Gå til innhold

Lærer streiken er over.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aureka skrev (1 time siden):

Det betyr vel ikke økt timelønn det? Man underviser mer og bedre og har mer tid per elev. Men selvfølgelig hvis det oppleves som økt timelønn, så er det bra. Forstod ikke hva du mente med "ekstra tid på sensurering" ?

Om ein barberer bort det lærarar gjer som ikkje er undervisningsrelatert, blir det tid til overs. Ein kan sjølvsagt bruke denne tida slik ein vil, og eit alternativ er å sensurere. Forutsett at ein jobbar dei 1687.5 timane som avtalt først, men det tek eg som ei sjølvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud skrev (4 minutter siden):

Om ein barberer bort det lærarar gjer som ikkje er undervisningsrelatert, blir det tid til overs. Ein kan sjølvsagt bruke denne tida slik ein vil, og eit alternativ er å sensurere. Forutsett at ein jobbar dei 1687.5 timane som avtalt først, men det tek eg som ei sjølvfølge.

Skjønner, men da sier du at du som lærer ikke opplever at det er knapphet på tid slik som opplegget er i dag? Altså at annet ikke tar bort fokus og kvalitet på undervisningen? Er nysgjerrig, jobber ikke som lærer, selv om jeg er relativt tett på likevel. Takk for svar:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (11 minutter siden):

Skjønner, men da sier du at du som lærer ikke opplever at det er knapphet på tid slik som opplegget er i dag? Altså at annet ikke tar bort fokus og kvalitet på undervisningen? Er nysgjerrig, jobber ikke som lærer, selv om jeg er relativt tett på likevel. Takk for svar:)

Alle har like mykje tid. Eg opplever at eg enten må prioritere ned undervisningsrelatert arbeid eller jobbe meir enn avtalt for å få gjort alt som ikkje er undervisningsrelatert. Etter at eg fekk eigne barn er det valget lett.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er vel at Norge mangler stadig flere lærere med utdanning, at mange med utdanning slutter (mange allerede innen 5 år), og at rekrutteringen svikter? Foreldre og andre må gjerne være uenige i hva lærerjobben inneholder. Det endrer ikke fakta. 

Anonymkode: 31d68...15b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Feilen Utdanningsforbundet har gjort er å sette Prins Umulius inn i forhandlingsteamet. VI SKAL HA, NOE ANNET ER HELT UAKTUELT er ikke reell forhandling. Kombinerer man det med løgner om KS i media sier det seg selv at man ikke kommer noen vei.

At lærerne fremdeles har tillit til Handal er for meg en gåte. 

Anonymkode: 3bd5d...80b

Nå er det vel KS som er tatt med buksa nede mtp løgner og falsk informasjon. De måtte til og med rette egne nettsider, fordi informasjonen var uriktig. 
(Og til og med de nye tallene var manipulerte og trikset med)

De løy om egne rapporter og egne tilbud og trikser med tall om ufaglærte lærere… 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det største problemet er vel at Norge mangler stadig flere lærere med utdanning, at mange med utdanning slutter (mange allerede innen 5 år), og at rekrutteringen svikter? Foreldre og andre må gjerne være uenige i hva lærerjobben inneholder. Det endrer ikke fakta. 

Anonymkode: 31d68...15b

Og verre skal det bli. Mye mye verre. De som finner seg i alt, de er i ferd med å gå av med pensjon.

https://khrono.no/studentflukt-fra-laererutdanninger/720756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 14.29):

Er du sterilforsyningstekniker?  Hvor har du hørt fra at noen er med på stuene som assistent?  Dette er så merkelig påstand, for den har jo tydeligvis kommet et sted fra, men ingen vil si hvor de har hørt det, og da mistenker jeg at det er en eller annen som har skrytt på seg litt for mye. Sterilforsyningsteknikere har vært med på stuene for å observere der jeg jobber, men de har ikke rørt ett eneste instrument inne på stua, og på ingen måte vært noen avlastning for operasjonssykepleierne (som de heller ikke er utdannet til). Så med mindre det kommer noe mer konkret regner jeg med dette bare er en som skryter for å fremme seg selv. 

Anonymkode: 7bd19...288

Ser ut til at du går i forsvar ovenfor ditt yrke.

Må det være en opr spl som henter inn utstyret fra lageret? Må det være en opr spl som teller over etter bruk? 

Ser du nå hva jeg mener?

Anonymkode: d1200...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...