tuji Skrevet 3. oktober 2006 #821 Skrevet 3. oktober 2006 Ikke gjort noe, bare ligget på sofaen og sett på alle distriktsnyhetssendingene, og åpning av stortinget. Litt syk, ja.
Sus Skrevet 3. oktober 2006 #822 Skrevet 3. oktober 2006 God bedring til dere som er syke i dag!! Hvilke planer har dere når dere friskner til? Jeg trenger inspirasjon, dagene går altfor fort og jeg drukner i klesvask... I går fikk jeg faktisk tørket litt støv og pusset noen speil, og nå har jeg som mål å rydde mest mulig i morgen. Da er det mye enklere å få vaske huset, noe som jeg håper å få gjort i løpet av fredagen. Altså gulvvask, vaske bad osv. før jeg tar høstferie. Etter ferien har jeg som mål å kaste så mye som mulig - blir sprø av å ha det så fullt overalt!!
Annie Skrevet 3. oktober 2006 #823 Skrevet 3. oktober 2006 KAste var en god ide! Skal levere klær på en butikk som tar i mot sånt her, skal rense teppet på soverommet og vaske vegger og tak der.
Sus Skrevet 3. oktober 2006 #824 Skrevet 3. oktober 2006 KAste var en god ide! Skal levere klær på en butikk som tar i mot sånt her, skal rense teppet på soverommet og vaske vegger og tak der. ← Skulle ønske det var en sånn butikk her også - synes det er tragisk å kaste klær som er fine som nye. Det er vel derfor de blir liggende altfor lenge også tenker jeg... Får nok begynne å gi bort på Finn.no e.l.
Annie Skrevet 3. oktober 2006 #825 Skrevet 3. oktober 2006 Er det ikke fretex eller noe sånt i nærheten heller?
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 3. oktober 2006 #826 Skrevet 3. oktober 2006 Jo, men Fretex her er overfyllt og vil helst ikke ta imot mer klær..
Sus Skrevet 4. oktober 2006 #827 Skrevet 4. oktober 2006 God morgen folkens!! Da er tiden inne for å løsrive seg fra tastaturet for å gjøre noe "fornuftig"... Tar kjøkkenet først (hvorfor alltid kjøkkenet først...?? :klø: - hva tar dere først når alt flyter mer eller mindre?) Deretter klesvask og rydding. Ikke vasking i dag!! Den sparer jeg til fredag! Montepulciano sin ukeplan sier soverom og skifte sengtøy i dag....hva sier planen din tuji (det var du som har en 2 ukersplan, var det ikke??)?
tuji Skrevet 4. oktober 2006 #828 Skrevet 4. oktober 2006 Planen min varte i nøyaktig en uke I dag har jeg bedt mannen min om å vaske gulv, så får vi se om det blir noe av. Ellers blir det vel litt klesvask og rydding her og der.
Seterjenta Skrevet 4. oktober 2006 #829 Skrevet 4. oktober 2006 Blir bare baking her idag - sangkveld på skolen ikveld.. (og har satt på ei lita vaskemaskin med hvitskjorta til mannen, siden vi skal i bryllup på lørdag...)
tuji Skrevet 4. oktober 2006 #830 Skrevet 4. oktober 2006 I dag har jeg bedt mannen min om å vaske gulv, så får vi se om det blir noe av. ← Stuegulvet ble faktisk vasket , men er det ikke vanlig å rydde før man vasker? I dag hadde mannen tydeligvis tenkt å gjøre seg ekstra flid, og tok ut møbler og gulvteppe. Da han var ferdig, satte han tilbake bordene MED ROTET OPPÅ. Han har fått en elendig oppdragelse, jeg må konfrontere foreldrene hans med det når vi skal på besøk.
Annie Skrevet 4. oktober 2006 #831 Skrevet 4. oktober 2006 I dag har jeg renset halve soveromsgulvet vårt. Etterpå når teppet har tørket litt, skal jeg vaske veggene der jeg kommer til, og så begynne på skråtaket. Resten av taket kan Sambo ta. Har også begynt å rydde i gangen. Det MÅ gjøres, for vi skal lagre resten av den parketten vi ikke skal bruke enda, der.
Seterjenta Skrevet 4. oktober 2006 #832 Skrevet 4. oktober 2006 Stuegulvet ble faktisk vasket , men er det ikke vanlig å rydde før man vasker? I dag hadde mannen tydeligvis tenkt å gjøre seg ekstra flid, og tok ut møbler og gulvteppe. Da han var ferdig, satte han tilbake bordene MED ROTET OPPÅ. Han har fått en elendig oppdragelse, jeg må konfrontere foreldrene hans med det når vi skal på besøk. ← Du får nok ta en alvorsprat der ja Men golvet er da rent, det er bra!!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 6. oktober 2006 #833 Skrevet 6. oktober 2006 Høsten er kommet; tid for å gjøre det litt ekstra koselig i stua!!
Seterjenta Skrevet 6. oktober 2006 #834 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Hørtes koselig ut! Jeg har kjøpt høstgardiner, men har ikke hatt ork til å henge de opp (be mamma om hjelp når de kommer på besøk etter fødselen kanskje?? ) Ellers så er vi i Molde hos mine foreldre nå (de bor 50mil unna!) , så ikke no' husarbeid på meg for noen dager!! God Helg alle sammen!! Endret 6. oktober 2006 av Seterjenta
Annie Skrevet 6. oktober 2006 #835 Skrevet 6. oktober 2006 Har MASSE rydding etter å ha tømt en kiste. Utrolig hvor mye som går nedi dem!!! Aner ikke hvor jeg skal gjøre av det. Vi har akutt mangel på skapplass nå, og gleder meg som en unge til vi får vårt walk-in-closet ferdig!
Gjest bamsemums Skrevet 7. oktober 2006 #836 Skrevet 7. oktober 2006 Idag har jeg vasket badet, tørket støv og vasket noen klær.
animelona Skrevet 7. oktober 2006 #837 Skrevet 7. oktober 2006 I dag har jeg bare jobba til nå, men når jeg kommer hjem skal jeg legge sammen tøyet på klesstativet og kanskje sette over en ny vask. Har også planlagt å rydde litt i klesskapet, og legge vekk sommertøyet og klær jeg bruker sjeldet... Har ikke så mye plass i skuffer og skap så det må til en gang i mellom!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 8. oktober 2006 #838 Skrevet 8. oktober 2006 Denne helgen har jeg vasket gjennom alt som er av klær! Reiser bort hele neste uke, så nå er det pakking som står på programmet. Håper det er noen her når jeg kommer tilbake, da trenger jeg nok en skikkelig innsats når det gjelder utpakking og klesvask!! Montepulciano.....er du der ute noe sted...?? Savner deg her inne! Alle dere andre også; ha en deilig uke!!
Gjest Gjest_Montepulciano_* Skrevet 12. oktober 2006 #839 Skrevet 12. oktober 2006 Jada, sus, jeg er her! Takk som spør De siste ukene har vært preget av sykdom og dødsfall her - mistet en god venn - så jeg er ikke helt "up & around"......... Så det blir ikke gjort stort her. Dvs. mannen og barna er kjempeflinke, og har orden på det meste. til dem! Men jeg hadde faktisk en raptus her i helgen. Et lurt alternativ til å synke ned i gjørma, er å holde seg i sving. Så jeg begynte nederst, ryddet og støvsugde nesten hele kjelleren, og la ut en masse ting på Finn som jeg skulle gi bort. Så gikk jeg løs på 1. etg. Ryddet, støvsugde, shinet sinker og benker. Vasket også 6 maskiner m klær. Deretter fortsatte jeg til 2. etg. Ryddet og skiftet på alle sengene. Mini sitt bomberom fikk omsider vist seg fra sin beste side! I tillegg har jeg ryddet bort en del sommertøy, tatt frem høst/vintertøy, og ryddet i skuffene i skapet i gangen. Så nå er det orden der :-) Men etter dette "anfallet" var jeg så sliten, så jeg har vært ganske slapp siden. Prøver å komme meg på jobb de dagene jeg skal, ellers er det mye hvile, sove, surfe mm. Men jeg har fått scrappedilla, og det er faktisk en fin avkobling. Koselig å sitte med datter og venninner og være litt kreativ! Seterjenta, hvordan går det med magen? Pass godt på deg selv! Når jeg kommer meg litt på beina igjen, så tror jeg første utfordring skal være å komme igang med faste rutiner igjen. Dere må ikke glemme dem, for da blir det mye skippertak, vet dere! Ha en fin dag alle sammen! god klem, Monte
Seterjenta Skrevet 12. oktober 2006 #840 Skrevet 12. oktober 2006 Seterjenta, hvordan går det med magen? Pass godt på deg selv! Hei Monte. Så leit at du har hatt en vanskelig tid.. Håper du kommer deg godt ovenpå snart! Men den raptusen du hadde i helga, var jo helt utrolig da!! Ikke noe rart at du var sliten...! Her går det sånn passe, har hatt tre på overnattingsbesøk i to netter, så jeg har litt å rydde etter dem, de har nettopp reist. Magen hopper og beveger seg vilt, så ho er i god form frøkna der inne! Min form er litt verre, med vondt i bekken og nakke, og en saftig forkjølelse og bihulebetennelse.. Så mine mål for dagens altså... Rydde gjesterommet, ta av sengetøy, vaske masse klær, og så får vi se om jeg orker å rydde litt i bilen... den ser ikke ut Ha en fin dag, Monte, og alle dere andre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå