Gå til innhold

Lærer streiken er over.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle som studerte for å bli lærer ante vel hva de gikk til? Er de ikke fornøyd er det bare å finne seg noe annet. 

Anonymkode: 4534d...fff

Nei, selvfølgelig kan en ikke se inn i fremtiden og se at vi vil forbli lønnstapere og jobbe gratis i all fremtid.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer ikke til å overskride antall timer som er i henhold til min arbeidsavtale. 
  

Pass på at det ikke blir for lite heller 🦻

Anonymkode: 4534d...fff

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du glemte påsken, julen, vinterferie og høstferie. Du må gi slipp på det og. Og bare få 3 uker sammenhengende på sommeren. 

Anonymkode: 56220...d0d

Det er blitt kommunisert flere ganger at vi har avspasering i feriene du referere til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnnePåLande said:

Nei, selvfølgelig kan en ikke se inn i fremtiden og se at vi vil forbli lønnstapere og jobbe gratis i all fremtid.  

Gratis jobber du ikke. Du får godt betalt. Lærere har en høy lønn. Om du ikke er en millimeter fleksibel med arbeidsgiver kan du ikke forvente at arbeidsgiver er en millimeter fleksibel med deg heller.

Anonymkode: 3bd5d...80b

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (1 time siden):

Hvem er det egentlig som plusser slike innlegg? Uvitenheten er en fin bil.

Alle foreldrene som har jobbet ræva av seg for å gjøre egen jobb i tillegg til å undervise barna sine? I løpet av 8 uker hadde mitt barns lærer 1(!!) samtale på 10 minutter med mitt barn, og det samme gjelder de 14 andre ungene i klassen. Så bortsett fra å sende ut ukeplan hver mandag, brukte læreren altså 140 minutter på elevene i løpet av 8 uker. 

Anonymkode: 9b55c...5a5

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pass på at det ikke blir for lite heller 🦻

Anonymkode: 4534d...fff

Nei, det skal være helt i henhold til arbeidsavtalen- ikke mer, ikke mindre. Oppfordrer alle lærere til å gjøre det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg støttet streiken helt til jeg hørte hva de faktisk tjener.

Det er helt sykt å utsette koronabarna for tidenes lengste streik, når de allerede tjener så godt.

Anonymkode: f36be...50a

Vet du det? Har sett noen tall i media som jeg stusser på. Jeg er lærer, adjunkt med opprykk, med 7 års høyere utdanning (ikke master, men en bachelorgrad, PPU, og tre årsstudium. Har påbegynt master men har utsatt det da det er vanskelig å kombinere med full jobb og barn) og 8 års ansiennitet og tjener 530.000 brutto i året - og det er mer enn hva jeg skal ha i følge tariffavtalen. 

Anonymkode: d057f...cba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

Det er blitt kommunisert flere ganger at vi har avspasering i feriene du referere til.

Du har rett til å avspasere de feriene fordi du skal jobbe det inn de resterende ukene i året. Det har blitt kommunisert flere ganger.

Anonymkode: 56220...d0d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gratis jobber du ikke. Du får godt betalt. Lærere har en høy lønn. Om du ikke er en millimeter fleksibel med arbeidsgiver kan du ikke forvente at arbeidsgiver er en millimeter fleksibel med deg heller.

Anonymkode: 3bd5d...80b

Nei, jeg får ikke godt betalt. Om dette yrke er så forlokkende, hva stopper deg? Bli lærer da vel!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har rett til å avspasere de feriene fordi du skal jobbe det inn de resterende ukene i året. Det har blitt kommunisert flere ganger.

Anonymkode: 56220...d0d

Ja; jeg skal ikke jobbe mer enn arbeidsavtalen min tilsier. Det er derfor jeg avspaserer. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså, hvis lærerne er sååå viktige for barns psykiske helse, så får vi jommen få mer betalt for den jobben vi gjør som er utenfor vår kompetanse. Jeg er utdannet faglærer... FAGlærer der altså, men måtte jobbe som kontaktlærer og delta i møter med barnevern, BUP, PPT, kunne masse om lærevansker, dysleksi, angst, traumer, adhd, omsorgssvikt,  psykiske og fysiske utviklingshemminger osv. Høres jo mer ut som jobben til en vernepleier. Jeg lærte aldri noe om å fylle ut en IOPpå utdanningen, og jeg visste ikke forskjell mellom BUP og PPT. Bruk folka som har kompetanse, ikke kast det over på kun lærerne. 

Nok av unger sliter med skolevegring og burde ha et annet tilbud enn ordinær skole. De sliter med angst, adhd, autisme, mobbing, depresjoner, spiseforstyrrelser eller lignende, og som ansvarlig står en stakkars uerfaren kontaktlærer som akkurat er ferdig med faglærerutdanninga i musikk liksom... Lærere og skoler som står oppi slike situasjoner trenger HJELP. 

Anonymkode: ebffc...13d

Hvor mye tjener du da? kr 650.000- 700.000? Stakkars, der er jo altfor lite. Sytepaver!!!

Anonymkode: 043b8...aae

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Med slike holdninger ønsker jeg deg lykke til om du vurderer en karriere i det private, slik mange av dine kollegaer truer med. 

Anonymkode: 3bd5d...80b

Dette 

Anonymkode: fc25e...4f9

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnnePåLande said:

Nei, jeg får ikke godt betalt. Om dette yrke er så forlokkende, hva stopper deg? Bli lærer da vel!

Jo, du har godt betalt. 

Anonymkode: 3bd5d...80b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle som studerte for å bli lærer ante vel hva de gikk til? Er de ikke fornøyd er det bare å finne seg noe annet. 

Anonymkode: 4534d...fff

Hva tror du en lærerutdanning består av egentlig?

Det et ikke et fag som heter "foreldre" 

Det finnes ikke fag som omhandler pedagogiske rapporter. Ei heller spesifikke timer som går på tilpasset undervisning. Elevsamtaler, fellestider, storteam-møter, temamøter, komité for julegudstjeneste, 17.mai, aktivitetsdager osv osv. Undervisning er ca 19 timer hver uke, så kommer alt det andre på toppen. I tillegg er det å lage undervisningsopplegg, og gjerne i et fag du ikke har kompetanse i. Retting må du også finne tid til, og ikke glemme gode tilbakemeldinger som vil gjøre at Kine får utviklet seg. IOP som skal skrives sammen med spes.ped.  Så er det svar på Per som kanskje er for syk til å komme, hva tror jeg om det? De skoene som er glemt etter gym-timen. Navnet? Nei det er de jo ikke, men du tar deg vel tid til å lete. 

Ferdig med en uke, så starter man på nytt igjen  

Dette lærer man ikke på lærerutdanningen. Der skal man lære didaktikk og pedagogikk samt faglige fordypninger  

Anonymkode: 01eac...42d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet du det? Har sett noen tall i media som jeg stusser på. Jeg er lærer, adjunkt med opprykk, med 7 års høyere utdanning (ikke master, men en bachelorgrad, PPU, og tre årsstudium. Har påbegynt master men har utsatt det da det er vanskelig å kombinere med full jobb og barn) og 8 års ansiennitet og tjener 530.000 brutto i året - og det er mer enn hva jeg skal ha i følge tariffavtalen. 

Anonymkode: d057f...cba

Nei det gjør jeg jo ikke, ser på tall fra media. Hvis de oppgir feil, bidrar de til å minske støtten til lærerne.

Anonymkode: f36be...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle foreldrene som har jobbet ræva av seg for å gjøre egen jobb i tillegg til å undervise barna sine? I løpet av 8 uker hadde mitt barns lærer 1(!!) samtale på 10 minutter med mitt barn, og det samme gjelder de 14 andre ungene i klassen. Så bortsett fra å sende ut ukeplan hver mandag, brukte læreren altså 140 minutter på elevene i løpet av 8 uker. 

Anonymkode: 9b55c...5a5

Du må pålegge deg å forsette med å følge opp barna dine. Verre vil det bli fremover.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnnePåLande skrev (1 time siden):

Sto du i klasserommet og ble smittet? Interessant å få høre hva vi gjorde under koronaen.. 

Alle ble smitter under koronaen. Tror du sykepleiere, leger, helsefagarbeidere, butikkansatte og ørten andre yrkesgrupper satt hjemme isolert? Kanskje på tide å rette blikket litt utover fra egen navle?

Anonymkode: 9b55c...5a5

  • Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alle som studerte for å bli lærer ante vel hva de gikk til? Er de ikke fornøyd er det bare å finne seg noe annet. 

Anonymkode: 4534d...fff

Jeg var ferdig utdannet i 1998. Nei, jeg ante virkelig IKKE hva jeg gikk til. Teori og praksis er to totalt forskjellige verdener. Og det var med en helt annen elevmasse enn det man møter i dag.. Jeg var på nippet til å slutte til jul det første året jeg jobbet, men samarbeid med en fantastisk kollega var det som holdt hodet mitt over vannet. Etter det har jeg med ujevne mellomrom vært nære på igjen. De siste to åra har jeg ikke vært kontaktlærer, og det skal jeg heller aldri mer være. Da slutter jeg! På min sønns skole har flere lærere sluttet de siste to åra. To av dem kom nesten rett fra utdanning - de hadde jobbet ett og to år. Ikke bare er det lave søkertall til lærerutdanning, men mange slutter også innen 5 år i yrket. DET er en skummel utvikling! 

Anonymkode: 31d68...15b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mye tjener du da? kr 650.000- 700.000? Stakkars, der er jo altfor lite. Sytepaver!!!

Anonymkode: 043b8...aae

Nei, jeg tjener 535.000kr

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså, hvis lærerne er sååå viktige for barns psykiske helse, så får vi jommen få mer betalt for den jobben vi gjør som er utenfor vår kompetanse. Jeg er utdannet faglærer... FAGlærer der altså, men måtte jobbe som kontaktlærer og delta i møter med barnevern, BUP, PPT, kunne masse om lærevansker, dysleksi, angst, traumer, adhd, omsorgssvikt,  psykiske og fysiske utviklingshemminger osv. Høres jo mer ut som jobben til en vernepleier. Jeg lærte aldri noe om å fylle ut en IOPpå utdanningen, og jeg visste ikke forskjell mellom BUP og PPT. Bruk folka som har kompetanse, ikke kast det over på kun lærerne. 

Nok av unger sliter med skolevegring og burde ha et annet tilbud enn ordinær skole. De sliter med angst, adhd, autisme, mobbing, depresjoner, spiseforstyrrelser eller lignende, og som ansvarlig står en stakkars uerfaren kontaktlærer som akkurat er ferdig med faglærerutdanninga i musikk liksom... Lærere og skoler som står oppi slike situasjoner trenger HJELP. 

Anonymkode: ebffc...13d

Og det skal dere ha mer betalt for??

Anonymkode: e5a85...9a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...