Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

De er redde for "annerledeshet", selv om det ikke er noe som helst å være redd for og sette i gang baksnakking for. 

Kjenner den. Synes det bare er befriende med folk, som skiller seg ut. Går sine egne veier  og gjør hva de vil. Ikke er så opptatt av å passe inn i noens rammer for hvordan verden skal se ut. Så kjedelig verden ville vært om alle skulle sett likedan ut. Jeg vet jo bare hvilket fantastisk fyrverkeri av et menneske du er her inne. Du står ved dine valg. At noen er for trangsynt til å se fine mennesket du er, er deres tap.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk. Det skal jeg sannelig klippe ut og ramme inn. 🫡

• Hjerte 1
Skrevet

God morgen. Er tilbake til søvnløsheten min :ler: I går var klokken 4 og  dag var den 5.30 da jeg våknet. Får vel bare være sånn. 

I dag skal jeg nærmere høgget der min mor bor. Har ikke vært der på et år eller to :S noe sånt. Er et stykke unna her jeg bor. 

Skrevet

God tur du morgenfuglen! :D 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (7 timer siden):

God tur du morgenfuglen! :D 

Takk. Ble en laaaaang busstur tur retur :dåne: Er glad jeg ikke drar den veien oftere. Var innom kjøpesenteret der. Kjøpte en genser, singlet og bukse. I dyrebutikken hadde de greske landskilpadder :rodmer: Disse var bare året gamle blitt. Familiens skilpaddemedlem gikk bort for noen år siden. Han ble en gammel mann :nikke: 

Var innom et spisested på vei hjem. Har du vært her før fikk jeg spørsmål om. Nei svarte jeg. Hei igjen sa dama i kassen :ninja: Synes du sa du ikke hadde vært her. Jeg svarte ikke :ler: Ikke alt man trenger å fortelle sine :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Helt sant. :nikke:  Sånne kassadamer sier hei til alle og tror de har sett dem før. :plystre:  Helt typpisk det. 

Skrevet
Sola de skrev (På 27.6.2026 den 13.51):

Noen som har prøvd barfotsko? Ser de reklameres heftig for på facebook. Kunne tenkt meg å prøvd slike, men skeptisk til alle sider jeg ikke har hørt om før. 

Ja, bruker ikkje anna. Eg skal aldri tilbake til "vanlege" sko.

Eg kjøper vanlegvis frå www.barfotsko.no 

Det er ein norsk nettbutikk, men om du bur i Oslo-området kan du prøve skoa fysisk! :)

Skrevet
Fossegrimen skrev (13 minutter siden):

Ja, bruker ikkje anna. Eg skal aldri tilbake til "vanlege" sko.

Eg kjøper vanlegvis frå www.barfotsko.no 

Det er ein norsk nettbutikk, men om du bur i Oslo-området kan du prøve skoa fysisk! :)

Jeg bor på andre siden av landet derfra. Skal sjekke dem ut. Trenges det tilvenning eller vil man klare å gå i slike umiddelbart? Jeg har store akillesproblemer, så vil forsøke å få ting mer naturlig. 

Skrevet
Sola de skrev (24 minutter siden):

Jeg bor på andre siden av landet derfra. Skal sjekke dem ut. Trenges det tilvenning eller vil man klare å gå i slike umiddelbart? Jeg har store akillesproblemer, så vil forsøke å få ting mer naturlig. 

Litt tilvenning er nok naudsynt, og det kan vera lurt å velje nokon med litt sole først. Da har du i alle fall det viktigaste: brei tåboks og ei fleksibel sole.

Det kjem litt an på kor sterk du er i føtene frå før, men tilvenning er nok lurt uansett over eit par veker.

Skrevet
Fossegrimen skrev (8 timer siden):

Litt tilvenning er nok naudsynt, og det kan vera lurt å velje nokon med litt sole først. Da har du i alle fall det viktigaste: brei tåboks og ei fleksibel sole.

Det kjem litt an på kor sterk du er i føtene frå før, men tilvenning er nok lurt uansett over eit par veker.

Det er vel store spørsmålet.  I utgangspunktet er/ var jeg sterk i beina. 

Jeg skal kjøpe meg et par slike og teste ut :nikke: Blir i alle fall ikke bedre av annet skotøy. Heller tvert i mot. 

Legene/fysio sier alltid massiv demping når jeg snakker om skotøy, men jeg tror ikke det er løsningen.

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (14 minutter siden):

Det er vel store spørsmålet.  I utgangspunktet er/ var jeg sterk i beina. 

Jeg skal kjøpe meg et par slike og teste ut :nikke: Blir i alle fall ikke bedre av annet skotøy. Heller tvert i mot. 

Legene/fysio sier alltid massiv demping når jeg snakker om skotøy, men jeg tror ikke det er løsningen.

Det er mykje gamal forsking ute og går her, og spesielt i Noreg, kan det synest som. Ein bør heller sjå på demping som ein ser på gips: som noko som kan vera naudsynt mellombels om ein har skada seg. Men det bør ikkje vera permanent.

Skrevet
Fossegrimen skrev (54 minutter siden):

Det er mykje gamal forsking ute og går her, og spesielt i Noreg, kan det synest som. Ein bør heller sjå på demping som ein ser på gips: som noko som kan vera naudsynt mellombels om ein har skada seg. Men det bør ikkje vera permanent.

Det er vel det jeg også har kommet fram til. Har tidligere merket at det tok tid å venne seg til å gå uten massive demningen, men, ble så mye bedre. Derfor jeg vil prøve barfotsko.

• Liker 1
Skrevet

Klesvask i gang. skal vaske siste ukens nyervervelser. Klærne fra i går passet alle bortsett fra buksa. Jeg er litt for bred over rumpa til at jeg følte den var så løs jeg liker linplagg. Men bevares, om jeg ikke har noe annet å ha på meg, kan jeg kle den på meg. Blir nok bra :nikke: 

Fikk matlevering i morges. Blir enten spaghetti eller karbonader og kålstuing til middag i dag. Fant den gode kålstuingen på coop obs i går :spise: Synes jeg bor så langt unna hvor muttern bor. Synes det tok evigheter å komme seg ut dit. Du kan jo komme på middag av og til. Blikket hun fikk tilbake tilsa at det sannsynligvis ikke skjer. Jaja, du er nå invitert :ler: Joda. Har foreslått hun heller kan flytte nærmere meg :ler: Søskenet mitt bor jo også om ikke akkurat i mitt nabolag, så hvertfall i kilometeravstand. Ikke milevis unna. 

Skrevet

Åååå...jeg dåner når du nevner kålstuing for det er så godt! :dåne:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden):

Åååå...jeg dåner når du nevner kålstuing for det er så godt! :dåne:

Helt vidunderlig himmelsk :spise: Noe av det beste jeg vet. Bestemor har lært meg å lage det, slik hun lager sin. Faktisk får jeg det til :ler: Hadde jeg bare klart å lage kjøttkakene som henne også :dåne: Mine blir bare harde uspiselige klumper :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Ser Jürgen Klopp skal bli trener for Tyskland. Kunne nesten ikke vært noe annet lag etter han forlot jobben i Liverpool. Hvilken klubb skulle liksom målt seg mot verdens beste fotballag. Jada jeg er Liverpoolsupporter :fnise: Tror han vil gjøre en god jobb for landslaget deres. 

Skrevet

Kom til å tenke på en park jeg var i for mange år siden. Måtte google parken. Første tanke. Hva i huleste gjorde jeg der :ler: Hvorfor i alle dager ville jeg dit :klo: Ser ikke helt i dag hva som fascinerte meg. Husker bare det var ørten millioner trappetrinn for å komme seg ut av metrostasjonen. Må en dag se over bildene mine derfra. Rart hvordan man endrer seg, jo eldre man blir. I dag hadde jeg overhodet ikke giddet å dra dit. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at det går så sakte at vi nesten ikke merker endringene, men ser dem som helt naturlige jo eldre og klokere vi blir. :fnise: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (17 timer siden):

Jeg tror at det går så sakte at vi nesten ikke merker endringene, men ser dem som helt naturlige jo eldre og klokere vi blir. :fnise: 

Det skal være sikkert og visst :nikke: Mye man gjør, som ung, som man ikke kunne falt seg inn å gjøre når man er eldre :ler: 

• Liker 1
Skrevet

I dag regnet det både bøtter og spann ute. Selvsagt, skal jeg ut å gå :dåne: Regnjakkene i dag, tåler jo ikke regn lenger. Hvertfall ikke i den grad at man holder seg like tørr, som man gjorde før i tiden. Har to alternativer. Ene er en softshelljakke med vannsøyle på 10000. Den andre er en uforet regnkåpe med vannsøyle på 3000 tror jeg det er. Ingen holder meg tørr i slikt regn som det er nå. I vinter, en regnfull morgen mens jeg ventet på taxi, så var førstnevnte jakke gjennomvåt på innsiden der regnet traff 😕Regnbuksa mi, som jeg revnet i vinter. (Skulle ut av en bil og satt litt fast i setet foran. ) Den har jeg ikke fikset enda, så blir en våt affære i dag.Tror jeg skal ha på meg fjellsko. Orker ikke vandre rundt i støvler. Og helt ærlig ,så tror jeg ikke at jeg får dem på meg heller. Er så hoven i ene foten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...