AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #81 Skrevet 31. oktober 2023 Men sånn helt konkret da TS, hvis han alt har en leilighet der barna bor som han bruker, kan ikke han og sønnen bo der? De fleste jobber er fleksible med hjemmekontor ennå så det burde jo ordne seg? Anonymkode: b0f50...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #82 Skrevet 31. oktober 2023 Så… denne ressurssvake mannen som jobber for mye men har dårlig helse, har råd til å betale for den dyre privat-operasjon men ikke råd til å beholde huset, vil kaste deg ut av ditt eget hjem hvis ikke du vil bære hans gratis nanny og hishjelp til barnet med special needs…? Og du er i tvil om hva du skal gjøre? Fortell han at du blir boende til dere får solgt, med mindre han betaler husleien din i mellomtiden. Og så får han bo med sønnen sin og fikse alt selv, eller la være. Du stiller deg i kø i det offentlige og tar operasjonen din der, kjøper deg et mindre sted å bo så snart dere får solgt huset, og oppfører deg mer økonomisk ansvarlig for fremtiden. Anonymkode: 18049...523 7 5
Ins0mniac Skrevet 31. oktober 2023 #83 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg synes det er trist at dette ikke ble tatt med i vurderingen. Jeg har selv en sønn som bor langt vekke, han har en del utfordringer, og er gammel nok til å velge hvor han skal bo selv. Nå har han bestemt seg for at han vil bo hos meg igjen. Siden han flyttet, har jeg flyttet sammen med kjæresten, og gruet meg til å si det til ham, fordi jeg vet det vil forandre hverdagen vår. Han svarte at selvfølgelig skulle gutten bo med oss om han ønsket dette, det måtte jeg ikke tenke på. Håper dere finner en løsning som fungerer optimalt for dere ❤️ du virker å ha mye kjærlighet og omsorg for gutten, og når det er i bunn, tror jeg du og kjæresten din kan finne ut av det. 1 5
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #84 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men sånn helt konkret da TS, hvis han alt har en leilighet der barna bor som han bruker, kan ikke han og sønnen bo der? De fleste jobber er fleksible med hjemmekontor ennå så det burde jo ordne seg? Anonymkode: b0f50...4e0 Han har leilighet på stedet der moren bor, mange mange mil herfra. Han kan ikke ha hjemmekontor, det er ikke slik jobb han har. Ifølge samboer mener moren sønnen vil ha godt av å bytte skole/klasse, og derfor må han flytte hit. Pga det også ikke aktuelt at de skal bo i leiligheten på stedet der de allerede bor hos mor. Men samboer ser hvor mye jeg sliter med dette, og sa kanskje løsningen blir at vi bor i hver vår leilighet her, han med gutten og jeg alene. Så kunne vi fortsatt bære sammen. 3 1
fru Alving Skrevet 31. oktober 2023 #85 Skrevet 31. oktober 2023 Khloe P.T skrev (56 minutter siden): Det må være noe jeg ikke forstår i denne tråden. Sønnen ønsker å bo hos faren og som enhver oppegående normal forelder vil det være det naturligste og beste i verden. Praktiske løsninger finner han alltid. Ts, dersom du ikke ønsker å være stemor så flytt ut! I alle andre tråder her inne er det eneste rette at barnet kommer først. Sånn det skal være. Om huset må selges eller ei kommer i andre rekke. Ja det er noe du ikke forstår. Sønnen vil bo hos far nå etter at TS kom inn i bildet. Far har ikke hatt kapasitet til å ha sønnen der før på grunn av depresjon,dårlig helse og lite plass men etter at TS kom inn i bildet har far fått stort hus, er tilbake i jobb og har det mye bedre på mange måter og har derfor og mer overskudd til gutten sin. Når gutten har vært hos far og TS har han hatt det veldig fint og det har vært lagt til rette for ha ham på alle måter. Gutten liker og TS veldig godt fordi han får nye oppmerksomhet og blir tatt ned på ting. Slik kan det ikke bli om han flytter dit permanent. Da må far ta ansvar for gutten. TS skal være en ressurs for gutten men pappa må ta hovedansvaret. 8 6
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #86 Skrevet 31. oktober 2023 fru Alving skrev (6 minutter siden): Ja det er noe du ikke forstår. Sønnen vil bo hos far nå etter at TS kom inn i bildet. Far har ikke hatt kapasitet til å ha sønnen der før på grunn av depresjon,dårlig helse og lite plass men etter at TS kom inn i bildet har far fått stort hus, er tilbake i jobb og har det mye bedre på mange måter og har derfor og mer overskudd til gutten sin. Når gutten har vært hos far og TS har han hatt det veldig fint og det har vært lagt til rette for ha ham på alle måter. Gutten liker og TS veldig godt fordi han får nye oppmerksomhet og blir tatt ned på ting. Slik kan det ikke bli om han flytter dit permanent. Da må far ta ansvar for gutten. TS skal være en ressurs for gutten men pappa må ta hovedansvaret. Ja akkurat slik er det. Det jeg kan håpe på er at samboer får mer overskudd og ikke er deprimert hvis sønnen bor her. Og at det faktisk er han som tar tak. Det hadde vært fantastisk. Han har jo nesten ikke bodd fast med barna sine, og da han gjorde det sist jobbet han 200% sier han. Men jeg er redd for at han faller i staver, og ikke har energi, og ansvaret faller på meg. 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #87 Skrevet 31. oktober 2023 Hvor hadde du vært og hva hadde du hatt i dag uten din samboer ? Du har selv en sønn med spesielle behov, og av den grunn burde du være den første til å forstå at sønnen hans trenger faren sin mere nå enn han har fått anledning til før. Du hadde tenkt at du skulle bare skru over på cruisecontrol i nytt hus og en ny hverdag , men så kommer sønnen hans og ødelegger alt? Eier du ikke empati ? Og uansett operasjon eller ei, du trenger ikke å bære en 11 åring. Der er mange som må ta utfordringer som de ikke velger selv , men så oppdager de at tiden går og barna blir eldre og utvikler seg i takt ned ressurser og tilstedeværelse fra sine omsorgspersoner. Det er verd all den tiden en måtte bite tennene sammen . Skjerp deg og kutt den selvopptattheten din. Jeg hadde gjort akkurat det samme som samboeren din hadde jeg vært i hans sted . Bedt gubben dra seg ut om ikke mitt barn var velkomment. Jeg har hatt barn med behov for ekstra oppfølging, men allikevel overskudd til å ta meg av kjærestens barn i den tiden det var aktuelt Anonymkode: 2145a...4ca 3 1 2
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #88 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor hadde du vært og hva hadde du hatt i dag uten din samboer ? Du har selv en sønn med spesielle behov, og av den grunn burde du være den første til å forstå at sønnen hans trenger faren sin mere nå enn han har fått anledning til før. Du hadde tenkt at du skulle bare skru over på cruisecontrol i nytt hus og en ny hverdag , men så kommer sønnen hans og ødelegger alt? Eier du ikke empati ? Og uansett operasjon eller ei, du trenger ikke å bære en 11 åring. Der er mange som må ta utfordringer som de ikke velger selv , men så oppdager de at tiden går og barna blir eldre og utvikler seg i takt ned ressurser og tilstedeværelse fra sine omsorgspersoner. Det er verd all den tiden en måtte bite tennene sammen . Skjerp deg og kutt den selvopptattheten din. Jeg hadde gjort akkurat det samme som samboeren din hadde jeg vært i hans sted . Bedt gubben dra seg ut om ikke mitt barn var velkomment. Jeg har hatt barn med behov for ekstra oppfølging, men allikevel overskudd til å ta meg av kjærestens barn i den tiden det var aktuelt Anonymkode: 2145a...4ca Jeg ønsket aldri dette store huset. Det var det han som trompet igjennom. Og jeg har tatt varmt imot dem de helgene de har vært her. 3
Khloe P.T Skrevet 31. oktober 2023 #89 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (16 minutter siden): Men samboer ser hvor mye jeg sliter med dette, og sa kanskje løsningen blir at vi bor i hver vår leilighet her, han med gutten og jeg alene. Så kunne vi fortsatt bære sammen. DER tror jeg du har løsningen 👍 7 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #90 Skrevet 31. oktober 2023 Spill med og se hvordan det går... Anonymkode: 87183...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #91 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (Akkurat nå): Jeg ønsket aldri dette store huset. Det var det han som trompet igjennom. Og jeg har tatt varmt imot dem de helgene de har vært her. Ja, men slutt å syte og klage da. Hvorfor i all verden bor du i det huset hvis du ikke ønsket det da? Det er jammen mange større kriser i verden enn hva du opplever nå. Uansett, hvis du er helt ærlig med deg selv så vet du at du havner i en økonomisk vanskelig situasjon hvis du skal inn i den vanlige helsekøen i påvente av operasjon i det offentlige. AAP med 60% av vanlig inntekt ? Og så må du ut på markedet og skaffe deg en bolig du har råd til. Huset er det jo bare å selge . Mannen trenger ikke deg til å kunne klare det. Anonymkode: 2145a...4ca
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #92 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (8 minutter siden): Jeg ønsket aldri dette store huset. Det var det han som trompet igjennom. Og jeg har tatt varmt imot dem de helgene de har vært her. Denne tråden må være noe i nærheten av verdensrekord i å ikke ta ansvar for egne valg. Anonymkode: 826ff...42f 3 6
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #93 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men slutt å syte og klage da. Hvorfor i all verden bor du i det huset hvis du ikke ønsket det da? Det er jammen mange større kriser i verden enn hva du opplever nå. Uansett, hvis du er helt ærlig med deg selv så vet du at du havner i en økonomisk vanskelig situasjon hvis du skal inn i den vanlige helsekøen i påvente av operasjon i det offentlige. AAP med 60% av vanlig inntekt ? Og så må du ut på markedet og skaffe deg en bolig du har råd til. Huset er det jo bare å selge . Mannen trenger ikke deg til å kunne klare det. Anonymkode: 2145a...4ca Nei jeg er allerede tilbake i noe jobb. Og mulig jeg klarer å rehabiliteres uten operasjon. Så ingen krise og jeg kan selvsagt gå. Jeg var allerede å så på 2 leiligheter og har snakket med banken. 2
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #94 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (Akkurat nå): Nei jeg er allerede tilbake i noe jobb. Og mulig jeg klarer å rehabiliteres uten operasjon. Så ingen krise og jeg kan selvsagt gå. Jeg var allerede å så på 2 leiligheter og har snakket med banken. Jeg kan også betale en eventuell operasjon selv dersom jeg flytter. For da kan jeg velge noe billigere enn dette. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #95 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (1 minutt siden): Jeg kan også betale en eventuell operasjon selv dersom jeg flytter. For da kan jeg velge noe billigere enn dette. Gjør det hvis du er desperat nok. Men tror aldri i verden at du gjennomfører det. Du er kanskje litt for opptatt av komfort til å ville svelge den pillen ? 🫥 Anonymkode: 2145a...4ca
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #96 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det hvis du er desperat nok. Men tror aldri i verden at du gjennomfører det. Du er kanskje litt for opptatt av komfort til å ville svelge den pillen ? 🫥 Anonymkode: 2145a...4ca Hva mener du? 2
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #97 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvor hadde du vært og hva hadde du hatt i dag uten din samboer ? Du har selv en sønn med spesielle behov, og av den grunn burde du være den første til å forstå at sønnen hans trenger faren sin mere nå enn han har fått anledning til før. Du hadde tenkt at du skulle bare skru over på cruisecontrol i nytt hus og en ny hverdag , men så kommer sønnen hans og ødelegger alt? Eier du ikke empati ? Og uansett operasjon eller ei, du trenger ikke å bære en 11 åring. Der er mange som må ta utfordringer som de ikke velger selv , men så oppdager de at tiden går og barna blir eldre og utvikler seg i takt ned ressurser og tilstedeværelse fra sine omsorgspersoner. Det er verd all den tiden en måtte bite tennene sammen . Skjerp deg og kutt den selvopptattheten din. Jeg hadde gjort akkurat det samme som samboeren din hadde jeg vært i hans sted . Bedt gubben dra seg ut om ikke mitt barn var velkomment. Jeg har hatt barn med behov for ekstra oppfølging, men allikevel overskudd til å ta meg av kjærestens barn i den tiden det var aktuelt Anonymkode: 2145a...4ca Vi har ikke cruicekontroll og huset er fra 80-tallet 1
Blåtrå Skrevet 31. oktober 2023 #98 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvor hadde du vært og hva hadde du hatt i dag uten din samboer ? Du har selv en sønn med spesielle behov, og av den grunn burde du være den første til å forstå at sønnen hans trenger faren sin mere nå enn han har fått anledning til før. Du hadde tenkt at du skulle bare skru over på cruisecontrol i nytt hus og en ny hverdag , men så kommer sønnen hans og ødelegger alt? Eier du ikke empati ? Og uansett operasjon eller ei, du trenger ikke å bære en 11 åring. Der er mange som må ta utfordringer som de ikke velger selv , men så oppdager de at tiden går og barna blir eldre og utvikler seg i takt ned ressurser og tilstedeværelse fra sine omsorgspersoner. Det er verd all den tiden en måtte bite tennene sammen . Skjerp deg og kutt den selvopptattheten din. Jeg hadde gjort akkurat det samme som samboeren din hadde jeg vært i hans sted . Bedt gubben dra seg ut om ikke mitt barn var velkomment. Jeg har hatt barn med behov for ekstra oppfølging, men allikevel overskudd til å ta meg av kjærestens barn i den tiden det var aktuelt Anonymkode: 2145a...4ca Bedt gubben dra seg ut om ikke mitt barn var velkomment. Det er jo det han gjør. Han setter ultimatum. Enten 100% stemor, eller flytt! 2 1
Callista Skrevet 31. oktober 2023 #99 Skrevet 31. oktober 2023 (endret) . Endret 31. oktober 2023 av Callista Leste feil.
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #100 Skrevet 31. oktober 2023 Ins0mniac skrev (1 time siden): Jeg synes det er trist at dette ikke ble tatt med i vurderingen. Jeg har selv en sønn som bor langt vekke, han har en del utfordringer, og er gammel nok til å velge hvor han skal bo selv. Nå har han bestemt seg for at han vil bo hos meg igjen. Siden han flyttet, har jeg flyttet sammen med kjæresten, og gruet meg til å si det til ham, fordi jeg vet det vil forandre hverdagen vår. Han svarte at selvfølgelig skulle gutten bo med oss om han ønsket dette, det måtte jeg ikke tenke på. Håper dere finner en løsning som fungerer optimalt for dere ❤️ du virker å ha mye kjærlighet og omsorg for gutten, og når det er i bunn, tror jeg du og kjæresten din kan finne ut av det. Talk for et fint og omsorgsfult svar fra deg ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå