Gjest Margo Skrevet 11. august 2023 #61 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange i denne tråden som syns det er helt ok å forskjellsbehandle barna sine. Reagerer man på det, er man bortkjemt og grisk. Følelsene dine er helt naturlige ts. Selv om det ikke er noe du kan gjøre med det. Foreldrene dine fordeler slik de ønsker. Anonymkode: 8ae8a...509 Hvor er forskjellsbehandlingen? Hennes bror får 5000,- og hun får 5000,- Det er jo helt like beløp? Hennes svigerinne er et eget individ - som foreldrene velger å anse som likeverdige de andre barna deres (noe som er veldig fint i mine øyne) - og får dermed samme sum som de andre barna. De har enkelt og greit gjort det slik at hvert voksne individ får 5000,- hver.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #62 Skrevet 11. august 2023 Nå hadde ikke ts fått noe mer antagelig om svigerinnen fikk mindre. Og derfor er det smålig. Det er bare at svigerinnen får som er problemet. Anonymkode: 5331f...45d 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #63 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og flere andre her synes det er veldig rart at svigerbarn likestilles med egne barn. Anonymkode: 4c58f...5fa Og jeg synes det tar definisjonen av å være bortskjemt til et nytt nivå. Når man som voksen synes det er urettferdig at man bare får 5000 i julegave. Eller er det fremtidig tap av arv hun sitter og finregner på? Anonymkode: 8312b...ed0 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #64 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mine foreldre gir oss pengegaver til jul. Da får vi alle en lik sum, inkludert svigerinnen inn. Altså, hvis jeg får 5000, så får broren min OG svigerinnen min 5000 hver. Jeg syns det er litt urettferdig fordi de får andre gaver utenom. Ja, de har barn og det har ikke jeg, men deres familie får mye. Barna deres får leker, klær, sykler, nye ski osv. Familien til min bror koster foreldrene mine veldig mye, og så får de dobbelt opp med julepenger, og det inkluderer ikke barna som får egne gaver. Jeg føler at jeg får veldig lite fordi jeg er singel og barnløs. Jeg får ikke noe utenom jul og bursdag, noe som er helt greit egentlig. Jeg bare syns at det er urettferdig at de får så mye bare fordi de er en familie. Hennes familie gir ikke dyre gaver, og de gir broren min og svigerinnen min en felles gave som ikke koster så mye. Anonymkode: 88ccd...159 Du høres utrolig utakknemlig ut og ganske sjalu. Jeg bruker like mye på svigerinne min som jeg bruker på broren min. Det gjør foreldrene mine også. De får like mye hver som det jeg får. Noen bruker mer på gaver andre mindre sånn er livet så er ikke poeng i å sammenligne foreldrene dine og hennes foreldre. Anonymkode: 30109...44e 1 1
Blålilla Skrevet 11. august 2023 #65 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange i denne tråden som syns det er helt ok å forskjellsbehandle barna sine. Reagerer man på det, er man bortkjemt og grisk. Følelsene dine er helt naturlige ts. Selv om det ikke er noe du kan gjøre med det. Foreldrene dine fordeler slik de ønsker. Anonymkode: 8ae8a...509 Hva mener du? Både ts og bror får samme sum. Jeg har to barn og min søster har fire barn. Burde mine to fått dobbelt så dyr gave som sine søskenbarn for at det skulle vært likt pr familie? 2
sommerfugl154 Skrevet 11. august 2023 #66 Skrevet 11. august 2023 Vi har alltid gitt fine gaver til jul (samboers familie og min svigerfamilie) men får alltid fellesgaver tilbake. Så i år skal vi også gi fellesgave til hans foreldre:) Vi syns de legger litt lite sjel i det, så hvorfor skal vi? Og det behøver ikke være dyre gaver, men kanskje noe mer personlig og tilpasset den som skal få? når det er sagt så blir ikke jeg som er svigerdatter sidestilt med deres egne datter. Det er bare naturlig og aldri noe jeg har tenkt over
Rotemor Skrevet 11. august 2023 #67 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes foreldrene til ts framstår som rause, ts som grisk og smålig. Anonymkode: 4d696...a1a Og barnslig. 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #68 Skrevet 11. august 2023 Hver dag måler barna godene de får fra oss foreldre opp i mot hverandre. Hvem fikk mest saft i glasset? Hvor mange godteribiter har den andre spist? Hvorfor får hun flere pakker enn meg til jul? Forklarer at livet ikke er rettferdig for hverken barn eller voksne. Denne uken fikk min bror et større beløp av mine foreldre til bilkjøp. Synes det var utelukkende positivt da han får mulighet til å bruke mine foreldres sekundærbolig gratis under siste del av studiet. Forstår det kan føles urettferdig, men ikke la penger forringe forholdet til familien din Anonymkode: a665f...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #69 Skrevet 11. august 2023 Jeg er ‘svigerinne’ som får egne gaver fra svigers, og våres barn får gaver, opplevelser osv. Jeg er en snill sviggerdatter som passer på farmor og farfar til mine barn føler likeverdige som mormor og morfar. Er invitert ofte til middag, kaffe, er invitert til avslutninger og julekonserter på skolen og sorger for at de VET jeg er glad i de. I tillegg har vi nok en del større utgifter kontra min svoger. Men, da synes du nok det er urettferdig at min manns foreldre behandler meg på lik linje som sønnene sine, og et verdigfullt del av familien? Stakkars deg. Anonymkode: 05ffc...11b 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #70 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hver dag måler barna godene de får fra oss foreldre opp i mot hverandre. Hvem fikk mest saft i glasset? Hvor mange godteribiter har den andre spist? Hvorfor får hun flere pakker enn meg til jul? Forklarer at livet ikke er rettferdig for hverken barn eller voksne. Denne uken fikk min bror et større beløp av mine foreldre til bilkjøp. Synes det var utelukkende positivt da han får mulighet til å bruke mine foreldres sekundærbolig gratis under siste del av studiet. Forstår det kan føles urettferdig, men ikke la penger forringe forholdet til familien din Anonymkode: a665f...fbe Ikke sant. Jeg får også assosiasjoner til barndommen der vi nøye fulgte med på at det kom like mye brus i hvert glass. Men så blir man jo voksen. Og man er glad i sine søsken. Og man vet at foreldre gjør alt i beste mening. Så jeg fatter ikke hva som har gått feil om denne følelsen av urettferdighet sitter i. Jeg har en tilsvarende opplevelse som deg. Mine søsken har begge trengt lån i perioder. Jeg vet det ble gitt rentefritt, jeg tror det er tilbakebetalt, men jeg vet ikke. Hva føler jeg om det? Utelukkende at jeg er glad på deres vegne, og for at foreldrene våre kunne hjelpe. Anonymkode: 8312b...ed0 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #71 Skrevet 11. august 2023 Følelsene hos mange i tråden handler nok primært om at der alene, og helst skulle vært et par... Eller sårhet over egen barndom og forskjellsbehandling. Jeg har vært i begge situasjoner. Og selvfølgelig får jo to personer mer til jul enn en enslig. Anonymkode: 8312b...ed0 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #72 Skrevet 11. august 2023 Dette er et seriøst spørsmål til TS: på hvilken måte ville livet ditt blitt bedre om du klarte å overtale foreldrene dine til å ikke gi gave til svigerdatteren sin? Tenker du at da ville det blitt mer i fremtidig arv til deg selv om 30 år eller noe? Men de pengene foreldrene dine ville «spart» på å ikke gi henne gave, kunne de jo fort brukt opp på noe annet…. Skulle du hatt rett til å blande deg inn i det også kanskje? Neeeeeei, ikke dra på cruise, da blir det mindre til meg når dere dør!!! Anonymkode: 92b0c...2e8 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #73 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jo. Broren sin familie får 10000 og hun får 5000. Det er forskjell. Du kan være enig i at hans familie fortjener mer. Men forskjell er det jo. Anonymkode: 8ae8a...509 Broren får jo bare 5000. Det er kona hans som får de andre 5000. Hadde han vært single hadde han nok fortsatt fått 5000. Er TS like sjalu om foreldrene gir gave til andre de kjenner også? Et svigerbarn som har vært i familien en tid er faktisk en selvstendig person som svigerforeldre har en personlig relasjon til og ikke bare et "vedheng" til et av barna. Anonymkode: 15512...9c9 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #74 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er et seriøst spørsmål til TS: på hvilken måte ville livet ditt blitt bedre om du klarte å overtale foreldrene dine til å ikke gi gave til svigerdatteren sin? Tenker du at da ville det blitt mer i fremtidig arv til deg selv om 30 år eller noe? Men de pengene foreldrene dine ville «spart» på å ikke gi henne gave, kunne de jo fort brukt opp på noe annet…. Skulle du hatt rett til å blande deg inn i det også kanskje? Neeeeeei, ikke dra på cruise, da blir det mindre til meg når dere dør!!! Anonymkode: 92b0c...2e8 Ts skriver om en julegave. Du drar in ferier, arv og død. Syns dette begynner å bli vell hysterisk. Anonymkode: 8ae8a...509
Mt3 Skrevet 11. august 2023 #75 Skrevet 11. august 2023 Synes du ikke det er normalt at hver enkelt person får hver sin gave? 5000kr er et veldig høyt beløp pr gave, men det gjenspeiler vel økonomien giver har. Også her får barn og svigerbarn hver sin gave/pengegave på samme sum, også får barnebarn og bonusbarnebarn et fastsatt beløp uten at noen har reagert på at det er urettferdig uansett om en familie har 1 eller 5 barn. Skulle dine foreldre da gitt en viss sum pr.familieenhet? Du får hele summen på 10.000kr selv, din bror må dele de 10.000kr på seg, sin kone og sine barn. Har de da 3 barn får hver enkelt av de 2.000kr hver, føles det da rettferdig at du da får gave til 10.000kr? 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #76 Skrevet 11. august 2023 Mt3 skrev (Akkurat nå): Synes du ikke det er normalt at hver enkelt person får hver sin gave? 5000kr er et veldig høyt beløp pr gave, men det gjenspeiler vel økonomien giver har. Også her får barn og svigerbarn hver sin gave/pengegave på samme sum, også får barnebarn og bonusbarnebarn et fastsatt beløp uten at noen har reagert på at det er urettferdig uansett om en familie har 1 eller 5 barn. Skulle dine foreldre da gitt en viss sum pr.familieenhet? Du får hele summen på 10.000kr selv, din bror må dele de 10.000kr på seg, sin kone og sine barn. Har de da 3 barn får hver enkelt av de 2.000kr hver, føles det da rettferdig at du da får gave til 10.000kr? Barnebarna får gaver utenom pengene foreldrene får. Anonymkode: 8ae8a...509
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #77 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts skriver om en julegave. Du drar in ferier, arv og død. Syns dette begynner å bli vell hysterisk. Anonymkode: 8ae8a...509 Men svar på spørsmålet mitt da! Hvordan ville det påvirke TS og hennes liv hvis svigerinnen ikke får julegave? På hvilken måte vil TS sitt liv bli bedre av det? Hvorfor bryr det henne hvem andre voksne mennesker ønsker å gi gaver til? Det må jo være fordi hun tenker at det blir mer i fremtidig arv på henne? Anonymkode: 92b0c...2e8 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #78 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha herregud! Snakk om å legge opp til full krig. Selv foreldre kan bli demente/ha psykiske problemer. Anonymkode: 89297...323 Fullt oppegående dame i 50 årene som elsker drama dette her. Anonymkode: a26b5...d7d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #79 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men svar på spørsmålet mitt da! Hvordan ville det påvirke TS og hennes liv hvis svigerinnen ikke får julegave? På hvilken måte vil TS sitt liv bli bedre av det? Hvorfor bryr det henne hvem andre voksne mennesker ønsker å gi gaver til? Det må jo være fordi hun tenker at det blir mer i fremtidig arv på henne? Anonymkode: 92b0c...2e8 Jeg er ikke ts. Utifra det hun skriver så tenker hun her og nå, ikke arv. Hun er singel og uten barn og føler seg kanskje mindre verdt? Ensom? Jeg tenker at dette ikke har noe med pengene å gjøre i det hele tatt. Det er følelsen av å sitte der som en egen enthet å se på sin bror som har alt. Han har gitt foreldrene hennes barnebarn og en bonusdatter. De dominerer nok ganske mye av julaften. Bare en tanke 🤷♀️ Anonymkode: 8ae8a...509 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #80 Skrevet 11. august 2023 Hæ, får dere gaver? Urettferdig! Neida.. Men seriøst. Det er faktisk litt urettferdig på dine vegne, men får du en kjæreste noen gang, så vil vel han også få 5.000,- da? Anonymkode: c428d...875
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå