Gå til innhold

Regnes svingerinne som eget "barn" i deres hode?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det der er irriterende. Mine søsken og partner får feks 1000kr i gave hver. Så hvert par får 2000. Jeg får 1000kr. 

Det ene året jeg ga en felles julegave til feks til det ene paret, fikk jeg blanda respons, men de gir meg én gave.

Så mine søsken skal ha en gave hver til god verdi, mens jeg får noe fra de på felles. De skal MOTTA hver for seg, men når de gir gave så er det fra hele familien. 

Anonymkode: 58e0d...f00

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er helt vanlig. Jeg bare syns det er litt kjipt at de får dobbelt opp med "voksengaver" fordi svigerinnen min blir regnet som en i søskenflokken. 

Jeg er også svigerdatter som mine svigerforeldre behandler som sin egen datter. Hun har to sønner og jeg har ALLTID følt meg 100 % velkommen. Får det samme i gave som sønnene hennes og min datter blir behandlet som hennes biologiske barnebarn. 

Nå har hun blitt oldemor, til min datters barn. Og hun elsker det! Siden hun har alltid latt oss være en del av familien, lar jeg henne være oldemor. Hadde jeg ikke blitt inkludert som jeg har blitt, hadde heller ikke mine barnebarn kalt henne oldemor. Det handler ikke om gavene, men følelsen ❤️ 

Når de dør, da arver ikke jeg eller mine barn noe som helst, det gjør selvsagt sønnene hennes. Men at hun ikke gjør forskjell nå, mens hun lever, det setter vi alle pris på. 

Synes du skal ta deg sammen og bli et større menneske. 

Anonymkode: b98d4...143

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Typisk KG-innkegg hvor noen insisterer på at TS mener noe hun har understreket at IKKE er greia. 

Jeg antar TS tok med barna for å understreke hvor stor forskjell det blir gjort på de to familiene samlet sett.

Anonymkode: 4c58f...5fa

Men altså…. gaver har vel ingenting med «rettferdig fordeling» eller arv å gjøre. Den andre familien er jo mange fler, det er klart de får flere gaver.

Det følger jo også en del utgifter med å ha barn da, hvis det er noe trøst.

Mener  virkelig voksne folk, som TS og enkelte andre her, at foreldregenerasjonen ikke skal få gi gaver til de de selv vil? Er det sånn at TS mener de «bruker opp arva» hennes, eller hva er greia?

Jeg blir så uvel! 

Anonymkode: 92b0c...2e8

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Mine foreldre gir den sammen summen til barn og svigerbarn til jul og bursdager. Jeg synes det er kjempeflott!

Endret av Momma
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Gaver har da ingenting med rettferdighet å gjøre

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå var det ikke akkurat det som ble skrevet her.

Anonymkode: 00ee6...c21

Jo. Du skrev at en enslig bør få større pengegave enn barnefamilien, da hun har større utgifter til hotellrom for eksempel. 

Det blir akkurat det samme. 

Anonymkode: 8312b...ed0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får pengegave av svigers til jul, på samme måte som min mann, hans bror og barna. 
Det er jo en personlig gave, ikke en familiegave. 

Om du får en kjæreste/samboer vil nok denne også få gave. Ser ikke problemet

Anonymkode: 1ee5d...694

• Liker 3
Skrevet

Mine svigerforeldre gir samme sum til alle barn, svigerbarn og barnebarn til jul. Ingen har stusset på det selv om min svigerinne er singel....   Tanken til mine svigerforeldre er å ikke gjøre forskjell på noen og gi lik gave til alle slik at alle blir fornøyde og kan kjøpe det de vil selv.  Nå har jeg også vært gift i over 30 år, men synes dine foreldre har vært veldig rettferdig.  

Sånn er det jo.  Min bror har dobbelt så mange barn som meg, og da må jo jeg kjøpe dobbelt så mange gaver som han.  Og det jo bare hyggelig.  Tenker ikke det som urettferdig med tanke på pengebruk nei... :) 

• Liker 2
Skrevet

Det må da være en stor forringelse av juletiden og bursdager om man skal bruke tid på å finregne på hva gaver koster, snakk om Grinch!

Anonymkode: 4d696...a1a

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Så den dagen du får svigerforeldre så synes du det er kjempefint om du ikke får noen egen gave? Du er lykkelig over at de ikke ser på deg som en like selvfølgelig del av familien?

Anonymkode: 15512...9c9

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Er 5000 et reelt tall eller eksempel? I tilfelle det faktisk stemmer: Du får 5000 kroner ALENE i julegave og synes fortsatt det er kjipt? Jeg og samboeren min får 1500 av mine foreldre til sammen.  Joda jeg forstår at det ikke er summen du reagerer på, men prinsippet. Men uansett har foreldrene dine tenkt 2 personer 5000x2. Hvis du får deg kjæreste, så dobler summen seg for deg også. Hadde jeg fått 5000 kroner i julegave, tror jeg ikke jeg hadde turt å tenke tanken på at det er kjipt. Ifølge trådene på Kvinneguiden rundt jul er det flust av folk som ikke får fra foreldrene sine i det hele tatt 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (3 minutter siden):

Mine foreldre gir den sammen summen til barn og svigerbarn til jul og bursdager. Jeg synes det er kjempeflott!

Og flere andre her synes det er veldig rart at svigerbarn likestilles med egne barn.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og flere andre her synes det er veldig rart at svigerbarn likestilles med egne barn.

Det er ikke så rart når en tenker svigerDATTER svigerSØNN... 

Anonymkode: 58e0d...f00

Skrevet

Det må de for all del gjøre, men jeg synes det virker smålig og trist. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Mange i denne tråden som syns det er helt ok å forskjellsbehandle barna sine. Reagerer man på det, er man bortkjemt og grisk. 

Følelsene dine er helt naturlige ts. Selv om det ikke er noe du kan gjøre med det. Foreldrene dine fordeler slik de ønsker.

Anonymkode: 8ae8a...509

• Liker 3
Skrevet

Det er dine foreldres penger og deres valg å være like rause mot alle.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange i denne tråden som syns det er helt ok å forskjellsbehandle barna sine. Reagerer man på det, er man bortkjemt og grisk. 

Følelsene dine er helt naturlige ts. Selv om det ikke er noe du kan gjøre med det. Foreldrene dine fordeler slik de ønsker.

Foreldrene til ts forskjellsbehandler da ikke barna sine! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes foreldrene til ts framstår som rause, ts som grisk og smålig.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mine foreldre gir oss pengegaver til jul. Da får vi alle en lik sum, inkludert svigerinnen inn. Altså, hvis jeg får 5000, så får broren min OG svigerinnen min 5000 hver. Jeg syns det er litt urettferdig fordi de får andre gaver utenom. Ja, de har barn og det har ikke jeg, men deres familie får mye. Barna deres får leker, klær, sykler, nye ski osv. Familien til min bror koster foreldrene mine veldig mye, og så får de dobbelt opp med julepenger, og det inkluderer ikke barna som får egne gaver. 
Jeg føler at jeg får veldig lite fordi jeg er singel og barnløs. Jeg får ikke noe utenom jul og bursdag, noe som er helt greit egentlig. Jeg bare syns at det er urettferdig at de får så mye bare fordi de er en familie. 

Hennes familie gir ikke dyre gaver, og de gir broren min og svigerinnen min en felles gave som ikke koster så mye. 

Anonymkode: 88ccd...159

Skjønner deg veldig godt. 

Jeg mener det er helt naturlig å se på par som en, altså lik sum til deg og til de to tilsammen. 

Barn mener jeg må vurderes utenom, naturlig å gi lik gave til alle barn, om ene søsken har ett barn, andre tre barn så er det samme sum pr barn. 

Du får ta det opp med dine foreldre, men vet det er vanskelig og ta opp slike ting

Skrevet

Foreldrene til ts forskjellsbehandler da ikke barna sine! 

Jo. Broren sin familie får 10000 og hun får 5000. Det er forskjell. Du kan være enig i at hans familie fortjener mer. Men forskjell er det jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...