Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 13. september 2006 #741 Skrevet 13. september 2006 Heisann! jeg sov visst til 21, jeg... på sofaen. jege r grusomt sliten idag. Blir det de fdagene jeg jobber, og hvertfall når det er flere dager etter hvarandre. Og da jeg våknet fikk jeg mld om at min meget syke venne r enda dårligere idag, så det syndger visst på siste verset........ Be ikke noe mere opplagt av det. men jeg har ryddet ut og inn av oppvaskmaskinen og handlet litt idag! Nå tar jeg en wiper og en kopp te før det er natta!
tuji Skrevet 14. september 2006 #743 Skrevet 14. september 2006 Tuji! Hvordan går det å følge ukeplanen din? Den høres vel ambisiøs ut for meg, men du har kanskje noen gram mere selvdisiplin? ← Det går ganske bra! Den er ikke ambisiøs i det hele tatt, det er stort sett bare en ting hver dag, i tillegg til å sette på en vask og ta ut av oppvaskmaskinen. I går var det badet, i dag er det planlegging av ukesmeny, gå med papir og glass, og handle inn for en uke.
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 14. september 2006 #744 Skrevet 14. september 2006 Tuji; den ukeplanen din høres veldig fin ut. Håper du kommer innom og gir oss et lite daglig tips? Tror jeg også vil levere forskjellig i dag, hos meg blir det først og fremst kartonger. Monte; så trist å høre om venninnen din!! Du tar fri fra alt husarbeid og sørger for å få nok hvile, så får du nye oppdrag av oss senere. Ok? Men skulle du trenge noe å "koble av" med så kan du rydde i cd/video hylle. Kanskje du finner noe fin musikk som det er lenge siden du har hørt på.... Annie; hvilke planer har du i dag? Jeg prøver å få gjort det som skulle vært gjort i går. Været er fint, så her er klesvasken det viktigste. Deilig å få tørke klærne ute. Altså mine mål i dag: - levere kartonger og div. - vaske og brette klær - rydde en hotspot i stua - litt hagearbeid Ha en fin dag!!
Annie Skrevet 14. september 2006 #745 Skrevet 14. september 2006 I dag har jeg tømt oppvaskmaskinen, kjøkkenbenken venter på en klut, og så skal jeg brette klær og rydde bort. Skal sette på en tørketrommel også. Har vondt i hodet i dag, så det blir ikke gjort noe mer tror jeg.
tuji Skrevet 15. september 2006 #746 Skrevet 15. september 2006 I dag skal gang og vindfang ryddes og vaskes!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 15. september 2006 #747 Skrevet 15. september 2006 Tuji, du høres skikkelig strukturert ut. Så flott!! Jeg sliter skikkelig med motivasjonen i dag! Huset flyter og her sitter jeg og taster.....Jeg klarer ikke ta meg sammen, har vært innom kjøkkenet sikkert hundre ganger for deretter å gå rett ut igjen...kjære vene....er det noen som kan gi meg bittelitt inspirasjon....????
tuji Skrevet 15. september 2006 #748 Skrevet 15. september 2006 Tuji, du høres skikkelig strukturert ut. Så flott!! ← Jeg skjønner ikke hvordan du kan få det inntrykket :klø: Jeg ligger på sofaen halve dagen, før jeg tar et krampetak på en time. Jeg har tvunget meg selv hele uken, og har faktisk gjort nesten alt jeg skulle (gadd ikke å ta med glass til glasscontaineren) - men det er første gang i historien at det skjer. Og det som er verre, er at huset ser nesten like ille ut Men du må gjerne spre rykter om at jeg er strukturert!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 15. september 2006 #749 Skrevet 15. september 2006 Jeg skjønner ikke hvordan du kan få det inntrykket :klø: Jeg ligger på sofaen halve dagen, før jeg tar et krampetak på en time. Jeg har tvunget meg selv hele uken, og har faktisk gjort nesten alt jeg skulle (gadd ikke å ta med glass til glasscontaineren) - men det er første gang i historien at det skjer. Og det som er verre, er at huset ser nesten like ille ut Men du må gjerne spre rykter om at jeg er strukturert! ← Ok, da. Jeg skal hvertfall ikke gå rundt og tro du er strukturert! Men det er jo fremgang dersom huset bare ser NESTEN like ille ut som før!! Jeg fikk omsiiiiiider rydda kjøkken og litt i gangen. Men i dag er jeg så utrooooolig lat!! Det er skikkelig tungt når en må tvinge seg selv hele tiden!! Kan det ha noe med at det er helg mon tro....? Tror vi sier det, så tar vi heller en ekstra innsats fra mandag. Da må jeg få høre hva som står på ukeplanen din!!
Montezuma Skrevet 16. september 2006 #750 Skrevet 16. september 2006 Hei dere! Tusen takk for støtte vedr vennen min (ikke venninne). Var der på besøk igår, var et annet sted på besøk, gikk tur i sommervarmen, drakk uanstendig mye vin!, og sov nesten hele dagen idag! I tillegg er jeg uten familien i helgen, så jeg kan sove, se på tv, spille zuma (!), spise godis eller lese bok - kort sagt bare slappe av! Det trenger jeg, og det er så snilt av folka mine å gi meg den muligheten. Jeg har hengt opp noe rent sengetøy idag og tatt ut av oppv.maskinen, men dete r vel det eneste fornuftige jeg har gjort. Kos dere litt i helgen dere også. Ikke glem å nyte hver dag! (Vi vet dessverre ikke hvor mange vi får.....) fra Monte
tuji Skrevet 16. september 2006 #751 Skrevet 16. september 2006 I kveld har jeg protest-ryddet stua og vasket kjøkkenet rett foran nesa på mannen min, for at han skulle ta hintet om at det burde han ha gjort mens jeg var borte. Men sånt funker ikke på menn, vet du... Jaja, det er i hvert fall ryddig når vi står opp i morgen
Montezuma Skrevet 16. september 2006 #752 Skrevet 16. september 2006 I kveld har jeg protest-ryddet stua og vasket kjøkkenet rett foran nesa på mannen min, for at han skulle ta hintet om at det burde han ha gjort mens jeg var borte. Men sånt funker ikke på menn, vet du... Jaja, det er i hvert fall ryddig når vi står opp i morgen ← Ingen trøst for deg, men jeg kan *stolt* fortelle at slikt funker på min mann! Du får glede deg over at det er rent og ryddig, og påta deg ALL ære for det!!!
Seterjenta Skrevet 16. september 2006 #753 Skrevet 16. september 2006 Seterjenta! Gikk det greit hos tannlegen? Er mini i form igjen? ← Hei og takk for at du spør Tannlegeturen gikk nok ikke så bra nei.. Var så blid og oppesen når vi kom, men så fort vi kom inn så kneip ho igjen munnen og nekta å sette seg i stolen... Så det blir nok et par turer til... Ellers så har det ikke vært gjort så mye husarbeid hos meg... Formen har vært dårlig de siste dagene, men litt fikk jeg da gjort idag, for vi fikk besøk av 5 stykker (fra kl 14-21), så da måtte jeg bare ta meg sammen før de kom. Litt rydding, støvsuging og kun helt nødvendige ting ble gjort, samt kakebaking, vaffelsteking og grilling! (for ikke å snakke om all oppvasken...) Håper på bedre tider til uka, skal kikke innom og bli inspirert!! God Helg til alle -S-
Seterjenta Skrevet 16. september 2006 #754 Skrevet 16. september 2006 Ingen trøst for deg, men jeg kan *stolt* fortelle at slikt funker på min mann! Du får glede deg over at det er rent og ryddig, og påta deg ALL ære for det!!! ← Sånt funker ikke på min mann heller... Du er heldig du!
Montezuma Skrevet 16. september 2006 #755 Skrevet 16. september 2006 Hei og takk for at du spør Tannlegeturen gikk nok ikke så bra nei.. Var så blid og oppesen når vi kom, men så fort vi kom inn så kneip ho igjen munnen og nekta å sette seg i stolen... Så det blir nok et par turer til... Ellers så har det ikke vært gjort så mye husarbeid hos meg... Formen har vært dårlig de siste dagene, men litt fikk jeg da gjort idag, for vi fikk besøk av 5 stykker (fra kl 14-21), så da måtte jeg bare ta meg sammen før de kom. Litt rydding, støvsuging og kun helt nødvendige ting ble gjort, samt kakebaking, vaffelsteking og grilling! (for ikke å snakke om all oppvasken...) Håper på bedre tider til uka, skal kikke innom og bli inspirert!! God Helg til alle -S- ← Uff, så kjedelig m tannlegen! Skulle ønske de klarte å forstå at om de er greie og gaper, så er det fort over, istedenfor at man må gå igjen og igjen...... Kanskje en annen tannlege/tannpleier kunne gjort det bedre for henne? Men du, dette besøket dit... Må bare kommentere det. Det ER lov å si at du er i dårlig form og at "veldig hyggelig at dere kommer, men jeg er ikke bra for tiden, så dere får ta huset som det er, og kanskje dere kan ta med noe til kaffen"....! Det har jeg tydd til mange ganger siden jeg ble syk. Pass på deg selv!!!
Seterjenta Skrevet 17. september 2006 #756 Skrevet 17. september 2006 Tusen takk for koselig svar Monte!! Jeg er nok ikke så flink å si fra om sånt.. Og jeg er heller ikke flink til å be mannen om hjelp.. (henger mye igjen fra et tidligere forhold, som jeg sliter litt med) Hvis han ikke ser hva som må gjøres så gjør jeg det heller selv, enn å be om hjelp.. Vet det blir feil, men har noen spøkelser fra fortiden jeg må bli kvitt... Men nå har jo mannen jobba ganske mye i det siste også, så han her ikke vært hjemme nok til å ha ork tror jeg. Men nå i helga har han hvertfall hjulpet meg ved å ta med seg ungene (3 jenter på 5, 6 og 9) på jobb og på et par ærender han skulle, så jeg har fått dille i fred. I dag nekta han meg å stå opp, han ordna med frokost til ungene og tok de med på jobb igjen! Så her er det tomt hus, og bare sulten som dro meg ut av senga Ha en fortsatt fin helg!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 18. september 2006 #757 Skrevet 18. september 2006 God morgen!! Håper det står bra til med dere alle sammen!! Seterjente; ta godt vare på deg selv - husk det går an å kjøpe kjeks o.l. når du får besøk. Det er helt på trynet at du skal stå der å slite deg helt ut på kakebaking o.l. uten at gjestene bidrar med noe som helst!! Endelig godt at du fikk litt fri i går da. Det skulle bare mangle!! I dag får du et oppdrag av meg som går ut på å be om hjelp til noe du ikke har så lyst eller ork til å gjøre selv! Ungene dine begynner å bli store de også, så de bør også kunne hjelpe til. Håper det går bedre etterhvert. Vel, så var det dagens oppgaver: Montepulciano sin ukeplan sier kjøkken - og der var jeg heldig for den er allerede strøken. Men vasken trenger å pusses så det har jeg som min egen utfordring i dag. Tuji; hva står på din plan i dag? Nå må jeg gå løs på klesvask og hotspot. Hva ligger dere på etterskudd med? Eller er dere helt i rute? Forresten; rydd en skuff i løpet av dagen folkens. Samme hvor - men la oss få høre hvilken dere tok etterpå. Ha en fin dag!!
Annie Skrevet 18. september 2006 #758 Skrevet 18. september 2006 Rydde en skuff.... uff så kjedelig! Problemet her i huset med rot er at alt rotet har fått sin faste plass. Burde ta tak i deg og fjerne alt som ikke burde stå der det står... Men hvor skal jeg gjøre av det?
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 18. september 2006 #759 Skrevet 18. september 2006 Rydde en skuff.... uff så kjedelig! Problemet her i huset med rot er at alt rotet har fått sin faste plass. Burde ta tak i deg og fjerne alt som ikke burde stå der det står... Men hvor skal jeg gjøre av det? ← Oi, nå ble jeg nesten redd når du sier du skal ta tak i meg!!!
tuji Skrevet 18. september 2006 #760 Skrevet 18. september 2006 I dag skulle jeg egentlig tørket støv i underetasjen (som vi nesten ikke bruker), men det gjorde jeg i forrige uke, så jeg vasker kjøleskapet i stedet. Det trengs!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå