Montezuma Skrevet 11. september 2006 #721 Skrevet 11. september 2006 monte da....alltid må du mase etter den godisen min akkurat på sånne dager som i dag!! Javelda, en hel melkerull i løpet av formiddagen!! Haha, jeg lukter sjokolade helt over til denne kanten av landet, skjønner du! jeg har etterhvert syndet litt selv idag. Klarte ikke å ignorere skålen m Opera mints på jobben, men hev i meg 6-7 stk. Så var jeg superflink resten av dagen; grønnsakssuppe til middag og greier! Men akkurat nå, like før sengetid, så raidet jeg skapene og gjett hva jeg fant!!! Tre store plater med Milka!! Spiste bare en halv altså! Men, jeg har vært flink husmor: - Kjøkkenet er strøkent - Komfyren skinner UTENPÅ (ikke stekeovnen, den tar jeg en dag senere!) - Full kontroll på klesvasken - Har støvsugd gang og soverom oppe. Nå er det stua sin tur. Kjempebra sus!! Jeg fikk gjort et par av mine punkter idag også. Klesvask er i boks (eller rettere sagt i skap!) og det siste sofatrekket er på. Ellers ble det en litt kjip dag idag, så jeg er heeelt pumpa i hjernen! Så rsten må vente til imorgen. Og så har jeg vært litt dyrlege i dag for en stakkars firbent... Nå skal jeg støvsuge, spise litt , ta meg av minstemann og ut og kose oss i det fine været. Jeg måtte brått være frisør idag Når Mini klippet håret sitt selv for , ja det må være 6 el 7. gangen nå.... Da gjorde jeg kort prosess og klippet av henne resten! Kort hår for første gang i sitt liv! Håper hun omsider har lært!!!!! Men nå er det natta for sliten mor! åh, Annie, jeg skule oxo følge deg med ventilatoren idag... Kan du minne meg på det igjen om en dag eller to? Tnx! ←
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 12. september 2006 #722 Skrevet 12. september 2006 God morgen! I dag må jeg jobbe litt så det blir ikke så mye tid til husarbeid. Men jeg skal prøve å ta litt bretting av klær og rydding av kjøkken før den tid. Tirsdag sier ukeplanen vanning av blomster og barnerom. Foreslår at vi tar en liten ekstra innsats der. Kanskje litt blomsterstell ute nå når høsten nærmer seg?
Annie Skrevet 12. september 2006 #723 Skrevet 12. september 2006 Er for trøtt til å komme med utfordring jeg nå.
Seterjenta Skrevet 12. september 2006 #724 Skrevet 12. september 2006 Beklager langt fravær her... men det betyr ikke at jeg ikke har gjort noe de siste dagene altså Har hatt noen dårlige netter, så jeg har for en gangs skyld prioritert å sove og slappe av litt! Uvant, men deilig.. I dag blir det litt så som så først på dagen, min lille søte 5-åring skal tilbake til tannlegen (og mor gruer seg...) Har mista ein bit av 6-årsjeksel, og må borre for å få fiksa det. Sist var vi hos tannlegen 1 time uten å få gjort annet enn å legge på en midlertidig krem... Idag må vi bare fullføre... Så jeg får se hva vi får gjort hjemme etter det.. Men målet er vaske håndklær og sengetøy vanne planter var en god ide... rydde bort blomsterkassene ute handle lage middag rydde kjøkkenet..
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 12. september 2006 #725 Skrevet 12. september 2006 Er for trøtt til å komme med utfordring jeg nå. ← Annie og monte; dere er herved avslørt som nattlige wiperspillere (eller hva det nå heter - jeg tør ikke gå innom disse spillene engang!! ) så det er kanskje ikke så rart om dere er litt trøtte...!!
tuji Skrevet 12. september 2006 #726 Skrevet 12. september 2006 Min nye plan trådte i kraft i går, og jeg fikk gjort alt jeg hadde satt meg fore. I dag skal stua til pers, i tillegg til klesvask. Har dere felles ukeplan?
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 12. september 2006 #727 Skrevet 12. september 2006 Ja, noen av oss bruker montepulciano sin ukeplan. Den er som følger: Mandag: Kjøkken Tirsdag: Barnerom, vanne blomster Onsdag: Soverom, skifte sengetøy Torsdag: Stryke, entrè, pusse glassflater Fredag: Stue, vaske vinduer Hver dag: Shine vasken bad/kjøkken Klesvask Rydde hotspot Legge frem rene klær Dette er i grove trekk. Vi prøver også å komme med små daglige utfordringer (ofte med utgangspunkt i ukeplanen). Ellers gjør vi det som passer hver enkelt. Hovedpoenget er igrunnen at vi kommer innom her og rapporterer etter hvert hva vi har fått gjort...og inspirerer hverandre på den måten. Får vi høre hva din nye plan går ut på, tuji?
tuji Skrevet 12. september 2006 #728 Skrevet 12. september 2006 Jeg har et helt excel-ark med plan for hver enkelt dag. Planen går over to uker, siden noen ting ikke trenger å bli gjort hver uke. Stua står på planen bare en gang i uken, men da tar jeg den skikkelig. Må jo rydde hver dag likevel, med en toåring i hus. I dag skal den klissete flekken under sofaen bort
Annie Skrevet 12. september 2006 #729 Skrevet 12. september 2006 I dag skal jeg kjøre unna masse byggepapp som ligger i kjelleren og kjøpe renseveske til teppet på soverommet. Så får vi se hva det blir etterhvert. Burde vasket noen vinduer også, men vet ikke om det blir i dag.
Gjest monte Skrevet 12. september 2006 #730 Skrevet 12. september 2006 Annie og monte; dere er herved avslørt som nattlige wiperspillere (eller hva det nå heter - jeg tør ikke gå innom disse spillene engang!! ) så det er kanskje ikke så rart om dere er litt trøtte...!! ← Nei.... det har jeg IKKE sett!!! men igår la jeg meg faktisk ti over tolv altså! Jeg jobber idag, men er med på litt når jeg kommer hjem. Skal skifte sengetøy. Det kan jeg jo gjøre hos barna oxo siden rommene deres står på planen. Vanne blomster gjorde jeg så innmari i helgen, så det behøves ikke tror jeg. Men jeg har en hotspot, og behøver å shine badesinken. Ellers har jeg to gjøremål som jeg må ta neste gang sus sier "noe du har utsatt lenge". jeg håper den ikke kommer før jeg har en fridag og er litt uthvilt...... Annie, er litt misunnelig på deg. Det virker som om du er så ajour med disse hverdagstingene, så du får tid til sånne andre oppgaver som vi andre må ta som xtra utfordringer.......... Oj, folkens! Ingen som tømte oppvaskmaskinen igår, men manne tømte kjeleskapet! TROR jeg vet hva som må gjøres først idag! snakkes!
Annie Skrevet 12. september 2006 #731 Skrevet 12. september 2006 Annie, er litt misunnelig på deg. Det virker som om du er så ajour med disse hverdagstingene, så du får tid til sånne andre oppgaver som vi andre må ta som xtra utfordringer.......... ← Det er bare noe du tror. Egentlig så burde jeg vært mye flinkere. Ikke minst til å mase på resten i huset her til å rydde etter seg!
Montezuma Skrevet 12. september 2006 #732 Skrevet 12. september 2006 Sånn! Da slenger jeg rompa nedpå resten av kvelden! Kjøkkenet er strøkent Hotspots borte Skiftet på vår seng Skittentøy er i vaskerommet Sengetøy (puter bl.a.) er i vaskemaskinen Badet er shinet (det største)
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 12. september 2006 #733 Skrevet 12. september 2006 Annie; du sier noe om å lære resten av familien å rydde etter seg.... akkurat det sliter vi med her i huset også!! Men nå begynner ungene å vokse såpass til at det går an å lære dem at jakka skal henge på knaggen og ikke ligge på gulvet ved siden av!! Burde vel ha lært dem det for lenge siden men akkurat den lærdommen vil liksom ikke feste seg skikkelig i barnehjernene her i huset. Monte; du har vært utrolig flink i dag!! Hørtes såå deilig ut med rent sengtøy og nyvaska bad.... Forresten, trives gullet med den nye frisyren? Jeg fikk en veldig travel dag i dag med jobbing, så nå har jeg nettopp fått putta ungene i seng. Og her sitter jeg med et rotete kjøkken, en rotete gang og et rotete bad... Mannen er ute, så jeg lurer rett og slett på om jeg skal ta en innsats nå når han er borte. Det er ikke morsomt å stå opp til fullt av rot alle steder når en har det travelt og alle skal ut på en gang!! Så nå får jeg sette i gang, og belønne meg selv etterpå.....jada. jada da fortjener jeg vel godterier, vel??
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 13. september 2006 #734 Skrevet 13. september 2006 God morgen! Eller er det en god morgen monte og annie..?? Må tro jeg har kontroll over hvor lenge dere sitter oppe om natta!!! Så derfor tenkte jeg at dere skulle få en ekstra lang jobbeliste av meg sånn at dere er skikkelig trøtte når kvelden kommer!! Nei, jeg skal være litt snill i dag. Jeg skal ut på mye forskjellig i dag, så jeg er bare innom huset av og til. Mitt mål i dag er å ha det ryddig på badet osv. når hver gang jeg kommer hjemom... ...ikke alltid like lett når en plutselig får det litt travelt ut dørene. Jeg fikk gjort unna masse rydding i går kveld, så huset ser igrunnen ganske bra ut. Men litt er det jo. Vel, tid for dagens: - Soverom står på ukelista i dag; kast noen klær du ikke bruker!! (ellers gjør du det som trengs på et soverom; den var du heldig med monte!! )
Annie Skrevet 13. september 2006 #735 Skrevet 13. september 2006 Då går jeg å sover. Det skal man gjøre på soverommet... Jeg har stekt opp 3 kg med medisterdeig i dag, og vannet blomster. Kanskje jeg skal vaske vinduet på rommet til ungene?
Gjest monte Skrevet 13. september 2006 #736 Skrevet 13. september 2006 God morgen! Eller er det en god morgen monte og annie..?? Må tro jeg har kontroll over hvor lenge dere sitter oppe om natta!!! Så derfor tenkte jeg at dere skulle få en ekstra lang jobbeliste av meg sånn at dere er skikkelig trøtte når kvelden kommer!! Nei, jeg skal være litt snill i dag. Jeg skal ut på mye forskjellig i dag, så jeg er bare innom huset av og til. Mitt mål i dag er å ha det ryddig på badet osv. når hver gang jeg kommer hjemom... ...ikke alltid like lett når en plutselig får det litt travelt ut dørene. Jeg fikk gjort unna masse rydding i går kveld, så huset ser igrunnen ganske bra ut. Men litt er det jo. Vel, tid for dagens: - Soverom står på ukelista i dag; kast noen klær du ikke bruker!! (ellers gjør du det som trengs på et soverom; den var du heldig med monte!! ) ← Takker, sus!!!! Ikkeno som må gjøres på soverommet mitt! Unntatt å sette oppe n skyvedørsgarderobe - men det skjer vel når helvete fryser Kunne jo ha vasket gulv der, for det har jeg ikke gjort. men det er nå mannen som ta gulv hos oss...... så da drpper jeg det! Men å kaste noen klær; DET har jeg tenkt på at jeg burde gjøre! da gjør jeg det idag! Og hvis jeg får ånden over meg, så kanskje jeg gjør "den ene tingen jeg har utsatt lenge".... men jeg er ganske trøtt idag, så det spørs om ikke jeg sovner etter jobb! (Annie sin feil! Hun som viste meg Zuma! Jeg spilte nesten ikke wiper igår!) Liten innrømmelse: 10 operamints og én røyk idag Då går jeg å sover. Det skal man gjøre på soverommet... Jeg har stekt opp 3 kg med medisterdeig i dag, og vannet blomster. Kanskje jeg skal vaske vinduet på rommet til ungene? ← HA, der kom det et godt soveromsforslag!!! tnx! Glem alt det andre jeg ymtet om ovenfor: Sorry , sus, du må jobbe alene. Gidder du vekke Annie og meg i 21-tiden (så vi får spilt litt før vi skal legge oss )
Montezuma Skrevet 13. september 2006 #738 Skrevet 13. september 2006 Er ikke 21 litt tidlig Monte? ← Jovisst! Og særlig når jeg ikke har kommet meg opp på soverommet enda. vekkerklokke-sus, vekk oss nærmere midnatt, du! Takk
Montezuma Skrevet 13. september 2006 #739 Skrevet 13. september 2006 Tuji! Hvordan går det å følge ukeplanen din? Den høres vel ambisiøs ut for meg, men du har kanskje noen gram mere selvdisiplin? Seterjenta! Gikk det greit hos tannlegen? Er mini i form igjen?
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 13. september 2006 #740 Skrevet 13. september 2006 Jeg har fått heteslag og skal på møte, så nå kan dere bare sove. Men når kvelden kommer og solen går ned er det ingen bønn lenger!! Da er det bare å brette opp ermene og sette i gang!! Nei, jeg har ikke fått gjort noe av det jeg skulle i dag.....kanskje jeg må innom wiper en tur når jeg kommer hjem jeg også...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå