Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hei Monte.

Så leit at du har hatt en vanskelig tid..

Håper du kommer deg godt ovenpå snart!

Men den raptusen du hadde i helga, var jo helt utrolig da!!

Ikke noe rart at du var sliten...!

Her går det sånn passe, har hatt tre på overnattingsbesøk i to netter, så jeg har litt å rydde etter dem, de har nettopp reist.

Magen hopper og beveger seg vilt, så ho er i god form frøkna der inne!

Min form er litt verre, med vondt i bekken og nakke, og en saftig forkjølelse og bihulebetennelse..

Så mine mål for dagens altså...

Rydde gjesterommet, ta av sengetøy, vaske masse klær, og så får vi se om jeg orker å rydde litt i bilen... den ser ikke ut  :sjenert:

Ha en fin dag, Monte, og alle dere andre!

Så fit å høre at lillemor har det bra! Men nå må du huske å stelle pent med deg selv oxo! Synes ikke du skal gjøre noe annet enn å ta det med ro, jeg. Hold deggod og varm under pleddet, ta en kopp te og les en bok, eller se en tvserie på dvd! Det ville jeg gjort.

Idag skal jeg ta rutinene våre. Dere oxo?

Videoannonse
Annonse
Gjest bamsemums
Skrevet

Idag har det bare blitt gjort litt klesvask her i huset, hovedvaskingen tok jeg igår istedet!

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Har så vidt kommet inn dørene etter en deilig høstferie. Bilen er full av bagasje, huset er litt kaotisk..og jeg har myyye å gjøre. Har kjøpt meg skritteller så nå skal jeg se hvor mange steg jeg får unna mens jeg jobber. :ler:

Nå må jeg sette i gang, så får jeg lese etterpå hva dere har drevet med i det siste.

Skrevet

Har vært flink i helgen. Har lagt opp bukse, sydd i knapp og reparert en genser. Fikk rydda, vaska, støvsugd og vaska, bretta og lagt på plass klær også. Og alt dette på fredag!

I dag har det kun vært litt smårydding og vasking av klær. Fatter ikke hvor alle de klærne plutselig kommer fra, men det blir IKKE tomt på vaskerommet!! :sur:

Skrevet

Jeg har vasket og brettet klær i helgen, holdt kjøkkenbenken synlig, og fått lagt vekk og på plass sommer- og vintertøy. Imorge får jeg ikke gjort noen ting, men på tirsdag skal jeg prøve å få tatt ALLE rutinene. særlig tre hotspoter på kjøkkenet som faktisk ikke er så hotte lenger.... mere støvete!

Men dere andre kan få en plan for morgendagen:

Rytiner

Legge vekk sommertøy - om ikke det er gjort.

Ta et røsk på barnerom

Skrevet

I morgen er det behandling, så da har jeg satt av dagen til sofaligging/evt senga. Men har vært flink i dag og kjøkkenet er strøkent!

Skrevet

God morgen!! :)

Så bra at det er noen her som inspirerer!! :klappe:

Monte; skal prøve å tenke RYTINER (jada, du skrev rytiner :ler: ) i dag. De har sklidd ut her i huset også, så nå må det skjerpings til her altså!! :forvirret:

Må pakke ut resten fra ferien, og jeg har et LASS med klesvask!! :grine: men her er det bare å sette i gang!

Sommeren ble plutselig til høst, og jeg tar utfordringen om å få bort sommerklær- og sko.

Barnerom...måtte du nevne akkurat det....kunne tro du hadde vært innom her i det siste! :sur: Minstemann sitt rom er bokstavlig talt ufremkommelig, så jeg får prøve å ta et tak der, da. ;)

Skrittelleren er på plass så da er det vel bare å sette igang! Snakkes etter hvert! :ironi:

Skrevet

Hally!

Hvyrdan har det gytt med rytinene deres?????? :ler:

Annie, du er unnskyldt, sofaen r grei for idag. Men sus, hvor langt kom du idag? Om ikke du ble ferdig, kan du fortsette imorgen, i tillegg til at du shiner kjøkkenet og vanner blomster.

Tirsdag, altså:

RUtiner

Kjøkken

Vanne blomster

Alle med?

Skrevet

Jeg er på ferie, og roter i svigermors hus :sjarmor:

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Jeg er også med på den monte!

Kjøkkenet var faktisk det eneste jeg fikk tatt skikkelig i går; skrubba vasken så den skinner lange veier!! :klappe: , vaska gulvet osv. Heldig med den utfordringen! :ler:

Vanne blomster, ja. De skriker etter vann her i huset så det passer fint!

Rutiner skal bli. Må begynne helt fra starten på de, men det var utrolig hva det hjalp med skinnende kjøkkenvask! :)

tuji; du må jo være en drøm av en svigerdatter!! :ler:

Gjest bamsemums
Skrevet (endret)

Eneste planen idag blir å skifte på sengene, og når vi gjør det bytte til vinterdyner samtidig. Skal se om samboern orker å støvsuge litt, siden jeg er syk.

Endret av bamsemums
Skrevet

Beklager latskapen, men er det noen som kan legge inn rutinene igjen? De står sikkert på en eller annen side lenger fram her, men jeg er ikke i letehumør.. ;)

(jeg kom litt sent inn i bildet her, så jeg tror ikke jeg har sett dem.. trenger litt puff her nå merker jeg... )

Har gjort minimalt de siste par dagene, det er begrensa til matlaging og opprydding av det etterpå... uffameg..

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Rutiner, ja. Det er nesten som jeg har glemt dem litt jeg også :rodme:

Men dersom jeg husker rett så er det som følger:

- REN VASK PÅ KJØKKEN

- REN VASK PÅ BADET

- 20 MIN. KLESVASK

- RYDDE EN HOTSPOT

- LEGGE FREM KLÆR TIL DAGEN ETTER

...har jeg glemt noe nå?? :klø:

Jeg er også fryktelig lat for tida, men vasken på kjøkken er hvertfall gullende ren (så fikk jeg skryte av det nok en gang! :ler: )

Bamsemums; god bedring!! :klem:

Seterjenta; nå tar vi en felles innsats her! Førstemann ferdig med rutinene?? :digge: Guff opp musikken, så setter vi i gang! :)

Skrevet

Hva er rutinene for i morra? Må mentalt forberede meg.... :sjenert:

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet

oj, så flinke dere har vært!!! :klappe: i motsetning til meg...... :sjenert:

skikkelig slapp i formen. har bare laget middag, tatt en klesvask, ut/inn oppvaskmaskinen (ok, storemor gjorde det da...), og tørket av benken. Også måtte jeg jobbe et par timer i ettermiddag, og vi har handlet.

Imorgen er det

- Faste rutiner (som sus minnet oss på over her)

- Rydde soverom og skifte sengetøy

- Ekstra utfordring for de som orker: Pusse glasshyller/speil mm.

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

tjaaa.....flink og flink.... :riste: Nei, jeg er også skikkelig slapp i formen - det meste føles som et ork for å være helt ærlig. :tristbla:

Men nå har jeg sett bonderomantikk og gubben er ute, så jeg kan kanskje få tatt et lite skippertak likevel. :forvirret:

Får besøk av svigers til uka, så jeg burde absolutt ha fått ræva i gir!! :overrasket:

Nå må jeg henge opp en maskin med klær, så får vi se.

Monte; de utfordringene dine passer utmerket hver eneste dag hos meg - kan det ha noe med at jeg ligger litt på etterskudd med det meste... :overrasket::ler:

Jeg har forresten vært håpløs når det gjelder godiserier i det siste, kanskje det er på tide å starte et nytt og sunnere liv?? :sjenert:

Skrevet

Har vært flink og tatt kjøkkenet. Dvs, det er rydda og vasken skinner! Burde vasket gulvet, men tror ikke jeg gidder i dag. Skal snart dykke inn på vaskerommet og sette på en maskin. Vanne blomster MÅ jeg også gjøre i dag.

Skrevet (endret)

Har gjort:

Vanna blomster, og klippet ned den ene som rakk opp til taket. Nå er den liten igjen. :) Har rydda og støvsugd skikkelig i blomster hjørnet.

Har rydda i gangen og støvsugd hele 1 etasje.

Har satt på en maskin med klær.

Har hjulpet Prinsessa med lekser.

Skal gjøre:

Rydde bort klær

Legge tøy i vaskemaskin og sette på en til.

Handle

Lage middag

Og innimellom der skal jeg kjøre Prinsessa på klarinettøvelse og besøke en venninne som har hatt bursdag. Gleder meg til å spise kaker!! :sikle:

Endret av Annie
Skrevet

God formiddag, folkens!

Endelig en fridag som jeg skal klare å ikke sove bort....... selv om det er fristende! Men jeg er litt mer oppe idag, og tror jeg skal klare å gjøre noe her :)

Annie, du er så flink, du! Men det er ikke snilt å fortelle oss om kaker! :fy_fy:

Sus, du er ikke den eneste som er dårlig på godisfronten igjen...... Om jeg bare hadde hatt 2 kroner å leve for den neste mndn, så tror jeg jeg hadde brukt dem på sjokolade........ :forvirret:

Her i huset trengs generell ryddings over det hele, siden jeg har vært så sløv så lenge. Men jeg tror jeg begynner med en plan som er ca slik:

- Hotspot kjøkken

- Klesvask

- Shine sinker og benker på bad og kjøkken

- Rydde stue

- Rydde kjøkken

- Rydde stue oppe

Også burde jeg vel egentlig støvsuge, men.......

Dette kan egentlig vært unnagjort på et par timer. Men det spørs jo hvor lenge jeg blir opptatt med pc.... (les: zuma....)

Noen som er med idag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...