Gå til innhold

Lærer streiken er over.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har dysleksi.. Takk som trykker meg ned..Ikke rart barn mobber. 

Anonymkode: 66221...fc1

Det tror jeg ikke. Alt annet er skrevet riktig. Jeg har en bror som har dysleksi, og han skriver ikke en eneste setning rett. Har lagt merke til folk her inne som påstår de har dysleksi når bare ett eller to ord er skrevet feil. Det er bullshit og en unnskyldning for noe som skyldes slurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har dysleksi.. Takk som trykker meg ned..Ikke rart barn mobber. 

Anonymkode: 66221...fc1

Skjerp deg. Bare skjerp deg. 

Anonymkode: 33957...740

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dette variere litt. Ungdommens skole starter etter lunsj i morgen har vi fått beskjed om. Det kommer vel beskjed etterhvert, om ikke ville jeg sendt de til vanlig tid. 

Anonymkode: 20b4f...1cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjempralvorlig at en demokratisk rettighet blir uthult på den måten,  og med syltynn begrunnelse.

Anonymkode: 9d01c...1e2

Når krisen virkelig inntreffer vil politkerne stå der fullstendig uvitne… hva har skjedd?? Vi har ikke lærere i den offentlige skolen. Hvorfor?? 

 Ekspertpanelet i kommentarfeltene rundt omkring hisser seg opp på skoleledere og de få ansatte de klarer å skrape sammen i den offentlige skolen.  
Når jeg referer til ekspertpanelet, henviser jeg til de kvinner og menn uten lærerutdanning eller erfaring fra skoleverket. Men, de vet best!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide at de begynner å jobbe igjen. De skyr jo arbeid som pesten...

Anonymkode: 56220...d0d

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer på om disse som gleder seg over at vi lærere tapte (igjen) er egentlig klar over hva som foregår ? Er folk virkelig så naive? Hvorfor klarer ikke enkelte å se litt lenger frem i tid hvor vi er på vei?

Anonymkode: 28ccf...a88

Nei, selvfølgelig skjønner de ikke at skolen er i en stor krise.
Når vi har mistet vår streikerett burde det gå opp noen lys og ringe noen bjeller.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På tide at de begynner å jobbe igjen. De skyr jo arbeid som pesten...

Anonymkode: 56220...d0d

Hei,

vi mangler lærere i skolen. Kan du være vikar asap?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få inn andre yrkesgrupper i skolene, sånn som helsevesenet gjør nå.

Anonymkode: d1200...295

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes ærlig talt ikke synd på lærerne. Har jobbet som Barne og ungdomsarbeider på skole i mange år. Lærerne har 3 mnd ferie i året. Betalt pause, og har inspeksjon en gang i uka. De benytter friminuttene på lærerrommet med kaffe og kake. 
All kontakt med foreldre skjer innen fastsatt arb tid. Mellom 8-16. de svarer ikke på henvendelser etter kl 16. De lærerne som blir med på leirskole får råbra ekstra betalt for den uka. 
 

Nå jobber jeg i barnehage 100% 
Har er barn 40% ekstra ressurs. Jeg må lære meg tegnspråk på fritiden min. Jeg har samlingsstund 4 dager i uka, der skal jeg ta opp viktige temaer og jobbe med blant annet psykologisk førstehjelp, mitt valg, systematisk leseobservasjon bl a. 
Jeg får ikke 1 min. Plantid for å forberede det jeg skal gjøre, og gjøre jobben min. 
Det jeg gjør er mye på sparket og det blir lite kvalitet da vi ikke får plantid. 
Tegnspråk som vi er pålagt ppt har vi boikottet da vi ikke vil sitte hjemme på fritiden vår å lære dette. Ubetalt. 
Jeg har 460.000 i årslønn, og vi har 25% sykefravær til en hver tid da folk er utslitte. 
Barna får ikke det de skal ha, og vi har ikke sjans til å gjennomføre oppgavene våre. 
Ikke hver dag vi får ta pause da det er mye sykdom og høyt fravær. Ofte blir pausene være avbrutt etter 15 min. Vi får ikke betalt pause.. 

Så nei, jeg har ingen empati med lærerne 

Anonymkode: 68bd8...58e

Kjære vene, utdann deg til lærer. Det kommer til trenges folk med god motivasjon for denne viktige men svært avslappende jobben framover. Det tar bare fem år etter studiekompetanse, så det er en smal sak. 

Anonymkode: d5f86...5fb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rørende å se lærerne som er så bekymret for rekrutteringen. Det er jo ikke deres ansvar, det er arbeidsgivers. 

Å male et bilde av at det vil bli lærerflukt er tomme trusler. Gresset er ikke grønnere på andre siden. Det vet lærerne også, innerst inne.

Anonymkode: 3bd5d...80b

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (3 minutter siden):

Dette er en varslet krise - først faller barnehagesektoren sammen og så skoleverket. Vi har ropt om forholdene og sårbare barn og alle barn i årevis uten å ha blitt hørt. Først når dørene lukkes som i starten av pandemien og nå under streik snakker politikere og Barneombud om faren for barna. Som om det holder med at døren er åpen…. 

Anonymkode: 0c46a...a29

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er rørende å se lærerne som er så bekymret for rekrutteringen. Det er jo ikke deres ansvar, det er arbeidsgivers. 

Å male et bilde av at det vil bli lærerflukt er tomme trusler. Gresset er ikke grønnere på andre siden. Det vet lærerne også, innerst inne.

Anonymkode: 3bd5d...80b

Tanken på bare 5 uker ferie er nok avskrekkende. 

Anonymkode: 01d3c...ed2

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støttet streiken helt til jeg hørte hva de faktisk tjener.

Det er helt sykt å utsette koronabarna for tidenes lengste streik, når de allerede tjener så godt.

Anonymkode: f36be...50a

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Synes faktisk lærerorganisasjonene var skikkelige helter etter å ha vært for ettergivende i forhold til Ernas  "nasjonale dugnad"-piss under koronaen. Hurra for de tøffingene i spissen for lærerorga isasjonene (og alle medlemmene).   Nå må lærerne ut av KS, hørte hun ene fra Skolenes landsforbund var inne på det

Bare lureri med KS.

Anonymkode: 9d01c...1e2

Tonje Brenna har tidligere vist hvor mye hun setter pris på de som jobber med barn og unge, ved å nekte ansatte vaksineprioritering, og sende store deler av dem til underbemanning og long-covid.

Flukten fortsetter fra skole og barnehage, jeg tør ikke tenke på hvordan det vil se ut om noen år hvis ikke politikerne snur skuta.

Glad mine egne barn snart er ferdigutdannede. 

Anonymkode: 82c1d...cd1

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Helsepersonell fikk streike i kun noen dager, da gikk de med helgebemanning som ble ansett uforsvarlig. Likevel står de på for pasientene sine og gjør jobben sin. Lærerne streiket i TRE MÅNEDER før det ble krise nok til å gjøre noe med det, og nå skal de forsette sutringa. Mange av dem gjør ikke en gang en god jobb med å undervise, kanskje de kan begynne med det. Jammen godt det kom tvungen lønnsnemd nå, så dere rekker å jobbe et par uker før høstferien. Eller hvordan blir det, har dere egentlig tjent opp avspasering nok under streiken til å faktisk ta ut ferie en uke allerede?

Anonymkode: 7bd19...288

Spesielt at det trekkes fram at lærerne streiket i 3 mnd eller 15 uker som jeg hørte i sted…

Streiken startet med noen få i slutten av juni og varte til i dag. De 2 mnd i sommer er ingen barn på skolen, dermed er ingen barn/ungdom skadelidende. I midten av august startet streiken for elevene og endte i dag. Dvs ca 6 uker. Stor forskjell på 15 uker og 6 uker?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er rørende å se lærerne som er så bekymret for rekrutteringen. Det er jo ikke deres ansvar, det er arbeidsgivers. 

Å male et bilde av at det vil bli lærerflukt er tomme trusler. Gresset er ikke grønnere på andre siden. Det vet lærerne også, innerst inne.

Anonymkode: 3bd5d...80b

Vær ikke så sikker… Det som skjer er nok at de faglig dyktigste, særlig innen realfag og IKT forsvinner inn i nye yrker. Så får vi se hvilke lærere som forblir i skolen. 

Anonymkode: 0c46a...a29

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjære vene, utdann deg til lærer. Det kommer til trenges folk med god motivasjon for denne viktige men svært avslappende jobben framover. Det tar bare fem år etter studiekompetanse, så det er en smal sak. 

Anonymkode: d5f86...5fb

jeg håper vedkommende ikke blir lærer, for brukeren ville tydeligvis blitt en dpelig lærer som ikke løfter en finger for elevene sine. Dette til forskjell fra alle lærere jeg har vært bort, både som elev og forelder - de har svart på meldinger, mailer og telefoner både på kveldstid og i helger, og har definitivt ikke sittet på lærerrommet og spist kake. Men på seg selv kjenner man vel andre…

Anonymkode: 52635...6d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er en varslet krise - først faller barnehagesektoren sammen og så skoleverket. Vi har ropt om forholdene og sårbare barn og alle barn i årevis uten å ha blitt hørt. Først når dørene lukkes som i starten av pandemien og nå under streik snakker politikere og Barneombud om faren for barna. Som om det holder med at døren er åpen…. 

Anonymkode: 0c46a...a29

Det er forferdelig. Hvor er foreldrene og hvorfor engasjerer de seg ikke?? Har jobbet i barnehage selv og har stor respekt for barnehageansatte. 

Skolen er også en varslet krise da flukten  fra yrket har pågått lenge. Vi mangler 16000 lærere. Er det dette enkelte ønsker? Hente inn hvem som helst til å ivareta deres håpefulle? Det er den veien vi er på nå. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er en varslet krise - først faller barnehagesektoren sammen og så skoleverket. Vi har ropt om forholdene og sårbare barn og alle barn i årevis uten å ha blitt hørt. Først når dørene lukkes som i starten av pandemien og nå under streik snakker politikere og Barneombud om faren for barna. Som om det holder med at døren er åpen…. 

Anonymkode: 0c46a...a29

Slutt å lat som om dere er foreldrene. Det er lærerenes største problem. De stikker nesa si i andre foreldres oppdragelse. Da blir man sliten. Slutt med det. Barnevernets problem dersom foreldre svikter. Dere skal lære bort FAG. Ikke leke mor til alle barn.

Anonymkode: 56220...d0d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...