Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tørke støv henger jeg meg med på. Og klesvask. Har masse som bare skal legges bort, men det er så forferdelig kjedelig atte....

Og så skal jeg skifte på sengene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Nei, nå setter jeg igang stoppeklokka -15 minutt på hvert rom. Det er visst eneste måten å få meg i gang på i dag!! :ler:

Skrevet

Stoppklokkeprinsippet har jeg ikke prøvd enda, men ser for meg at det er veldig effektivt ja. Kanskje i dag er dagen for å begynne med det?

Skrevet

Har helt glemt å skrive at jeg skal bake i dag også. Skal ha huset fullt av 11 åringer i bursdag i morra.

Utfordringen i dag er: Overrask familien med kake eller hjemmebakst.

Skrevet

Jeg har falt helt av...det ser ikke ut her.

Tror jeg begynner med kjøkkenet i dag, så kanskje jeg får bakt noe. Men jeg gidder ikke enda...

Skrevet

Klesvasken er på her også.. Merker stor forskjell på mengden de ukene vi har tre unger ihus, mot ei til vanlig!!

Ellers så har jeg en halvveis montert skjenk stående midt på stua, så målet er å få skrudd sammen alle skuffene så mannen kan hjelpe meg å flytte den på kjøkkenet der den skal være, og få alt på plass iløpet av kvelden!

Ellers så er nok kjøkkenet øverst på lista idag.

Sengene er nylig skifta på, og støv tørka jeg igår.. ;)

(har ellers fått beskjed om å ta det ganske rolig, etter en blødning i helga, så det blir bare lette oppgaver framover)

Ha en fin dag jenter!

Skrevet

VELDIG lette oppgaver på deg fremover ser det ut til da ja. Vær forsiktig! :klem:

Skrevet
VELDIG lette oppgaver på deg fremover ser det ut til da ja. Vær forsiktig! :klem:

:klem:

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Stoppeklokka virker!! :hoppe: Utrolig hva en får gjort på 15 minutter på hvert rom! :overrasket: Husk at det ikke er lov å jobbe lenger enn 15 min. - når klokka piper er du NØDT til å gå til neste rom!! :ler:

Seterjente; ta det med ro med god samvittighet! En god :klem: fra meg også!! Du sier noe om 3 unger i forhold til 1....jeg har også 3 som bor her hele tida...det blir hvertfall mye klesvask!! :forvirret:

Annie; super idè å overraske med hjemmebakst. Jeg baker nesten aldri, men dette er en god unnskyldning for meg selv til å ta meg litt sammen her... :tristbla:

Kanskje jeg skal prøve meg på pannekaker - flaut å si det, men jeg kan ikke lage skikkelige pannekaker, så det får bli min store prøvelse i dag!!

Noen som har en god oppskrift forresten?

Tuji, du trenger en stoppeklokkedag!! Sett igang!! :ler:

Gjest Gjest_Sus_*
Skrevet
Bruker ikke oppskrift, bare plumper...

Ååååhh...det var det jeg visste....på min alder er det ikke normalt å ikke kunne lage pannekaker!!! :flau: Enda en grunn til at jeg MÅ ta meg isammen og lære det skikkelig nå... :grine:

Skrevet

Et par egg, melk, salt, litt sukker og mel. Bland det sammen til en røre og stek tynne pannekaker. Blir så godt atte.

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Takk for svar, Annie - men jeg har ikke sjans i havet til å lage pannekaker ut fra det du skriver :grine: Jeg må ha nøyaktige mål, så jeg får surfe over på matsidene litt tenker jeg. For å si det sånn - matlaging er ikke min sterkeste side...da er jeg faktisk flinkere til å rydde opp etterpå! :ler:

Skrevet

Fant denne på Matprat.no

Pannekakerøre:

1 ½ dl hvetemel

6 dl melk

½ ts salt

3 stk. egg

2 ss margarin til steking

Gjest Gjest_Sus_*
Skrevet

Å, du er en knupp!! Tusen, tusen takk!!! :klem::blomst:

Men, nå må vi kanskje gjøre litt mer husarbeid også... :ler: Jeg har tatt 15 min. i stue, gang, soverom, bad, kjøkken. Så nå begynner det å bli ganske så pent her!! Du får rapport fra meg så snart jeg har prøvd pannekakeoppskrifta.

Skrevet

Jeg er tilhenger av Toro's pannekakemix jeg........ :sjenert:

Skrevet

Så smart å ta 15 min i hvert rom forresten!! Den skal jeg prøve etterhvert! Det er jo utrolig hvor mye en kan få gjort på et kvarter når man bare begynner!!

Skrevet

Har en rastløs, men giddaløs dag i dag. 10 minutter passer bedre i dag!

Skrevet

Har ryddet raskt over stue og kjøkken, og satt på oppvaskmaskinen.

15 minutters-raid var en smart idé, men jeg har en som ikke er så verst selv:

Kjøpte meg skritteller i dag (inspirert av God Morgen Norge). Man skal liksom ha 10.000 skritt hver dag, og jeg er ikke i nærheten. Satte på meg skrittelleren for tjue minutter siden, og har allerede gått 500 skritt bare ved å rydde litt. Bra motivasjon for å få gjort litt i huset!

Kombinert med en skritteller kan 15 minutter i hvert rom resultere i strøkent hus og strøken kropp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...