Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må den stakkars mannen være en snylter og få inn en dame til å ta seg av sønnen sin, mens han selv jobber og bygger pensjon?

Anonymkode: 05e0d...a76

Det er da ingen som tvinger damen å bli i dette forholdet...??? i stedet for å spille martyr og klage å synes synd i seg selv så bør hun ta tak i livet å gå ut av dette forholdet.. De passer jo ikke sammen pga barna og hennes helse.. La mannen bli fri til å finne en annen passende dame som elsker barn og har vilje og overskudd til å ta seg av en gutt som sårt trenger en omsorgs person. Og hun får et rolig liv. Vinn vinn for alle parter.

Anonymkode: b5c57...c17

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er da ingen som tvinger damen å bli i dette forholdet...??? i stedet for å spille martyr og klage å synes synd i seg selv så bør hun ta tak i livet å gå ut av dette forholdet.. De passer jo ikke sammen pga barna og hennes helse.. La mannen bli fri til å finne en annen passende dame som elsker barn og har vilje og overskudd til å ta seg av en gutt som sårt trenger en omsorgs person. Og hun får et rolig liv. Vinn vinn for alle parter.

Men hvorfor kan ikke far ta seg av barnet sitt selv, hvorfor mener du at enten ts eller en hypotetisk neste kvinne skal være ansvarlig for denne mannens avkom?

Anonymkode: 18049...523

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men hvorfor kan ikke far ta seg av barnet sitt selv, hvorfor mener du at enten ts eller en hypotetisk neste kvinne skal være ansvarlig for denne mannens avkom?

Ja akkurat!! Jeg er vanligvis på jobb, jobber overtid og så rett på trening....og er friluftsmenneske på farten. Far får selv bytte jobb og ta hovedansvaret for egent barn! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gutten har allerede en mor, en bonuspappa samt søster der han bor. Det er IKKE synd på ham.  Jeg er allerede tilbake i jobb og i full gang med å ta opp min svært fysisk aktive friluftslivsstil. Det er JEG som har god helse, ikke faren.  Dersom jeg må ha en operasjon på sikt blir jeg midlertidig tilbakesatt, men vil oppnå samme fysiske nivå som tidligere. Jeg er ikke kronisk syk. Hvorfor kan ikke far bytte jobb og ta ansvaret for gutten? Jeg jobber ofte overtid og trener rett etterpå. Og planen er å ta videre utdanning. Jeg har ikke kapasitet til å følge gutten opp. Men jan firtsatt ra ham ned på endel turer o.l.  Far og mor må eventuelt vurdere om hun og hennes partner er bedre egnet til å følge opp gutten.  

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For ikke å snakke om Barnets mor....

Endret av Tussi48
  • Liker 1
Skrevet
Tussi48 skrev (4 minutter siden):

For ikke å snakke om Barnets mor....

Skrevet
Tussi48 skrev (På 16.11.2023 den 4.00):

Har forsøkt å gå i dialog med far. Foreslått flere pappahelger, også hver helg for å gjøre overgangen lettere for meg. Spurt om alternative jobber han ser for seg....og spurt om hvordan han ser for seg at det praktiske skal løses., blandt annet samværshelgene med det andre barnet. Han har ingen innspill og sier han ikke vet. men at han løser det når han står midt oppi det. Han har heller ikke noe svar på løsning med transport for barnet når barnet skal på mammahelg. Barnet har angst og vil ikke kunne sendes med båt alene feks, og mor må da uansett kjøre langt for å hente barnet. Far må også kjøre langt for å få tilgang på direktebuss, og den tør sønnen heller ikke ta alene. Det blir det samme som nå når det er mammahelger, far kjører opp til byen mor bor. Så må han ned igjen samme kveld (3,5 timer hver vei). Eller han må være lørdag i leiligheten der. Og slik blir det de to mammahelgene hver mnd. Så har han pappahelger med datteren de motsatte helgene. Og da må han også opp dit når hun har alle sine faste aktiviteter der. Han kan ikke svare på om sønnen blir med dit disse helgene eller om det forventes at han blir hos meg/oss. I praksis betyr det 2 lørdager barnefri hver mnd. Som han mest sannsynlig har et annet sted enn  hjemme med meg.  Utfordrende å forholde seg til at han ikke har noen løsninger. Jeg vet heller aldri før i siste liten om han/vi skal ha barna her hos de pappahelgene som er. Dette er ofte usikkert fordi barna kanskje skal i en bursdag, barnedåp eller en annen sosial aktivitet. De går ofte bestemme selv i siste liten. 

Dette høres ut som om far overhode ikke vil ta ansvar for at situasjonen for HANs barn endrer seg. Nei, det «løser seg» ikke bare fordi far plutselig tror det. Han MÅ ha løsninger for alt dette du spør om, ellers blir resultatet at du må ta et ansvar du ikke ønsker. Og ikke har heller.

Tror nok jeg ville tenkt meg veldig godt om hvis jeg var deg, for hvordan dette forholdet skal fortsette. Det far egentlig sier med «det løser seg» er at noen andre tar ansvar og i praksis betyr det DU. Det må du være helt klar for og forberedt på hvis dette skal fortsette. 

• Liker 3
Skrevet

Du kan ikke si NOE SOM HELST på om en far skal ha sitt barn 100%. Du har rett og slett ingenting du har sagt. 

Du virker usympatisk og ego. Gå fra fyren så han kan finne seg en hyggelig dame. 

• Nyttig 1
Skrevet
regine skrev (11 minutter siden):

Dette høres ut som om far overhode ikke vil ta ansvar for at situasjonen for HANs barn endrer seg. Nei, det «løser seg» ikke bare fordi far plutselig tror det. Han MÅ ha løsninger for alt dette du spør om, ellers blir resultatet at du må ta et ansvar du ikke ønsker. Og ikke har heller.

Tror nok jeg ville tenkt meg veldig godt om hvis jeg var deg, for hvordan dette forholdet skal fortsette. Det far egentlig sier med «det løser seg» er at noen andre tar ansvar og i praksis betyr det DU. Det må du være helt klar for og forberedt på hvis dette skal fortsette. 

Ja jeg er straks i 100 % jobb igjen, blir å jobbe overtid og rett på treninger  etterpå samt studere. Et netyr at jeg kommer sent hjem. Jeg er et svært aktivit friluftsmenneske sommer som vinter -noe min voksne sønn og andre voksne deler med meg. Far til gutten er ikke i nærheten av den kategorien. Det er ikke barnenivå på mine friluftsaktiviteter. Likevel har jeg bidratt med å ta ham ned på små tilpassede turer som passer hans nivå, når han har vært her.  

Gutten må bare komme, men både mor og far er informert om at jeg ikke har kapasitet til hovedoppfølging av ham. Far får selv bytte jobb.....

• Liker 8
Skrevet
Ebbeliten skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke si NOE SOM HELST på om en far skal ha sitt barn 100%. Du har rett og slett ingenting du har sagt. 

Du virker usympatisk og ego. Gå fra fyren så han kan finne seg en hyggelig dame. 

Sønnen må gjerne flytte hit. Men det er far som.må rydde tid og rom til hovedoppfølging av ham. Eventuelt så flytter jeg for meg selv. 

• Liker 5
Skrevet
Tussi48 skrev (2 minutter siden):

Sønnen må gjerne flytte hit. Men det er far som.må rydde tid og rom til hovedoppfølging av ham. Eventuelt så flytter jeg for meg selv. 

Hadde du syns det var akseptabelt at dine barn vokste opp med en stemor som ga faen i dem? 

Flytt. Ta ansvar for deg selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
regine skrev (20 minutter siden):

Nei han viser ingen tegn til å bytte jobb...fordyper seg bare mere i jobben og planlegger mere av samme jobb...dvs mere reising. Jeg spurte også om det var slik at hvis han ikke fikk sønnen hit på full tid, ville han ikke være sammen med meg lengere. Og det bekreftet han. Men han henviser ikke til noen endringer mtp jobb situasjonen, bytte av jobb eller praktiske løsninger. Så ja, han regner nok ned at jeg tar hovedansvaret fordi jeg MÅ. 

• Hjerte 1
Skrevet
Ebbeliten skrev (2 minutter siden):

Hadde du syns det var akseptabelt at dine barn vokste opp med en stemor som ga faen i dem? 

Flytt. Ta ansvar for deg selv. 

Nei jeg har aldri sendt min sønn fra meg på fulltid. Hatt han i 23 år. 

• Liker 3
Skrevet
Tussi48 skrev (Akkurat nå):

Og nei jeg yter masse når de er her. Tatt dem med på det de liker og vært tilgjengelig hele tiden.

• Liker 1
Skrevet
Tussi48 skrev (1 minutt siden):

Jeg gar alltid tenkt at min sønn var MITT ansvar og at jeg best egnet til å ivareta ham. Ikke en stemor. 

• Liker 3
Skrevet
Tussi48 skrev (3 minutter siden):

Nei han viser ingen tegn til å bytte jobb...fordyper seg bare mere i jobben og planlegger mere av samme jobb...dvs mere reising. Jeg spurte også om det var slik at hvis han ikke fikk sønnen hit på full tid, ville han ikke være sammen med meg lengere. Og det bekreftet han. Men han henviser ikke til noen endringer mtp jobb situasjonen, bytte av jobb eller praktiske løsninger. Så ja, han regner nok ned at jeg tar hovedansvaret fordi jeg MÅ. 

Har ikke lest de siste innleggene, men han forventer å fortsette sitt liv som før med jobb og reising, og forventer at du skal endre ditt liv fordi HAN sitt barn eventuelt flytter til dere?

Makan til frekkhet altså. 

• Liker 10
Skrevet
Tipaa skrev (Akkurat nå):

Har ikke lest de siste innleggene, men han forventer å fortsette sitt liv som før med jobb og reising, og forventer at du skal endre ditt liv fordi HAN sitt barn eventuelt flytter til dere?

Makan til frekkhet altså. 

Ja de alle forventer det. Gutten og....men jeg har allerede et  veldig voksent liv. Moren og faren får diskutere hvem av de to som er best egnet til å følge ham opp. Så får den ene eller andre av dem bytte jobb fordi de tydeligvis ikke har tid og rom til å følge opp selv. 

• Liker 7
Skrevet
Tussi48 skrev (9 minutter siden):

Skrevet

Bor dere sammen? Eier? Hadde flyttet ut, dette blir for mye å pålegge en stemor. Be henne endre sitt liv mens de egentlige foreldrene fortsetter på sin ego tripp fordi de ikke vil ta gutten selv.

Hadde dumpet denne mannen tvert. Få tilbake ditt voksenliv slik du vil ha det. Var det snakk om noe operasjon? Spar penger selv eller ta opp lån.

• Liker 3
Skrevet

Mannen har tydeligvis ikke tenkt over hva dette innebærer. Hvis han skal få sønnen til dere, så må han fortsatt pendle for å holde kontakten med datteren sin. Da må jo gutten være med dit de samme helgene for å besøke mor. Noe annet er jo bare tullete.

Hvis jeg var deg ville jeg vært hyggelig og høflig med denne gutten, ta han inn i varmen og vær en ressurs for ham. Samtidig, la far ta seg av alt av jobb. Hvis far skal ha sønnen sin boende så må han ta vare på ham selv.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...