Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frokost nettopp spist. Ble egg, bacon og kakao :spise: Har også vasket og tørket håret mitt, så ikke så alt for mange planer til denne dagen :sol: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en god tid når en igjen kjenner glede over å ha ei gopd dyne å ha over seg, for kjøligheten brer om seg. 
NU er det jammen like før jeg også begynner at dikte! :fnise: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Det er en god tid når en igjen kjenner glede over å ha ei gopd dyne å ha over seg, for kjøligheten brer om seg. 
NU er det jammen like før jeg også begynner at dikte! :fnise: 

Bedre med varm kropp ved siden av enn dyne skulle jeg til å si :ler:

Skrevet

Faen heller! For noen år siden fikk jeg en brannskade inni ene hånda. Takket være 113 og legevakten, så ble jeg helt fin igjen. I dag presterte jeg å legge tommelen på andre hånda ned i varme stekepanna. Så huden "trekkspille" seg. Har holdt tommelen under 21 graders vann en halvtime og lagt på tykk kladeis hvit vaselin under kompresser. Tenkte å sjekke det i kveld, om jeg må avsted med den. Synes det gjør vondere denne gangen.

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (2 timer siden):

Bedre med varm kropp ved siden av enn dyne skulle jeg til å si :ler:

Å fyss, da er vi nok litt uenige i sakens anledning. Jeg foretrekker lun dyne helt alene. :fnise: 

Sola de skrev (38 minutter siden):

Faen heller! For noen år siden fikk jeg en brannskade inni ene hånda. Takket være 113 og legevakten, så ble jeg helt fin igjen. I dag presterte jeg å legge tommelen på andre hånda ned i varme stekepanna. Så huden "trekkspille" seg. Har holdt tommelen under 21 graders vann en halvtime og lagt på tykk kladeis hvit vaselin under kompresser. Tenkte å sjekke det i kveld, om jeg må avsted med den. Synes det gjør vondere denne gangen.

Næmmen lille venn så uheldig du er med dine gjøremål da. Masse lykke til og håper det går bra. 😕 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Å fyss, da er vi nok litt uenige i sakens anledning. Jeg foretrekker lun dyne helt alene. :fnise: 

Næmmen lille venn så uheldig du er med dine gjøremål da. Masse lykke til og håper det går bra. 😕 

Nja :ler: mer spennende med en kropp. 

Tommelen har fått juling. Øm. Jeg ser trekkspill fremdeles men er mindre enn det var. Kjenner igjen følelsen i den. Var slik i andre hånda noen dager etter jeg brant den. Den så mye verre ut da, men likevel. 

• Hjerte 1
Skrevet

Har bestilt matlevering til i kveld. Skulle egentlig på butikken selv i dag, men når tommelen er, som den er, så må jeg ha bestilling i stedet for. De bærer heldigvis inn. Blir veldig enkel kost her fram til den er bra. Har ikke tenkt meg i nærheten av stekepannen med det første igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Skulle avsted med bussen for å poste en pakke. Fortapt i mine egne tanker fulgte jeg ikke med. Ble plutselig oppmerksom :snapoutofit: tenkte jeg. Så jeg var kommet langt forbi der jeg skulle av :dåne:Måtte ta ny buss tilbake.  Snakk om å være bortreist :ler:

Skrevet

Man kan fort bli bereist med buss ja. :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

3.30 ish. Come on! :raven:Lå lenge våken og stirret i taket før jeg sovnet også. God morgen forresten.

• Liker 1
Skrevet

Dette blir en lang dag :ler: jeg tenkte klokken sikkert var 13 eller noe, og så er den bare halv 9. Har vært oppe siden i natt. Lå og trykket på telefonen min en stund, før jeg sto opp. Har egentlig ikke så alt for mange planer for dagen. Takk og lov, merker jeg. Fikk matlevering i går kveld, så trenger ingenting på butikken heller. Har ikke spist potet og gulrot på evigheter, så måtte få levering på det. Tenkte å ha det til middagen min i dag. Blir laks tror jeg. Eller torsk. Får se hva som frister når den tid kommer. Spiste frokost i 5 tiden, så mulig det blir en veldig tidlig middag :nikke: 

• Liker 1
Skrevet

God lørdag  :regn:

Holder på med klesvask.  Venter på at siste maskinen skal bli ferdig. Kunne vasket mer, men gidder ikke. Regner bøtter og spann ute og jeg har bedre ting å foreta meg.

Skrevet

God lørdag og hei på deg i det herlige regnværet. Jeg får liksom bare et par kaffekopper og knapt nok det om det drypper litt. Stort sett når det er lovet litt, så kommer det ikke. Håper høsten blir våt med en soldag i uka. Jeg ber ikke om så mye, kjære værgudinner. :nigo: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

God lørdag og hei på deg i det herlige regnværet. Jeg får liksom bare et par kaffekopper og knapt nok det om det drypper litt. Stort sett når det er lovet litt, så kommer det ikke. Håper høsten blir våt med en soldag i uka. Jeg ber ikke om så mye, kjære værgudinner. :nigo: 

Her har det regnet hver eneste dag i over 2 uker nå. I går morges var det heller kaldt. 11 grader. Nå regner det bøtter og spann. hvor ble sommeren av. Er jo som høst ute. Har knapt fått brukt sommerklær. Skulle ut med søppelet før i dag. Det regner, men jeg nektet å kle på meg jakke, så ble heller våt i t- skjorta. Er det sommer, så skal man ikke måtte kle på seg høstklær.

Skrevet

Snart går du i spagaten for islaget har plutselig dukket opp en morgen. :lur: Jeg bare ser litt inn i fremtiden...

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (15 timer siden):

Snart går du i spagaten for islaget har plutselig dukket opp en morgen. :lur: Jeg bare ser litt inn i fremtiden...

Jeg holder meg nok inne når det kommer is. Er hva jeg pleier gjøre. Om jeg må ut så blir det taxi fra dør til dør, men en dag i vinter var det så ille at jeg måtte avlyse time hos fysioterapeuten, for kom meg rett og slett ikke av trappa her jeg bor. Skøytebane nærmest.

• Nyttig 1
Skrevet

Jo, jeg kan relatere til det, for jeg har det også slik med glatt føre. Plutselig går det galt og da koster det mye for kroppen. :sukk: 

God søndag til Sola mi uansett. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Jo, jeg kan relatere til det, for jeg har det også slik med glatt føre. Plutselig går det galt og da koster det mye for kroppen. :sukk: 

God søndag til Sola mi uansett. 

Ja, før i tiden om man falt, så reiste man seg kjapt opp igjen og var egentlig mer opptatt av om noen hadde sett en falle enn selve fallet :ler: Nå faller en, så knekker det. 

God søndag :klem: 

• Liker 1
Skrevet

Nemlig; det med å falle var fryktelig flaut og en kom seg raskt opp og gikk videre lynhurtig
som i en sorthvittfilm uten lyd fra før i tiden. 🤣 Rart å se for seg og underlig å tenke på at
jeg en gang oppsøkte glatt føre i diger bakke og skled på glatte såler som var til dt bruket.
Lenge siden Hoppen var så tøff gitt. Aldri mere. :rodmer:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (18 timer siden):

Nemlig; det med å falle var fryktelig flaut og en kom seg raskt opp og gikk videre lynhurtig
som i en sorthvittfilm uten lyd fra før i tiden. 🤣 Rart å se for seg og underlig å tenke på at
jeg en gang oppsøkte glatt føre i diger bakke og skled på glatte såler som var til dt bruket.
Lenge siden Hoppen var så tøff gitt. Aldri mere. :rodmer:

Samme her :dåne: var en liten våghals. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...