Sola de Skrevet 2. september Forfatter #9441 Skrevet 2. september Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden): Samme her når det gjelder marinader. Det fjerner den opprinnelige opplevelsen som jeg vil ha. En slik påsmurt baguette-plass har spicet tunfisken min opp så jeg ikke kan kjenne at det er tunfisk lengre og jeg liker det ikke. spicet tunfisk.. Kan det være godt? Hørte på nyhetene nå at de skal kutte ned innholdet av makrell i makrell i tomat Jeg må hamstre! 1
Hoppetaujenta Skrevet 2. september #9443 Skrevet 2. september Sola de skrev (21 minutter siden): spicet tunfisk.. Kan det være godt? Hørte på nyhetene nå at de skal kutte ned innholdet av makrell i makrell i tomat Jeg må hamstre! Nei, det er ikke godt. Skal skrive til det stedet og spørre om en kan få valget uten spice i. Ja, leste det om makrellen jeg også. Er det virkelig nødvendig å behandle oss sånn?!?! 😠 Vi går vel mot hundre kroner boksen snart. FNYyyyyS! Sola de skrev (19 minutter siden): Hoppeloppen! Vi er i september Ja...det er rett og slett godt å vite det. Et annet drag i luften og mere maskiner som har begynt på nye grave/byggeprosjekter, men ok...sommeren er over for denne gang og jeg gleder meg over det.
Sola de Skrevet 3. september Forfatter #9444 Skrevet 3. september Hoppetaujenta skrev (På 2.9.2026 den 9.26): Nei, det er ikke godt. Skal skrive til det stedet og spørre om en kan få valget uten spice i. Ja, leste det om makrellen jeg også. Er det virkelig nødvendig å behandle oss sånn?!?! 😠 Vi går vel mot hundre kroner boksen snart. FNYyyyyS! Ja...det er rett og slett godt å vite det. Et annet drag i luften og mere maskiner som har begynt på nye grave/byggeprosjekter, men ok...sommeren er over for denne gang og jeg gleder meg over det. Jeg er veldig sær på smaker, så om smaken endrer seg, blir jeg nok ikke til å like det er jeg redd. Å ikke spise favorittpålegget mitt Takk og lov. Jeg lengter etter fårikål. Jeg ser den er kommet inn på meny, men står som midlertidig utsolgt enda hos meg hvertfall håper de kommer til uka. Da skal jeg kjøpe inn noen 1
Sola de Skrevet 3. september Forfatter #9445 Skrevet 3. september Jeg er på desperat jakt i leiligheten etter kleshengere! Hvor i huleste har jeg forlagt dem? Finner ingen som helst har satt på en maskin med klær, som ikke skal i trommel. jeg ryddet vekk tørkestativene forrige uke, og hvilket lurt sted ble kleshengerne forlagt er spørsmålet. 1
Hoppetaujenta Skrevet 3. september #9446 Skrevet 3. september Nå måtte jeg sjekke hos meg og der står det også utsolgt. Da har de nok ikke begynt å selge dem ennå tror jeg. Løsningen er å lage det selv? Når jeg vinner i lotto så skal jeg ha et skikkelig stort tøyvaskerom med vask/tørk/strykemaskin av stor og proff type, stort bord hvor ting kan strekkes og legges sammen, stativer for ting som må tørkes flatt og kanskje teste en slik dings med strøm i seg, så tøy tørker forsiktig men fortere....evt. et rent gulv med varme i seg så ting kan tørkes slik også. Alle typer hjelpemidler vil jeg ha, for det er gøy å være husmor med ting som virker som de skal. Pluss opphengingsplasser, skuffer og skap etter behov. Ikke noe mere enn det liksom, for jeg er ikke kravstor. Jeg samler ikke på frimerker eller dyre alkoholske flasker, dyr kunst eller dyre sko...så litt kan jeg unne meg.
Sola de Skrevet 3. september Forfatter #9447 Skrevet 3. september Hoppetaujenta skrev (19 minutter siden): Nå måtte jeg sjekke hos meg og der står det også utsolgt. Da har de nok ikke begynt å selge dem ennå tror jeg. Løsningen er å lage det selv? Når jeg vinner i lotto så skal jeg ha et skikkelig stort tøyvaskerom med vask/tørk/strykemaskin av stor og proff type, stort bord hvor ting kan strekkes og legges sammen, stativer for ting som må tørkes flatt og kanskje teste en slik dings med strøm i seg, så tøy tørker forsiktig men fortere....evt. et rent gulv med varme i seg så ting kan tørkes slik også. Alle typer hjelpemidler vil jeg ha, for det er gøy å være husmor med ting som virker som de skal. Pluss opphengingsplasser, skuffer og skap etter behov. Ikke noe mere enn det liksom, for jeg er ikke kravstor. Jeg samler ikke på frimerker eller dyre alkoholske flasker, dyr kunst eller dyre sko...så litt kan jeg unne meg. Om jeg bygger meg et hus en gang, så skal eget vaskerom være must der. Blir for mye mat om jeg lager selv. Vil aldri bli spist opp. Bedre med fjordland. og dessuten smaker den bedre, enn den jeg lager selv 1
Sola de Skrevet 3. september Forfatter #9448 Skrevet 3. september Nabohuset til farmor og farfar ligger ute for salg. Har ikke vært der på 20 år, så rart å se bilder av huset deres igjen på enkelte av bildene. Ser det er blitt malt hvitt Barndomshjemmet mitt er forresten blitt malt grått, hvilket jeg finner like ille Huset til farmor og farfar pleide å være rødt med hvite karmer. Rødt tak hadde de også. Nå var det svart blitt. Ser garasjen fremdeles er rød. minner fra en svunnen tid. 1
Sola de Skrevet 4. september Forfatter #9449 Skrevet 4. september Jeg fant ikke de kleshengerne. Henger klær overalt her til tørk. over en stolrygg henger bher. En bukse på en knaggrekke i gangen, på en annen stol henger bluse til tørk overalt noe kan henges, henger det noe. Ser ikke ut. Skjønner ikke hvor jeg har lagt dem hen. Også en ting å rote vekk.
Hoppetaujenta Skrevet 4. september #9450 Skrevet 4. september Kan det være husnissene som gjør litt hyss kanskje?
Sola de Skrevet 4. september Forfatter #9451 Skrevet 4. september Hoppetaujenta skrev (6 timer siden): Kan det være husnissene som gjør litt hyss kanskje? Ja, eller at jeg har kastet dem. Jeg har ikke sett dem siden jeg fikk møbellevering 1
Rumle Skrevet søndag kl. 12:04 #9452 Skrevet søndag kl. 12:04 Hei og hopp! Lenge siden sist. Håper alle har det bra i tråden. Er dere klare for høst? 😊 1 1
Hoppetaujenta Skrevet søndag kl. 12:08 #9453 Skrevet søndag kl. 12:08 Hei og hoppsann, veldig klar her. Der også? 1
Rumle Skrevet søndag kl. 12:11 #9454 Skrevet søndag kl. 12:11 Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): Hei og hoppsann, veldig klar her. Der også? Ja, nå er jeg klar for høst! 1
Sola de Skrevet mandag kl. 07:12 Forfatter #9456 Skrevet mandag kl. 07:12 Rumle skrev (19 timer siden): Hei og hopp! Lenge siden sist. Håper alle har det bra i tråden. Er dere klare for høst? 😊 Hei Ja, lenge siden sist. Har egentlig føltes som høst i en måneds tid nå, men nå har fårikålen til fjordland kommet i salg, så blir dagens middag her i dag, og da er det høst Synes dette året har flydd av sted. Synes i grunn at det nettopp var jul og nå er det snart på an igjen. Hvordan står det til med deg? 1 1
Rumle Skrevet mandag kl. 11:56 #9457 Skrevet mandag kl. 11:56 Sola de skrev (4 timer siden): Hei Ja, lenge siden sist. Har egentlig føltes som høst i en måneds tid nå, men nå har fårikålen til fjordland kommet i salg, så blir dagens middag her i dag, og da er det høst Synes dette året har flydd av sted. Synes i grunn at det nettopp var jul og nå er det snart på an igjen. Hvordan står det til med deg? Ja, ser hva du mener. Jeg synes tiden går både treigt og veldig fort, egentlig. Men, ja, helt vilt at det snart går mot jul igjen! Jeg er ikke så glad i fårikål, desverre! Skulle så gjerne likt det. Godt det har dukket opp i butikken, du får kose deg, det er så digg med gode høstmiddager! 😊 Går greit her, mye det samme som før. Noe nytt med deg? Er du ajour med årets julegaver? Tror jeg allerede vet svaret
Sola de Skrevet mandag kl. 12:49 Forfatter #9458 Skrevet mandag kl. 12:49 Rumle skrev (46 minutter siden): Ja, ser hva du mener. Jeg synes tiden går både treigt og veldig fort, egentlig. Men, ja, helt vilt at det snart går mot jul igjen! Jeg er ikke så glad i fårikål, desverre! Skulle så gjerne likt det. Godt det har dukket opp i butikken, du får kose deg, det er så digg med gode høstmiddager! 😊 Går greit her, mye det samme som før. Noe nytt med deg? Er du ajour med årets julegaver? Tror jeg allerede vet svaret Jeg har akkurat spist fjordlandversjonen Er såååå alt for mye mat i en slik porsjon Er så mye potet med. For ei som knapt spiser potet, blir det for mye. Kunne heller vært mer kål Er stort sett det jeg spiser, når jeg lager fårikålen selv. Jeg fantaserer om hjemmelaget lapskaus med pinnekjøttrester i. Er bare at jeg ikke har pinnekjøttrester, så må vente til etter jul Nei, ikke noe nytt her heller. Er ferdig med alle, som skal sendes og som ikke er datovarer Var det før påske Tar ting når jeg er i julestemning. Var dog i forrige uke eller uka før der i skrekkelig julestemning. Sang julesanger hele dagen lang Har du mye frukt på trærne dine i år? Kjøpte en pose med norske epler i dag. Tenkte å lage eplekake, som kan spises i desember 1
Rumle Skrevet mandag kl. 20:38 #9459 Skrevet mandag kl. 20:38 (endret) Sola de skrev (7 timer siden): Jeg har akkurat spist fjordlandversjonen Er såååå alt for mye mat i en slik porsjon Er så mye potet med. For ei som knapt spiser potet, blir det for mye. Kunne heller vært mer kål Er stort sett det jeg spiser, når jeg lager fårikålen selv. Jeg fantaserer om hjemmelaget lapskaus med pinnekjøttrester i. Er bare at jeg ikke har pinnekjøttrester, så må vente til etter jul Nei, ikke noe nytt her heller. Er ferdig med alle, som skal sendes og som ikke er datovarer Var det før påske Tar ting når jeg er i julestemning. Var dog i forrige uke eller uka før der i skrekkelig julestemning. Sang julesanger hele dagen lang Har du mye frukt på trærne dine i år? Kjøpte en pose med norske epler i dag. Tenkte å lage eplekake, som kan spises i desember Så bra det falt i smak, til tross for mye potet! Tenkte meg at du nok var ferdig allerede, ja Tør nesten ikke skrive det, men jeg har to poser med pinnekjøttrester i frysen jeg ikke har fått laget suppe av ennå Men, får prøve å gjøre det snart, er så mye gode norske grønnsaker nå Hvis du har mulighet til å få tak i Bønes sine kjøttprodukter har de en veldig god pølse som er laget på pinnekjøtt i sortimentet, helt knall i suppe/lapskaus, den smaker skikkelig godt av pinnekjøtt, jeg brukte den i suppen sist ved siden av pinnekjøttrestee, det ble veldig godt Har ikke hatt så mye frukt i år nei, men fikk noen små, men veldig gode prince-epler blant annet, norske epler er fantastiske! Husker du har laget den kaken tidligere år og, så fin høsttradisjon Endret mandag kl. 20:39 av Rumle 1
Sola de Skrevet tirsdag kl. 10:01 Forfatter #9460 Skrevet tirsdag kl. 10:01 Rumle skrev (13 timer siden): Så bra det falt i smak, til tross for mye potet! Tenkte meg at du nok var ferdig allerede, ja Tør nesten ikke skrive det, men jeg har to poser med pinnekjøttrester i frysen jeg ikke har fått laget suppe av ennå Men, får prøve å gjøre det snart, er så mye gode norske grønnsaker nå Hvis du har mulighet til å få tak i Bønes sine kjøttprodukter har de en veldig god pølse som er laget på pinnekjøtt i sortimentet, helt knall i suppe/lapskaus, den smaker skikkelig godt av pinnekjøtt, jeg brukte den i suppen sist ved siden av pinnekjøttrestee, det ble veldig godt Har ikke hatt så mye frukt i år nei, men fikk noen små, men veldig gode prince-epler blant annet, norske epler er fantastiske! Husker du har laget den kaken tidligere år og, så fin høsttradisjon Jeg er ikke så veldig glad i potet egentlig. Blir fort for mye for meg. Bedre med gulrot og brokkoli da synes jeg jeg må begynne tidligere i år, med å pakke inn. I fjor, så tok det evigheter å få pakket. jeg klarer bare noen få om gangen, så tar tid. Har du begynt på gavene enda? Mener jeg hadde den i fjor Det må jeg forsøke! Er så godt med nydelige epler fra egne trær Heldig som har hagen din Ja, jeg tåler ikke epler store deler av året, så eneste måten jeg får smakt litt av dem på, er i desember og til ca midten av januar, før det igjen blir neimat. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå