Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fame skrev (14 minutter siden):

How :ler: Jeg testet hver eneste dag, i noen tilfeller to ganger om dagen 

Hehe, jeg klarer bare ikke skuffelsen daglig. Så tar den heller når blodprøvesvaret kommer i stedet🫣

hvilke DPO testet du positiv først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Newbee skrev (Akkurat nå):

Hehe, jeg klarer bare ikke skuffelsen daglig. Så tar den heller når blodprøvesvaret kommer i stedet🫣

hvilke DPO testet du positiv først?

Ser den. Det er en skikkelig drittfølelse >:(

11 dpo

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har opplevd blødninger på cyclogest og progynova, men at det har gått bra? 

Anonymkode: f85cc...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 17.18):

Noen som har opplevd blødninger på cyclogest og progynova, men at det har gått bra? 

Anonymkode: f85cc...b66

Litt usikker på hva du mener med «gått bra»? Har du hatt positiv graviditetstest

og så begynt å blø? Eller er det blødninger før mens? Selv har jeg opplevd at jeg har spottet litt før mens selv om jeg har stått på cyclogest både ved innsett i naturlig syklus (da tok jeg 400 mg) og i styrt syklus (800 mg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Søskenønske3 skrev (23 minutter siden):

Litt usikker på hva du mener med «gått bra»? Har du hatt positiv graviditetstest

og så begynt å blø? Eller er det blødninger før mens? Selv har jeg opplevd at jeg har spottet litt før mens selv om jeg har stått på cyclogest både ved innsett i naturlig syklus (da tok jeg 400 mg) og i styrt syklus (800 mg). 

Jeg er i uke 6 og blødde litt. Har gitt seg nå, men er så klart veldig bekymret. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er i uke 6 og blødde litt. Har gitt seg nå, men er så klart veldig bekymret. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Det forstår jeg! Jeg har ikke hatt blødninger mens jeg har gått på cyclogest, men jeg hadde en blødning da jeg var gravid for tredje gang uten progresteronstøtte for ca 4 år siden. Den var ganske stor blødning også! Var sikker på at jeg hadde mistet, men ul dagen etter viste et bankende hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå trenger jeg litt håp. Er 14 dpo og testet negativt nok en gang. Har begynt å blø også så temmelig sikker på at løpet er kjørt. Nå har vi prøvd i to år uten hjelp og dette var fjerde innsett (to ferske 3-dagers og 2 fryste blastoer). Dette var siste blasto på frys 🥲 Er 39 år - fyller 40 i år- og begynner å miste håpet. Noen som har noen positive historier å dele? ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenønske3 skrev (8 timer siden):

Nå trenger jeg litt håp. Er 14 dpo og testet negativt nok en gang. Har begynt å blø også så temmelig sikker på at løpet er kjørt. Nå har vi prøvd i to år uten hjelp og dette var fjerde innsett (to ferske 3-dagers og 2 fryste blastoer). Dette var siste blasto på frys 🥲 Er 39 år - fyller 40 i år- og begynner å miste håpet. Noen som har noen positive historier å dele? ❤️

Føler med deg❤️ jeg kan dessverre ikke gi deg noen positive historier, jeg er på 12DPO idag (8 dager siden innsett) og testet negativt med tidligtest i morges. Den er jo så sensitiv, så den burde nok ha slått ut nå tror jeg. Det er kanskje ikke helt kjørt enda, men jeg er 99 % sikker på at det ikke lykkes nå heller. Ordinær testdag er på lørdag. Det er mitt fjerde forsøk med IVF. Jeg gjør dette på egenhånd, og jeg begynner å miste håpet om noensinne å få et barn. Er 38, blir 39 i år. Nå er det utrolig tungt 😔 beklager at jeg kommer med enda en trist historie (det var jo ikke det du ba om) - men du er i hvertfall ikke alene om å være lei deg og skuffa ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Søskenønske3 skrev (9 timer siden):

Vi lykkes etter seks ferskforsøk og ett fryseforsøk. Alle forsøk med blastoer med topp rating, likevel måtte det sju forsøk til. Jeg var 40 da vi starta med ivf, 42 når barnet ble født. 

Anonymkode: 93a0f...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (51 minutter siden):

Føler med deg❤️ jeg kan dessverre ikke gi deg noen positive historier, jeg er på 12DPO idag (8 dager siden innsett) og testet negativt med tidligtest i morges. Den er jo så sensitiv, så den burde nok ha slått ut nå tror jeg. Det er kanskje ikke helt kjørt enda, men jeg er 99 % sikker på at det ikke lykkes nå heller. Ordinær testdag er på lørdag. Det er mitt fjerde forsøk med IVF. Jeg gjør dette på egenhånd, og jeg begynner å miste håpet om noensinne å få et barn. Er 38, blir 39 i år. Nå er det utrolig tungt 😔 beklager at jeg kommer med enda en trist historie (det var jo ikke det du ba om) - men du er i hvertfall ikke alene om å være lei deg og skuffa ❤️

Åh! Det er er så tungt❤️ Jeg håper at det ordner seg for deg! For oss begge ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi lykkes etter seks ferskforsøk og ett fryseforsøk. Alle forsøk med blastoer med topp rating, likevel måtte det sju forsøk til. Jeg var 40 da vi starta med ivf, 42 når barnet ble født. 

Anonymkode: 93a0f...958

Åh! Takk som deler! Da er det håp❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (13 timer siden):

Hvordan går det med deg? Har du tester noe mer? Jeg tok en ny test i dag. 15 dpo. Like blendahvit. Skal ta cyclogest i natt og teste igjen i morgen, men er den negativ da slutter jeg på cyclogest så mensen kan komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenønske3 skrev (38 minutter siden):

Hvordan går det med deg? Har du tester noe mer? Jeg tok en ny test i dag. 15 dpo. Like blendahvit. Skal ta cyclogest i natt og teste igjen i morgen, men er den negativ da slutter jeg på cyclogest så mensen kan komme. 

Kjedelig at det ikke lykkes for deg ❤️ det er så tungt med alle de negative testene, man klarer til slutt ikke å forestille seg at testen blir positiv. Jeg har også testet igjen i dag, det er ikke tegn til noe strek så det er nok bare glemme dette forsøket. Og så må jeg ta en skikkelig runde med meg selv når jeg har fått bearbeidet litt på om jeg orker å utsette meg selv for dette igjen. Det er utrolig tøft. Det er jo mitt valg å gjøre det alene; fordi jeg ønsker barn så sterkt, men det har kostet meg veldig mye økonomisk, fysisk og emosjonelt til nå…så jeg vet ikke om jeg orker å gå gjennom det en gang til. Så det er ganske store spørsmål som jeg må finne ut av de neste ukene. Takk for at du tenkte på meg❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertespar skrev (10 minutter siden):

Kjedelig at det ikke lykkes for deg ❤️ det er så tungt med alle de negative testene, man klarer til slutt ikke å forestille seg at testen blir positiv. Jeg har også testet igjen i dag, det er ikke tegn til noe strek så det er nok bare glemme dette forsøket. Og så må jeg ta en skikkelig runde med meg selv når jeg har fått bearbeidet litt på om jeg orker å utsette meg selv for dette igjen. Det er utrolig tøft. Det er jo mitt valg å gjøre det alene; fordi jeg ønsker barn så sterkt, men det har kostet meg veldig mye økonomisk, fysisk og emosjonelt til nå…så jeg vet ikke om jeg orker å gå gjennom det en gang til. Så det er ganske store spørsmål som jeg må finne ut av de neste ukene. Takk for at du tenkte på meg❤️ 

Akkurat sånn er det! Jeg kan ikke se for meg at det noen gang skal klaffe igjen. Jeg er jo helt ufattelig heldig og har to barn fra før. Jeg hadde også en tredje på vei men måtte ta abort da jeg 8 uker på vei oppdaget at jeg hadde fått aggressiv brystkreft. Nå er jeg redd at den omfattende behandlingen med cellegift har gjort det ekstra utfordrende å skulle lykkes i å bli gravid igjen.

5-åringen min er født med en diagnose som gjør at hen vil trenge mye hjelp i voksenlivet og ønsket om et søsken til er derfor stort, selv om jeg vet at det ikke finnes noen garanti for å få et «typisk» barn.

Jeg kan godt forstå at det er ekstra tøft å stå i et sånt løp alene❤️ Du er tøff!  Og jaggu koster det, ja! Jeg vurderer nå å punge ut for en siste stimulering ved å betale for de to innsettene av fryste egg. Det blir jo en nett sum på 30 000, det. I tillegg til de godt over 100 000 kronene som allerede har gått med 😫 spørsmålet er om jeg får med meg mannen min på det, for han ønsker nå og sette strek💔

Livet! Ikke for pyser, altså. Ønsker deg masse lykke til med å finne ut av alle de store spørsmålene og at du finner en løsning som gir ro i hjertet ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenønske3 skrev (16 minutter siden):

Akkurat sånn er det! Jeg kan ikke se for meg at det noen gang skal klaffe igjen. Jeg er jo helt ufattelig heldig og har to barn fra før. Jeg hadde også en tredje på vei men måtte ta abort da jeg 8 uker på vei oppdaget at jeg hadde fått aggressiv brystkreft. Nå er jeg redd at den omfattende behandlingen med cellegift har gjort det ekstra utfordrende å skulle lykkes i å bli gravid igjen.

5-åringen min er født med en diagnose som gjør at hen vil trenge mye hjelp i voksenlivet og ønsket om et søsken til er derfor stort, selv om jeg vet at det ikke finnes noen garanti for å få et «typisk» barn.

Jeg kan godt forstå at det er ekstra tøft å stå i et sånt løp alene❤️ Du er tøff!  Og jaggu koster det, ja! Jeg vurderer nå å punge ut for en siste stimulering ved å betale for de to innsettene av fryste egg. Det blir jo en nett sum på 30 000, det. I tillegg til de godt over 100 000 kronene som allerede har gått med 😫 spørsmålet er om jeg får med meg mannen min på det, for han ønsker nå og sette strek💔

Livet! Ikke for pyser, altså. Ønsker deg masse lykke til med å finne ut av alle de store spørsmålene og at du finner en løsning som gir ro i hjertet ❤️

Ja huff… Dette er skikkelig tøft for alle som står det! Og dyrt ja, jeg tror jeg brukt nærmere 200.000 på dette. Det føles jo litt bittert å ikke få noe igjen for det, men hvis jeg ikke hadde prøvd hadde jeg nok angret på det. Så det får jeg bare leve med.

Skjønner at det er tøft for deg også, når du vil prøve litt mer enn din partner, og med barn med ekstra utfordringer i tillegg. Nei, livet er ikke enkelt verken med eller uten barn tror jeg, og jeg minner meg selv på at det å få barn ikke betyr at jeg får et lykkelig liv. Jeg forstår (i hvertfall rasjonelt) at med barn kommer også mange bekymringer og sorger man slipper uten. Det blir jo min fattige trøst hvis jeg aldri får et eget barn.

Uansett er det masse andre gode ting i livet, ting jeg har lyst til å nyte mer framover og som jeg ikke vil skal overskygges av barneønsket. Det er så mye annet i livet som gjør meg glad, så nå må jeg rette fokus mot de tingene etterhvert - og så får jeg se hvor veien går videre. Ønsker deg masse lykke til du også❤️

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, nå grubler jeg meg ihjel. Hadde innsett (fryseforsøk) for to uker siden, og seks dager etter innsett fikk jeg blødning. I starten var den sparsommelig, mistenkte festeblødning. Så tok den seg opp og ble kraftigere enn vanlig mens. Blør fortsatt såvidt. Testet i dag, og den er svakt positiv. Hadde såklart bare kjøpt en test for å utelukke det helt, på grunn av blødningen. Har noen av dere vært borti det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mathildabc skrev (1 time siden):

Hei dere, nå grubler jeg meg ihjel. Hadde innsett (fryseforsøk) for to uker siden, og seks dager etter innsett fikk jeg blødning. I starten var den sparsommelig, mistenkte festeblødning. Så tok den seg opp og ble kraftigere enn vanlig mens. Blør fortsatt såvidt. Testet i dag, og den er svakt positiv. Hadde såklart bare kjøpt en test for å utelukke det helt, på grunn av blødningen. Har noen av dere vært borti det samme? 

Innsett av hva da? Stor forskjell om det var to dagers eller blasto :-) uansett, to uker etter innsett burde en test være tydelig positiv dersom det var liv laga. Hvor positiv er testen? Du skal da være ca 4+5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (18 minutter siden):

Innsett av hva da? Stor forskjell om det var to dagers eller blasto 🙂 uansett, to uker etter innsett burde en test være tydelig positiv dersom det var liv laga. Hvor positiv er testen? Du skal da være ca 4+5?

Blasto :) Den ble positiv med en gang, men svakt synes jeg.. Det ligger bilde av den i tolkningstråden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathildabc skrev (13 timer siden):

Ikke vært borti det samme, men tenker at positiv test er positiv test❤️ Har du mulighet til å få tatt en blodprøve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenønske3 skrev (9 timer siden):

Ikke vært borti det samme, men tenker at positiv test er positiv test❤️ Har du mulighet til å få tatt en blodprøve? 

Må bare holde ut, kan nok få tatt blodprøve på tirsdag tidligst 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...