AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #141 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tror du misforsto innlegget mitt. Jeg tror TS synes det er urettferdig/ugreit/urimelig at svigerinnen får like mye. Men TS har uansett forklart grundig lenger opp, så det spiller ingen rolle hva jeg tror😉 Anonymkode: 166ac...166 Jeg hører dette snakket om «urettferdig», men jeg forstår som sagt ikke på hvilken måte det er urettferdig. Hvordan påvirker denne gaven TS? Går det ut over henne på noen måte? Jeg håper TS er veldig, veldig ung. For hvis ikke så er det rett og slett trist å være så forblindet av sjalusi som hun er. TS må forstå at den gamle kjernefamilien ikke eksisterer lenger. Broren har fått sin egen familie, og de er nå en del av storfamilien. TS er ikke «barnet» i familien lenger. Foreldre sponser ikke voksne barn med regntøy og sykler, men gir det gjerne til barnebarn. Voksne mennesker sitter ikke og teller gaver fra foreldre og surmuler over å ikke få mer. De lever sitt eget liv. Barna er fremtiden, og det er helt naturlig at de er midtpunktet når familien samles. Jeg har nevnt det flere ganger for TS: Hva med å gå helhjertet inn i «kul tante»- rollen istedenfor «furten lillesøster»? Mye mer givende. Eventuelt så kan du legge fokuset på noe annet enn hva foreldrene dine gjør. Jobb, venner, interesser. Anonymkode: 92b0c...2e8 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #142 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du mener at foreldrene til TS ikke hadde gitt egen julegave til svigerdatter dersom hun ikke hadde født dem barnebarn? 🙄 Anonymkode: 15512...9c9 Jeg tenker at det ikke handler om julegaven i seg selv. Det handler om at TS føler seg tilsidesatt av egne foreldre. Foreldrene til TS har ikke gjort nok for å opprettholde en god nok relasjon med sin egen datter. Og sannsynligvis er barnebarna grunnen til det. Anonymkode: 89297...323 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #143 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at det ikke handler om julegaven i seg selv. Det handler om at TS føler seg tilsidesatt av egne foreldre. Foreldrene til TS har ikke gjort nok for å opprettholde en god nok relasjon med sin egen datter. Og sannsynligvis er barnebarna grunnen til det. Anonymkode: 89297...323 Det er en veldig velvillig tolkning, for det har ikke TS skrevet. TS har kun snakket om penger i alle sine innlegg. Ikke om relasjonen. De fleste voksne forstår at man selv kan ta ansvar for en relasjon, samtidig som de fleste voksne ikke har et umettelig behov for å være sammen med foreldrene. Å være smålig og sjalu er uansett ikke noe sjakktrekk hvis man ønsker å ha en sterkere relasjon. Anonymkode: 92b0c...2e8 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #144 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er en veldig velvillig tolkning, for det har ikke TS skrevet. TS har kun snakket om penger i alle sine innlegg. Ikke om relasjonen. De fleste voksne forstår at man selv kan ta ansvar for en relasjon, samtidig som de fleste voksne ikke har et umettelig behov for å være sammen med foreldrene. Å være smålig og sjalu er uansett ikke noe sjakktrekk hvis man ønsker å ha en sterkere relasjon. Anonymkode: 92b0c...2e8 Hun har skrevet dette i et senere innlegg Anonymkode: 8ae8a...509 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #145 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): For meg er gaver noe man gir fordi man er glad i den man gir gave til, ikke fordi man er takknemlig fordi de gjør ting. Anonymkode: 15512...9c9 Ja, akkurat. Du ville vel gitt en fin gave til noen du var glad i, og særlig hvis vedkommende gir av seg selv, er på tilbudssiden og står på? Eller ville du gitt samme gave til en latsabb du var glad i vs noen som gir tilbake som du var glad i? Anonymkode: 166ac...166
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #146 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg hører dette snakket om «urettferdig», men jeg forstår som sagt ikke på hvilken måte det er urettferdig. Hvordan påvirker denne gaven TS? Går det ut over henne på noen måte? Jeg håper TS er veldig, veldig ung. For hvis ikke så er det rett og slett trist å være så forblindet av sjalusi som hun er. TS må forstå at den gamle kjernefamilien ikke eksisterer lenger. Broren har fått sin egen familie, og de er nå en del av storfamilien. TS er ikke «barnet» i familien lenger. Foreldre sponser ikke voksne barn med regntøy og sykler, men gir det gjerne til barnebarn. Voksne mennesker sitter ikke og teller gaver fra foreldre og surmuler over å ikke få mer. De lever sitt eget liv. Barna er fremtiden, og det er helt naturlig at de er midtpunktet når familien samles. Jeg har nevnt det flere ganger for TS: Hva med å gå helhjertet inn i «kul tante»- rollen istedenfor «furten lillesøster»? Mye mer givende. Eventuelt så kan du legge fokuset på noe annet enn hva foreldrene dine gjør. Jobb, venner, interesser. Anonymkode: 92b0c...2e8 Ja, jeg er enig med deg i dette. For å understreke, jeg synes ikke det er «urettferdig», men jeg tror TS føler det slik. Anonymkode: 166ac...166 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #147 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hun har skrevet dette i et senere innlegg Anonymkode: 8ae8a...509 Nei. Hun skriver at hun føler seg nedprioritert fordi foreldrene hennes kjøper ting som regndresser osv til sine barnebarn . Det var i relasjon til penger at hun har disse følelsene. (Det er vel ingen som kjøper regndresser til voksne barn ut av det blå?) En veldig viktig del av det å bli voksen er å frigjøre seg fra sine foreldre. Hvis man er avhengig av ros, penger, oppmerksomhet fra sine foreldre når man er voksen, så vil man bli skuffet. Man må rett og slett skaffe sine egne penger og leve sitt eget liv. Anonymkode: 92b0c...2e8 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #148 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, akkurat. Du ville vel gitt en fin gave til noen du var glad i, og særlig hvis vedkommende gir av seg selv, er på tilbudssiden og står på? Eller ville du gitt samme gave til en latsabb du var glad i vs noen som gir tilbake som du var glad i? Anonymkode: 166ac...166 Jeg ville gitt like mye til de jeg var glad i ja. Innsats dirigerer ikke min kjærlighet. Anonymkode: 15512...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #149 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Hun skriver at hun føler seg nedprioritert fordi foreldrene hennes kjøper ting som regndresser osv til sine barnebarn . Det var i relasjon til penger at hun har disse følelsene. (Det er vel ingen som kjøper regndresser til voksne barn ut av det blå?) En veldig viktig del av det å bli voksen er å frigjøre seg fra sine foreldre. Hvis man er avhengig av ros, penger, oppmerksomhet fra sine foreldre når man er voksen, så vil man bli skuffet. Man må rett og slett skaffe sine egne penger og leve sitt eget liv. Anonymkode: 92b0c...2e8 Anonymkode: 8ae8a...509 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #150 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Anonymkode: 8ae8a...509 Eh ja… men det handler vel ikke om å bli nedprioritert? Når du er på ferie eller feirer jul sammen med en barnefamilie så er det faktisk helt naturlig at barna må tas hensyn til. Sånn er det bare. Lurer litt på hvordan du tenker at det skal unngås? Du må ærlig talt få deg et liv, i stedet for å furte over «urettferdighet». Anonymkode: 92b0c...2e8 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #151 Skrevet 11. august 2023 Mine foreldre (skilt) gir samme sum/verdi til både meg, mine søsken og min mann og mine søskens partnere. Mine svigerforeldre (skilt) gir også det samme til sine barn som til oss partnere. Dette må jo være helt opp til foreldrene, tenker jeg. Får du deg en partner vil jo han også få lik verdi/sum, så ser ikke problemet. Problemet hadde vært hvis du fikk deg partner og de ikke ga det samme til ham. Det er ikke din bror eller foreldrene dine sin skyld at du er singel, tenker jeg. Anonymkode: 37853...264 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #152 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eh ja… men det handler vel ikke om å bli nedprioritert? Når du er på ferie eller feirer jul sammen med en barnefamilie så er det faktisk helt naturlig at barna må tas hensyn til. Sånn er det bare. Lurer litt på hvordan du tenker at det skal unngås? Du må ærlig talt få deg et liv, i stedet for å furte over «urettferdighet». Anonymkode: 92b0c...2e8 Du tar dette virkelig personlig 😳 Anonymkode: 8ae8a...509 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #153 Skrevet 11. august 2023 Er vel ikke så uvanlig at barn og svigerbarn får likt fra foreldre/svigerforeldre. At besteforeldre gir gaver til barna utover jul og bursdag er nok heller ikke så uvanlig. At besteforeldre også ønsker å feire høytider og ferier med barnebarn er vel helt vanlig. Du er voksen nå, TS, og din familie har endret seg fra da du var barn. Det hører til i livet. Anonymkode: b0421...658 1
Nekinn@ Skrevet 11. august 2023 #154 Skrevet 11. august 2023 Syntes det er trist at til og med inkludering og raushet blir sett og tolket negativt - skjønner meg virkelig ikke på folk lenger! 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #155 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Anonymkode: 8ae8a...509 Det er helt normalt at barnefamilien dominerer. Hvis ikke de blir hensyntatt så kan de jo ikke komme. Ts bør tåle at det serveres lasagne fremfor biff i selskap, eller at alle familieselskapene legges til tidligere på dagen, at presangene må åpnes tidligere enn normalt på julaften og at nissen plutselig dukker opp igjen etter å ha vært borte i 25 år. Ts bør tåle at alkohol mengder reduseres i høytid og at laaaaaange middager erstattes med litt kortere og kaotiske middager osv osv osv.Barn må hensyntas og de er også gjester som skal ha det bra og trives. Anonymkode: 5331f...45d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #156 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt normalt at barnefamilien dominerer. Hvis ikke de blir hensyntatt så kan de jo ikke komme. Ts bør tåle at det serveres lasagne fremfor biff i selskap, eller at alle familieselskapene legges til tidligere på dagen, at presangene må åpnes tidligere enn normalt på julaften og at nissen plutselig dukker opp igjen etter å ha vært borte i 25 år. Ts bør tåle at alkohol mengder reduseres i høytid og at laaaaaange middager erstattes med litt kortere og kaotiske middager osv osv osv.Barn må hensyntas og de er også gjester som skal ha det bra og trives. Anonymkode: 5331f...45d Hvor har hun skrevet at hun ikke tåler noe av dette???? Anonymkode: 8ae8a...509 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #157 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor har hun skrevet at hun ikke tåler noe av dette???? Anonymkode: 8ae8a...509 Hun skriver at barnefamilien dominerer i selskap. Jeg antar det er ting i denne kategorien det menes. At alle høytider handler om dem er jo tydeligvis det egentlige problemet. Og sånn blir det fort dersom barnefamilien skal være med. Ref deg jeg skrev Anonymkode: 5331f...45d 1
Nekinn@ Skrevet 11. august 2023 #158 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Anonymkode: 8ae8a...509 Til TS: det at noen er uenige med deg er ikke stygge kommentarer - men om du tolker det dit hen så tenker jeg at du i like liten grad klarer å se andres perspektiv og er hårsår? Å si at det ikke handler om penger blir for dumt - det handler nok mer om meninger du ikke vil erkjenne at du har fremfor meninger du ikke har. 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #159 Skrevet 11. august 2023 Nekinn@ skrev (2 minutter siden): Til TS: det at noen er uenige med deg er ikke stygge kommentarer - men om du tolker det dit hen så tenker jeg at du i like liten grad klarer å se andres perspektiv og er hårsår? Å si at det ikke handler om penger blir for dumt - det handler nok mer om meninger du ikke vil erkjenne at du har fremfor meninger du ikke har. Det er faktisk ganske mange stygge kommentarer her rettet mot TS. Anonymkode: 89297...323
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #160 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er helt normalt at barnefamilien dominerer. Hvis ikke de blir hensyntatt så kan de jo ikke komme. Ts bør tåle at det serveres lasagne fremfor biff i selskap, eller at alle familieselskapene legges til tidligere på dagen, at presangene må åpnes tidligere enn normalt på julaften og at nissen plutselig dukker opp igjen etter å ha vært borte i 25 år. Ts bør tåle at alkohol mengder reduseres i høytid og at laaaaaange middager erstattes med litt kortere og kaotiske middager osv osv osv.Barn må hensyntas og de er også gjester som skal ha det bra og trives. Anonymkode: 5331f...45d Jeg føler at jeg kanskje har truffet en nerve hos enkelte foreldre. 🤔 Anonymkode: 88ccd...159 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå