Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
44 minutter siden, Tussi48 said:

Flytter ikke før huset er solgt.

Jeg sa intet om å flytte før huset var solgt? Jeg sa jeg ikke ville ha det godt med å sitte passivt og vente på at togkrasjet inntreffer. Underforstått: Jeg ville gjøre mer for å få faren og moren til å fatte at du ikke kommer til å være der til å få det hele til å gå opp. Og forhåpentlig finne en løsning som faktisk kan la seg gjøre, uansett om det er å ikke flytte i det hele tatt, eller at faren får fingeren ut og får byttet jobb og funnet en bolig han har råd til.  

42 minutter siden, Tussi48 said:

De må bare sende gutten hit. Jeg pakker og han vet jo at han ikke får bo her i huset med far og meg men i en liten leilighet med kun far. Sender de ham likevel sliter de jo med hvor de skal bo og enda et skolebytte.....

Hæ? Hvordan vet du hva sønnen vet? Du forteller at moren og faren vil la sønnen flytte til faren (og deg) i den tro du ombestemmer deg når han flytter inn. 

Anonymkode: e18b4...0c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Iom at du svarer på egne kommentarer, så regner jeg med at du vil ha en diskusjon, evt flere tilbakemeldinger? 

Jeg syns du fremstår særs usympatisk og egoistisk, spesielt i de siste svarene dine. Du velger jo helt selv hvordan du vil leve livet ditt, men som sagt, du setter deg i et dårlig lys her. Stakkars unge, som ikke har noen som bryr seg..

Anonymkode: 5e3d9...244

Har bestemt meg.  Barnet har en mor. Og barnet kan bo med sin far uten meg. Synes jeg har min fulle rett til å avslå dette ansvaret og la foreldrene fordele det seg imellom uten å belage seg på meg. 

Endret av Tussi48
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg sa intet om å flytte før huset var solgt? Jeg sa jeg ikke ville ha det godt med å sitte passivt og vente på at togkrasjet inntreffer. Underforstått: Jeg ville gjøre mer for å få faren og moren til å fatte at du ikke kommer til å være der til å få det hele til å gå opp. Og forhåpentlig finne en løsning som faktisk kan la seg gjøre, uansett om det er å ikke flytte i det hele tatt, eller at faren får fingeren ut og får byttet jobb og funnet en bolig han har råd til.  

Hæ? Hvordan vet du hva sønnen vet? Du forteller at moren og faren vil la sønnen flytte til faren (og deg) i den tro du ombestemmer deg når han flytter inn. 

Han er fortalt at jeg kanskje fytter ut, og at han derfor må bo med faren i leilighet. Jeg var tilstede. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns du fremstår særs usympatisk og egoistisk, spesielt i de siste svarene dine. Du velger jo helt selv hvordan du vil leve livet ditt, men som sagt, du setter deg i et dårlig lys her. Stakkars unge, som ikke har noen som bryr seg..

Så ts er egoistisk som ikke bryr seg om barnet?? Hva med foreldrene hans?? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
46 minutter siden, Tussi48 said:

Han er fortalt at jeg kanskje fytter ut, og at han derfor må bo med faren i leilighet. Jeg var tilstede. 

Men du brøt ikke inn og korrigerte det til at du med 100% sikkerhet flytter ut? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du brøt ikke inn og korrigerte det til at du med 100% sikkerhet flytter ut? 

Jeg flytter ut 100% sikkert om barnet kommer. Men ikke dersom han ikke kommer. 

Endret av Tussi48
Skrevet
Tussi48 skrev (3 timer siden):

Flytter ikke før huset er solgt.

Når skal det legges ut?

Anonymkode: 86f2c...360

Skrevet
29 minutter siden, Tussi48 said:

Si det til moren og faren en gang til. I klartekst. 

• Liker 1
Skrevet

Si det til moren og faren en gang til. I klartekst. 

Moren har jeg ingen dialog med. Faren VET. 

Skrevet
PM75 skrev (54 minutter siden):

Så ts er egoistisk som ikke bryr seg om barnet?? Hva med foreldrene hans?? 

Vel, ja, men jeg sier samtidig at hun må leve livet sitt som hun vil, det har hun all rett til, og som jeg forstår. Det jeg egentlig skrev, om du leste, så var det svarene hennes, måten å svare på, som, i mine øyne, fremstår som usympatisk, egoistisk og setter henne i et dårlig lys.

Ts har ingen ansvar for dette barnet, og jeg forstår at hun hadde sett for seg noe annet, men til syvende og sist så handler det om et barn, et barn som tydeligvis ingen ser og bryr seg om. Ts har selv valgt å flytte sammen med en som har barn, og da må man kunne regne med at det på noen tidspunkt kan bli endringer i samværet. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, ja, men jeg sier samtidig at hun må leve livet sitt som hun vil, det har hun all rett til, og som jeg forstår. Det jeg egentlig skrev, om du leste, så var det svarene hennes, måten å svare på, som, i mine øyne, fremstår som usympatisk, egoistisk og setter henne i et dårlig lys.

Ts har ingen ansvar for dette barnet, og jeg forstår at hun hadde sett for seg noe annet, men til syvende og sist så handler det om et barn, et barn som tydeligvis ingen ser og bryr seg om. Ts har selv valgt å flytte sammen med en som har barn, og da må man kunne regne med at det på noen tidspunkt kan bli endringer i samværet. 

Barnet har det bedre hos mor og stefar der,  og søsteren. Å starte på nytt uten nettverk og skolebytte blir en enorm belastning som krever ressurssterke foreldre som følger opp. Jeg jobber full tid nå og har kommet inn på studie i tillegg. Far bytter ikke jobb...dette barnet blir sittende på oppbevaring her alene. Mor bør våkne opp nå og være lykkelig for at hun får beskjed i forkant. Sønnen er 11 og er i tillegg umoden for alderen. Han ser og forstår ikke at han har det bedre i sitt vante miljø. Her må foreldrene som har ansvar for ham slutte å tulle!! Og for all del -det er FORELDRENE som må reduere/bytte jobb. Ikke JEG. 

Endret av Tussi48
  • Liker 7
Skrevet
Tussi48 skrev (33 minutter siden):

Moren har jeg ingen dialog med. Faren VET. 

Send melding om dette direkte til moren. Hvis info bare skal gå via far, så vet du ikke hva han videreformidler. Du vet vel hva hun heter, så du kan søke opp nummeret og sende en SMS?

Skrevet
Hulderen skrev (7 minutter siden):

Send melding om dette direkte til moren. Hvis info bare skal gå via far, så vet du ikke hva han videreformidler. Du vet vel hva hun heter, så du kan søke opp nummeret og sende en SMS?

Ifølge far svarte hun at hun ikke bryr seg om hva jeg valgte å gjøre. At det ikke skulle gå ut over sønnen. Og at han ikke skal fortelles at jeg flytter grunnet ansvaret for ham. De satser på at jeg ikke flytter. Der tar de feil! 

Skrevet
Tussi48 skrev (2 minutter siden):

Ifølge far svarte hun at hun ikke bryr seg om hva jeg valgte å gjøre. At det ikke skulle gå ut over sønnen. Og at han ikke skal fortelles at jeg flytter grunnet ansvaret for ham. De satser på at jeg ikke flytter. Der tar de feil! 

Dei fleste får det nok bedre når du er ute av bildet, og om dere eiger huset 50/50 så er det ikke noen grunn til at han skal flytte ut med barn sammenlignet med om du flytter ut. Så blir fort du som flytter ut til det er solgt. 

Blir nok en overgangsfase for alle, men det blir det uansett og det er merkelig hvordan de fleste tilpasser seg litt til omgivelsene og behovene når en har plutselig ansvaret for ett barn og lignende. 

Anonymkode: 95a00...f8e

• Liker 1
Skrevet

Dei fleste får det nok bedre når du er ute av bildet, og om dere eiger huset 50/50 så er det ikke noen grunn til at han skal flytte ut med barn sammenlignet med om du flytter ut. Så blir fort du som flytter ut til det er solgt. 

Blir nok en overgangsfase for alle, men det blir det uansett og det er merkelig hvordan de fleste tilpasser seg litt til omgivelsene og behovene når en har plutselig ansvaret for ett barn og lignende. 

Han har ikke råd til å overta huset. Og jeg har ikke råd til 2 husleier. Det er ikke slik det fungerer. Huset må selges først.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tussi48 skrev (1 time siden):

Herregud for en hyggelig situasjon….

3 voksne som alle er kjipe med en unge.

Tussi48 skrev (22 minutter siden):

Barnet har det bedre hos mor og stefar der,  og søsteren. Å starte på nytt uten nettverk og skokebytte blir en enorm belastning som krever ressurssterke foreldre som følger opp. Jeg jobber full tid nå og har kommet inn på studie i tillegg. Far bytter ikke jobb...dette barnet blir sittende på oppbevaring her alene. Mor bør våkne opp nå og være lykkelig for at hun får beskjed i forkant. Sønnen et 11 og er i tillegg umoden for alderen. Han ser og forstår ikke at han har det bedre i sitt vante miljø. Her må foreldrene som har ansvar for ham slutte å tulle!! Og for all del -det er FORELDRENE som må reduere/bytte jobb. Ikke JEG. 

Dette er jeg enig i.

Men du snakker også om omsorgssvikt fra mor her.

Kan dere ikke heller møtes en time hos FVK fremfor å love barnet en haug/true og krangle?

Uansett løsning er barnet viktigst her. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tussi48 skrev (1 minutt siden):

Han har ikke råd til å overta huset. Og jeg har ikke råd til 2 husleier. Det er ikke slik det fungerer. Huset må selges først.

Dere får bo der alle 3 fram til det er solgt, er jo ikke værre enn som så. Sikkert kleint men mange som har det slik i overgangsfaser

• Liker 1
Skrevet (endret)
AprilLudgate skrev (12 minutter siden):

Dette er jeg enig i.

Kan dere ikke heller møtes en time hos FVK fremfor å love barnet en haug/true og krangle?

Nei det er en ting FAR sier til meg for at jeg skal gå med på dette. Moren jobber innen barnevern og vet bedre. 

AprilLudgate skrev (12 minutter siden):

Dette er jeg enig i.

Kan dere ikke heller møtes en time hos FVK fremfor å love barnet en haug/true og 

i

Endret av Tussi48
Skrevet (endret)

Når jeg foreslår en felles dialog rundt dette får jeg bare beskjed fra far om at jeg ikke trenger å bry meg. Og at de ikke trenger/ønsker innspill på hvordan det kan fungere bedre der barnet bor hos mor og stefar. Jeg har foreslått skolebytte i deres by feks fremfor å flytte ham hit. Men far ønsker ikke mine innspill ....

Endret av Tussi48
Skrevet
AprilLudgate skrev (7 minutter siden):

Hva med stefar?? Eller er det kun stemor som har ansvar? 

Anonymkode: 86f2c...360

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...