Raven.Writingdesk Skrevet 12. august 2023 #281 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det som mange påpeker her, nemlig at barn, barnebarn og svigerbarn er selvstendige individer, tror jeg er en av kjernen i problemstillingen som TS ikke tar innover seg. Dere var 4 stk i familien TS, mor, far, deg, bror. Nå er dere 7 stk i familien (dersom det er 2 barn din bror har 2 barn) ; mor, far, deg, bror, svigerinne, barnebarn1, barnebarn2. Dere er ikke lengre 2 søsken som skal dele likt for at deretter en fordeler sitt nedover til sine. Det betyr at du er ikke 1/4 av familien lenger, men 1/7 del. Du skriver at du er frivillig barnløs. Hadde du valgt et liv med mann og barn, hadde dere også både fått oppmerksomhet og ting innimellom til ungene deres også. Dette er jo konsekvenser av ditt eget valg. Anonymkode: f61cb...c1c 👏🏼👏🏼👏🏼 kjernen i saken! 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #282 Skrevet 12. august 2023 Full Ugle skrev (3 timer siden): Som flere har gjentatt i det utallige: broren med familie er fire unike individer. TS ser ut til å bare lempe dem under «bror» og alt som går til dem er da noe som går til «bror». Spikeren på hodet. Anonymkode: 8312b...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #283 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 1000 kr. pr. pers. hver jul og bursdag over mange år når det er 7 personer kontra 1 utgjør mye, spesielt i et uskiftet bo. Hun skjønte godt hva vi mente og takket oss, hun ville at alle barna skulle ha like mye. Anonymkode: 0612b...5ef Men alle barna/barnebarna fikk jo like mye! De fikk 1000-lapp hver! Anonymkode: a6e91...cd3 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #284 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men alle barna/barnebarna fikk jo like mye! De fikk 1000-lapp hver! Anonymkode: a6e91...cd3 Ja det denne personen har vært med på å tvinge bestemoren til å gå med på kommer til å resultere i et heidundranes arveoppgjør til slutt. De familiene hvor nå barnebarna får en 50 lapp til jul av bestemor kommer til å stå så sinnsykt hardt på kravene når ting endelig skal deles. Antagelig vil denne familie gå i oppløsning ved arv basert på hvor smålige enkelte har vært i denne prosessen. Anonymkode: 5331f...45d 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #285 Skrevet 12. august 2023 Jeg skjønner jo problematikken, hvis jeg og mannen får 5000 hver har vi jo 10 000 å bruke på noe, mot min single bror som har 5000. Klart vi kan bruke det hver for oss, men det er fortsatt stor forskjell. Hos oss er det bare ungene som får noe uansett. Så hvis jeg vender den siden til kan jeg mumle noe om at siden min eldre søster er såpass mye eldre enn meg at hennes unger har fått feks sparing fra besteforeldrene i 15 år alt, mens jeg er knappe 10 år eldre enn eldste niese og mine unger er under 3. Så om foreldrene våre skulle gå bort nå har min niese flere hundre tusen i fond fra besteforeldrene, mens mine har knapt noe.. Men men.. Anonymkode: 1aaee...c9f
Raven.Writingdesk Skrevet 12. august 2023 #286 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg støttet min tante så jeg ble med for å snakke med henne. Og, siden jeg støttet min tante så mistet jeg selv den 1000-lappen, bare så det er sagt. En pott til hvert barn og de fikk fordele, det synes jeg er mest rettferdig. Anonymkode: 0612b...5ef Så du har selv bidratt til å overkjøre din egen bestemor sin autonomi og selvbestemmelse i hvem hun skal gi julegave/bursdagsgave til? - som medfører at hun lenger ikke «får lov» til å gi denne skarve 1000 lappen til barnebarna sine? 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #287 Skrevet 12. august 2023 Full Ugle skrev (11 minutter siden): Så du har selv bidratt til å overkjøre din egen bestemor sin autonomi og selvbestemmelse i hvem hun skal gi julegave/bursdagsgave til? - som medfører at hun lenger ikke «får lov» til å gi denne skarve 1000 lappen til barnebarna sine? Ja dette er noe av det verste jeg har lest på KG. Stakkars dame. Hun må jo føle at alle bare sitter og venter på at hun skal dø og bruke minst mulig så de får arven. Anonymkode: 5331f...45d 1 2
Raven.Writingdesk Skrevet 12. august 2023 #288 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja dette er noe av det verste jeg har lest på KG. Stakkars dame. Hun må jo føle at alle bare sitter og venter på at hun skal dø og bruke minst mulig så de får arven. Anonymkode: 5331f...45d Hun hadde 7 barnebarn. På 10 år har hun gitt bort 70 000. 10 år!! På 20 år har hun gitt bort 140 000. La oss si hun hadde levd i 20 år til da. De var 3 søsken? Da er det snakk om at en av disse søsknene har «tapt» ca 45.000 på 20 ÅR! 20 år!! Det er lommerusk i denne sammenhengen, og ufattelig smålig å overhodet lage en sak utav med ei bestemor som åpenlyst ikke har store formuen å rutte med. «NEI bestemor»!! Du får ikke lov å gi gave til barnebarna! Må tenke på arven til meg, vet du.» - Som tatt ut ifra munnen til skurken i en dårlig Disney film. 3
_popcorn_ Skrevet 12. september 2023 #289 Skrevet 12. september 2023 Ryddet for brukerangrep, latterliggjøring og spekulasjon, og svar til det. _popcorn_, adm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå