AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #181 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, TS, det er du som tar ting personlig. Det er du som får noe som ikke har med deg å gjøre (at dine foreldre gir en fin gave til din svigerinne) til likevel å handle om deg. Jeg ønsker å hjelpe deg til å komme ut av offerrollen og ta ansvar for ditt eget liv. Sjalusi og misunnelse er vonde følelser. Har du ikke, tross alt, masse kjærlighet for tantebarn og svigerinne? Klarer du ikke å glede deg over at de får gaver og hjelp fra sin nærmeste familie? Tenk på at siden du er frivillig barnløs, så er faktisk disse små barna det nærmeste du kommer egne etterkommere. De deler mye av din dna. Kanskje de ligner på deg til og med? Hva med å gå inn for å gi dem et godt grunnlag her i livet? Engasjere deg, ta dem med på ting. Og glem tanken på at du selv er et barn som skal «få» ting hele tiden. Det er du ikke! Du er voksen med alle muligheter til å skape deg det livet du selv ønsker. Anonymkode: 92b0c...2e8 Det var ikke ts som skrev den kommentaren. Det var meg 😉 Jeg står fast ved den. Anonymkode: 8ae8a...509 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #182 Skrevet 11. august 2023 For en sinnsykt smålig og unyansert tankegang 😂 Ta deg sammen, TS. Virkelig. Anonymkode: 8b4ae...475 2 2
Raven.Writingdesk Skrevet 11. august 2023 #183 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja har lest det ene innlegget hvor du prøver å forklare deg og jeg leser at dette handler om at din brors familie samlet får mer både penger og oppmerksomhet. Så snille foreldre du har som hjelper din bror med små barn og ber dem på middag etc. det er slitsom med unger. En får mindre søvn og mindre egentid osv. (og ja en har valgt det selv.. men likevel) og besteforeldre blir også veldig glad i barnebarn og vil sikkert se dem ofte. Det er kanskje de eneste barnebarna de får? Livets dessert kalles det ofte. Barna er egne individer, hvis besteforeldre vil kjøpe ting til dem så må de få lov til det. Igjen ser dette ut til å koke ned til å handle om penger? Anonymkode: 5331f...45d Tror egentlig ikke en som er barnløs forstår det komplekse og fantastiske forholdet som kan oppstå mellom besteforeldre, barn og barnebarn. For barn kan det faktisk være ganske krevende å la besteforeldre slippe til så mye som TS beskriver, det innebærer at ikke bare to voksne skal samarbeide tett om barna men fire. For mange besteforeldre er faktisk barnebarna det som gir livet mening. Det bør TS ta inn over seg. Disse barnebarna er mest sannsynlig det som er livskvalitet og livsglede for hennes foreldre. De kan også bidra til at besteforeldrene holder seg selv friske og spreke lenger. Som regel trekker mange kvinner tilbake til sin egen familie når de får barn, er min erfaring. I dette tilfellet er altså mor veldig inkluderende og søkende mot barnefar sin familie. Ikke rart de inkluderer henne tilbake. TS hevder hun «ville blitt glad for 500kr» samtidig som hun har store problemer med at spesfikk svigersøster får disse pengene. Det er greit at bror og barn får penger. Bare ikke svigersøster.. TS er «selvvalgt barnløs» og klarer aldri noensinne sette seg inn i relasjonen mellom hennes svigersøster, foreldre og barnebarna. Det eneste hun tilsynelatende klarer er å dømme forholdet fordi hun mener foreldrene «forskjellsbehandler» henne og broren. - På hvilken måte i så fall!!?? Og hva mener hun at foreldrene skulle ha gjort da? Det vil jeg gjerne høre TS: hva hadde gjort deg tilfreds? 2500,- kr til din bror og svigerinne og 5000,- til deg? Eller 10.000 til deg siden de får 5…? Hva er «godt nok» og «ikke forskjellsbehandling» i din «målestokk»..?? 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #184 Skrevet 11. august 2023 Det eneste du trenger og tenke på er dere 3. Barna sine gaver er vel barnebarna og det blir bare smålig og sammenligne. Uansett så gjør ikke foreldrene deres forskjell på dere, og det er en veldig god egenskap du glemte og arve fra dem. Sjalusi og ikke unne noen andre det samme bør du jobbe med deg selv med. Tenkte du at du skulle ha mere? Svigerinnene din ikke få noe eller mye mindre. Det er heldgivis ikke opp til deg og bestemme, men foreldrene dine. Veldig gla jeg at dem ikke gjør noe forskjell på dere. Jeg er veldig gla jeg kun har svogere, fordi dem tenker ikke sånn. Jeg har lengre ingen foreldre i live, og svigermor behandler oss alle likt. Hun er veldig opptatt av og ikke gjøre forskjell. Som hun sier du er en del av denne familien nå. Og vi er den eneste som har barn. Jeg har barn fra før som er dems bonus barnebarn, og selv dem blir behandlet likt som våre felles barn. I følge deg så hadde vel det ihvertfall ikke vært greit med den tankegangen du har nå Anonymkode: 8497a...907 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #185 Skrevet 11. august 2023 For meg virker du litt smålig ts. Beklager å måtte si det. Forstår at det føles litt sårt når man føler seg forskjellsbehandlet altså, men du må jo huske at du og din bror er i totalt ulike livssituasjoner. Enten må du svelge i deg skuffelsen, eller så må du ta praten med foreldrene dine. Siste alternativ vil mest sannsynlig ikke slå positivt ut for din del. Anonymkode: 22852...e77 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #186 Skrevet 11. august 2023 Full Ugle skrev (16 minutter siden): 1.) Du blir ikke forskjellsbehandlet! 2.) De er FIRE, du er EN! Du mener du skulle fått 10.000 siden de tilsammen får dette? 3.) Du er selvvalgt barnløs og mener «alt handler om dem». - Ja! Hadde du hatt barn ville «alt» handlet om barna for deg også. Du virker ufattelig ufattelig smålig og null evne til å fatte hva småbarnsliv innebærer for foreldre! De pengene de får går mest sannsynlig til praktiske ting da de har langt høyere utgifter enn deg! Dine pengegaver går utelukkende til deg! Du har KUN deg selv å ta ansvar for! At du ikke unner dem det de får, de som har ansvar for flere enn seg selv er så ufattelig smålig!!!! Jeg mener ikke at jeg skulle fått 10.000. Jeg har sagt jeg kunne fått 500. Men du skjønner vel at broen min og hans familie ikke får 10.000 til sammen? Hvis jeg skulle regnet på hva de fire personene får til sammen hadde det blitt en betydlig høyere sum. Hvis jeg skulle regnet sammen hva de fikk i løpet av ett år hadde summen vært helt enorm. Jeg har ikke oversikt en gang fordi jeg får bare med meg litt. Og det er jo forskjellsbehandling når min bror og min svigerinne, som har to inntekter, et hus hvor de får inn ekstra penger gjennom leietakere, hele tiden gjennom året får økonomisk hjelp fra mine foreldre. Det er ikke at jeg vil ha en viss sum med penger, men mer at mine foreldre bruker enorme summer med penger på noen som har mye lettere for å betale regningene sine enn meg. Likevel ber jeg ikke om penger, og jeg forventer ikke penger. Jeg bare kjenner på en følelse av at jeg forskjellsbehandles. Kunne jeg trengt hjelp til noe? Ja. Det hadde vært fint om noen tilbø meg å male litt i leiligheten min eller et eller annet som familier gjør. Det er ikke snakk om pengersummer, det er snakk om at all hjelp går en vei og aldri min vei. Anonymkode: 88ccd...159 2 1 1
Raven.Writingdesk Skrevet 11. august 2023 #187 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener ikke at jeg skulle fått 10.000. Jeg har sagt jeg kunne fått 500. Men du skjønner vel at broen min og hans familie ikke får 10.000 til sammen? Hvis jeg skulle regnet på hva de fire personene får til sammen hadde det blitt en betydlig høyere sum. Hvis jeg skulle regnet sammen hva de fikk i løpet av ett år hadde summen vært helt enorm. Jeg har ikke oversikt en gang fordi jeg får bare med meg litt. Og det er jo forskjellsbehandling når min bror og min svigerinne, som har to inntekter, et hus hvor de får inn ekstra penger gjennom leietakere, hele tiden gjennom året får økonomisk hjelp fra mine foreldre. Det er ikke at jeg vil ha en viss sum med penger, men mer at mine foreldre bruker enorme summer med penger på noen som har mye lettere for å betale regningene sine enn meg. Likevel ber jeg ikke om penger, og jeg forventer ikke penger. Jeg bare kjenner på en følelse av at jeg forskjellsbehandles. Kunne jeg trengt hjelp til noe? Ja. Det hadde vært fint om noen tilbø meg å male litt i leiligheten min eller et eller annet som familier gjør. Det er ikke snakk om pengersummer, det er snakk om at all hjelp går en vei og aldri min vei. Anonymkode: 88ccd...159 Og på hvilken måte bruker de «enorme summer med penger» på dem? 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #188 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har du lest tråden? Jeg har forklart veldig godt hva det handler om. Jeg gidder ikke repetere meg selv flere ganger. Jeg har vært veldig tydelig på at jeg ikke bryr meg om hvor mye penger jeg får. Foreldrene mine kunne gitt meg 500 kroner og jeg hadde vært takknemlig. Anonymkode: 88ccd...159 Ville latt denne tråden ligge. Du har møtt en vegg av småbarnsforeldre. Jeg har barn selv, men ønsker ikke at barna skal tro at alle sammenkomster handler om dem. Vi er flere i en familie. Jeg har også en barnløs søster. Det hadde ikke fallt meg inn å ta all plassen bare fordi jeg har barn. Min søster er en like viktig del av familien. Jeg hadde også syns det var veldig pinlig om mine foreldre drev og overøste familien min med gaver hele året. Da hadde jeg vertfall tatt det forgitt at min søster fikk det samme hun også. Spesielt om det var min søster som stilte mest opp for foreldrene våre. Det var synd det ble fokus på penger. Du ordla deg nok litt feil i hovedinlegget. Jeg forstår vertfall hva du mente. Anonymkode: 8ae8a...509 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #189 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg mener ikke at jeg skulle fått 10.000. Jeg har sagt jeg kunne fått 500. Men du skjønner vel at broen min og hans familie ikke får 10.000 til sammen? Hvis jeg skulle regnet på hva de fire personene får til sammen hadde det blitt en betydlig høyere sum. Hvis jeg skulle regnet sammen hva de fikk i løpet av ett år hadde summen vært helt enorm. Jeg har ikke oversikt en gang fordi jeg får bare med meg litt. Og det er jo forskjellsbehandling når min bror og min svigerinne, som har to inntekter, et hus hvor de får inn ekstra penger gjennom leietakere, hele tiden gjennom året får økonomisk hjelp fra mine foreldre. Det er ikke at jeg vil ha en viss sum med penger, men mer at mine foreldre bruker enorme summer med penger på noen som har mye lettere for å betale regningene sine enn meg. Likevel ber jeg ikke om penger, og jeg forventer ikke penger. Jeg bare kjenner på en følelse av at jeg forskjellsbehandles. Kunne jeg trengt hjelp til noe? Ja. Det hadde vært fint om noen tilbø meg å male litt i leiligheten min eller et eller annet som familier gjør. Det er ikke snakk om pengersummer, det er snakk om at all hjelp går en vei og aldri min vei. Anonymkode: 88ccd...159 Så HI var bare svada, siden det ikke handlet om pengene? Det handler om misunnelse? Du får jo spørre om du trenger hjelp. Anonymkode: b0421...658 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #190 Skrevet 11. august 2023 De pengene hadde vært gull til enslig, barneløs, ufør person. Men det er kun de små barna alle ser. Anonymkode: 38c02...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #191 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mener ikke at jeg skulle fått 10.000. Jeg har sagt jeg kunne fått 500. Men du skjønner vel at broen min og hans familie ikke får 10.000 til sammen? Hvis jeg skulle regnet på hva de fire personene får til sammen hadde det blitt en betydlig høyere sum. Hvis jeg skulle regnet sammen hva de fikk i løpet av ett år hadde summen vært helt enorm. Jeg har ikke oversikt en gang fordi jeg får bare med meg litt. Og det er jo forskjellsbehandling når min bror og min svigerinne, som har to inntekter, et hus hvor de får inn ekstra penger gjennom leietakere, hele tiden gjennom året får økonomisk hjelp fra mine foreldre. Det er ikke at jeg vil ha en viss sum med penger, men mer at mine foreldre bruker enorme summer med penger på noen som har mye lettere for å betale regningene sine enn meg. Likevel ber jeg ikke om penger, og jeg forventer ikke penger. Jeg bare kjenner på en følelse av at jeg forskjellsbehandles. Kunne jeg trengt hjelp til noe? Ja. Det hadde vært fint om noen tilbø meg å male litt i leiligheten min eller et eller annet som familier gjør. Det er ikke snakk om pengersummer, det er snakk om at all hjelp går en vei og aldri min vei. Anonymkode: 88ccd...159 Fordi de er FIRE FORSKJELLIGE MENNESKER, kjære deg. Anonymkode: 8b4ae...475 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #192 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mener ikke at jeg skulle fått 10.000. Jeg har sagt jeg kunne fått 500. Men du skjønner vel at broen min og hans familie ikke får 10.000 til sammen? Hvis jeg skulle regnet på hva de fire personene får til sammen hadde det blitt en betydlig høyere sum. Hvis jeg skulle regnet sammen hva de fikk i løpet av ett år hadde summen vært helt enorm. Jeg har ikke oversikt en gang fordi jeg får bare med meg litt. Og det er jo forskjellsbehandling når min bror og min svigerinne, som har to inntekter, et hus hvor de får inn ekstra penger gjennom leietakere, hele tiden gjennom året får økonomisk hjelp fra mine foreldre. Det er ikke at jeg vil ha en viss sum med penger, men mer at mine foreldre bruker enorme summer med penger på noen som har mye lettere for å betale regningene sine enn meg. Likevel ber jeg ikke om penger, og jeg forventer ikke penger. Jeg bare kjenner på en følelse av at jeg forskjellsbehandles. Kunne jeg trengt hjelp til noe? Ja. Det hadde vært fint om noen tilbø meg å male litt i leiligheten min eller et eller annet som familier gjør. Det er ikke snakk om pengersummer, det er snakk om at all hjelp går en vei og aldri min vei. Anonymkode: 88ccd...159 Her leser jeg penger penger penger. Og hvis du trenger hjelp så spør du da? For det er godt mulig din bror spør om hjelp med barna. Hvis de er gamle er det for mye å forvente hjelp med maling. Men hvis de er unge og spreke så kan du jo spørre dem Anonymkode: 5331f...45d 3 2
Mamajune11 Skrevet 11. august 2023 #193 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mine foreldre gir oss pengegaver til jul. Da får vi alle en lik sum, inkludert svigerinnen inn. Altså, hvis jeg får 5000, så får broren min OG svigerinnen min 5000 hver. Jeg syns det er litt urettferdig fordi de får andre gaver utenom. Ja, de har barn og det har ikke jeg, men deres familie får mye. Barna deres får leker, klær, sykler, nye ski osv. Familien til min bror koster foreldrene mine veldig mye, og så får de dobbelt opp med julepenger, og det inkluderer ikke barna som får egne gaver. Jeg føler at jeg får veldig lite fordi jeg er singel og barnløs. Jeg får ikke noe utenom jul og bursdag, noe som er helt greit egentlig. Jeg bare syns at det er urettferdig at de får så mye bare fordi de er en familie. Hennes familie gir ikke dyre gaver, og de gir broren min og svigerinnen min en felles gave som ikke koster så mye. Anonymkode: 88ccd...159 Svigers her og gjør det samme. 1500,- til alle barna + deres kone/mann/samboer/kjæreste. Pluss noe lite personlig. Synes egentlig det er veldig fint av dem. De forskjellsbehandler ingen. Her får alle likt. Enten du er blodsbånd eller bonus barnebarn. 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #194 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg mener ikke at jeg skulle fått 10.000. Jeg har sagt jeg kunne fått 500. Men du skjønner vel at broen min og hans familie ikke får 10.000 til sammen? Hvis jeg skulle regnet på hva de fire personene får til sammen hadde det blitt en betydlig høyere sum. Hvis jeg skulle regnet sammen hva de fikk i løpet av ett år hadde summen vært helt enorm. Jeg har ikke oversikt en gang fordi jeg får bare med meg litt. Og det er jo forskjellsbehandling når min bror og min svigerinne, som har to inntekter, et hus hvor de får inn ekstra penger gjennom leietakere, hele tiden gjennom året får økonomisk hjelp fra mine foreldre. Det er ikke at jeg vil ha en viss sum med penger, men mer at mine foreldre bruker enorme summer med penger på noen som har mye lettere for å betale regningene sine enn meg. Likevel ber jeg ikke om penger, og jeg forventer ikke penger. Jeg bare kjenner på en følelse av at jeg forskjellsbehandles. Kunne jeg trengt hjelp til noe? Ja. Det hadde vært fint om noen tilbø meg å male litt i leiligheten min eller et eller annet som familier gjør. Det er ikke snakk om pengersummer, det er snakk om at all hjelp går en vei og aldri min vei. Anonymkode: 88ccd...159 Du er sjalu på dine egne tantebarn i tilegg. Barnebarn går i samme katogori som deg, dem er frukten av og få egne barn. Jeg mener dem bør du holde unna i all regning her. Det oser egentlig at du vil ha mere penger. For enten må dem gi deg mere, eller dem andre mindre bare fordi du er en og dem er flere. Jeg håper virkelig du holder sånt for deg selv. Men du kan jo si, at du ønsket hjelp til maling i huset du også da. Men resten er jeg redd du bare gjør det vondt verre for deg selv. Når du startet og mene at barnebarna dems også er urettferdig får mye fordi dem er 4-5 i familien og du bare 1. ellers får du si det, fordi sjalusi har en tendens til og ødlegge relasjoner ubevisst Anonymkode: 8497a...907 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #195 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De pengene hadde vært gull til enslig, barneløs, ufør person. Men det er kun de små barna alle ser. Anonymkode: 38c02...2f6 Barna stiller i samme klasse som ts og broren for besteforeldrene. Og de er egne individer. Anonymkode: 5331f...45d 5 1
Nekinn@ Skrevet 11. august 2023 #196 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville latt denne tråden ligge. Du har møtt en vegg av småbarnsforeldre. Jeg har barn selv, men ønsker ikke at barna skal tro at alle sammenkomster handler om dem. Vi er flere i en familie. Jeg har også en barnløs søster. Det hadde ikke fallt meg inn å ta all plassen bare fordi jeg har barn. Min søster er en like viktig del av familien. Jeg hadde også syns det var veldig pinlig om mine foreldre drev og overøste familien min med gaver hele året. Da hadde jeg vertfall tatt det forgitt at min søster fikk det samme hun også. Spesielt om det var min søster som stilte mest opp for foreldrene våre. Det var synd det ble fokus på penger. Du ordla deg nok litt feil i hovedinlegget. Jeg forstår vertfall hva du mente. Anonymkode: 8ae8a...509 For min del er det underlig å tenke at når flertallet er uenig så må det handle om en stereotypiske gruppe som er basert på samme fordommer som TS peker på.. Jeg tror de fleste forsto hva TS mente men de fleste er ikke enige. Igjen -selvinnsikt er noe dritt... 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #197 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Etter flere tråder med skjevfordeling av pengegaver og hjelp til søsken forstår jeg frustrasjonen. Hvorfor er dette mer greit? Svigerinnen burde ikke få like mye som dere. Det er urettferdig ovenfor deg. De burde heller gi en familiegave til de voksne, på en lik sum uansett antall. Anonymkode: acf1c...3f3 Seriøst. Vet du hva jeg gir hva jeg vil til hvem jeg vil. Syntes jeg mine svigerbarn skal ha like mye som mine egne barn, så får de det. Mine penger og jeg gjør hva jeg vil med dem. For meg er det mer urettferdig å gi forskjellig. Til jul får de med barn mindre. Fordi de stort sett har det vil ha. Blir sure fordi man kjøper evnt feil, liker ikke gaven osv. De har en egen ide om hva de skal ha i hus. Så da blander jeg meg ikke opp i det. De uten barn og i etablerer fasen, trenger mer og litt mer taknemlig for det de får. Dessuten så får barba til de med barn litt ekstra. Den elste er eldre og har fått ting de minste ikke fikk i 7år før hen fikk søsken. Så om elsye med barn skal klage, så klag i vei. Det lærte vel hen i 7 års alder da hen klaget på å ikke få like mye klær som baby. Det var visst urettferdig. Ungen druknet i klær, og fikk beskjed om at babyer vokser fortere og må ha mer nye klær etter vekst. Samme som hen fikk som baby, bare at det var mammaen til hen som fikset det. Hen har ogsp to familier og får ikke to syklet. Har hen fått sykkel hos mor, kjøper vi kun sykel til våre felles. Ingenting urettferdig i det. Gir ikke sykkel sum heller. Så her lærer våre litt mer om folkesikk, og forståelse for at de har 0 bestemmelserett over mine penger. De får stort sett når de trenger. Hvis en mangler 1000kr til husleie, får ikke de andre den tusenlappen. Da må jeg jo ut med 3000kr hver gang. De andre får når de ber om hjelp. Anonymkode: 2b770...ec2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #198 Skrevet 11. august 2023 Nekinn@ skrev (4 minutter siden): For min del er det underlig å tenke at når flertallet er uenig så må det handle om en stereotypiske gruppe som er basert på samme fordommer som TS peker på.. Jeg tror de fleste forsto hva TS mente men de fleste er ikke enige. Igjen -selvinnsikt er noe dritt... Ok. Jeg syns ikke mine barn, min mann og meg selv er mere verdt enn min søster. Jeg syns ikke min familie fortjener mere enn henne, verken av penger eller tid. Om folk her på KG er uenig så forandrer ikke det min mening. Vi er alle like mye verdt i en familie. Man tar ikke noen man er glad i forgitt. Anonymkode: 8ae8a...509 1 1
Nekinn@ Skrevet 11. august 2023 #199 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Jeg syns ikke mine barn, min mann og meg selv er mere verdt enn min søster. Jeg syns ikke min familie fortjener mere enn henne, verken av penger eller tid. Om folk her på KG er uenig så forandrer ikke det min mening. Vi er alle like mye verdt i en familie. Man tar ikke noen man er glad i forgitt. Anonymkode: 8ae8a...509 Dette er jeg helt enig i - alle er like mye verdt! Men når man måler sin verdi i ører og kroner sammenlignet med hva og hvor man bidrar så vil jeg påstå at man egentlig ikke mener det man skulle ønske man mente. 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #200 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok. Jeg syns ikke mine barn, min mann og meg selv er mere verdt enn min søster. Jeg syns ikke min familie fortjener mere enn henne, verken av penger eller tid. Om folk her på KG er uenig så forandrer ikke det min mening. Vi er alle like mye verdt i en familie. Man tar ikke noen man er glad i forgitt. Anonymkode: 8ae8a...509 Veldig rart å tenke «verdi» i en sånn sammenheng. Det er jo ikke det det handler om. Om en av dine foreldre blir pleietrengende og du stiller opp mer for den enn for den andre en periode, betyr det da at vedkommende er «verdt» mer? Skal man sitte med stoppeklokke og måle tid man bruker på hvert familiemedlem? Skal man ikke behandle familiemedlemmer som individer når det gjelde gaver, men kun tenke «kroner Per husstand»? Noe så trist. Håper denne tråden kan være en vekker til foreldre om å ikke oppdra barna til å tenke millimeterrettferdighet. Det kan få de rareste utslag, som TS i denne tråden. Anonymkode: 92b0c...2e8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå