Gå til innhold

Lærer streiken er over.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det blir skole i morgen. Men du, det heter ikke «hvortid», det heter når. 

Anonymkode: 4ba03...ea7

Jeg har dysleksi.. Takk som trykker meg ned..Ikke rart barn mobber. 

Anonymkode: 66221...fc1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis noe godt har kommet ut av streiken her, så er det kanskje å vise hvor ille det står til med tanke på tilbud og krav barna våre (ikke) får…

Anonymkode: 28ccf...a88

Det eneste som har kommet ut av denne streiken er at lærerne nok en gang har bekreftet inntrykket av at de er griske, urimelige og storforlangende. De burde forstått for lenge siden at kravet deres var urimelig i stedet for å la dette gå utover barn og unge så lenge. Kjenner jeg blir kvalm hver gang jeg ser Steffen Handal sutre på TV-skjermen.

Anonymkode: 3bd5d...80b

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tipper skolenes hjemmeside legger ut informasjon, eller det går ut mail eller melding til elever og foresatte 

Anonymkode: 942fb...c96

Ingen informasjon fra skolen eller på skolesidene. Barnet skal snart legge seg og vi vet ikke om han skal stå opp til 4.time eller 1.

Anonymkode: 66221...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var en underlig konklusjon å trekke. Selv om jeg har en annen mening enn deg og er lei den langvarige sutringen fra lærere, så betyr ikke det at jeg ikke er reflektert.  Jeg er ingen ekspert på lærernes situasjon eller det du beskriver som flukt fra yrket. Men jeg kjenner til en del lærere privat og gjennom jobb, og jeg tror det kan bli en ukultur av sutring over hvor dårlig arbeidsvilkår man har (mye jobb, lite lønn, mye ansvar) og at man glemmer godene (ferier, fleksibilitet, lønnen som faktisk er god etc.). De lærerne jeg kjenner som har søkt andre jobber innen helse, Nav, arbeidsinkludering, veiledning etc. (Yrker med omtrent tilsvarende krav til utdanning) har ofte takket nei når de innser at vilkårene er dårligere (mindre lønn, kortere ferie, lange dager fysisk på jobb og like mye/mer arbeidspress). De jeg kjenner som har forsøkt seg i annen jobb har gått tilbake til læreryrket senere, når de har innsett at gresset på ingen måte er grønnere i andre yrker....tvert i mot. De har kanskje fått seg en liten tankevekker. For det kan bli slik at når alle syter og klager over hvor dårlige arbeidsvilkår lærerne har, så blir det til slutt en sannhet. Man tror at det er virkeligheten. Men som sagt de jeg kjenner som har søkt og fått andre jobber har endret synet på dette, og innsett at man har mange goder som lærer. Jeg er som sagt ingen ekspert, og dette er ikke forskning, men det er erfaringer og observasjoner gjennom flere år. Og en liten utblåsning fordi jeg er lei sutringen til en gruppe som tross alt har gode vilkår. 

Anonymkode: fc25e...4f9

Det er et manglene element her når en ikke klarer å se sammenheng mellom flykt fra yrket og streik. Nei, du er ingen ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De skal på skolen som vanlig i morgen.

Hilsen lærer. 

Anonymkode: ce633...253

Takk for svar :)

Anonymkode: 66221...fc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tullerikke
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har dysleksi.. Takk som trykker meg ned..Ikke rart barn mobber. 

Anonymkode: 66221...fc1

Hva har dette med mobbing å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det eneste som har kommet ut av denne streiken er at lærerne nok en gang har bekreftet inntrykket av at de er griske, urimelige og storforlangende. De burde forstått for lenge siden at kravet deres var urimelig i stedet for å la dette gå utover barn og unge så lenge. Kjenner jeg blir kvalm hver gang jeg ser Steffen Handal sutre på TV-skjermen.

Anonymkode: 3bd5d...80b

Enda en "synser" 👏👏

Anonymkode: 01eac...42d

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (3 minutter siden):

Hva har dette med mobbing å gjøre?

Å påpeke skrivefeil bare for å være teit er helt unødvendig. Ordpoliti kan forstå hva jeg prøver å skrive?

Anonymkode: 66221...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det eneste som har kommet ut av denne streiken er at lærerne nok en gang har bekreftet inntrykket av at de er griske, urimelige og storforlangende. De burde forstått for lenge siden at kravet deres var urimelig i stedet for å la dette gå utover barn og unge så lenge. Kjenner jeg blir kvalm hver gang jeg ser Steffen Handal sutre på TV-skjermen.

Anonymkode: 3bd5d...80b

Jeg kjenner jeg blir kvalm av innlegg som omhandler egne synsinger og meninger. Hva gjør du når du står uten lærere til dine barn/barnebarn? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes faktisk lærerorganisasjonene var skikkelige helter etter å ha vært for ettergivende i forhold til Ernas  "nasjonale dugnad"-piss under koronaen. Hurra for de tøffingene i spissen for lærerorga isasjonene (og alle medlemmene).   Nå må lærerne ut av KS, hørte hun ene fra Skolenes landsforbund var inne på det

Bare lureri med KS.

Anonymkode: 9d01c...1e2

Hva var galt for lærerne under korona da? Hadde dere det verst da også? 

Anonymkode: 01d3c...ed2

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnnePåLande said:

Jeg kjenner jeg blir kvalm av innlegg som omhandler egne synsinger og meninger. Hva gjør du når du står uten lærere til dine barn/barnebarn? 

Hva gjør du på et diskusjonsforum om du blir kvalm av andres meninger?

Anonymkode: 3bd5d...80b

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva var galt for lærerne under korona da? Hadde dere det verst da også? 

Anonymkode: 01d3c...ed2

Sto du i klasserommet og ble smittet? Interessant å få høre hva vi gjorde under koronaen.. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

Det er et manglene element her når en ikke klarer å se sammenheng mellom flykt fra yrket og streik. Nei, du er ingen ekspert.

Og den sammenhengen har jeg kommentert, og kommet med mine refleksjoner rundt. Jeg tror lærerne sutrer så mye at det blir en slags allmennt vedtatt sannhet hvor dårlige arbeidsforhold de har. Og så tror man at det er bedre i andre yrker. Men de lærerne jeg vet om som har søkt seg til andre yrker, har gått tilbake til læreryrket når de har innsett at de egentlig har det veldig bra. 

Anonymkode: fc25e...4f9

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva gjør du på et diskusjonsforum om du blir kvalm av andres meninger?

Anonymkode: 3bd5d...80b

Ytrer min mening om synsere 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Spesialsykepleiere har både høyere gjennomsnittslønn og medianlønn enn lektorer. https://www.ssb.no/statbank/table/11418/tableViewLayout1/?loadedQueryId=10066123&timeType=top&timeValue=1

Anonymkode: a958b...dd5

De jobber turnus. Innbefatter kveld/natt/helg/jul/påske/høstferie blant annet 

Anonymkode: 298ff...254

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnnePåLande said:

Ytrer min mening om synsere 

Finn deg et speil. Du synser bare du også.

Anonymkode: 3bd5d...80b

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og den sammenhengen har jeg kommentert, og kommet med mine refleksjoner rundt. Jeg tror lærerne sutrer så mye at det blir en slags allmennt vedtatt sannhet hvor dårlige arbeidsforhold de har. Og så tror man at det er bedre i andre yrker. Men de lærerne jeg vet om som har søkt seg til andre yrker, har gått tilbake til læreryrket når de har innsett at de egentlig har det veldig bra. 

Anonymkode: fc25e...4f9

Igjen, innlegget ditt består av påstander. Påstander formulert av en uviten person. Regner med det blir hyling og skriking når de ikke klarerer å skaffe nok kompetente lærere. Hva gjør du da? 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...