Tussi48 Skrevet 18. november 2023 Forfatter #201 Skrevet 18. november 2023 fru Alving skrev (1 minutt siden): Mannen har tydeligvis ikke tenkt over hva dette innebærer. Hvis han skal få sønnen til dere, så må han fortsatt pendle for å holde kontakten med datteren sin. Da må jo gutten være med dit de samme helgene for å besøke mor. Noe annet er jo bare tullete. Hvis jeg var deg ville jeg vært hyggelig og høflig med denne gutten, ta han inn i varmen og vær en ressurs for ham. Samtidig, la far ta seg av alt av jobb. Hvis far skal ha sønnen sin boende så må han ta vare på ham selv. Ja slik har jeg tenkt....jeg inkluderer ham i friluftsaktiviteter som passer hans nivå, sammen med min sønn feks.... men far MÅ ha hovedansvaret. Og jeg må få ta den planlagte utdanningen og leve mitt aktive friluftsliv også. Kanskje vil det fungere?? 1
Tussi48 Skrevet 18. november 2023 Forfatter #202 Skrevet 18. november 2023 Tipaa skrev (7 minutter siden): Bor dere sammen? Eier? Hadde flyttet ut, dette blir for mye å pålegge en stemor. Be henne endre sitt liv mens de egentlige foreldrene fortsetter på sin ego tripp fordi de ikke vil ta gutten selv. Hadde dumpet denne mannen tvert. Få tilbake ditt voksenliv slik du vil ha det. Var det snakk om noe operasjon? Spar penger selv eller ta opp lån. Jeg er nå allerede begynt å bli svært aktiv igjen og snart tilbake 100% på jobb. Planlagt å starte videreutdanning etter nyttår. Operasjon kan jeg få i det offentlige. Jeg har høyere utdanning og godt betalt jobb. Kommer til å klare meg fint på egenhånd. 1
fru Alving Skrevet 18. november 2023 #203 Skrevet 18. november 2023 Tussi48 skrev (2 minutter siden): Ja slik har jeg tenkt....jeg inkluderer ham i friluftsaktiviteter som passer hans nivå, sammen med min sønn feks.... men far MÅ ha hovedansvaret. Og jeg må få ta den planlagte utdanningen og leve mitt aktive friluftsliv også. Kanskje vil det fungere?? Tror ikke det, far vet ikke hva det innebærer å ha et barn der på fulltid. Her må du bare være tøff, legg masse planer for deg selv når han kommer og bruk mye tid ute så de kan få være sammen de to. Og mannen din må bytte jobb om han skal få barnet dit. 1
Tussi48 Skrevet 18. november 2023 Forfatter #204 Skrevet 18. november 2023 fru Alving skrev (Akkurat nå): Tror ikke det, far vet ikke hva det innebærer å ha et barn der på fulltid. Her må du bare være tøff, legg masse planer for deg selv når han kommer og bruk mye tid ute så de kan få være sammen de to. Og mannen din må bytte jobb om han skal få barnet dit. Ja jeg har allerede informert ham om at jeg følger mine planer. Han cer som sagt ikke hvordan der er å ha barn 100% alene. Men det vet jeg, var 100% alenemor for mitt barn i mange mange år!! 1
Tussi48 Skrevet 18. november 2023 Forfatter #205 Skrevet 18. november 2023 fru Alving skrev (15 minutter siden): Mannen har tydeligvis ikke tenkt over hva dette innebærer. Hvis han skal få sønnen til dere, så må han fortsatt pendle for å holde kontakten med datteren sin. Da må jo gutten være med dit de samme helgene for å besøke mor. Noe annet er jo bare tullete. Hvis jeg var deg ville jeg vært hyggelig og høflig med denne gutten, ta han inn i varmen og vær en ressurs for ham. Samtidig, la far ta seg av alt av jobb. Hvis far skal ha sønnen sin boende så må han ta vare på ham selv. Tror ikke far ønsker at gutten skal ha mammahelg når han har pappahelg med datteren....for da får ikke gutten sett søsteren sin. De er svært nært knyttet til hverandre.
Gjest pop up bruker Skrevet 18. november 2023 #206 Skrevet 18. november 2023 (endret) Jeg har lest hele tråden, og tror vel egentlig du vet hva som er best for deg selv og at du er ganske klar på at om faren her ikke evner å ta ansvaret (hvilke mye tyder på at han ikke vil), er du klar for å leve for deg selv. Lev det livet du ønsker TS ❤ Endret 18. november 2023 av pop up bruker
Tussi48 Skrevet 18. november 2023 Forfatter #207 Skrevet 18. november 2023 pop up bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har lest hele tråden, og tror vel egentlig du vet hva som er best for deg selv og at du er ganske klar på at om faren her ikke evner å ta ansvaret (hvilke mye tyder på at han ikke vil), er du klar for å leve for deg selv. Lev det litt du ønsker TS ❤ ❤️
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #208 Skrevet 18. november 2023 Du bør kanskje ikke gå inn i et forhold som ligner på noe som du "rømte" i fra? Men det er kun du selv som innerst inne vet hva du egt vil. Operasjon vil du uansett få, selv om du kanskje må vente litt. Du kan ringe sykehuset å høre om du kan sette deg opp på vente liste ved ev sykefravær, så rykker du fremover i køen. Lykke til Anonymkode: 94f6d...deb
Tussi48 Skrevet 18. november 2023 Forfatter #209 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bør kanskje ikke gå inn i et forhold som ligner på noe som du "rømte" i fra? Men det er kun du selv som innerst inne vet hva du egt vil. Operasjon vil du uansett få, selv om du kanskje må vente litt. Du kan ringe sykehuset å høre om du kan sette deg opp på vente liste ved ev sykefravær, så rykker du fremover i køen. Lykke til Anonymkode: 94f6d...deb Hadde det helt fantastisk med den nye samboeren helt til gutten plutselig skulle flytte til oss....etter huskjøpet. Men utrolig naivt av meg å tro at dette ikke ville skje. Ny lærdom!! 2 2
Gjest Hoia Skrevet 18. november 2023 #210 Skrevet 18. november 2023 Du er ikke klar for å bli værende i forholdet med et slikt barn, barnet reagerer på deg, og du av avreagerer sikkert grunnet tidligere stress på egen bane. Han må prioritere sin egen familie, det klarer sikkert du også å forestille deg. Hvis sønnen skal bo fast, og du har den holdningen der, og faren allerede har satt hardt mot hardt, kan du bare spasere videre i livet. Jeg hadde aldri klart å påta meg noe slikt, når jeg følte at jeg gikk glipp av det jeg ville gjennomføre i livet etter en periode med mye liknende stress, hadde andre utsikter for forholdet, det vil si den situasjonen du beskriver. Økonomiske motiver må aldri være retningsgivende for å bli noe sted.
Trolltunge Skrevet 18. november 2023 #211 Skrevet 18. november 2023 Rucula skrev (På 31.10.2023 den 8.56): Hadde en mann sagt til meg at "du har en mnd på å pelle deg ut" så hadde det vært nok for meg. Det reagerer jeg også på. Skjønner nesten ikke at ta lurer på hva hun skal gjøre, når han har sagt noe slikt. Huset er dessuten begges. Hun skal ikke pelle seg noen steder, men huset må han enten kjøpe henne ut vedrørende, eller det må selges igjen om han ikke har råd til det. Eventuelt kan hun kjøpe ham ut, om hun ønsker og har råd. Kaste henne ut har han ingen rett til. Dersom forholdet ikke fungerer, hvilket ser ut til å ha blitt situasjonen nå, så må de bli enige om hvordan de løser det med huset. Ikke noe "pelle deg ut!" når begge eier. Ts, ikke takk ja til at han betaler for operasjon i slik situasjon. Da vil du stå i takknemlighetsgjeld til ham i en situasjon du mye mulig ikke klarer å betale dette tilbake på måten han ønsker. Du får nok aap frem til offentlig operasjon, og du får heller mase på og prøve å få operasjon annet sykehus med mindre kø. Eventuelt betale selv. Man kan ikke ta imot en "gave" som har en kostnad man ikke kan klare å betale kanskje. Da vil situasjonen bli enda verre, og du vil antagelig få beskjed om at du har utnyttet ham. Han trenger også de pengene om han eventuelt skal prøve å kjøpe deg ut. En mann som ber deg pelle deg ut skal du ikke bøye deg baklengs for. 4 2
Tussi48 Skrevet 18. november 2023 Forfatter #212 Skrevet 18. november 2023 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Det reagerer jeg også på. Skjønner nesten ikke at ta lurer på hva hun skal gjøre, når han har sagt noe slikt. Huset er dessuten begges. Hun skal ikke pelle seg noen steder, men huset må han enten kjøpe henne ut vedrørende, eller det må selges igjen om han ikke har råd til det. Eventuelt kan hun kjøpe ham ut, om hun ønsker og har råd. Kaste henne ut har han ingen rett til. Dersom forholdet ikke fungerer, hvilket ser ut til å ha blitt situasjonen nå, så må de bli enige om hvordan de løser det med huset. Ikke noe "pelle deg ut!" når begge eier. Ts, ikke takk ja til at han betaler for operasjon i slik situasjon. Da vil du stå i takknemlighetsgjeld til ham i en situasjon du mye mulig ikke klarer å betale dette tilbake på måten han ønsker. Du får nok aap frem til offentlig operasjon, og du får heller mase på og prøve å få operasjon annet sykehus med mindre kø. Eventuelt betale selv. Man kan ikke ta imot en "gave" som har en kostnad man ikke kan klare å betale kanskje. Da vil situasjonen bli enda verre, og du vil antagelig få beskjed om at du har utnyttet ham. Han trenger også de pengene om han eventuelt skal prøve å kjøpe deg ut. En mann som ber deg pelle deg ut skal du ikke bøye deg baklengs for. Jeg er på vei til å jobbe 100% igjen...ingen AAP er nødvendig. Jeg har høyere utdanning og godt betalt jobb....
Gjest Hoia Skrevet 18. november 2023 #213 Skrevet 18. november 2023 Tussi48 skrev (28 minutter siden): Hadde det helt fantastisk med den nye samboeren helt til gutten plutselig skulle flytte til oss....etter huskjøpet. Men utrolig naivt av meg å tro at dette ikke ville skje. Ny lærdom!! Det virker litt rart for meg at du tenker det er rart at sønnen vil bo hos faren sin. Som om sønnen er en fiende, men det er jo en del av farens liv. Litt empatiløst. Han eier vel mesteparten av huset også? Jeg ville seriøst kommet meg ut av det forholdet? Det virker ikke som om du klarer å ta deg sammen med tanke på det barnet, så da blir det konflikter. Unne deg selv en ny start, der du finner en du kan starte på nytt med.
Tussi48 Skrevet 18. november 2023 Forfatter #214 Skrevet 18. november 2023 Hoia skrev (10 minutter siden): Det virker litt rart for meg at du tenker det er rart at sønnen vil bo hos faren sin. Som om sønnen er en fiende, men det er jo en del av farens liv. Litt empatiløst. Han eier vel mesteparten av huset også? Jeg ville seriøst kommet meg ut av det forholdet? Det virker ikke som om du klarer å ta deg sammen med tanke på det barnet, så da blir det konflikter. Unne deg selv en ny start, der du finner en du kan starte på nytt med. Ikke forberedt på at jeg skulle få hovedansvaret for oppfølging av gutten, nei. Vi eier huset likt. 4
Gjest Hoia Skrevet 18. november 2023 #215 Skrevet 18. november 2023 Tussi48 skrev (Akkurat nå): Ikke forberedt på at jeg skulle få hovedansvaret for oppfølging av gutten, nei. Vi eier huset likt. Men hva er poenget med et nytt hus med to gamle folk, du visste jo at sønnen har en sønn? Du vil jo ikke få hovedansvaret? Du kan jo gjøre det du vil, men han vil ivareta sønnen, med eller uten deg?
Gjest Hoia Skrevet 18. november 2023 #216 Skrevet 18. november 2023 Hoia skrev (Akkurat nå): Men hva er poenget med et nytt hus med to gamle folk, du visste jo at sønnen har en sønn? Du vil jo ikke få hovedansvaret? Du kan jo gjøre det du vil, men han vil ivareta sønnen, med eller uten deg? Du visste at han hadde to barn i ung alder?
Tussi48 Skrevet 18. november 2023 Forfatter #217 Skrevet 18. november 2023 Hoia skrev (1 minutt siden): Du visste at han hadde to barn i ung alder? Har du lest tråden eller....?. 6 1
Gjest Hoia Skrevet 18. november 2023 #218 Skrevet 18. november 2023 Tussi48 skrev (Akkurat nå): Har du lest tråden eller....?. Ja, jeg tenker at du ikke inkluderer hele livet hans. Hvis din sønn hadde vært i samme situasjon, hva ville du sagt? Det virker som du driver en slags krigføring mot ham, istedenfor for faktisk innse at du ikke takler det samlivet nå.
Gjest Hoia Skrevet 18. november 2023 #219 Skrevet 18. november 2023 Det hjelper jo ikke med masse støtte her, når sønnen reagerer på deg, og du sier direkte at sønnen ødelegger situasjonen deres. At du ikke ønsker sønnen inn i farens hjem.
Gjest Hoia Skrevet 18. november 2023 #220 Skrevet 18. november 2023 Hoia skrev (Akkurat nå): Det hjelper jo ikke med masse støtte her, når sønnen reagerer på deg, og du sier direkte at sønnen ødelegger situasjonen deres. At du ikke ønsker sønnen inn i farens hjem. Han er biologisk bundet til sønnen, ikke deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå