Gå til innhold

Regnes svingerinne som eget "barn" i deres hode?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hun ønsker vel at den kostbare hobbyen/livsstilen som broren har valgt (altså barn) ikke skal ta absolutt all oppmerksomhet og være viktigere enn livsstilen som hun selv har valgt. Det at foreldrene velger å bruke masse tid og penger på barnebarna (nye klær, nytt utstyr, barnevakt, inviterer til middag) og gjerne ikke gjør i nærheten av samme innsats for TS gjør jo at hun føler seg skvist ut. Uviktig. Verdiløs fordi det er barn som er det viktigste. 

Hvor ofte blir du invitert på noe alene med en eller begge foreldrene dine? Når spør de deg om hvordan det går i livet ditt uten å bli avbrutt av barnebarna eller broren din? Når ringer de deg for å prate? Eller sender melding? Hvor stor plass får du i livet deres? Jeg ser for meg at din bror sin familie blir prioritert høyt. Og at det er derfor du kjenner på urettferdighet. 

Anonymkode: 89297...323

Men da lager man en tråd om det da; Foreldrene mine ser meg ikke lenger etter at de fikk barnebarn. Jeg blir bortprioritert. De ringer meg ikke. Alt handler om den andre familien.

Ikke en sutretråd som tar utgangspunkt i å få 5000 kontant i julegave. 

Anonymkode: 8312b...ed0

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre gjør akkurat det samme.

Men jeg synes det er kjempe fint jeg. Det er jo mye koseligere at alle behandles som en en, enn å være i en familie der kun den «virkelige familien» markeres som bra nok.

Anonymkode: ed0e8...3fd

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er vel irrelevant hva vi mener. Dine foreldre mener hun er som et av barna sine. 

Anonymkode: 694b4...590

• Liker 3
Skrevet

Mine foreldre gir lik sum til alle barn og svigerbarn. Og alle barnebarna får lik sum. Ene barnet dere er singel og barnløs. 

Jeg synes det er fint at de er inkluderende og gir til svigerbarn også. De tenker at svigerbarn er nå en av deres flokk. De er mor/far til deres barnebarn, og partner til deres barn, så de bidrar mye til familien.

Til syvende og sist er det mine foreldres penger som de disponerer som de vil. 

Anonymkode: b5c34...e26

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men da lager man en tråd om det da; Foreldrene mine ser meg ikke lenger etter at de fikk barnebarn. Jeg blir bortprioritert. De ringer meg ikke. Alt handler om den andre familien.

Ikke en sutretråd som tar utgangspunkt i å få 5000 kontant i julegave. 

Hun laget en tråd om det. Nå har hun fått syv sider med svar av folk som forteller henne hvor feil hun. Alle repeterer det samme poenget om igjen og om igjen. Tror hun har fått med seg hva folk mener om henne nå altså. 

Anonymkode: 8ae8a...509

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun laget en tråd om det. Nå har hun fått syv sider med svar av folk som forteller henne hvor feil hun. Alle repeterer det samme poenget om igjen og om igjen. Tror hun har fått med seg hva folk mener om henne nå altså. 

Har du i det hele tatt lest HI?  Som kun handler om materielle ting? 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mine foreldre gir oss pengegaver til jul. Da får vi alle en lik sum, inkludert svigerinnen inn. Altså, hvis jeg får 5000, så får broren min OG svigerinnen min 5000 hver. Jeg syns det er litt urettferdig fordi de får andre gaver utenom. Ja, de har barn og det har ikke jeg, men deres familie får mye. Barna deres får leker, klær, sykler, nye ski osv. Familien til min bror koster foreldrene mine veldig mye, og så får de dobbelt opp med julepenger, og det inkluderer ikke barna som får egne gaver. 
Jeg føler at jeg får veldig lite fordi jeg er singel og barnløs. Jeg får ikke noe utenom jul og bursdag, noe som er helt greit egentlig. Jeg bare syns at det er urettferdig at de får så mye bare fordi de er en familie. 

Hennes familie gir ikke dyre gaver, og de gir broren min og svigerinnen min en felles gave som ikke koster så mye. 

Anonymkode: 88ccd...159

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Wow! Det er dine foreldres penger, de gjør vel hva de vil med de.. smålig opplegg! 

Anonymkode: f9063...786

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du i det hele tatt lest HI?  Som kun handler om materielle ting? 

Som sagt. Jeg tror hun har fått med seg på disse 7 sidene hva folk syns. Hva er vitsen med å repetere det samme poenget gjennom mange sider? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som sagt. Jeg tror hun har fått med seg på disse 7 sidene hva folk syns. Hva er vitsen med å repetere det samme poenget gjennom mange sider? 

Hun kom med et motsvar for 1-2 sider siden, som ikke ga mer mening :)

Og nå svarer vi deg.

Det er slik en tråd her inne fungerer, skjønner du ;)

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun kom med et motsvar for 1-2 sider siden, som ikke ga mer mening :)

Og nå svarer vi deg.

Det er slik en tråd her inne fungerer, skjønner du ;)

Åh, takk for at du forklarer dumme meg hvorfor ts må få samme svar 120 ganger ❤️❤️❤️❤️ Det er bra jeg fikk forklart hvordan en tråd fungerer 😅

• Liker 2
Skrevet
Full Ugle skrev (6 timer siden):

Helt enig. Min ektefelle får samme gaver av mine foreldre som meg og mine søsken. Han har stilt opp mer enn dem, for å si det sånn. Det er forøvrig alltid vi som inviterer inn til samlinger, middager, overnattinger, hyttetur osv. mine søsken har knapt tilbydd så mye som en kopp kaffe til våre foreldre og søsknene. Så helt enig i at hvis denne svigerdatteren ofte åpner hus og hjem, lager middager osv, så er det helt naturlig at hun også får noe om svigers ønsker å gi og har økonomi til det :) 

Ja!! Enig enig!! 

Anonymkode: 166ac...166

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun ønsker vel at den kostbare hobbyen/livsstilen som broren har valgt (altså barn) ikke skal ta absolutt all oppmerksomhet og være viktigere enn livsstilen som hun selv har valgt. Det at foreldrene velger å bruke masse tid og penger på barnebarna (nye klær, nytt utstyr, barnevakt, inviterer til middag) og gjerne ikke gjør i nærheten av samme innsats for TS gjør jo at hun føler seg skvist ut. Uviktig. Verdiløs fordi det er barn som er det viktigste. 

Hvor ofte blir du invitert på noe alene med en eller begge foreldrene dine? Når spør de deg om hvordan det går i livet ditt uten å bli avbrutt av barnebarna eller broren din? Når ringer de deg for å prate? Eller sender melding? Hvor stor plass får du i livet deres? Jeg ser for meg at din bror sin familie blir prioritert høyt. Og at det er derfor du kjenner på urettferdighet. 

Anonymkode: 89297...323

Så du mener at foreldrene til TS ikke hadde gitt egen julegave til svigerdatter dersom hun ikke hadde født dem barnebarn? 🙄

Anonymkode: 15512...9c9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er så smålig av TS at jeg ikke har ord...

Anonymkode: ef798...4b6

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg gir mere til min sønn enn til min svigerdatter. Gir penger og vet at det kommer begge tilgode da min sønn er raus og deler. Skjønner problemet ditt. Har opplevd selv å få mere gaver enn min bror. Vet faktisk ikke hva min mor tenkte da hun gav oss forskjellig. Tror ikke hun tenkte i det hele tatt. Barnebarna fikk alltid lik sum penger da de var små. 

Anonymkode: 53223...ea0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så nå er gaver blitt lønn nå...

Nei, ikke lønn. Men hvis en svigerdatter stiller opp igjen og igjen, bruker mye tid og penger på familiemiddager, steller i stand til jul, påske etc, så mener jeg at en fin julegave er på sin plass. Det handler om å vise takknemlighet og ikke lønn. 

• Nyttig 1
Skrevet

Er det vanskelig å forstå at alle er enkeltindivider. Din bror får ikke dobbelt opp, han får like mye som deg. Hans kone får gave til seg. Barna er egne personer og får gaver til seg. 

Anonymkode: d1bed...cb3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Urettferdig??? Forklar (gjerne med teskje) på hvilken måte det er «urettferdig» at voksne mennesker bruker sine egne penger på julegave til noen de er glade i. Mener du og TS at foreldrenes penger egentlig er hennes?

Anonymkode: 92b0c...2e8

Jeg tror du misforsto innlegget mitt. 

Jeg tror TS synes det er urettferdig/ugreit/urimelig at svigerinnen får like mye. 

Men TS har uansett forklart grundig lenger opp, så det spiller ingen rolle hva jeg tror😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men TS er alene. Hun betaler nok langt mer i bokostnader og andre ting som følge av det. De andre vil jeg tro nyter godt av stordriftsfordelene av å ha to inntekter. Skal TS på tur så må hun booke hotellrom som koster nærmest (om ikke like mye) som ett par betaler til sammen..

Anonymkode: 00ee6...c21

Men en gave er akkurat det, en gave. Ikke lønn for å spe på bokostnader. En familie bor uansett mest sannsynlig på litt større og dyrere plass.

Ts bør være glad for 5000 og ikke irritere seg over at foreldrene er rause med resten av familien også.

Sånt er bare flaut å lese. 

Anonymkode: 6faf5...b1d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jo. Broren sin familie får 10000 og hun får 5000. Det er forskjell. Du kan være enig i at hans familie fortjener mer. Men forskjell er det jo.

De bruker jo sikkert pengene på noe forskjellig. Man er jo individer selv om man er gift. Jeg og mannen min bruker pengene vi får i gave på ulike ting, eller opplevelser sammen (som jo koster mer for to). 

Anonymkode: 22eb6...10a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, ikke lønn. Men hvis en svigerdatter stiller opp igjen og igjen, bruker mye tid og penger på familiemiddager, steller i stand til jul, påske etc, så mener jeg at en fin julegave er på sin plass. Det handler om å vise takknemlighet og ikke lønn. 

For meg er gaver noe man gir fordi man er glad i den man gir gave til, ikke fordi man er takknemlig fordi de gjør ting.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...