jabx Skrevet 31. oktober 2023 #41 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han deg vil bare utnytte deg. Utnytt ham først og få din operasjon, sørg for å ha det skriftlig at dette er en gave, så kjøper han deg ut/ selger huset når du er i jobb i igjen Anonymkode: 8f8f0...881 Eventuelt kommer barna først, og når situasjonen har forandret seg så er det naturlig at han prioriterer sønnen foran alt annet. 6 2
Rucula Skrevet 31. oktober 2023 #42 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det blir jo lagt til ekstra for hvert motsvar. Hva er det egentlig som er bra her. Anonymkode: f14d2...7f1 Det er jo ikke så lett å skulle oppgi absolutt slle detaljer i en innledning da. Det er naturlig at det kommer mer info etterhvert 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #43 Skrevet 31. oktober 2023 Hvis dere har en hel hybel til disposisjon kan vel denne bli ditt fristed? Trenger du en dag eller to alene så flytter du inn der og nyter fred og ro. Anonymkode: f7bba...d1f 8 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #44 Skrevet 31. oktober 2023 Ikke stå i takknemlighets gjeld til han, ved at han betaler operasjonen. Han vil betale deg, og vil at du skal ta deg av barnet, som takk. Du er ferdig med barn og er syk itillegg. Du sier nei, da må du stå på det. Han kan ikke ha barnet boende viss det ikke klaffer med jobben hans. Han kan ikke basere seg på deg. Hører ut som om dette var litt av planen hans? Skaffe seg samboer og stort hus, slik at han kan ha barnet boende der? Anonymkode: af378...997 6 1
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #45 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke stå i takknemlighets gjeld til han, ved at han betaler operasjonen. Han vil betale deg, og vil at du skal ta deg av barnet, som takk. Du er ferdig med barn og er syk itillegg. Du sier nei, da må du stå på det. Han kan ikke ha barnet boende viss det ikke klaffer med jobben hans. Han kan ikke basere seg på deg. Hører ut som om dette var litt av planen hans? Skaffe seg samboer og stort hus, slik at han kan ha barnet boende der? Anonymkode: af378...997 Er jo det jeg og her sitter igjen med nå... Han vet hvor høyt jeg setter frihet. Og jeg tenker hvordan i alle dager tok han ikke til seg barnet for lenge siden? Dette har jo vært en kjent problematikk. Jeg har selv vært aleneforsørger for mitt barn, tidligere. Kunne ikke falt meg inn som mor å sendt ham ifra meg. Moren til denne gutten vet hvor jeg står saken. Men da vurdere hun jo at gutten har det best med faren, både med meg og uten meg. 2
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #46 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis dere har en hel hybel til disposisjon kan vel denne bli ditt fristed? Trenger du en dag eller to alene så flytter du inn der og nyter fred og ro. Anonymkode: f7bba...d1f Hybelen er rett ved siden av guttens rom. Den har ikke egen inngang og ikke kjøkken heller. Så da kan jeg likegodt bruke soverommet vårt eller kontoret.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #47 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (1 time siden): En annen ting er at samboer ikke kan beholde huset om jeg drar. Han må isåfall selge 2 biler og selv da blir det vanskelig. Så mulig huset må selges. Og da må jeg bo her i et eventuelt brudd. Jeg fikk beskjed om å pelle meg ut innen 1 mnd dersom jeg ikke godtok at sønnen hans kommer. Fordi han ikke skal forstå at det blir slutt pga ham. Det kan jeg jo ikke pga at jeg også eier huset. Og fordi jeg er syk og lite mobil for tiden. Et dugandes menneske som er forelder vil sette barnet over alle andre. Det er bare sånn det er. I denne situasjonen synes det som om han har reagert litt emosjonelt og uten å tenke seg om - han kan ikke sette et sykt menneske på gata om du eier halve huset kan han ikke kaste deg ut, og om det å kjøpe det ut gjør at han ikke kan holde på huset så er det kanskje uansett ikke like aktuelt å la sønnen flytte inn? Jeg tror at dere trenger å snakke igjennom dette. Rolig. Gjerne med hjelp av en 3. part hvis det trengs. Få frem hva dere makter/ønsker å gi hverandre, og se om det er håp. Anonymkode: 858ba...e57 6 6
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #48 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (2 minutter siden): Er jo det jeg og her sitter igjen med nå... Han vet hvor høyt jeg setter frihet. Og jeg tenker hvordan i alle dager tok han ikke til seg barnet for lenge siden? Dette har jo vært en kjent problematikk. Jeg har selv vært aleneforsørger for mitt barn, tidligere. Kunne ikke falt meg inn som mor å sendt ham ifra meg. Moren til denne gutten vet hvor jeg står saken. Men da vurdere hun jo at gutten har det best med faren, både med meg og uten meg. Uansett....så må jeg flytte om jeg sier nei. Ringte banken og spurte hvordan jeg må forholde meg til dette. De kan jo ikke bare kaste meg ut i fulk fart for å skåne gutten. Samboer har ikke råd til å beholde huset. Og det må selges. Jeg kan eventuelt ikke flytte før det selges, for jeg kan ikke betale på 2 steder samtidig. Med mindre det skrives en privat kontrakt der jeg fritas å betale på huset. Han kan søke fradragsfrihet i påvente av hussalg. Dette må være i boks før jeg ev. flytter. Jeg kan velge å stå i kø i det offentlige mtp operasjon, eller jeg kan bo i rimelig leilighet å ta opp eget lån. 2
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #49 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et dugandes menneske som er forelder vil sette barnet over alle andre. Det er bare sånn det er. I denne situasjonen synes det som om han har reagert litt emosjonelt og uten å tenke seg om - han kan ikke sette et sykt menneske på gata om du eier halve huset kan han ikke kaste deg ut, og om det å kjøpe det ut gjør at han ikke kan holde på huset så er det kanskje uansett ikke like aktuelt å la sønnen flytte inn? Jeg tror at dere trenger å snakke igjennom dette. Rolig. Gjerne med hjelp av en 3. part hvis det trengs. Få frem hva dere makter/ønsker å gi hverandre, og se om det er håp. Anonymkode: 858ba...e57 Han nekter nå på at han forsøkte å kaste meg ut med kun 1 mnd varsel. Bare hvordan han har behandlet meg oppi det hele, gir meg en bitter bismak. Noe er litt 'ødelagt". Sikkert flaut for ham i ettertid at jeg ringte banken for å be om råd i så henseende. 1 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #50 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (2 timer siden): Han sier gutten vil bo her fordi moren er en dårlig mor som ikke "ser han" i hverdagen. At jeg gir gutten hans mere enn hans egen biologiske mor, og at det til tider grenser mot omsorgssvikt. (Hun er leder i et privat barnevernsfirma) Men jeg vet at de helgene jeg har anstrengt meg og gjort ting med gutten for å få han til å føle seg vel, ikke er representativt for hvordan livet med meg ville vært i hverdagen. Moren har gitt tilbakemelding på at ungene ikke følte seg velkomne her. Og når jeg anstrenger meg litt ekstra, så mener begge foreldrene at gutten skal flytte hit, fordi det er det HAN vil, og faren hans (samboeren min), og moren. Det er en litt spesiell situasjon. Det er vel uvanlig (?) at barn vil flytte fra mor i den alderen. Din situasjon høres litt «damned if you do, damned if you dont» ut, du får kritikk for å ikke være god nok stemor, og når du gjør en innsats så blir du den foretrukne. Jeg antar at barna synes at dette er vanskelig. Vær gjerne sint/frustrert/… på de håpløse foreldrene men hus at barna er barn. Anonymkode: 858ba...e57 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #51 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han deg vil bare utnytte deg. Utnytt ham først og få din operasjon, sørg for å ha det skriftlig at dette er en gave, så kjøper han deg ut/ selger huset når du er i jobb i igjen Anonymkode: 8f8f0...881 Unytte henne? Han vil ha barnet sitt boende, noe han i bunn og grunn ikke kan og bør nekte sønnen! Barn kommer først! Anonymkode: 28051...287 7 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #52 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det hadde jeg dessverre ikke orket. Mine barn er store og begynne litt på nytt med en utfordrende 11-åring, hvis far jobber mye, hadde jeg ikke gidda. For min del hadde det vært et stort nei! Hadde far vært mye hjemme, gutten vant til å være her og bo her (vant til 50/50) og jeg hadde blitt inkludert på redelig vis i avgjørelsen så kunne jeg vurdert det. Anonymkode: 1e9aa...bee Hva mener du far skal gjøre da? Svikte barnet sitt? TS visste at han hadde barn. Hun har jo ikke tenkt mye gjennom situasjonen når hun blir overrasket over at en far kanskje får barnet flyttende hjem til seg? Anonymkode: 28051...287 10 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #53 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (1 time siden): Det vet jeg ikke, for det kommer ann på hva hun vil sier han. Uansett skal jo gutten opp på mammahelg. Og da er det han som kjører 6 timer tur retur fordi gutten har angst og ikke kan ta buss alene. Dessuten er det 1 time å kjøre til bussen. Alternativet er båt, men da må moren kjøre 1 time for å hente gutten. Det gidder hun sjelden. Det var derfor han i utgangspunktet kjøpte leilighet der mor bor. Da kjører han opp fredag, ned søndag. Datteren vil komme mer til oss nå når vi har det store huset. Hun ville feks komme midt i ferien min, og ha med ev venninne i 4 dager. Det passet ikke med våre planer da vi akkurat hadde tømt huset for folk, og "pappaferien" var over. Hun liker heller ikke at vi låner ut den store hybelen til min famile når de er på besøk her. Hun vil at det bare skal være hennes rom uten at noen andre bruker det når hun ikke er her. Jeg føler jeg betaler flesk på dette huset men ikke engang har rett på å kunne bruke det rommet som gjesterom for min familie som kommer langveis fra. Hadde du vært så avvisende med egne barn da de var på den alderen? Vi har både besøk om sommeren, og stebarna med venner. Forstår virkelig ikke problemet? Og vi har barn selv og i krevende jobber hvor jeg selv ikke er helt frisk. Hadde aldri nektet stebarna mine å være hos oss (de bor fast hos oss)! ALDRI! Vi har heldigvis ikke slike regler som "nå er pappakvoten ferdig, så nå vil vi ha fri fra dere"... Huff - blir for dumt! Dumt, trist og tragisk for barna Anonymkode: 28051...287 7 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #54 Skrevet 31. oktober 2023 Hvis ting er ødelagt så synes jeg du bør flytte og stelle deg i helsekø. Hvis køen er flere år ville jeg kjøpt meg noe mindre og betalt privat. Du må jo elske mannen hvis du skal takle alt som følger med. Anonymkode: c1334...d9f 5 1
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #55 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde du vært så avvisende med egne barn da de var på den alderen? Vi har både besøk om sommeren, og stebarna med venner. Forstår virkelig ikke problemet? Og vi har barn selv og i krevende jobber hvor jeg selv ikke er helt frisk. Hadde aldri nektet stebarna mine å være hos oss (de bor fast hos oss)! ALDRI! Vi har heldigvis ikke slike regler som "nå er pappakvoten ferdig, så nå vil vi ha fri fra dere"... Huff - blir for dumt! Dumt, trist og tragisk for barna Anonymkode: 28051...287 Vi hadde det ganske annerledes jeg og eksen mim. Når min sønn var hos faren i en annen by, var han der. Og når han var hos meg var han det. Han spurte aldri om å komme på den måte nei. Så ukjent for meg. 1
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #56 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (Akkurat nå): Vi hadde det ganske annerledes jeg og eksen mim. Når min sønn var hos faren i en annen by, var han der. Og når han var hos meg var han det. Han spurte aldri om å komme på den måte nei. Så ukjent for meg. ...og vi hadde ikke økonomi til å sende barnet så langt avgårde så ofte. Mulig derfor det ble slik. Det er jo et økonomisk spørsmål også når det er lang reisevei også i dette tilfellet. 1
Gjest Piinki Skrevet 31. oktober 2023 #57 Skrevet 31. oktober 2023 Du flyttet fra eksen din for ett og ett halvt år siden og du flyttet rett inn til en tobarnsfar. Og nå vil du ha frihet? Var det frihet du ville ha hadde du flyttet for deg sjøl med en gang. Er du ikke litt for gammel til å tulle sånn, med eget liv og andres liv? Det sier seg selv at du må flytte.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #58 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva mener du far skal gjøre da? Svikte barnet sitt? TS visste at han hadde barn. Hun har jo ikke tenkt mye gjennom situasjonen når hun blir overrasket over at en far kanskje får barnet flyttende hjem til seg? Anonymkode: 28051...287 Hei. Han har sagt til henne at hun må være 100%stemor eller flytte ut. Mens han skal fortsette som før. Det kan gan ikke kreve. Skal ha ha barnet sitt boende hjemme, da må han være 100% far for barnet og legge om og prioritere hverdagen sin deretter. Det er han som skal følge opp guttens utfordringer. Ikke hun. Hun skal være en ekstra person. Det er han som må be barnet rydde, gjøre lekser osv i hovedsak. Hjelpe han til å fungere sosialt osv. Det skal være hans hovedansvar ikke hennes. At hun blir med som ekstra person, er jo selvsagt om hun velger å bli. Men det skal ikke være slik at han ikke skal endre sin hverdag og dumpe ungen på henne. Og at hun ender opp med all oppfølging Anonymkode: 10966...15b 11 2
Tussi48 Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #59 Skrevet 31. oktober 2023 Piinki skrev (2 minutter siden): Du flyttet fra eksen din for ett og ett halvt år siden og du flyttet rett inn til en tobarnsfar. Og nå vil du ha frihet? Var det frihet du ville ha hadde du flyttet for deg sjøl med en gang. Er du ikke litt for gammel til å tulle sånn, med eget liv og andres liv? Det sier seg selv at du må flytte. Dum som jeg var lot jeg meg overtale. Ville egentlig flytte for meg selv. Skulle heller ha gjort det. 4 2
Gjest Piinki Skrevet 31. oktober 2023 #60 Skrevet 31. oktober 2023 Tussi48 skrev (Akkurat nå): Dum som jeg var lot jeg meg overtale. Ville egentlig flytte for meg selv. Skulle heller ha gjort det. Det skulle du. Så nå må du bare komme deg avgårde å være singel. Jeg tror du vet at du må.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå