Gå til innhold

Menn, dere ødelegger for dere selv med inceltanker


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

umAxa skrev (3 timer siden):

. Menn tiltrekker partnere med å ha interesser utenfor å jage damer, ironisk nok. 

Nei, de må presentere disse interessene også og da må det sjekkes og dates.

Dette tar dessverre uhorvelig lang tid for den vanlige mann for å oppnå resultater.

Så er det vel ikke så mye å underholde med et vanlig mann liv heller. Han  kan jo ha noen refleksjoner da.

Endret av Flintis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Flintis said:

Nei, de må presentere disse interessene også og da må det sjekkes og dates.

Dette tar dessverre uhorvelig lang tid for den vanlige mann for å oppnå resultater.

Så er det vel ikke så mye å underholde med et vanlig mann liv heller. Han  kan jo hs noen refleksjoner da.

Det sier seg selv, jeg regner med at aller fleste skjønner at man ikke kan sitte inne å spille dataspill bak lukkede gardiner som en interesse.

Får å finne noen, må man ut å møte noen, og være interessant - som kommer av å ha interesser.

Endret av umAxa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 0.18):

Det er for så vidt fair at enkelte kvinner på kg ikke går etter utseende og status, men man kan heller ikke skyve under en stol at det er mennene som har utseende med seg, eller menn med status som jevnt over gjør det best med kvinner. Lettere å bygge selvtillit osv når man opplever mindre avvisninger per initiativ. Lettere å ha det bra med seg selv når ting går på skinner.

Anonymkode: a338e...feb

Så når du ser deg rundt i omgangskretsen, nærmiljøet, på gata, på jobben, ja nærmest hvor som helst, så er altså menn med utseende over "gjennomsnittet" og/eller status i form av jobb og/eller penger, i flertall i forhold til vanlige menn? Og det er et fåtall av "vanlige" menn som er i en parrelasjon med helt vanlige kvinner? Hvilken verden lever du i, egentlig?

Anonymkode: 8389d...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
umAxa skrev (1 time siden):

Enten om man tenker på det daglig eller aldri; vi alle er "plaget" av spørsmålet om hva som er meningen med livet.

Jeg vil si at fleste kvinner finner sin mening i livet med kjærlige barn og familie, uavhengig om de ender opp med det eller ikke. Uten å peke noen fingre: Det er nok av damer som er alene som skulle ønske de kunne skru tiden tilbake.

Så om du synes det legges for mye vekt på å finne seg en dame fra en manns opplevelse av livet, så avfeier du litt at kanskje menn også søker sin mening i livet på finne en partner og få barn og familie med? Tross alt handler det om  å etterlate sine spor etter han selv har forduftet.

Jeg er derimot 100% enig at måten vi oppnår det målet er ulike. Menn tiltrekker partnere med å ha interesser utenfor å jage damer, ironisk nok. 

Jeg forstår at det å skape en familie for mange har stor betydning, og avfeier ikke dette på noen måte (selv om jeg kunne presisert akkurat dette). Kanskje burde vi på et mye tidligere tidspunkt forberede ungdom på selve livet på en helt annen måte enn vi gjør i dag. Det kan synes som om mange tar det som en selvfølge at de skal få oppleve å skape en egen familie, og de aller fleste gjør jo det. Men det gjør jo utenforskapet enda vanskeligere for de som støter på problemer.

Flintis skrev (1 time siden):

Joda om du vil så kan du leve uten sex du kan også leve uten mat om du tar det intravenøst. 

Munker og nonner avler ikke barn og opprettholder ikke samfunnet.

Mat er nødvendig for å opprettholde liv, det er ikke sex. Og gjennom tidene har munker og nonner fylt svært viktige roller i samfunnet, tidligere var det disse som var leger og sykepleiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irkan90

Synes synd på gutter og menn som kjenner på ensomhet, isolasjon, og frustrasjon; som ikke får den oppfølgingen og ettertanken de trenger på barnehage, skolen, og videre i livet og derfor konstant underpresterer og mangler mestring; som må leve opp til harde forventninger og som sitter med en følelse av at de aldri må vise svakhet eller følsomhet, og som kanskje har opplevd å bli mobbet av kvinner for å ha vært sårbare eller usikre.

Men jeg synes ikke synd på de av dem som da velger å gå helt batshit crazy, som snakker dritt om kvinner, som bak et skall av "big dick energy" er hule og usikre som faen, og som bruker titusenvis av kroner på sjekkekurs fra slimete drittsekker med fitteglis som har "knekt koden" ved å utnytte kvinner som er ute etter nærhet og kontakt. Fuck dem. De bruker jeg ikke et sekund på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, tarantulla said:

Jeg forstår at det å skape en familie for mange har stor betydning, og avfeier ikke dette på noen måte (selv om jeg kunne presisert akkurat dette). Kanskje burde vi på et mye tidligere tidspunkt forberede ungdom på selve livet på en helt annen måte enn vi gjør i dag. Det kan synes som om mange tar det som en selvfølge at de skal få oppleve å skape en egen familie, og de aller fleste gjør jo det. Men det gjør jo utenforskapet enda vanskeligere for de som støter på problemer.

Jepp, jeg er ikke uenig i noe av det du sier. Det er bare en skildring som må legges i grunn for å anerkjenne menn, uavhengig om de er incels eller ei,  som personer med håp, drømmer og ønsker også. Grensen setter jeg når menn blir uglesett med dehumanisering for å være født menn.  Men metodene for hvordan menn oppsøker kvinner skal være åpen for kritisering, ros og 100% ansvarliggjøring.

Faktum er at samfunnet har aldri vært utsatt så store sosiale skift som de har i disse tider. Spillereglene for hvordan man beveger seg sosialt og finner romantikken er nytt og annerledes og uprøvd. De som følger de gamle oppskriftene eller kjøper visse forvrengte livssyn er i faresonen til å havne i utenforskapet. Selv om vi lever i tilsynelatende moderne fredfulle tider, gjelder fortsatt survival of the fittest som egentlig aldri har stoppet.

Forberedelse på det ukjente som kommer er den største plikten foreldre skal ha når de har et ansvar for et barn som skal vokse opp. Problemet er hastigheten på de sosiale skiftene som kun kan overleves med å være ørvåken, tenke kritisk og huske historien for å ikke gjenta de. Istedet lever mange foreldre i en uvitenhet, latskap og fokuserer på fredags tacoen enn hva som egentlig foregår i barna sitt liv. Mangel på farsfigur i en unggutts liv, skal ikke undervurderes.

Endret av umAxa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

irkan90 skrev (8 minutter siden):

Synes synd på gutter og menn som kjenner på ensomhet, isolasjon, og frustrasjon; som ikke får den oppfølgingen og ettertanken de trenger på barnehage, skolen, og videre i livet og derfor konstant underpresterer og mangler mestring; som må leve opp til harde forventninger og som sitter med en følelse av at de aldri må vise svakhet eller følsomhet, og som kanskje har opplevd å bli mobbet av kvinner for å ha vært sårbare eller usikre.

Men jeg synes ikke synd på de av dem som da velger å gå helt batshit crazy, som snakker dritt om kvinner, som bak et skall av "big dick energy" er hule og usikre som faen, og som bruker titusenvis av kroner på sjekkekurs fra slimete drittsekker med fitteglis som har "knekt koden" ved å utnytte kvinner som er ute etter nærhet og kontakt. Fuck dem. De bruker jeg ikke et sekund på.

Veldig godt sagt, og helt enig med deg.

Når det gjelder de slimete drittsekkene (PUAer) er de søren ikke noe bedre enn incels. Heller verre i noen tilfeller. Kjenner en sånn, og har han ikke begått overgrep så er det ren flaks. Han var så ekkel at han ble bannet på livstid fra en veldig tolerant brun pub...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (1 time siden):

Det sier seg selv, jeg regner med at aller fleste skjønner at man ikke kan sitte inne å spille dataspill bak lukkede gardiner som en interesse.

Får å finne noen, må man ut å møte noen, og være interessant - som kommer av å ha interesser.

Nja gaming er vel på tur inn som hobby for jenter også etter det jeg forstår.

Så noen kan sikkert finne dette interessant også.

Jeg har vondt for å se at en vanlig mann kan virke interessant på bakgrunn av hobbyer eller menig engasjement i noe.

Derimot kan han interessere seg for personen han prater med.

Nå er det selvfølgelig de som klarer å få alt til å bli interessant da. Og de er kanskje bedre sjekkere.

Om jeg foreksempel skal fortelle om meg har jeg vel stoff til et halvt minutt og da er det ferdig pratet på  om jeg ikke sier noe og de må spørre kan det vare lenger.

Vanlige menn er ikke interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (7 minutter siden):

Jeg har vondt for å se at en vanlig mann kan virke interessant på bakgrunn av hobbyer eller menig engasjement i noe.

Om jeg foreksempel skal fortelle om meg har jeg vel stoff til et halvt minutt og da er det ferdig pratet på  om jeg ikke sier noe og de må spørre kan det vare lenger.

Vanlige menn er ikke interessante.

Selvsagt kan hobbyer og engasjement være interessant, spesielt om det er noe man har felles.

Å fortelle om seg selv i en dating-setting er ikke det samme som å ramse opp en CV, men hvis man ikke klarer å ha en toveis samtale, altså en dialog, kan det jo fort bli kjedelig, jeg ser den.  

For min del (jeg er kvinne), ville jeg nok ha dreid samtalen i en slik retning at jeg kunne finne ut noe om dine verdier og holdninger, hva du synes er morsomt å gjøre, hvorfor du jobber med det du jobber med, hvilken type musikk du liker, hvilke filmer du liker, om du var interessert i kultur osv. Det handler om å bli kjent med hverandre, finne ut om man har noe til felles, kanskje du har interesser eller hobbyer jeg kunne tenke meg å lære eller få mer kjennskap til osv. 

De fleste mennesker er faktisk ganske interessante, hvis man selv er interessert i å bli kjent med dem🙂

Anonymkode: 8389d...07c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (3 timer siden):

Jeg har hatt for lite av begge deler i perioder. Sex har jeg ikke hatt på syv år. Jeg kan savne det iblant, men det er fullt mulig å fylle livet med annet. Hvordan ville man ellers overlevd som munk (eller nonne)?

Skjer nok mye rart i klosterene også. Du kan bare se saken om overgrep i kirken i Frankrike. 

Anonymkode: 2c996...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 20.46):

Slutt med det evinnelige hatet mot uattraktive menn da... Det er nok nå

Anonymkode: 1a0a8...a35

Hva med hatet mot uattraktive kvinner da? Veldig  mange menn går etter kun de fineste damene, også de som er mindre pene selv. Så klager de etterpå at ingen vil ha dem, men har de i det hele tatt prøvd seg på de mindre pene damene? Nei, det  har de ikke. De fleste menn sikter for høyt og sutrer om de ikke får det.

Anonymkode: eb3af...e37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 20.04):

Jeg har alltid blitt avvist. Og jeg ville ha forhold ikke bare sex. Men jeg er ikke bra nok for noen av dere. Dere tar faktisk heller menn som dumper dere rett etter sex. 

Anonymkode: 2c996...ea4

Hvilke damer prøver du deg på da? De fineste, eller de styggeste? Tenkte meg det ja!

32ad5253c9a3df5638f007a5f5.jpg

Margot-Robbie-1024x576.jpg

56556e3ad445587c447b5151217b9d40--ugly-dolls-ugly-girl.jpg

Top_Ugly_Woman__36.jpg.crdownload Top_Ugly_Woman__36.jpg.crdownload

Anonymkode: eb3af...e37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Flintis said:

Nja gaming er vel på tur inn som hobby for jenter også etter det jeg forstår.

Så noen kan sikkert finne dette interessant også.

Jeg har vondt for å se at en vanlig mann kan virke interessant på bakgrunn av hobbyer eller menig engasjement i noe.

Derimot kan han interessere seg for personen han prater med.

Nå er det selvfølgelig de som klarer å få alt til å bli interessant da. Og de er kanskje bedre sjekkere.

Om jeg foreksempel skal fortelle om meg har jeg vel stoff til et halvt minutt og da er det ferdig pratet på  om jeg ikke sier noe og de må spørre kan det vare lenger.

Vanlige menn er ikke interessante.

Her sier du mye rart, og jeg tror du er litt oppe i ditt eget hue slik som du velger å se på ting.

En person med hobby og interesser er objektivt mer interessant enn en person uten noe gående for seg. Er interessen i tillegg lidenskapelig, dyktig og den kan deles, er man flere deviasjoner mer attraktiv både romantisk og sosialt. Eksempler: Matlaging, instrument, friluft, båt, reise osv.

Hvor tror du begrepet grå og kjedelig kommer fra? Mangel på interesser som kan deles.

Det andre du tar opp handler om sosiale evner: Lytting, åpensinnet, entusiasme og intensjoner. Sosial evne er en ferdighet, og på lik linje med andre ferdigheter kan den trenes for å bli dyktigere i. Din mamma og pappa lærte deg å lage lyder med munnen; nå er det opp til deg å få de lydene til å vare lengre enn 30 sekunder. Dette er ditt frie valg og ansvar å videreutvikle.

Din definisjon av vanlig menn er ikke nødvendigvis en annen person sin definisjon av vanlige menn.

Vanlige menn har interesser for et eller annet og kan snakke.

Endret av umAxa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt sånne tanker, liker å være singel jeg. Men antar at jeg må ha slike tanker fordi jeg er mann?

Anonymkode: b6a19...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvilke damer prøver du deg på da? De fineste, eller de styggeste? Tenkte meg det ja!

32ad5253c9a3df5638f007a5f5.jpg

Margot-Robbie-1024x576.jpg

56556e3ad445587c447b5151217b9d40--ugly-dolls-ugly-girl.jpg

Top_Ugly_Woman__36.jpg.crdownload 27 kB · 0 Nedlastninger Top_Ugly_Woman__36.jpg.crdownload 27 kB · 1 Last ned

Anonymkode: eb3af...e37

Scarlett og Margot er like pene da. Hvem er hun tredje?

Anonymkode: b6a19...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke damer prøver du deg på da? De fineste, eller de styggeste? Tenkte meg det ja!

32ad5253c9a3df5638f007a5f5.jpg

Margot-Robbie-1024x576.jpg

56556e3ad445587c447b5151217b9d40--ugly-dolls-ugly-girl.jpg

Top_Ugly_Woman__36.jpg.crdownload 27 kB · 0 Nedlastninger Top_Ugly_Woman__36.jpg.crdownload 27 kB · 1 Last ned

Anonymkode: eb3af...e37

De jeg likte ble kalt stygge av andre. Skjønner ikke hvorfor kvinner tror at alle menn går etter de peneste. Nei kvinner tenker mer på utseende. Bare se hvem de swiper høyre på tinder. 

Anonymkode: 2c996...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (2 timer siden):

Jeg forstår at det å skape en familie for mange har stor betydning, og avfeier ikke dette på noen måte (selv om jeg kunne presisert akkurat dette). Kanskje burde vi på et mye tidligere tidspunkt forberede ungdom på selve livet på en helt annen måte enn vi gjør i dag. Det kan synes som om mange tar det som en selvfølge at de skal få oppleve å skape en egen familie, og de aller fleste gjør jo det. Men det gjør jo utenforskapet enda vanskeligere for de som støter på problemer.

Mat er nødvendig for å opprettholde liv, det er ikke sex. Og gjennom tidene har munker og nonner fylt svært viktige roller i samfunnet, tidligere var det disse som var leger og sykepleiere.

Det er ganske mange i sær  blandt menn som ikke får barn. Noen av disse velger det og andre er ufrivillige barnløse.

Ja mange tar det for gitt at de skal få barn og ha sex i en vilkårlig klasse med 15 gutter og 15 jenter som har seksualundervisning vil 1-2 av gutta aldri ha sex.

På kort sikt er mat mer nødvendig enn sex, men på lang sikt er sex mer nødvendig enn mat for å opprettholde  samfunnet

Jo da til tider har vel klosteret hatt sin funksjon, men funksjonen har neppe blitt bedre eller værre som følge av frivilig sølibat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
umAxa skrev (3 timer siden):

Jepp, jeg er ikke uenig i noe av det du sier. Det er bare en skildring som må legges i grunn for å anerkjenne menn, uavhengig om de er incels eller ei,  som personer med håp, drømmer og ønsker også. Grensen setter jeg når menn blir uglesett med dehumanisering for å være født menn.  Men metodene for hvordan menn oppsøker kvinner skal være åpen for kritisering, ros og 100% ansvarliggjøring.

Faktum er at samfunnet har aldri vært utsatt så store sosiale skift som de har i disse tider. Spillereglene for hvordan man beveger seg sosialt og finner romantikken er nytt og annerledes og uprøvd. De som følger de gamle oppskriftene eller kjøper visse forvrengte livssyn er i faresonen til å havne i utenforskapet. Selv om vi lever i tilsynelatende moderne fredfulle tider, gjelder fortsatt survival of the fittest som egentlig aldri har stoppet.

Forberedelse på det ukjente som kommer er den største plikten foreldre skal ha når de har et ansvar for et barn som skal vokse opp. Problemet er hastigheten på de sosiale skiftene som kun kan overleves med å være ørvåken, tenke kritisk og huske historien for å ikke gjenta de. Istedet lever mange foreldre i en uvitenhet, latskap og fokuserer på fredags tacoen enn hva som egentlig foregår i barna sitt liv. Mangel på farsfigur i en unggutts liv, skal ikke undervurderes.

Jeg er helt enig med deg, det er en vanskelig tid å være ung og skulle bygge identitet i dag. Mange foreldre faller igjennom på flere områder. Ikke bare kan det virke som mange barn og unge ikke blir sett på den måten de har behov for, da hele samfunnet blir stadig mer strømlinjeformet og kravene stadig høyere. I tillegg endres samfunnet (som du påpeker) raskere enn noensinne tidligere, og det blir stadig tøffere å følge med. Og spesielt for foreldregenerasjonen, med det resultat at foreldre og unge får kommunikasjonsproblemer.

En av de aller viktigste oppgavene menn har fremover er å bygge om mannsrollen, å ta et felles tak for å gi unge menn noen å se opp til. Istedet for å kalle det farsfigur (ettersom det er en del fedre som på ingen måtte burde bli forbilder for den oppvoksende manneslekt), kall det rollemodeller. Jeg er enig i at vi kvinner kan gjøre mye, men unge menn trenger omsorgsfulle, stødige voksne menn de kan kopiere. Spiller ingen rolle hvem det er og hvor de unge møter dem, enten det er i barnehagen, skolen, trening, eller som sine første sjefer." It takes a village", osv. 

Flintis skrev (2 timer siden):

Jeg har vondt for å se at en vanlig mann kan virke interessant på bakgrunn av hobbyer eller menig engasjement i noe.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg som ikke er sagt tidligere. Har du ingenting du brenner for? Ingenting du er nysgjerrig på, som du har lyst til å lære? (Og hva er en "vanlig" mann? Jeg synes jeg bare ser vanlige menn. Hva må til for at en mann skal være noe mer enn "vanlig"?)

Legg fra deg hele idéen om "sjekking", og fokusere på å møte jenter i naturlige sammenhenger. Er det noen idrett du kunne tenke deg å prøve? Håndarbeid? Brettspill? Det finnes mange arenaer hvor du kan treffe jenter. Men dropp sjekkingen, og oppfør deg som et normalt, hyggelig menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvsagt kan hobbyer og engasjement være interessant, spesielt om det er noe man har felles.

Å fortelle om seg selv i en dating-setting er ikke det samme som å ramse opp en CV, men hvis man ikke klarer å ha en toveis samtale, altså en dialog, kan det jo fort bli kjedelig, jeg ser den.  

For min del (jeg er kvinne), ville jeg nok ha dreid samtalen i en slik retning at jeg kunne finne ut noe om dine verdier og holdninger, hva du synes er morsomt å gjøre, hvorfor du jobber med det du jobber med, hvilken type musikk du liker, hvilke filmer du liker, om du var interessert i kultur osv. Det handler om å bli kjent med hverandre, finne ut om man har noe til felles, kanskje du har interesser eller hobbyer jeg kunne tenke meg å lære eller få mer kjennskap til osv. 

De fleste mennesker er faktisk ganske interessante, hvis man selv er interessert i å bli kjent med dem🙂

Anonymkode: 8389d...07c

Det er jo sånn jeg pleier å gjøre det også å spørre dama og da ikke fortelle uopfordret om meg selv. Ganske enkelt fordi jeg vet andre er mer ekstreme i sine opplevelser.

Jeg synes også det er interessant å finne ut hvem hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...