Gå til innhold

Menn, dere ødelegger for dere selv med inceltanker


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er nok også slik at ikke alle kvinner kan få menn som har status, og menn som har utseende med seg. Jeg er enig med deg i at normale menn fint kan komme seg inn i forhold, men å late som at utseende og status ikke gir menn en fordel hjelper ikke  menn. Statistikken er veldig klar på dette. 

Der er jeg faktisk ikke enig. Det kommer an på hvor kresen mennene er / hvilke "standarder" de har. De fleste hadde kommet nok kommet seg inn i forhold om de bare hadde blitt sammen med noen som viste interesse. Gjelder både menn og kvinner.

De fleste menn som sliter har problemer fordi de ikke takler å ha initiativbyrden i utgangspunktet. Når man kombinerer det med avvisningene man må forvente melder de seg ut.

Ja, noen menn blir avvist fordi de gjør dårlige tilnærminger, men forstå at det helt normalt at man ikke liker alle som er interessert i en. En dame kan fint avvise en mann som gjør en grei tilnærming rett og slett fordi hun bare ikke er interessert. Her er vi veldig uenige når det kommer til utseende og status. Per initiativ vil mennene med bra utseende og eller høy status ha langt høyere sannsynlighet for suksess enn normale menn. Det er derfor dette er vanskelig for en del menn. De gir opp før de møter damen som er villig til å gi de en sjanse. 

Anonymkode: a338e...feb

Viktige poenger. Jeg er selvfølgelig enig i at har man et objektivt bra utseende og selvtillit så har man mye større sjanse for sukkess, spesielt når det gjelder online dating.  Mitt poeng var bare at, det ikke er noen automatikk i at er utseende og status er det eneste som skal til. De aller fleste med et gjennomsnittsutseende vil fint klare å få seg kjæreste.  Sitter man med incel-tanker, tar på seg offerrollen og ser på en hver avvising som en personlig fornærmelse, så vil man utvilsomt slite. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanuki skrev (På 20.10.2021 den 0.50):

De fleste kvinner går ikke etter status og utseende. Vanlige oppegående menn har ikke problemer med å skaffe seg dame og forhold. Det vil alltid være noen med bedre utseende, men slik er det for kvinner og. Det betyr ikke at alt går på skinner, alle må tåle å bli avvist flere ganger. Problemet er at noen menn takler det ikke, de føler at kvinner/samfunnet skylder dem sex of forhold, slik er det ikke. Blir man avvist 4-6 ganger på rad, bør man kanskje spørre seg selv hva en gjør galt. Sjansen er stor for at avvisningen har lite med utseende å gjøre. Uansett, ja, objektive pene folk, enten det er kvinner eller menn, har det lettere på dating markedet, det betyr ikke at det er håpløst for alle andre. 

Vanlige menn har problemer med å skaffe seg dame og forhold. Det er normalen.

Å bli avvist er normalen.

Pickupartister sier at en må regne med å prøve seg på 10 til 20 damer før en får telefonnummeret og kan be dem på date.

På tross av dette har mange vanlige menn dame.

Har de mange forhold bak seg da?

Det var ei på videregående og ei på høyskole og så var det ei da de var 27-29 

Så var det hun han er forlovet med som han traff da han var 32.

Så har han ligget med 22 stykker men med hånden på hjertet og i virkeligheten er det nok 7.

Så vis du som vanlig mann gir deg etter 4-6 forsøk da har du tapt. Du kan bli oppgitt frustrert og bitter fordi du ikke vet hvor dårlig oddsen er.

Selvfølgelig ser du i tillegg folk som kan prate og drar damer som fluer og treffer dramatiske spikre på hodet hver gang.

Og de som har utseende med seg og drar damer på grunn av det.

Selv sitter den vanlige mann der tvilende på eget utseende tiltross for at han er blitt kalt kjekk engang  noe han ikke tror på. Med en vanlig jobb som ikke gir noe tilovers egentlig så han kan ikke by på de beste restauranter eller opplevelser.

Ikke har han den beste boligen heller og hva skal han prate om.

Er han riktig uheldig blir han avvist på en slem måte også.

Jeg mener absolutt det er behov for kurs i sjekking i skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (22 minutter siden):

Vanlige menn har problemer med å skaffe seg dame og forhold. Det er normalen.

Å bli avvist er normalen.

Pickupartister sier at en må regne med å prøve seg på 10 til 20 damer før en får telefonnummeret og kan be dem på date.

På tross av dette har mange vanlige menn dame.

Har de mange forhold bak seg da?

Det var ei på videregående og ei på høyskole og så var det ei da de var 27-29 

Så var det hun han er forlovet med som han traff da han var 32.

Så har han ligget med 22 stykker men med hånden på hjertet og i virkeligheten er det nok 7.

Så vis du som vanlig mann gir deg etter 4-6 forsøk da har du tapt. Du kan bli oppgitt frustrert og bitter fordi du ikke vet hvor dårlig oddsen er.

Selvfølgelig ser du i tillegg folk som kan prate og drar damer som fluer og treffer dramatiske spikre på hodet hver gang.

Og de som har utseende med seg og drar damer på grunn av det.

Selv sitter den vanlige mann der tvilende på eget utseende tiltross for at han er blitt kalt kjekk engang  noe han ikke tror på. Med en vanlig jobb som ikke gir noe tilovers egentlig så han kan ikke by på de beste restauranter eller opplevelser.

Ikke har han den beste boligen heller og hva skal han prate om.

Er han riktig uheldig blir han avvist på en slem måte også.

Jeg mener absolutt det er behov for kurs i sjekking i skolen.

Akkurat den der tror jeg mange gutter opplever å blir bitre av. Kanskje ikke på jenter generelt men det går inn på en å jeg selv holder meg unna jenter pga det. Noen jenter er som med gutter: rasshøl. Vennineflokker har latterliggjort gutter osv. ikke rart enkelte endrer seg av sånt. (Uten å hate et helt kjønn av den grunn, man ser jo det samme her inne. Jenter som mener alle gutter er slemme osv) 

Anonymkode: 9abae...00f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Akkurat den der tror jeg mange gutter opplever å blir bitre av. Kanskje ikke på jenter generelt men det går inn på en å jeg selv holder meg unna jenter pga det. Noen jenter er som med gutter: rasshøl. Vennineflokker har latterliggjort gutter osv. ikke rart enkelte endrer seg av sånt. (Uten å hate et helt kjønn av den grunn, man ser jo det samme her inne. Jenter som mener alle gutter er slemme osv) 

Anonymkode: 9abae...00f

Jeg synes nok de kan avvise pent.

Men en må riste det av seg å prøve igjen og i og med at oddsen er såpass dårlig så kan en jo bare gi litt f og tulle med dem på en litt vovet måte det skal jo gå galt uansett så da spiller det ikke så stor rolle hva en sier eller gjør bare en har det morro underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som jeg vil påstå er en incell... 

Han snakker om at alle damer er horer, alle damer er utro, han skal aldri noen sinne hjelpe kvinnfolk for kvinnfolk er søppel... Han gidder ikke pynte seg mer for han "skal aldri ha dame"...  Han sier han er for lav for det har han lest på nettet at damer vil kun ha høye menn.... 

 

Men han har krav, damene skal være modell pene og de SKAL ha store pupper, har de ikke store pupper så er de ikke verdt noe... Og de skal være unge og være jomfru 😂 tilogmed 12 åringer nå tildags har ligget med ganske mange liksom... 😂🤦‍♀️

 

Når han snakker sånn så får hvertfall ingen damer lyst på han!! 

Jeg har spurt han... Hva om du traff ei helt vanlig søt og kjempe snill jente som vil bli bedre kjent med deg og date deg men hun har små pupper, ville du datet henne da? 

Ikke snakk om, store pupper er et must.... Jeg får helt mark av denne karen og hans meninger om damer.. Sant skal sies at de 2 damene han har hvert sammen har ligget med noen Rett etter det har blitt slutt og hun siste var psykotat... Det var nok psykopaten som ødela han helt... 😪

Men vi mennesker må lære oss og senke kravene våres på utseende dritten for i bunn og grunn så skal vi jo leve med den vi velger som partner, det hjelper jo ikke at personen hr råtten personlighet men jævlig store pupper f eks 😂🤦‍♀️

Endret av Rosaullteppe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Akkurat den der tror jeg mange gutter opplever å blir bitre av. Kanskje ikke på jenter generelt men det går inn på en å jeg selv holder meg unna jenter pga det. Noen jenter er som med gutter: rasshøl. Vennineflokker har latterliggjort gutter osv. ikke rart enkelte endrer seg av sånt. (Uten å hate et helt kjønn av den grunn, man ser jo det samme her inne. Jenter som mener alle gutter er slemme osv) 

Anonymkode: 9abae...00f

Er ganske mange gutter som gjør narr også desverre så den går begge veier.. Off skulle likt verden ikke var så vannskelig Ass... Off 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Flintis said:

Jeg synes nok de kan avvise pent.

Men en må riste det av seg å prøve igjen og i og med at oddsen er såpass dårlig så kan en jo bare gi litt f og tulle med dem på en litt vovet måte det skal jo gå galt uansett så da spiller det ikke så stor rolle hva en sier eller gjør bare en har det morro underveis.

Hvordan avviser man pent da?  Spør fordi jeg absolutt aldri har hørt noen over 18 år avvise en mann på en uhøflig måte. Stikk motsatt, det er ikke måte på hvor forsiktige man må være når man avviser en mann, ellers risikerer man å bli kalt luremus, løs, eller få 100 spørsmål om hvorfor en ikke er interessert. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

"Eneste forskjellen"? Dette er jo en enorm forskjell.

Anonymkode: 1a0a8...a35

Dette bygger på en misforståelse om at kvinner ikke gjør noe for å legge grunnen for et forhold eller komme i kontakt med menn. Feks jobbe med helse/utseende, humør, personlighet, økonomi, sosialt nettverk eller for den saks skyld lage gode profiler som gjør at en aktuell mann vil ta kontakt. 

Anonymkode: 9893a...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at selve incelbevegelsen er ødeleggende for dem som omfavner denne. Offerrollen er aldri særlig sjarmerende. Disse mannfolka burde selvsagt ta tak i egne liv og røske litt opp i seg selv i stedet for å dyrke selvmedlidenhet og hat. Hatet deres er heller ikke kun rettet mot kvinner, men også mot menn som har suksess. Utrolig destruktivt.
 

Samtidig synes jeg at man må se litt mer nyansert på denne situasjonen. Det er ikke svart/hvitt. Vi må skille mellom incelbevegelsen og vanlige incels. De aller fleste incels er ikke kvinnehatende idioter. De skyr kanskje kvinner på grunn av dårlige erfaringer, men det er ikke disse som hater. De har faktisk ofte tatt grep når det gjelder andre aspekter i livet sitt, og lever ofte greit alene. Mange av disse hadde kanskje i dag hatt mer hell med seg på datingmarkedet, men etter utallige avvisninger er de ikke særlig interesserte. Det hjelper heller ikke med et fullstendig håpløst datingmarked, der det å finne noen også for oss andre er en ekstrem utfordring. Det sveipes hit og dit, og folk hopper etter den mest spennende i øyeblikket, mens man har en gjeng andre på gress sånn i tilfelle det ikke funker med herr/fru spenning. Og når man vet at 20% av mannfolka på disse appene står for 80% av kvinnfolka, begynner man å forstå hvor vanskelig det er. Ikke bare for menn, men også for kvinner. Der noen menn tar stort for seg, sliter de fleste menn med å oppnå interesse i det hele tatt. Mens kvinner roter seg ofte borti disse mannfolka som tar for seg, og håper disse vil velge akkurat dem. Men hvorfor skulle de det når de har den tilgangen de har? Vi trenger hverandre ikke lenger. Vi får dekket alle behov på andre måter i dag. Kompiser, venninner og familie dekker det emosjonelle, og dersom man er såpass heldig å være sånn noenlunde attraktiv er det ikke vanskelig å få dekket seksuelle behov heller.
 

Jeg leste et sted at det også er stor økning blant frivillig single, spesielt blant menn. Disse har gjerne relativt høy «markedsverdi», men velger å unngå forhold fordi man mener at kostnaden ved å gå inn i et forhold er større enn gevinsten. De ser at de aller fleste forhold ryker, og hvor mye tid og krefter man bruker på dette. Ikke bare på å være i et forhold, men også det å komme seg inn i et forhold, samt hvor tungt det er å gå ut av et forhold også. Det burde kanskje bekymre mer enn en incelbevegelse som spiser opp seg selv der de ruller rundt i sin egen medlidenhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (2 timer siden):

Hvordan avviser man pent da?  Spør fordi jeg absolutt aldri har hørt noen over 18 år avvise en mann på en uhøflig måte. Stikk motsatt, det er ikke måte på hvor forsiktige man må være når man avviser en mann, ellers risikerer man å bli kalt luremus, løs, eller få 100 spørsmål om hvorfor en ikke er interessert. 

Neida det skorter sikkert litt på å takle å bli avvist også, personlig var jeg nok litt i 100 spørsmålskategorien, mest for å lære hva som gikk galt.

Jeg har ikke noe å si sånn på hvordan unngå negative reaksjoner på avvisning.

Kanskje det er viktig å avvise tidligst mulig.

Hvordan gjør du det da?

Jeg har sett stygg avvisning og pen avvisning, eksemplene jeg kommer på var fra damer på ca 18 og det var ikke jeg som fikk gjennomgå.

Jeg hadde sluttet å prøve for lenge siden da, jeg var vel sånn i underkant 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (8 timer siden):

Vanlige menn har problemer med å skaffe seg dame og forhold. Det er normalen.

Å bli avvist er normalen.

Pickupartister sier at en må regne med å prøve seg på 10 til 20 damer før en får telefonnummeret og kan be dem på date.

På tross av dette har mange vanlige menn dame.

Har de mange forhold bak seg da?

Det var ei på videregående og ei på høyskole og så var det ei da de var 27-29 

Så var det hun han er forlovet med som han traff da han var 32.

Så har han ligget med 22 stykker men med hånden på hjertet og i virkeligheten er det nok 7.

Så vis du som vanlig mann gir deg etter 4-6 forsøk da har du tapt. Du kan bli oppgitt frustrert og bitter fordi du ikke vet hvor dårlig oddsen er.

Selvfølgelig ser du i tillegg folk som kan prate og drar damer som fluer og treffer dramatiske spikre på hodet hver gang.

Og de som har utseende med seg og drar damer på grunn av det.

Selv sitter den vanlige mann der tvilende på eget utseende tiltross for at han er blitt kalt kjekk engang  noe han ikke tror på. Med en vanlig jobb som ikke gir noe tilovers egentlig så han kan ikke by på de beste restauranter eller opplevelser.

Ikke har han den beste boligen heller og hva skal han prate om.

Er han riktig uheldig blir han avvist på en slem måte også.

Jeg mener absolutt det er behov for kurs i sjekking i skolen.

Dette er det vanlige livet. Hører ikke menn etter når kvinner på kg forteller om at de har hatt sex, de vil noe mer, men så blir de avvist av mannen? Menn og kvinner er nødt til å tåle det vanlige livet. Jeg er en vanlig utseende kvinne - det er ikke sånn at alle vil ha meg. Jeg blir forholdsvis ofte avvist fordi mannen ikke har de riktige følelsene. Slik som vanlige folk, har jeg tenkt. Hvorfor i all verden skal vi gjøre dette til en politisk sak? Det man bør gjøre til en politisk sak er utenforskap - altså forebygge utviklingen av incels (her følger ofte diagnoser som gir sosiale problemer). Den vanlige mannen og kvinnen i gata må nøye seg med å prøve og feile.

Anonymkode: dbb83...914

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli avvist er normalen. 

Tenk litt statistikk. Tenk på alle kvinner du kjenner til (bortsett fra familie), kolleger, venner, bekjente, naboer osv. Hvor mange av disse tror du at du kunne fungert i et forhold med? Halvparten? Neppe? 30%? Nope. Kanskje 2%? Det vil si at du måtte avvist 98% av disse, dersom de var interessert i deg. (Dersom du er interessert i mange, så er det et symptom på at du er desperat og tar hva som helst, som betyr at du egentlig ikke er interessert, bare desperat, og da vil ingen ha deg. Vi trenger å føle oss spesielle)

Samtidig er det kanskje 2% som er interessert i et forhold med deg. Disse sammenfaller ikke helt med dine 2%. Kanskje halvparten sammenfaller? Da er vi nede på 1% av kvinner som du er interessert i samtidig som du er interessert i dem. 

Så ja, normalen er å bli avvist. 

Anonymkode: 9c9aa...9fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Tanuki said:

Viktige poenger. Jeg er selvfølgelig enig i at har man et objektivt bra utseende og selvtillit så har man mye større sjanse for sukkess, spesielt når det gjelder online dating.  

Enig. På datingapper er det vanskelig for normale menn fordi det er langt flere menn enn kvinner på appene. Konkurransen tilspisser seg veldig for menn da. 

Sosiale ferdigheter, IQ og sosial intuisjon har mye å si på sosiale arenaer. Normale menn som har dette på plass får ikke vist dette på datingapper. Jeg vil påstå det er noe lettere ved online dating (nettsider) avhengig av hvor kresen man er.

11 hours ago, Tanuki said:

Mitt poeng var bare at, det ikke er noen automatikk i at er utseende og status er det eneste som skal til. De aller fleste med et gjennomsnittsutseende vil fint klare å få seg kjæreste. 

Det er poeng det også. Jeg kjenner og har sett veldig kjekke menn som er introverte, reserverte og sjenerte eller en kombinasjon av disse slite med damer når de blir eldre. Sosiale ferdigheter har veldig mye å si for menn i datingsammenheng.

11 hours ago, Tanuki said:

De aller fleste med et gjennomsnittsutseende vil fint klare å få seg kjæreste.  Sitter man med incel-tanker, tar på seg offerrollen og ser på en hver avvising som en personlig fornærmelse, så vil man utvilsomt slite. 

Om en gjennomsnittsmann kommer inn i forhold eller ikke avhenger i grunn om han mestrer initiativbyrden, om han har sosiale ferdigheter til å ta en relasjon fra a til å, og hvor kresen han er. Har flere kompiser for eksempel som er single fordi de er kresne, og vil ikke inn i forhold med mindre de møter på attraktive damer.

Jeg er enig i at incel-tankegods er totalt bortkastet, men forstår at mennene/guttene som har negative holdninger har dette fordi datingmarkedet er tøft for dem av ulike grunner. 

Anonymkode: a338e...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Flintis said:

Så vis du som vanlig mann gir deg etter 4-6 forsøk da har du tapt. Du kan bli oppgitt frustrert og bitter fordi du ikke vet hvor dårlig oddsen er.

Det er her jeg mener man gjør en for dårlig jobb når det kommer til det som blir kommunisert til gutter / menn i samfunnet. Menn må forstå at det er normalt å bli avvist opp til flere ganger uten at det betyr at man gjør noe feil, eller at det er noe galt med en. Kvinner vil ikke være interessert i alle menn som tar initiativ til dem, på samme måte som menn ikke vil være interessert i alle kvinner som viser interesse, det sier seg selv. Istedenfor å kommunisere til menn og gutter at tilnærmingene deres er for kjedelige, dårlige osv så kan vi bare si det som det er, nemlig at damen/jenten var bare ikke interessert. Gutter og menn burde jobbe mot å gjøre en god tilnærming, og presentere seg selv på en god måte, men etter at man har gjort det, så kan man i grunn ikke forvente mer. Da må man bare latt sannsynlighetene få spille inn, og etter 4-6 initiativ treffer man en dame som er interessert.

10 hours ago, Flintis said:

Jeg mener absolutt det er behov for kurs i sjekking i skolen.

Her mener jeg at så lenge samfunnet, og de som er essensielle i oppveksten slutter å feilinformere gutter, så er det nok. Det går faktisk an å si at utseende har noe å si, at jenter/gutter liker menn som er suksessfulle, som har gode sosiale ferdigheter, og IQ osv. Å si til gutter at alt ordner seg om de bare er snill og grei, er ikke veien å gå. Det er kjønnsforskjeller, og gutter/menn må i større grad ta initiativ, lede relasjoner fremover osv. Dette krever sosiale ferdigheter som gutter må utvikle.

Anonymkode: a338e...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp at min sivgerbror som kun bruker døgnet på å game og jobbe, som lever på ferdigmat og energidrikker, og som fort kan gå en-to uker mellom hver dusj kan få seg dame så er det god sjangs for at dette med incels er ett holdnignsproblem i samme kategori som andre ekstremister.

Og jeg må skuffe evt incels her og, går ikke etter chads, men nerder på hvert sitt vis, samt jeg er polyamorøs og har både samboere og kjærester, så den en til en eller alle damer etter en taktikken passer ikke meg.

Anonymkode: f6950...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Sphere said:

Samtidig synes jeg at man må se litt mer nyansert på denne situasjonen. Det er ikke svart/hvitt. Vi må skille mellom incelbevegelsen og vanlige incels. De aller fleste incels er ikke kvinnehatende idioter. De skyr kanskje kvinner på grunn av dårlige erfaringer, men det er ikke disse som hater. De har faktisk ofte tatt grep når det gjelder andre aspekter i livet sitt, og lever ofte greit alene. Mange av disse hadde kanskje i dag hatt mer hell med seg på datingmarkedet, men etter utallige avvisninger er de ikke særlig interesserte. Det hjelper heller ikke med et fullstendig håpløst datingmarked, der det å finne noen også for oss andre er en ekstrem utfordring. Det sveipes hit og dit, og folk hopper etter den mest spennende i øyeblikket, mens man har en gjeng andre på gress sånn i tilfelle det ikke funker med herr/fru spenning. Og når man vet at 20% av mannfolka på disse appene står for 80% av kvinnfolka, begynner man å forstå hvor vanskelig det er. Ikke bare for menn, men også for kvinner. Der noen menn tar stort for seg, sliter de fleste menn med å oppnå interesse i det hele tatt. Mens kvinner roter seg ofte borti disse mannfolka som tar for seg, og håper disse vil velge akkurat dem. Men hvorfor skulle de det når de har den tilgangen de har? Vi trenger hverandre ikke lenger. Vi får dekket alle behov på andre måter i dag. Kompiser, venninner og familie dekker det emosjonelle, og dersom man er såpass heldig å være sånn noenlunde attraktiv er det ikke vanskelig å få dekket seksuelle behov heller.

Man vet jo at på tinder, så sveiper kvinner på 5% av profilene de ser gjennom. Fra ok-cupid har man den kjente statistikken som viser at 80% av mennene er under gjennomsnittlige attraktive. Det virker til tider som at kvinner tror at 20% mennene representerer alle menn, men det gjør de jo ikke. Mennene som ligger rundt, ghoster etter sex osv er de attraktive mennene som har muligheter, og alternativer. Noen menn drar damer gjennom utseende, noen ved status, andre ved karisma og sosiale ferdigheter på sosiale arenaer. Kvinner forstår ikke at disse mennene utgjør en liten andel av mennene i populasjonen, mens majoriteten av menn egentlig ikke opplever å få oppmerksomhet. Om en mann får oppmerksomhet fra 3 kvinner i løpet av 10 år, blir sammen med en av dem, ja så er det et bevis på at menn har det lett fordi mannen er tross alt i et forhold. Realiteten er at normale menn har få muligheter, og får lite oppmerksomhet. Det er i grunn nesten ikke noe konkurranse om normale menn både fordi kvinner generelt får mer oppmerksomhet som har sammenheng med at kvinner i større grad vegrer seg til å ta direkte initiativ sånn generelt av ulike grunner. 

Kvinner som sikter seg inn på 20% mennene, og treffer flere av mennene som ikke ønsker forhold får ikke akkurat et godt inntrykk av menn generelt heller.

3 hours ago, Sphere said:

Jeg leste et sted at det også er stor økning blant frivillig single, spesielt blant menn. Disse har gjerne relativt høy «markedsverdi», men velger å unngå forhold fordi man mener at kostnaden ved å gå inn i et forhold er større enn gevinsten. De ser at de aller fleste forhold ryker, og hvor mye tid og krefter man bruker på dette. Ikke bare på å være i et forhold, men også det å komme seg inn i et forhold, samt hvor tungt det er å gå ut av et forhold også. Det burde kanskje bekymre mer enn en incelbevegelse som spiser opp seg selv der de ruller rundt i sin egen medlidenhet. 

Dette har jeg også lest et sted. Menn som er attraktive og har muligheter har lavere sannsynlighet for å ville gå inn i forhold fordi de får alt de vil ha uten å måtte gå inn i forholdet. Menn med få muligheter har større sannsynlighet for å ønske seg inn i forhold blant annet fordi de da i større grad får dekket visse behov som de ikke får når de blir holdt på sidelinjen som singel. 

Anonymkode: a338e...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 23.20):

Da er man ihvertfall syk, om man omtaler tenåringer som å være i "ufrivillig sølibat". Snittalderen for seksuell debut er 17 år, ikke 12 liksom...

Anonymkode: 9893a...4b6

 

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 23.30):

De er som oftest avvist vennskapelig av andre gutter, og føler seg ensomme. Det har lite med jenter å gjøre. Å ikke ha kjæreste og å være jomfru når man er 15 er jo bare helt normalt. 

Anonymkode: 9893a...4b6

Vi snakker ikke om sexen i seg selv men tankegangen og idelogien til incels som oppstår pga av ensomhet.

Incels tankegangen er bare en ting det finnes de som søker tilhørighet blant feks høyreekstreme miljøer også.

 

Anonymkode: a9741...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er det vanlige livet. Hører ikke menn etter når kvinner på kg forteller om at de har hatt sex, de vil noe mer, men så blir de avvist av mannen? Menn og kvinner er nødt til å tåle det vanlige livet. Jeg er en vanlig utseende kvinne - det er ikke sånn at alle vil ha meg. Jeg blir forholdsvis ofte avvist fordi mannen ikke har de riktige følelsene. Slik som vanlige folk, har jeg tenkt.

Anonymkode: dbb83...914

Dette er ikke det samme. Å bli avvist etter dating og sex er ikke det samme som å bli avvist før noe som helst har skjedd. Å bli avvist men ikke alltid avvist er ikke det samme som alltid å bli avvist.

Menn som gir opp har aldri opplevd noe annet enn avvisning. Aldri fått et kyss eller date eller noe som helst. Aldri fått likes på tinder engang kanskje. Vet ikke om det eksisterer noen i verden som kunne vært interessert på noen måte.

Menn og kvinner er ikke så ulike egentlig, kvinner ville dødd innvendig om de var i samme situasjon. Men det er ingen kvinner i hele verden som er i denne situasjonen 

Anonymkode: 1a0a8...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er her jeg mener man gjør en for dårlig jobb når det kommer til det som blir kommunisert til gutter / menn i samfunnet. Menn må forstå at det er normalt å bli avvist opp til flere ganger uten at det betyr at man gjør noe feil, eller at det er noe galt med en. Kvinner vil ikke være interessert i alle menn som tar initiativ til dem, på samme måte som menn ikke vil være interessert i alle kvinner som viser interesse, det sier seg selv. Istedenfor å kommunisere til menn og gutter at tilnærmingene deres er for kjedelige, dårlige osv så kan vi bare si det som det er, nemlig at damen/jenten var bare ikke interessert. Gutter og menn burde jobbe mot å gjøre en god tilnærming, og presentere seg selv på en god måte, men etter at man har gjort det, så kan man i grunn ikke forvente mer. Da må man bare latt sannsynlighetene få spille inn, og etter 4-6 initiativ treffer man en dame som er interessert.

Her mener jeg at så lenge samfunnet, og de som er essensielle i oppveksten slutter å feilinformere gutter, så er det nok. Det går faktisk an å si at utseende har noe å si, at jenter/gutter liker menn som er suksessfulle, som har gode sosiale ferdigheter, og IQ osv. Å si til gutter at alt ordner seg om de bare er snill og grei, er ikke veien å gå. Det er kjønnsforskjeller, og gutter/menn må i større grad ta initiativ, lede relasjoner fremover osv. Dette krever sosiale ferdigheter som gutter må utvikle.

Anonymkode: a338e...feb

Oddsen er ikke 4-6 så ordner det seg oddsen er 10-20 for å få et telefonnummer som du kan bruke til å invitere henne med på date, kanskje hun ikke vil bli med på date så kan daten gå bra eller dårlig, så kan neste date gå bra eller dårlig, og så er det den litt avgjørende tredjedaten og går den bra kan det ordne seg.

Regner en 50% sjanse for at det går bra i hvert trinn så blir det vel:

1:20 for å få telefonnummer.

1:40 for å få en date

1:80 for å få date 2

1:160 for å få date 3

1:320 for å dele sex.

Jeg er ingen matematiker og sjansen er kanskje større enn 50% pr. date.

I verste fall må denne vanlige mannen få 16 telefonnummere gå på 8 første dater 4 andre dater og  2 tredje dater før det statistisk sett kan bli noe.

Men det stopper ikke der. Han kan jo ikke virre rundt i lokalet å sjekke opp 20 stykker, kanskje han får kontakt med 3-4 pr. kveld da vil han bruke 5 utekvelder på å få et telefonnummer. 10 på en førstedate osv. Da skulle han bruke ca 80 utekvelder pluss litt dating for å ha noen å dele sex med. Nå blir det selvfølgelig helt annderledes om han frekventerer fler lokaler for kvelden. Da kan det gå mye fortere ellers må nok den vanlige mannen som må jobbe for det regne med å ha sex ca annthvert år.

Så etter dette kan han velge om han vil ha et forhold eller ikke med hun damen som valgte han for sex.

Ja gutter og jenter trenger litt undervisning i dette, men ikke fokuset på en sånn kravspesifikasjon. Heller at det er lov å prøve seg , det er lov å ta kontakt på en grei måte det er lov å avvise på en pen måte og det er greit å bli avvist fordi da kan en gå videre.

Da blir det færre som ikke prøver. Det finnes de med ok utseende og jobb og humør som har gitt opp dette uten å ha kommet til noen date fordi oddsene er så dårlige.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (1 minutt siden):

Oddsen er ikke 4-6 så ordner det seg oddsen er 10-20 for å få et telefonnummer som du kan bruke til å invitere henne med på date, kanskje hun ikke vil bli med på date så kan daten gå bra eller dårlig, så kan neste date gå bra eller dårlig, og så er det den litt avgjørende tredjedaten og går den bra kan det ordne seg.

Regner en 50% sjanse for at det går bra i hvert trinn så blir det vel:

1:20 for å få telefonnummer.

1:40 for å få en date

1:80 for å få date 2

1:160 for å få date 3

1:320 for å dele sex.

Jeg er ingen matematiker og sjansen er kanskje større enn 50% pr. date.

I verste fall må denne vanlige mannen få 16 telefonnummere gå på 8 første dater 4 andre dater og  2 tredje dater før det statistisk sett kan bli noe.

Men det stopper ikke der. Han kan jo ikke virre rundt i lokalet å sjekke opp 20 stykker, kanskje han får kontakt med 3-4 pr. kveld da vil han bruke 5 utekvelder på å få et telefonnummer. 10 på en førstedate osv. Da skulle han bruke ca 80 utekvelder pluss litt dating for å ha noen å dele sex med. Nå blir det selvfølgelig helt annderledes om han frekventerer fler lokaler for kvelden. Da kan det gå mye fortere ellers må nok den vanlige mannen som må jobbe for det regne med å ha sex ca annthvert år.

Så etter dette kan han velge om han vil ha et forhold eller ikke med hun damen som valgte han for sex.

Ja gutter og jenter trenger litt undervisning i dette, men ikke fokuset på en sånn kravspesifikasjon. Heller at det er lov å prøve seg , det er lov å ta kontakt på en grei måte det er lov å avvise på en pen måte og det er greit å bli avvist fordi da kan en gå videre.

Da blir det færre som ikke prøver. Det finnes de med ok utseende og jobb og humør som har gitt opp dette uten å ha kommet til noen date fordi oddsene er så dårlige.

 

Siden jeg nå dro til med legmansmatematikk når det gjelder vanlige menn får jeg prøve på en for vanlige kvinner også.

La oss si at hun har blitt kontaktet av en mann hun ønsker å dele telegonnummeret sitt med pr kveld jeg vet ikke om dette er mye eller lite.

Videre sier vi at hun velger bort en før hun går på date som i eksempelet med mannen.

Også at hun går på 8 første dater osv slik at hun må ha 16 utekvelder og 14 dater før det blir sex. Da har hun jobbet for det og hun vil da ha sex 3 ganger i året.

Altså mye oftere enn den vanlige mannen hun må altså ha funnet seg en som ikke har jobbet like mye for det og da er kanskje sjansen for å bli avvist når det kommer til forhold stor fordi han hun har ligget med har kvaliteter utover det den vanlige mannen har og kan ha og har sex oftere.

Så i løpet av en 10 årsperiode kan en vanlig mann ha hatt 5 sexpartnere og kanskje 2 forhold og en vanlig kvinne 20-30 sexpartnere og 2 forhold.

Det er selvfølgelig et misforhold her som blir utnyttet av de mer attraktive mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...