Gå til innhold

Lærer streiken er over.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da syns jeg du skal kutte ut de lange feriene, og få 5 uker ferie som alle andre i arbeidslivet. Du jobber det jo ikke inn hvis du skal kutte på klokka.

Anonymkode: 56220...d0d

Ja, gjerne det og heller fått overtid som andre yrker. 

Tenk å fått uker til studier og god tid til å lage gode undervisningsopplegg. Hadde glatt tatt det, OM det var et tilbud. Logget av kl 17, og tatt ettermiddagen med familien. 

Anonymkode: 01eac...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnnePåLande said:

Du må pålegge deg å forsette med å følge opp barna dine. Verre vil det bli fremover.

Neppe. Det er veldig usexy med disse truslene som du og Handal kommer med.

Anonymkode: 3bd5d...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alle som studerte for å bli lærer ante vel hva de gikk til? Er de ikke fornøyd er det bare å finne seg noe annet. 

Anonymkode: 4534d...fff

Dette er jo problemet. Når flere lærere slutter i jobben og finner seg noe annet, og færre søker seg inn fordi det er et lite populært yrke å utdanne seg til, hvordan tror du kvaliteten på den norske skolen blir da tro? Den er allerede ræva, så du kan jo bare tenke deg…

Det går ikke utover meg som lærer for jeg kan alltid bytte jobb. Men er det bare oss lærerne som tenker på barna her….? Det er jo barn og ungdom det går utover. Alle foreldre burde være bekymret for hvordan det står til i den norske skolen.

Anonymkode: 28ccf...a88

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neppe. Det er veldig usexy med disse truslene som du og Handal kommer med.

Anonymkode: 3bd5d...80b

Hei, 

vi har stort behov for lærere i skolen. Vil du være vikar asap?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen godt at lærerstreiken er over. Det er barns kunnskap og fremtid som står på spill. Flere uker med undervisning har gått rett i dass, og dette kunne pokker meg ikke pågå i det uendelige. 

Men i kjent stil går man jo rett på en høstferie nå. Høstferien skulle vært avlyst! 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neppe. Det er veldig usexy med disse truslene som du og Handal kommer med.

Anonymkode: 3bd5d...80b

Enda mer usexy med elever som går gjennom grunnskole og vgs med vikarlærer hentet fra gata omtrent. Tipper du ikke har barn som går skole, siden du ikke bryr seg men det vil påvirke deg før eller senere at kvaliteten på den norske skolen er så dårlig. Se til Finland og sammenlign, kanskje du får opp øya

Anonymkode: 28ccf...a88

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnePåLande skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg tjener 535.000kr

Jeg ligger litt over deg. 556 000 kr. Jeg lurer på hvor de får 650-700.000 i fra. Ingen i min omgangskrets som har en sånn lønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får bare tro at ikke alt for mange lærere slutter, så de blir tvunget til å ansette mindre kompetente lærere (som ikke er lærere) Det er allerede mangel, så vi trenger ikke at det blir enda verre. 

Anonymkode: f10a8...e0c

Hvor skal alle disse lærerne få jobb da, tenker du, hvor de har bedre lønn og ikke må utdanne seg innen noe annet? :klo:

At det finnes noen relevante stillinger er jeg klar over, men disse finnes ikke i et mangfold slik at dette blir noe stort problem. Da må i så fall lærerne enten ta en lavere betalt jobb eller utdanne seg i en annen retning, og i så fall var det kanskje ikke lønna som var problemet til å begynne med? 🤷‍♀️

Anonymkode: 204f6...414

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Jammen godt at lærerstreiken er over. Det er barns kunnskap og fremtid som står på spill. Flere uker med undervisning har gått rett i dass, og dette kunne pokker meg ikke pågå i det uendelige. 

Men i kjent stil går man jo rett på en høstferie nå. Høstferien skulle vært avlyst! 

Hei,

Vi mangler 16000 kvalifiserte lærere i skolen. Er du vår nye kollega? Bli lærer vel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (25 minutter siden):

Jeg skal ha stoppeklokken på resten av året. Etter å ha oppnådd antall timer i henhold til min arbeidsavtale lukker jeg dataen og er ikke tilgjengelig på mobil, som er min egen mobil foresten.
Jeg kommer ikke til å jobbe helger eller andre avspaseringsuker. 
Det kan bety at ikke alle elevene blir meldt opp til PPT.. Jeg får heller ikke tid til å lage eget opplegg, som er spesialpedagogens oppgave og ansvar da sakkyndige kommer med anbefalinger om spes.undervisnin. Det er det jeg holder på med nå, ser dere. Jeg har ikke bare en elev, men mange. 

Det vil  gå kraftig utover kvaliteten på undervisningsmateriale. 
Jeg skal ikke påta med Helsesykepleiers oppgave da psykisk uhelse, diagnoser eller prevensjon ikke et mitt bord! De får fint vente til skolehelsetjenesten er på plass. 
Det er slutt på å være sosialarbeider også.

sensor på eksamen? Nei. 

Det er nettopp her andre bør komme inn.

Feks mitt barn må observeres i klassen og ikke være alene i skoletiden. Dette trenger nødvendigvis ikke en lærer å gjøre.

Nå går mitt barn på tilrettelagt, men ikke alle barn er så heldige.

Anonymkode: d1200...295

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Jammen godt at lærerstreiken er over. Det er barns kunnskap og fremtid som står på spill. Flere uker med undervisning har gått rett i dass, og dette kunne pokker meg ikke pågå i det uendelige. 

Men i kjent stil går man jo rett på en høstferie nå. Høstferien skulle vært avlyst! 

Vet du hvor mange "lærerløse" timer det er på vgs hvert år, fordi det ikke finnes vikarer? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Slutt å lat som om dere er foreldrene. Det er lærerenes største problem. De stikker nesa si i andre foreldres oppdragelse. Da blir man sliten. Slutt med det. Barnevernets problem dersom foreldre svikter. Dere skal lære bort FAG. Ikke leke mor til alle barn.

Anonymkode: 56220...d0d

Vel, hvis foreldrene hadde gjort jobben sin som forelder og oppdrager, hadde lærerne hatt en enklere arbeidsdag. 

Anonymkode: e5a9f...bf8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Jammen godt at lærerstreiken er over. Det er barns kunnskap og fremtid som står på spill. Flere uker med undervisning har gått rett i dass, og dette kunne pokker meg ikke pågå i det uendelige. 

Men i kjent stil går man jo rett på en høstferie nå. Høstferien skulle vært avlyst! 

Helt enig, avlys høstferien (hilsen lærer). 
Alltid vært stress for meg uansett med en uke ferie midt i et tema, etter ferien må jeg repetere fagstoff igjen for elevene ikke har gjort noe skolearbeid eller forberedelser i ferien. 
 

Så gjerne avlys den ja! Men da får vi vel klager igjen i avisene fra foreldrene om at ferieturene må avlyses! Vedder 10 millioner 

Anonymkode: 28ccf...a88

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle som studerte for å bli lærer ante vel hva de gikk til? Er de ikke fornøyd er det bare å finne seg noe annet. 

Anonymkode: 4534d...fff

Jeg ble lektor i 30-årene, og elsker jobben min, men jeg hadde ikke regnet med å bli nedprioritert ved hver lønnsforhandling og få mindre å rutte med når årene går :)

Anonymkode: b3304...552

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyah skrev (1 minutt siden):

Jeg ligger litt over deg. 556 000 kr. Jeg lurer på hvor de får 650-700.000 i fra. Ingen i min omgangskrets som har en sånn lønn.

KS… De har presentert disse tallene og enkelte evner ikke å sjekke om det stemmer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jo problemet. Når flere lærere slutter i jobben og finner seg noe annet, og færre søker seg inn fordi det er et lite populært yrke å utdanne seg til, hvordan tror du kvaliteten på den norske skolen blir da tro? Den er allerede ræva, så du kan jo bare tenke deg…

Det går ikke utover meg som lærer for jeg kan alltid bytte jobb. Men er det bare oss lærerne som tenker på barna her….? Det er jo barn og ungdom det går utover. Alle foreldre burde være bekymret for hvordan det står til i den norske skolen.

Anonymkode: 28ccf...a88

Det vil gå utover hele samfunnet, og det vil få store konsekvenser for hver og en av oss

Anonymkode: f7c64...c7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nettopp her andre bør komme inn.

Feks mitt barn må observeres i klassen og ikke være alene i skoletiden. Dette trenger nødvendigvis ikke en lærer å gjøre.

Nå går mitt barn på tilrettelagt, men ikke alle barn er så heldige.

Anonymkode: d1200...295

Hvem mener du skal gjøre det? En tilfeldig person fra gata? En som har et friår etter videregående og knapt nok har sett et barn før, langt mindre et som må observeres?

Anonymkode: e5a9f...bf8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tvungen lønnsnemd - kjedelig for lærerne. Men jeg jubler på vegne av ungdommen min på videregående som skal tilbake på skolen i morgen, og får lært det han skal, og får grunnlag for karakter til jul. 

Anonymkode: 68bd8...58e

helt rett og gjøre det nå. så mange barn og unge som slet pga dette

Anonymkode: e47ea...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns lærere henger igjen i fortiden. De har en mastergrad i likhet med mange andre av befolkningen. Det er slutt på tiden hvor lærer var statusyrke, en person som hadde ubestridt respekt.

Dere er gjennomsnittlig arbeidstakere som alle andre. 

Anonymkode: 56220...d0d

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig, avlys høstferien (hilsen lærer). 
Alltid vært stress for meg uansett med en uke ferie midt i et tema, etter ferien må jeg repetere fagstoff igjen for elevene ikke har gjort noe skolearbeid eller forberedelser i ferien. 
 

Så gjerne avlys den ja! Men da får vi vel klager igjen i avisene fra foreldrene om at ferieturene må avlyses! Vedder 10 millioner 

Anonymkode: 28ccf...a88

Nei, nå kommer søknadene (kravene) om å ta podene ut av skolen, for nå skal foreldrene ta ungene med til Syden, pga billigere billetter utenfor skoletiden.

Anonymkode: e5a9f...bf8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...