Gå til innhold

Menn, dere ødelegger for dere selv med inceltanker


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

Flintis skrev (1 time siden):

Det er ganske mange i sær  blandt menn som ikke får barn. Noen av disse velger det og andre er ufrivillige barnløse.

Ja mange tar det for gitt at de skal få barn og ha sex i en vilkårlig klasse med 15 gutter og 15 jenter som har seksualundervisning vil 1-2 av gutta aldri ha sex.

På kort sikt er mat mer nødvendig enn sex, men på lang sikt er sex mer nødvendig enn mat for å opprettholde  samfunnet

Jo da til tider har vel klosteret hatt sin funksjon, men funksjonen har neppe blitt bedre eller værre som følge av frivilig sølibat.

Jenter bestemmer vel hvem av guttene i klassen som skal få sex i livet. De som ikke skal få burde bli tatt ut av seksualundervisningen. 

Anonymkode: 2c996...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, tarantulla said:

En av de aller viktigste oppgavene menn har fremover er å bygge om mannsrollen, å ta et felles tak for å gi unge menn noen å se opp til. Istedet for å kalle det farsfigur (ettersom det er en del fedre som på ingen måtte burde bli forbilder for den oppvoksende manneslekt), kall det rollemodeller. Jeg er enig i at vi kvinner kan gjøre mye, men unge menn trenger omsorgsfulle, stødige voksne menn de kan kopiere. Spiller ingen rolle hvem det er og hvor de unge møter dem, enten det er i barnehagen, skolen, trening, eller som sine første sjefer." It takes a village", osv. 

Da overlapper vi nok definisjonen farsfigur. I min betydning er farsfigur den rette karakteren eller stemmen i livet ditt som hjelper deg til å ta de rette moralske valgene i livet. Denne stemmen trenger ikke å være fra en biologisk far eller kun en stemme alene. Biologiske faren har kun fordelen av å være den første stemmen i en ung gutts liv. Som en konsekvens av å være den første stemmen vil den også være den mest innvirkende og langvarige på et dypere plan. Det sier seg selv kan være på både godt og vondt. Derfor (om man gidder å lese min post historikk) er at jeg verdsetter en far sin rolle i et barn sitt liv, både for guttebarn og jentebarn ovenfor mye annet.

Til relevans til denne tråden; incels kan være resultatet av mangel på en farsfigur.

Vi som lever idag har som i oppgave å bygge neste generasjons mennesker med våre livssyn, perspektiver og verdier. Menn har kanskje den største ansvaret med å bygge denne mannsrollen som du sier. Her begynner ting slik som det er idag å bli litt upent når man går over med lupen. I dagens vestlige samfunn, er menn ganske nært å bli uglesett, for ganske enkelt å være født mann. Det er plenty av eksempler jeg kunne gått i dybden av, men jeg tror du kjenner nok til de, men for å gjøre det personlig for deg:

Du reagerte litt på jeg brukte ordet "farsfigur" og ikke rollemodell. Jeg skal være rettferdig med at grunnlaget ditt er fordi det er mange fedre som ikke burde være i nærheten av sitt barn av åpenlyse årsaker. Men selve ordet "farsfigur" var langt mer allment akseptert for bare 50-60 år siden til å være direkte knyttet til faren til barnet. Mer enn bare det, en far i huset var synonymt med en familie far som var familiens beskytter, ledsager, hentet resurser og skapte sine resultater i livet. Alt med intensjoner om å skape trygget for hans konen og barnas beste. Han var den første til å ofre seg for at familien skulle ha det godt og overleve.

Tilbake til dagens dato: om jeg sier "En mann skal være lederen i forholdet", vet vi alle at det vil få flere, spesielt her inne på KG, til å anstrenge ansiktet sitt og gå gjennom et hav av konflikterende følelser.

Dette sier noe om retningen fra hvor vi kommer fra, hvor vi er idag og hvor vi er på vei.

Du tar ikke feil at det er en viktig oppgave for menn å bygge mannsrollen. Jeg nevner at en det er en minst like viktig oppgave at kvinner ikke river det ned. 

Jeg kan gå dypere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
umAxa skrev (3 timer siden):

Du tar ikke feil at det er en viktig oppgave for menn å bygge mannsrollen. Jeg nevner at en det er en minst like viktig oppgave at kvinner ikke river det ned. 

Som feminist ble jeg sjokkert over at det falt meg naturlig å bruke et språk som ikke direkte snakket ned menn, men som løftet frem kvinner som noe enestående. Det har jeg vært ekstremt forsiktig med de siste årene. Det samme gjelder å være tydelig om at når man snakker om patriarkatet, så snakker vi ikke om menn generelt, men et system. Det er ekstremt problematisk å avskrive ett helt kjønn, uansett om det er kvinner eller menn det gjelder, og her feiles det grovt i begge leire.

Det er på høy tid at vi slutter å vurdere mennesker etter kjønnsdeler.

Takk for gode innspill!

Endret av tarantulla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (8 timer siden):

Her sier du mye rart, og jeg tror du er litt oppe i ditt eget hue slik som du velger å se på ting.

 

Jeg ser vel at det kan fortone seg noe merkelig. Utgangspungtet mitt for argumentasjonen er at jeg regnet litt og fant ut at en vanlig mann på sjekkested i sjekking ville ha sex med ca 5 personer i løpet av en 10 årsperiode.

umAxa skrev (8 timer siden):

 

En person med hobby og interesser er objektivt mer interessant enn en person uten noe gående for seg. Er interessen i tillegg lidenskapelig, dyktig og den kan deles, er man flere deviasjoner mer attraktiv både romantisk og sosialt. Eksempler: Matlaging, instrument, friluft, båt, reise osv.

Hvor tror du begrepet grå og kjedelig kommer fra? Mangel på interesser som kan deles.

Her blir selvfølgelig oddsene bedre. Men en vanlig mann er ikke så god at han kan dele hobbyen sin i betydningen eksepsjonelt flink. I betydningen dette kan vi gjøre sammen er vel fottur i fjellet en klassiker.

Men er det interessant, egentlig?

 

umAxa skrev (8 timer siden):

 

Det andre du tar opp handler om sosiale evner: Lytting, åpensinnet, entusiasme og intensjoner. Sosial evne er en ferdighet, og på lik linje med andre ferdigheter kan den trenes for å bli dyktigere i. Din mamma og pappa lærte deg å lage lyder med munnen; nå er det opp til deg å få de lydene til å vare lengre enn 30 sekunder. Dette er ditt frie valg og ansvar å videreutvikle.

Din definisjon av vanlig menn er ikke nødvendigvis en annen person sin definisjon av vanlige menn.

Vanlige menn har interesser for et eller annet og kan snakke.

Ja jeg tillot meg å se på meg selv som en vanlig mann med litt uinteressante hobbyer og en kort fortalt livshistorie som tar 30 sekunder å fortelle. Litt kjedelige 30 sekunder også er jeg redd.

Så da mener jeg det er bedre om dama spør.

Joda en vanlig mann og jeg kan snakke om de fleste tema og ett av dem slik jeg ser det bør da være daten. Lytte til det hun sier være åpenhjertig uten å gå på akkord med egne meninger osv. Dette kan en vanlig mann klare.

Jeg har til og med holdt en tale uten manuskript som folk syntes var god, men dette nevner en selvfølgelig ikke på date da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jenter bestemmer vel hvem av guttene i klassen som skal få sex i livet. De som ikke skal få burde bli tatt ut av seksualundervisningen. 

Anonymkode: 2c996...ea4

Nei, det synes jeg ikke, men klassen burde fått undervisning i sjekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (På 19.10.2021 den 19.52):

Menn , forstår dere ikke at denne incelbevegelsen ødelegger for dere? Mange av dere kunne fått en dame, men holdningene deres ødelegger. -snippsnippar-oOooo----

Troller du, eller er du bare satt selvinnsikt-filter = 0   :fnise:

Han "duden" på bildet kunne vel lett ha dratt en av de "hooters"-damene om var en allright type, og barberte bort de fattige "kjønnshårene" han hadde i annlete, forresten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tarantulla skrev (7 timer siden):

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg som ikke er sagt tidligere. Har du ingenting du brenner for? Ingenting du er nysgjerrig på, som du har lyst til å lære? (Og hva er en "vanlig" mann? Jeg synes jeg bare ser vanlige menn. Hva må til for at en mann skal være noe mer enn "vanlig"?)

Legg fra deg hele idéen om "sjekking", og fokusere på å møte jenter i naturlige sammenhenger. Er det noen idrett du kunne tenke deg å prøve? Håndarbeid? Brettspill? Det finnes mange arenaer hvor du kan treffe jenter. Men dropp sjekkingen, og oppfør deg som et normalt, hyggelig menneske.

Jeg har skrevet noe om en vanlig mann i innlegg 144.

Det jeg brenner for i denne diskusjonen her er å belyse hvor stor innsats en vanlig mann må regne med å legge ned for å ha sex og derigjennom viktigheten av å lære å sjekke å ta kontakt med kvinner å se på avvisning som noe normalt og at kvinner avviser på en pen måte og gjerne litt tidlig slik at mannen kan gå videre.

Det hadde vært mye enklere å gjøre som på Island å spørre om de vil ha sex. Da begynner forholdet med sex og de finner ut av ting etterhvert. Kanskje det er færre incels der? 

Kanskje færre menn som ikke har hatt sex også.

Når det gjelder meg og sjekking ble jeg lei av å bli avvist lenge før jeg rent statistisk skulle ha gitt opp og jeg gjorde det også veldig feil i den grad jeg gjorde det. Jeg var for beskjeden, fant ikke på noe å si,regnet med at jeg var innbilsk om noen viste interesse, visste ikke hva neste trinn kunne være, osv. Jeg hadde sikkert hatt utbytte av sjekkekurs.

Nå hadde jeg ikke noen seksualundervisning heller og det viste seg at det var det heller ikke bruk for.

Jeg var svært lite ute i en 12 årsperiode og kanskje en gang i året på et lokalt sjekkested og da var det ikke vert år jeg pratet med noen.

Imidlertid ble jeg med i et blandet kor og der var det en dame som anbefalte meg for stedatteren fortalte stedatteren meg. Hun hadde vært med en venn av meg i en 2 ukersperiode 10 år før, så da regnet jeg med hun ikke ville følge anbefalingen.

Siden jeg ikke har regnet meg for attraktiv må jeg da ha oppført meg litt hyggelig siden jeg ble anbefalt tror du ikke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Flintis said:

Jeg ser vel at det kan fortone seg noe merkelig. Utgangspungtet mitt for argumentasjonen er at jeg regnet litt og fant ut at en vanlig mann på sjekkested i sjekking ville ha sex med ca 5 personer i løpet av en 10 årsperiode.

Jeg leser ditt utsagn her at du ønsker å påpeke den store forskjellen mellom menn og kvinner når det kommer til å finne sex på byn. Tallene høres litt ekstreme ut, men stemmer det at det er det du vil frem til? 

I så fall har jeg et alternativ perspektiv til deg: Dating for menn og kvinner er asymmetrisk. Vi er ulike.

Ditt eksempel handler i bunn og grunn om å ta en Ola Nordman, og få han til å date som en jente. 

Les igjen: Du tar en mann og får han til å date som jenter dater ved å dra på byn og finne seg noen kjekke for kos. (Dette er ikke det eneste stedet for å finne en partner, men for eksempelet sin del holder vi oss innenfor disse rammene.) Hun kan gjøre dette relativt enkelt fordi hun er den som er ettertraktet. For en mann kan denne strategien kun virke om han er like ettertraktet som henne.

Fleste menn er dessverre ikke det, så derfor er dette en strategi som er uegnet for den gjennomsnittlige mannen.

Ergo, ditt eksempel med å stå ute å sjekke damer i 10-15 år er strategisk dårlig som utgangspunkt "dating tips" for menn.

Dette tar meg til ditt neste utsagn:

2 hours ago, Flintis said:

Her blir selvfølgelig oddsene bedre. Men en vanlig mann er ikke så god at han kan dele hobbyen sin i betydningen eksepsjonelt flink. I betydningen dette kan vi gjøre sammen er vel fottur i fjellet en klassiker.

Men er det interessant, egentlig?

Nei vanlig er ikke interessant. Vanlig er minimumskravet. 

Du er født uten ferdigheter, og gjennom en vanlig oppvekst bli ganske vanlig som person. Folk flest følger denne stien, og derfor finner du mange eksempler der vanlige menn som finner sine partnere, og like mange vanlige menn som klager på at de aldri gjør det. Du kan nesten kalle det for et mynt kast. 

Her er kickeren: Det er fult innenfor din kontroll å øke oddsene dine betraktelig med å bli noe mer enn vanlig. Et enkelt steg over vanlig og du er allerede "bedre" enn 50% av alle menn fra et matematisk ståpunkt. Ser du hva jeg mener med at vanlig er minimumskravet? 

Så hvordan gjør man det? Det finnes mange ruter, men ett av de er å jage mestring fremfor å bruke tiden din til å jage damer. Mestrer du friluftsliv, vet du hvordan tenne bål med stålpinne, finne den rette ved sorten i naturen som varer lengst, lage middager på bål og finne de beste stedene og slå opp et koselig telt der ingen andre pleier å gjøre fordi du har en kajakk og vet hvordan å komme seg trygt fram over vannet til disse stedene. Alt dette og mye mer, i tillegg til de klassiske fotturene i fjellene. 

Jeg kan bruke tilsvarende beskrivelser til mestring av matlaging, instrumenter, brettspill, karaoke, trening, motor, osv. Til og med gaming om du blir mester i det. Mulighetene er uendelige.

Her kommer et retorisk spørsmål: Hvem av disse mennene tror du er mest attraktiv for en kvinne:

Den mannen som har brukt tid til å jage damer på byn, eller den mannen som har brukt tid til å jage lidenskapen sin, og han deler den sosialt?

Dette vil jeg si er den fundamentale dating strategien for menn. Å bli noen, å bli flink i noe, og fylle sin verden med interesser, kunnskap, erfaringer og som gjør han selv interessant og noe å tilby for andre rundt seg. Hun blir nysgjerrig og kommer til deg.

-

2 hours ago, Flintis said:

Ja jeg tillot meg å se på meg selv som en vanlig mann med litt uinteressante hobbyer og en kort fortalt livshistorie som tar 30 sekunder å fortelle. Litt kjedelige 30 sekunder også er jeg redd.

Så da mener jeg det er bedre om dama spør.

Nei. Du er ikke den ettertraktede mannen der kvinner står i kø for å være med deg. Hun er den som har en stadig kø etter seg. Her må du bare innse at du må gjøre en bedre innsats på den sosiale siden. Jeg sier ikke at du skal være en dancing monkey foran henne, men du skal heller ikke bare lene deg på at hun skal spørre deg og finne deg interessant ut av god vilje. Hun har mange andre som er interessert i henne, og det vet hun. Ikke gjør det vanskeligere for henne å være sosial med deg.

Spør du en jente om hun noen gang har hatt dårlige dates vil det alltid i en grad handle om mannens fravær av sosiale antenner. 

Det er flott at du har holdt taler og kan utveksle mange tema. Dette er dessverre også bare minimumskravet, men det positive er at du har faktisk bestått minimumskravet. Du er nå i myntkast territoriet. 

Du vet allerede hva jeg sier om myntkast; det er innenfor i dine hender å øke oddsene dine, og la mynten falle der den måtte.

Endret av umAxa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 20.04):

Jeg har alltid blitt avvist. Og jeg ville ha forhold ikke bare sex. Men jeg er ikke bra nok for noen av dere. Dere tar faktisk heller menn som dumper dere rett etter sex. 

Anonymkode: 2c996...ea4

Det der stemmer ikke . Rent psykologiskt så finnes det Noen for lle der ute. Se bara på sugit og Jenny i 90 days fiance. Du burde ikke gi opp. Og vill du finne Noen se till å date mange og ikke ha sex med det første :) 

Anonymkode: bb853...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (1 time siden):

Nei, det synes jeg ikke, men klassen burde fått undervisning i sjekking.

Asså Hva faen. Hva skjedde med att man kan ta en runk eller onanere Hvis man er kåt. Sex er ikke noe man kan førvente av Noen. Det er ikke ett krav. Sex er en bonus og ingenting annet. Jisses ! 

Anonymkode: bb853...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med incelkulturen er så lame. Når jeg hører om det og leser om det så får jeg frossninger i hele kroppen. Alltså man kan ikke forvente sex av Noen. Ingen av kjønnene skylder eller plikter og gi sex till Noen. Det må man faktiskt bara ta og skjønne og acceptere! 

Anonymkode: bb853...7d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (13 timer siden):

Det sier seg selv, jeg regner med at aller fleste skjønner at man ikke kan sitte inne å spille dataspill bak lukkede gardiner som en interesse.

Får å finne noen, må man ut å møte noen, og være interessant - som kommer av å ha interesser.

Eller så finner man seg en partner eller Noen som liker å game. Det heter compatiable. Mange jenter som gamer idag så burde vell ikke vare så vanskeligt :) 

Anonymkode: bb853...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 20.56):

Er under 180 og det er grunnen til avvisninger. Jeg burde gå inn i meg selv og forstå at det går ikke an å bli født under den høyden. 

Anonymkode: ecbef...42c

Dummaste jag hört! Jag är 180 själv och älskar killar som är kortare än mig. Finns faktiskt kvinnor som vill ha kortare män! 

Anonymkode: bb853...7d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 23.21):

Du kjenner ingen damer som i voksen alder aldri har fått en tilnærmelse, som aldri har hatt muligheten til fysisk berøring med det motsatte kjønn.

Anonymkode: 1a0a8...a35

Tja, svarte firkanter får vel likes. Men hun her er motsatt av alt menn synes er attraktivt. Og hun får ikke dates med incels heller. 

Anonymkode: 9893a...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Asså Hva faen. Hva skjedde med att man kan ta en runk eller onanere Hvis man er kåt. Sex er ikke noe man kan førvente av Noen. Det er ikke ett krav. Sex er en bonus og ingenting annet. Jisses ! 

Anonymkode: bb853...7d3

Hm...det er sikkert behov for voksenopplæring også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (2 timer siden):

Jeg leser ditt utsagn her at du ønsker å påpeke den store forskjellen mellom menn og kvinner når det kommer til å finne sex på byn. Tallene høres litt ekstreme ut, men stemmer det at det er det du vil frem til? 

I så fall har jeg et alternativ perspektiv til deg: Dating for menn og kvinner er asymmetrisk. Vi er ulike.

Ditt eksempel handler i bunn og grunn om å ta en Ola Nordman, og få han til å date som en jente. 

Les igjen: Du tar en mann og får han til å date som jenter dater ved å dra på byn og finne seg noen kjekke for kos. (Dette er ikke det eneste stedet for å finne en partner, men for eksempelet sin del holder vi oss innenfor disse rammene.) Hun kan gjøre dette relativt enkelt fordi hun er den som er ettertraktet. For en mann kan denne strategien kun virke om han er like ettertraktet som henne.

Fleste menn er dessverre ikke det, så derfor er dette en strategi som er uegnet for den gjennomsnittlige mannen.

Ergo, ditt eksempel med å stå ute å sjekke damer i 10-15 år er strategisk dårlig som utgangspunkt "dating tips" for menn.

 

Både ja og nei. Det jeg vil fram til er at de vanlige damene er på byen det er de vanlige mennene også dette er en arena de fleste vet om, du sier det er andre og jeg vet ikke hvilke du sikter til?

Men så prøver den vanlige mannen å prate med den vanlige damen og han blir avvist. Så prøver han en dame til og blir avvist . Da er det nok for den kvelden og han drikker seg full prater litt tull med andre menn, blir kanskje med på nachspiel med andre menn drikker mer og prater tull har det morro spiller gitar og synger viser osv.

Så gjør han dette 5 kvelder til og blir avvist av 10 damer til og finner ut at å sjekke damer er ikke for han det er bortkastet tid og energi og sex er for de andre.

Han har også helt vanlige kamerater som drikker like mye, men klarer å prate med damer på den rette måten og har sex.

Altså en helt vanlig mann med evner til å dra damer, men ikke spesielle evner utover dette. Han ser ei dame prater med henne tar henne med på nachspielet eller blir med henne hjem alt ettersom han har lyst på.

Så kommer tallene inn.

Den vanlige mannen må ta kontakt med 20 damer før han får et telefonnummer som kan brukes til å invitere på date.

Det er ikke sikkert hun vil på date og da blir det 20 til.

Men den vanlige mannen ga seg etter 12 avvisninger.

Poenget mitt er at han må ta avvisning på avvisning men vil tislutt få en arbeidsseier altså sex. Dette kan ta optil 350 400 prater med damer på utesteder så det er et møysommelig arbeid.

Da kan det jo hende de har sex flere ganger og da kan det hende hun ønsker forhold og han har jo investert ganske mye så det kan nok være han vil gi det en sjanse.

Alternativet er å ikke prate med noen og da skjer det ingenting.

En sånn  tilnærming vil gi 5 sexpartnere pr tiår.

Og det er vel mange menn som ligger rundt det antallet.

Det vil si at om en har tatt kontakt med 10 damer og ikke fått såpass som et telefonnummer så en kan invitere på date så bør en holde seg unna utesteder. Etter ditt syn?

 

Jeg ser for meg utesteder med 70-80 % damer nå, men det er kanskje greit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

umAxa skrev (4 timer siden):

 

Dette tar meg til ditt neste utsagn:

Nei vanlig er ikke interessant. Vanlig er minimumskravet. 

Du er født uten ferdigheter, og gjennom en vanlig oppvekst bli ganske vanlig som person. Folk flest følger denne stien, og derfor finner du mange eksempler der vanlige menn som finner sine partnere, og like mange vanlige menn som klager på at de aldri gjør det. Du kan nesten kalle det for et mynt kast. 

Her er kickeren: Det er fult innenfor din kontroll å øke oddsene dine betraktelig med å bli noe mer enn vanlig. Et enkelt steg over vanlig og du er allerede "bedre" enn 50% av alle menn fra et matematisk ståpunkt. Ser du hva jeg mener med at vanlig er minimumskravet? 

Så hvordan gjør man det? Det finnes mange ruter, men ett av de er å jage mestring fremfor å bruke tiden din til å jage damer. Mestrer du friluftsliv, vet du hvordan tenne bål med stålpinne, finne den rette ved sorten i naturen som varer lengst, lage middager på bål og finne de beste stedene og slå opp et koselig telt der ingen andre pleier å gjøre fordi du har en kajakk og vet hvordan å komme seg trygt fram over vannet til disse stedene. Alt dette og mye mer, i tillegg til de klassiske fotturene i fjellene. 

Jeg kan bruke tilsvarende beskrivelser til mestring av matlaging, instrumenter, brettspill, karaoke, trening, motor, osv. Til og med gaming om du blir mester i det. Mulighetene er uendelige.

Her kommer et retorisk spørsmål: Hvem av disse mennene tror du er mest attraktiv for en kvinne:

Den mannen som har brukt tid til å jage damer på byn, eller den mannen som har brukt tid til å jage lidenskapen sin, og han deler den sosialt?

Dette vil jeg si er den fundamentale dating strategien for menn. Å bli noen, å bli flink i noe, og fylle sin verden med interesser, kunnskap, erfaringer og som gjør han selv interessant og noe å tilby for andre rundt seg. Hun blir nysgjerrig og kommer til deg.

-

 

Jeg kan være med på utsagnet å bli den beste verson av seg selv for egen del.

Aldri begynne med noe for at du tror det drar damer, det blir feil.

Nå sier du to ting, at en må være mester eller bli noen så kommer hun til deg

Eller at en jager lidenskapen sin og deler den sosialt. (Hvordan gjør en dette)

Jeg har en facebookvenn som spiler sjakk det er nok en lidenskap for han og det kommer bilder fra turneringene.

Han er litt oppi årene og ikke veldig høyt på rankingen og konkurerer vel med litt eldre tenåringer ser det ut som han har også tapt i simultanparti mot verdensmesteren.

Er det slik en jager lidenskapen sin og deler den sosialt  og er dette egentlig pluss eller minus?

Her forstår jeg det som vesentlige nivåforskjeller

Når det gjelder friluftsliv er det vel Lars Monsen som er mesteren og noen. Jeg vet ikke om damene sto i kø for han heller.

Selv om det hjalp på med den han har nå.

Som datingstrategi å bli noen fra en vanlig mann er umulig da må du jo være svært god eller veldig god på pr.

Men la oss nå si at den vanlige mannen har utviklet litt ferdigheter hvordan skal han formidle det?

Og hvordan dra damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (6 timer siden):

 

Nei. Du er ikke den ettertraktede mannen der kvinner står i kø for å være med deg. Hun er den som har en stadig kø etter seg. Her må du bare innse at du må gjøre en bedre innsats på den sosiale siden. Jeg sier ikke at du skal være en dancing monkey foran henne, men du skal heller ikke bare lene deg på at hun skal spørre deg og finne deg interessant ut av god vilje. Hun har mange andre som er interessert i henne, og det vet hun. Ikke gjør det vanskeligere for henne å være sosial med deg.

Spør du en jente om hun noen gang har hatt dårlige dates vil det alltid i en grad handle om mannens fravær av sosiale antenner. 

Det er flott at du har holdt taler og kan utveksle mange tema. Dette er dessverre også bare minimumskravet, men det positive er at du har faktisk bestått minimumskravet. Du er nå i myntkast territoriet. 

Du vet allerede hva jeg sier om myntkast; det er innenfor i dine hender å øke oddsene dine, og la mynten falle der den måtte.

Nei som du vel har forstått en vanlig mann er ikke ettetraktet, likevel må han be ut dama på en date. Siden dette nå har skjedd, kanskje etter å ha pratet med og blitt avvist av 39 andre damer, så sier du at han har dårlige sosiale evner, det må da være bedre å porsonere elendigheten ut litt enn å kjede livet av henne. Da er det vel bedre å være interessert i henne og det livet hun har?Hun vil jo få ærlige svar på det hun spør om.

Det viktigste på daten er jo kjemien og hvordan det går.

Går det riltig bra kan det jo bli både kyssing og sex.

Endret av Flintis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (18 timer siden):

Nja gaming er vel på tur inn som hobby for jenter også etter det jeg forstår.

Så noen kan sikkert finne dette interessant også.

Jeg har vondt for å se at en vanlig mann kan virke interessant på bakgrunn av hobbyer eller menig engasjement i noe.

Derimot kan han interessere seg for personen han prater med.

Nå er det selvfølgelig de som klarer å få alt til å bli interessant da. Og de er kanskje bedre sjekkere.

Om jeg foreksempel skal fortelle om meg har jeg vel stoff til et halvt minutt og da er det ferdig pratet på  om jeg ikke sier noe og de må spørre kan det vare lenger.

Vanlige menn er ikke interessante.

Hva, tuller du nå eller? Selvfølgelig er folk interessante om de holder på med ting man selv finner interessant, det er jo felles interesser som er en veldig god basis for å bli kjent, bli oppmerksom på hverandre, ha et samtaletema.

Her er det jo mange ulike mennesker, alle liker ikke det samme, men fascinerende hobbyer/interesser/samtaleemner kan f eks være å ha reist mye i spennende land, å være politisk engasjert, eller i en organisasjon (Røde Kors hjelpekorps, Amnesty, et politisk parti), å være opptatt av naturen, gå på jakt, eller være veganer og mot jakt, holde på med oppussing av hus, være historieinteressert, hundetrener eller personlig trener for folk, holde på med fotografering, være kunstinteressert eller kunstner selv, familieinteressert, glad i barn og ofte barnevakt i familien, drive aktivt med sport eller være sportsfan, ha kano eller kajakk å dra på tur med, løpe maraton, spille dataspill, holde på med videreutdanning, buldring, slektsforsking, rosemaling, spille gitar, dykking!

Det er moro med engasjerte og aktive folk. Har man samme interesse i utgangspunktet er det en fin måte å knytte kontakt på, eller man kan få interesse for området ved å høre den andre snakke engasjert om det og bli med på aktiviteten. 

Hvis hele livet dreier seg om å gå på en jobb man er uengasjert i, og deretter sitte foran en skjerm (glo på serier/spille) i åtte timer, blir både livet og samtaleemnene kjedelige. 

Anonymkode: ec1eb...7c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (20 timer siden):

Nei, de må presentere disse interessene også og da må det sjekkes og dates.

Dette tar dessverre uhorvelig lang tid for den vanlige mann for å oppnå resultater.

Så er det vel ikke så mye å underholde med et vanlig mann liv heller. Han  kan jo ha noen refleksjoner da.

Det må ikke sjekkes og dates, det må være sosial-es.

En vanlig mann/kvinne må delta i det sosiale livet, si ja til mulighetene og så selv oppsøke sosiale arenaer. For eksempel bli med på alt sosialt med jobben, selv om det virker kjedelig. Plutselig viser det seg at den godt voksne kollegaen driver med noe interessant og du blir med og der er det yngre folk… Dra ut med venner på f eks puber der man kan møtes over shuffleboard eller andre aktiviteter, ikke bare sitte ved bordet/baren. Dra i gang fester eller sammenkomster, f eks foreslå venners venner fest på halloween, eller piknik i parken der det pleier å være mye folk.

Gå på konserter og se etter folk som liker samme musikk som deg. Tenk på hva du interesserer deg for og gjøre sosiale ting knytta til det. Syng i kor, alltid flere damer der. Bli med på revy om du går på studier. Meld deg frivillig.

Alt handler om. å utvide kontaktflaten sin. Sitter du hjemme, treffer du ingen.

Nå skal sies at jeg ikke har hatt så god uttelling selv, prøv å være overvektig OG  mindre attraktivt utseende dame! Men jeg har da hvertfall hatt det veldig gøy i mens. 

Anonymkode: ec1eb...7c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...