AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #221 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Liker du ikke kona til broren din? Anonymkode: 166ac...166 Jo, men broren min kommer jo til å bytte henne ut snart for sånn er menn. Så da ser jeg jo ikke henne igjen. Anonymkode: dbae9...a16
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #222 Skrevet 11. august 2023 Ja på en måte.. de som ikke har kjærester får en sum på konto og vi med kjæreste får samme sum delt på to. Så i teorien får jeg mindre enn mine søsken fordi jeg har samboer 😂 han bruker trossalt sine penger på det han ønsker seg, så det er ikke slik at vi slår det sammen. Anonymkode: 3c157...1b2
powerpuffen Skrevet 11. august 2023 #223 Skrevet 11. august 2023 Vel, jeg synes ikke det er urimelig. De er to personer, du er bare én. Da har de bare der dobbelt med kostnader. Så har de barn. De er ikke akkurat billige i drift. Du har ingenting å klage på. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #224 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja på en måte.. de som ikke har kjærester får en sum på konto og vi med kjæreste får samme sum delt på to. Så i teorien får jeg mindre enn mine søsken fordi jeg har samboer 😂 han bruker trossalt sine penger på det han ønsker seg, så det er ikke slik at vi slår det sammen. Anonymkode: 3c157...1b2 Hva gjør dere når det blir slutt? Er det ikke kjipt for foreldrene deres å gi bort penger til noen som bare blir borte? Anonymkode: dbae9...a16
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #225 Skrevet 11. august 2023 Nekinn@ skrev (20 minutter siden): Du velger å sitere de som utelukkende støtter deg og din tankegang - skjønner at du overhodet ikke ute etter innspill men å få bekreftelse på dine egne meninger. Er en ærlig sak det om du evner å se det. Spesielt å bruke ord som rettferdighetsgeriljaen om meningsmotstandere når det nettopp er rettferdighet TS påpeker og er ute etter! Vil våge å påstå at rettferdighetsgeriljaen er støttespillerne til TS. Jeg er nok mindre opptatt av rettferdighet i denne saken. Jeg synes bare av at man må kunne synes noe er sårt uten å bli kalt smålig. En anerkjennelse av følelsen betyr ikke at man støtter en endring. Anonymkode: 757a8...80b 1
Nekinn@ Skrevet 11. august 2023 #226 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er nok mindre opptatt av rettferdighet i denne saken. Jeg synes bare av at man må kunne synes noe er sårt uten å bli kalt smålig. En anerkjennelse av følelsen betyr ikke at man støtter en endring. Anonymkode: 757a8...80b Dette er jeg helt enig i. Dog kom dette ikke frem i ditt innlegg og jeg beklager om jeg misforsto.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #227 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva gjør dere når det blir slutt? Er det ikke kjipt for foreldrene deres å gi bort penger til noen som bare blir borte? Anonymkode: dbae9...a16 Det er bare penger. Det er ikke sjelen! Anonymkode: b0421...658 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #228 Skrevet 11. august 2023 Det hele er veldig enkelt - det er dine foreldre som velger hvordan de ønsker å fordele gavene. Og dere får alle flotte gaver, så jeg ser ikke hvorfor du sutrer! Anonymkode: d295e...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #229 Skrevet 11. august 2023 Du kan synes det er urettferdig. Men det er foreldrene dine som bestemmer hvem og hva de bruker pengene sine på Anonymkode: a0eaa...e63 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #230 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mine foreldre gir oss pengegaver til jul. Da får vi alle en lik sum, inkludert svigerinnen inn. Altså, hvis jeg får 5000, så får broren min OG svigerinnen min 5000 hver. Jeg syns det er litt urettferdig fordi de får andre gaver utenom. Ja, de har barn og det har ikke jeg, men deres familie får mye. Barna deres får leker, klær, sykler, nye ski osv. Familien til min bror koster foreldrene mine veldig mye, og så får de dobbelt opp med julepenger, og det inkluderer ikke barna som får egne gaver. Jeg føler at jeg får veldig lite fordi jeg er singel og barnløs. Jeg får ikke noe utenom jul og bursdag, noe som er helt greit egentlig. Jeg bare syns at det er urettferdig at de får så mye bare fordi Anonymkode: 88ccd...159 Får din bror gaver utenom jul og bursdag? (Sykkel til seg selv, regntøy til seg selv osv) jeg synes det er en uting at barn blir regnet som en del av foreldrene. Foreldre er egne individer selv om de har ansvar for barn, men de blir ofte oversett og neglisjert som enkeltpersoner fordi hele livet deres går til å ta seg av barna. Du fikk sikkert gaver fra dine besteforeldre da du var barn. Nå er du voksen og dine nieser og nevøer er barna i familien. Anonymkode: d1bed...cb3 4 1
Missy77 Skrevet 11. august 2023 #231 Skrevet 11. august 2023 Så utrolig flotte foreldre du har, som setter svigerdatteren sin på lik linje som barna sine. ❤️ Du får håpe at du får like snille svigerforeldre en gang i fremtiden du også. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #232 Skrevet 11. august 2023 Jeg får alltid flotte gaver av svigerforeldrene mine, jeg tror nærmest de ser på meg som datteren sin. Gavene jeg får er like flotte som de biologiske barna får. Jeg vet de setter utrolig stor pris på meg. Jeg kom inn i bildet tidlig, jeg var bare tenåring når jeg og mannen ble ilag. Nå er jeg godt voksen og har kjent de i veldig mange år. De har nærmest fulgt hele oppveksten min. Jeg hjelper de utrolig mye i det daglige (mye mer enn biologiske døtre), alt fra å følge de til helsetjenester, kjøpe ting for de, hjelpe de med forsikringer osv. I tillegg gjør jeg ting sammen med de i hverdager og fridager de setter pris på. Jeg reiser på ferieturer sammen med de, hytteturer, drikker vin med de, fjellturer osv. Deres egne døtre forventer utrolig mye av sine foreldre, men det er lite de stiller opp for de. Ikke sikkert det er tilfelle i deres familie. Anonymkode: 69aa3...c6c 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #233 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg får alltid flotte gaver av svigerforeldrene mine, jeg tror nærmest de ser på meg som datteren sin. Gavene jeg får er like flotte som de biologiske barna får. Jeg vet de setter utrolig stor pris på meg. Jeg kom inn i bildet tidlig, jeg var bare tenåring når jeg og mannen ble ilag. Nå er jeg godt voksen og har kjent de i veldig mange år. De har nærmest fulgt hele oppveksten min. Jeg hjelper de utrolig mye i det daglige (mye mer enn biologiske døtre), alt fra å følge de til helsetjenester, kjøpe ting for de, hjelpe de med forsikringer osv. I tillegg gjør jeg ting sammen med de i hverdager og fridager de setter pris på. Jeg reiser på ferieturer sammen med de, hytteturer, drikker vin med de, fjellturer osv. Deres egne døtre forventer utrolig mye av sine foreldre, men det er lite de stiller opp for de. Ikke sikkert det er tilfelle i deres familie. Anonymkode: 69aa3...c6c Du høres ut som en drømmesvigerdatter❤️ Håper inderlig de vet å sette pris på deg❤️ Anonymkode: 166ac...166 4
Fru Uperfekt Skrevet 11. august 2023 #234 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Mine foreldre gir oss pengegaver til jul. Da får vi alle en lik sum, inkludert svigerinnen inn. Altså, hvis jeg får 5000, så får broren min OG svigerinnen min 5000 hver. Jeg syns det er litt urettferdig fordi de får andre gaver utenom. Ja, de har barn og det har ikke jeg, men deres familie får mye. Barna deres får leker, klær, sykler, nye ski osv. Familien til min bror koster foreldrene mine veldig mye, og så får de dobbelt opp med julepenger, og det inkluderer ikke barna som får egne gaver. Jeg føler at jeg får veldig lite fordi jeg er singel og barnløs. Jeg får ikke noe utenom jul og bursdag, noe som er helt greit egentlig. Jeg bare syns at det er urettferdig at de får så mye bare fordi de er en familie. Hennes familie gir ikke dyre gaver, og de gir broren min og svigerinnen min en felles gave som ikke koster så mye. Anonymkode: 88ccd...159 Mine får likt både barn og svigerbarn. Om det er spons underveis så noteres det opp slik at den gangen jeg ligger under torven så vil alle ha fått likt
Raven.Writingdesk Skrevet 11. august 2023 #235 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men sjansen for at en mann er utro og stikker av er 90 %. Menn bytter damer konstant, og plutselig er han på kone nr 9. Så det blir jo kjedelig for foreldrene å hele tiden møte nye koner/kjærester, også skal de få masse penger i tillegg? Hva er vitsen? Anonymkode: dbae9...a16 🤦🏼♀️ For noe tull.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #236 Skrevet 12. august 2023 Min svigermor gir gave for den samme pengesummen til både egne barn og svigerbarn. Jeg får altså like stor gave fra henne som min mann. De av familiene som har barn får jo samlet sett mer siden barna får gaver i tillegg. I tillegg til bursdag og jul får barnebarna av og til smågaver ellers også (litt lommepenger til ferier, en bok eller et blad her og der. Aldri store ting, men små drypp her og der) Selv er jeg enebarn, og mine foreldre tenker ikke så mye på beløpet de gir gave for. De ser mer på om gaven er noe som vil glede mottakeren. Vi har derfor hatt tilfeller hvor jeg fikk en gave til 300,- mens mannen fikk gave for mange tusen. For meg er det helt greit, men om det var en svigerinne som hadde fått en gave av dem som var mye større enn min så hadde jeg kanskje stusset litt. Men, at de behandler barn og svigerbarn likt synes jeg bare er hyggelig! Anonymkode: 22087...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #237 Skrevet 12. august 2023 TS, jeg skjønner deg og støtter deg 100%. Siden faren min utøvde vold mot meg gjentatte ganger ble det rettssak og han ble dømt, etter det har jeg ikke fått noen gaver eller penger og det er femten år siden. Han gir kun til mine søsken og deres familier. Jeg har et barn også, men han får heller ingenting. Det er akkurat som at det barnebarnet ikke eksisterer. Min bestemor gjorde også noe av det samme som dine foreldre. Hun satt i uskiftet bo og ga 1000,- pr. person til jul. Noe som vil si at min ene tante med mann og 5 unger fikk 7000,- hver jul, min onkel med kone og 4 barn fikk 6000,- Min barnløse og single tante fikk 1000,- fra uskifte boet. I løpet av mange år så ble det mye penger og det er ikke de som er inngiftet eller barnebarn som hadde krav i det boet. Vi tok det opp med bestemor på en pen måte og forklarte hvor urettferdig det var i lengden. Dette var noe hun ikke hadde tenkt på, hun skjønte hva vi mente og skiftet til at alle barna fikk lik sum så var det opp til de å fordele på eventuelle menn/koner og barn selv. Anonymkode: 0612b...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #238 Skrevet 12. august 2023 Jeg får 500, - til jul og bursdag, det samme får min mann. Jeg synes det er fint at vi får det samme selv om jeg vet mine søsken får mere enn oss. Anonymkode: 1fc5f...ff0
Tanuki Skrevet 12. august 2023 #239 Skrevet 12. august 2023 Så,,,TS, du mener det er urettferdig at din bror og svigerinne får 5000 kr hver i julegaver, + gaver til barna og i tillegg gaver og hjelp gjennom året? Veldig umodent å forvente rettferdighet på milimeteren når både du og din bror er voksne mennesker. Høres ikke merkelig ut at en familie med barn får ekstra hjelp og oppmerksomhet gjennom året av besteforeldre. Begge foreldrene kjenner nok på tidsklemma og trenger hjelp til barnepass og en middag innimellom. Har barn selv og en bror som er singel og barnløs, foreldre gir oss likt med penger til jul, men gjennom året får vi helt sikkert forskjellig og det er greit. Vi er på litt forskjellig stadie i livet uansett, broren min har fått hjelp og gaver til ulike ting, og samme har jeg. Det vil aldri blir 100% likt og det tror jeg ingen forventer heller. 3
Anonym445 Skrevet 12. august 2023 #240 Skrevet 12. august 2023 Svarer på trådens tittel; nei ser ikke på mine svigerbarn som barna mine, Jeg er glad i og setter stor pris på dem, og de får selvfølgelig egne gaver til bursdag og jul, men ikke like store som egne barn. Det har jeg heller ikke hørt om eller erfart før jeg leste denne tråden, og ville syntes det var veldig rart om (tidligere) svigerforeldre ga meg like stor gave som egne barn. Uansett hvor glad de var i meg var det ikke på nivå med egne barn. Det er som om foreldre gir like mye til nieser og nevøer som egne barn. Hvis jeg forstår deg riktig handler det mer om at de får deg til å føle deg verdiløs fordi du ikke har barn og at de ikke prioriterer tid med deg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå