jo så flink i helgen! jeg tok en del vinduer , så det er min utfordring til dere imorgen! Vask vinduer så solen kan komme inn! (Vi har fått godvær nå. Håper dere også ser en lysning!) Dersom det fortsatt bøtter ned hos dere, kan dere heller rydde i gangen eller et skap. jeg har sklidd litt ut på rutinene våre, men skal prøve å huske de nå: - Shine sinken på bad og kjøkken - Legge frem rene klær til imorgen - Rydde en hotspot - 20 min klesvask ha en strålende tirsdag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå