Gå til innhold

Menn, dere ødelegger for dere selv med inceltanker


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jenter bestemmer vel hvem av guttene i klassen som skal få sex i livet. De som ikke skal få burde bli tatt ut av seksualundervisningen. 

Anonymkode: 2c996...ea4

Debutalderen i snitt tilsier at de fleste får sex først på videregående eller seinere, altså lenge etter seksualundervisning. 

Anonymkode: 9893a...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 20.09):

Sverger...det sitter noen smarte men onde støgge jævler et sted som forsøker å lure flest mulig gutter ned i incel-hullet. Når de minsker konkurransen på denne måten så håper de at det skal gi også dem selv sjans til slutt.

Anonymkode: 7b15e...088

Javel? De som ikke finner noen som helst de kan date eller innlede et forhold med gjør noe helt riv ruskende galt. Dette må endres på før de lykkes. Sitte og syte over tilstanden hjelper ingen, og aller minst de det gjelder. Jeg er vel under en middels attraktiv mann i mange kvinners øyne :) Selv om mange menn synes jeg er en flott mann :) (fy pokker) Ikke fordi jeg tror det, men fordi de sier det. Det har nok veldig med min personlighet å gjøre, og det er den de synes er bra. Men jeg har jo ikke problemer med å få dater med kvinner heller! Noen klaffer andre ikke. Men jeg kan ikke bare sitte hjemme, synes synd på meg selv, anklage andre for at jeg ikke lykkes. Hadde dette gjennomsyret min personlighet hadde jeg ikke fått napp hos noen kvinne helt garantert. Det sitter ingen smarte onde stygge jævler noe annet sted en inne i de personene dette gjelder, og dette forhindrer de å få kontakt med kvinner. Der sitter det og ikke noe annet sted. Dette kan de jobbe med med litt selvinnsikt, viljesendring og innsats over tid. Uten dette vil det aldri endre seg.

Jage det perfekte er en illusjon som ikke eksisterer. Vi har alle våre feil og mangler. Det hele handler om å finne den personen man kan akseptere de feilene som er der, og så tilpasse seg de. Store avvik må den personen som har de faktisk jobbe med. I dagens samfunn må man nesten regne med at man må igjennom noen forhold om det er dette man liker.  Det betyr kjærlighetssorg flere ganger i livet. Takler man det ?  De guttene som ikke engang får sex, om de skulle fått det en gang tror du at de ville bli veldig lykkelig for det om ?  Sex de førte 10 gangene med en person er ofte ikke perfekt, og mange klarer ikke å få det før de er i et forhold med kjærlighet. Da forstår du at et raskt knull ikke fikser noe som helst.

De mennene dette gjelder må jobbe med seg selv, det er enste gangbare vei. Sier du det til de? De bare himler med øynene og det er alle andre det er noe galt med. Jeg er dønn ærlig som mann når jeg snakker med slike gutter eller menn som er i min omgangskrets. Da vil de ikke snakke så mye om det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva, tuller du nå eller? Selvfølgelig er folk interessante om de holder på med ting man selv finner interessant, det er jo felles interesser som er en veldig god basis for å bli kjent, bli oppmerksom på hverandre, ha et samtaletema.

Her er det jo mange ulike mennesker, alle liker ikke det samme, men fascinerende hobbyer/interesser/samtaleemner kan f eks være å ha reist mye i spennende land, å være politisk engasjert, eller i en organisasjon (Røde Kors hjelpekorps, Amnesty, et politisk parti), å være opptatt av naturen, gå på jakt, eller være veganer og mot jakt, holde på med oppussing av hus, være historieinteressert, hundetrener eller personlig trener for folk, holde på med fotografering, være kunstinteressert eller kunstner selv, familieinteressert, glad i barn og ofte barnevakt i familien, drive aktivt med sport eller være sportsfan, ha kano eller kajakk å dra på tur med, løpe maraton, spille dataspill, holde på med videreutdanning, buldring, slektsforsking, rosemaling, spille gitar, dykking!

Det er moro med engasjerte og aktive folk. Har man samme interesse i utgangspunktet er det en fin måte å knytte kontakt på, eller man kan få interesse for området ved å høre den andre snakke engasjert om det og bli med på aktiviteten. 

Hvis hele livet dreier seg om å gå på en jobb man er uengasjert i, og deretter sitte foran en skjerm (glo på serier/spille) i åtte timer, blir både livet og samtaleemnene kjedelige. 

Anonymkode: ec1eb...7c8

Joda, jeg mente det, er mann selv og konteksten eller grensen for å være interessant var at det kunne deles foreksempel en sanger kan være profesjonell og ha oppdrag, det er interessant, en kan også være sanger i kor og det er mer ordinært ikke så interessant.

Allminnelige menn blir ikke interessante på den måten, men de kan ha meninger og interesser og deler du interessen eller har lyst til å prøve en hobby er selvfølgelig det et uventet pluss. Men jeg vil jo ikke som alminnelig mann prakke på deg min kjedelige hobby eller kjedelige livshistorie uten at du ønsker det.

Synes inlegget ditt var veldig positivt da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det må ikke sjekkes og dates, det må være sosial-es.

En vanlig mann/kvinne må delta i det sosiale livet, si ja til mulighetene og så selv oppsøke sosiale arenaer. For eksempel bli med på alt sosialt med jobben, selv om det virker kjedelig. Plutselig viser det seg at den godt voksne kollegaen driver med noe interessant og du blir med og der er det yngre folk… Dra ut med venner på f eks puber der man kan møtes over shuffleboard eller andre aktiviteter, ikke bare sitte ved bordet/baren. Dra i gang fester eller sammenkomster, f eks foreslå venners venner fest på halloween, eller piknik i parken der det pleier å være mye folk.

Gå på konserter og se etter folk som liker samme musikk som deg. Tenk på hva du interesserer deg for og gjøre sosiale ting knytta til det. Syng i kor, alltid flere damer der. Bli med på revy om du går på studier. Meld deg frivillig.

Alt handler om. å utvide kontaktflaten sin. Sitter du hjemme, treffer du ingen.

Nå skal sies at jeg ikke har hatt så god uttelling selv, prøv å være overvektig OG  mindre attraktivt utseende dame! Men jeg har da hvertfall hatt det veldig gøy i mens. 

Anonymkode: ec1eb...7c8

Igjen ble innlegget tatt litt ut av kontekst. Det var da den vanlige mannen hadde høynet interessant faktoren sin så han hadde noe å dele og da ble det jeg mente at det måtte sjekkes og dates.

Å ha en stor kontaktflate gjennom aktiviteter en liker og synes er morro er jo bare topp det. Men motivasjonen for å være med i kor for en allminnelig mann bør være sang og ikke å sjekke damer. Det kan vel fort bli plagsomt ellers vil jeg tro. 

Det kan jo være fester og sånn da.

Du høres veldig hyggelig og morsom ut så da håper jeg du finner en hyggelig og morsom mann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (1 time siden):

Javel? De som ikke finner noen som helst de kan date eller innlede et forhold med gjør noe helt riv ruskende galt. Dette må endres på før de lykkes. Sitte og syte over tilstanden hjelper ingen, og aller minst de det gjelder. Jeg er vel under en middels attraktiv mann i mange kvinners øyne :) Selv om mange menn synes jeg er en flott mann :) (fy pokker) Ikke fordi jeg tror det, men fordi de sier det. Det har nok veldig med min personlighet å gjøre, og det er den de synes er bra. Men jeg har jo ikke problemer med å få dater med kvinner heller! Noen klaffer andre ikke. Men jeg kan ikke bare sitte hjemme, synes synd på meg selv, anklage andre for at jeg ikke lykkes. Hadde dette gjennomsyret min personlighet hadde jeg ikke fått napp hos noen kvinne helt garantert. Det sitter ingen smarte onde stygge jævler noe annet sted en inne i de personene dette gjelder, og dette forhindrer de å få kontakt med kvinner. Der sitter det og ikke noe annet sted. Dette kan de jobbe med med litt selvinnsikt, viljesendring og innsats over tid. Uten dette vil det aldri endre seg.

Jage det perfekte er en illusjon som ikke eksisterer. Vi har alle våre feil og mangler. Det hele handler om å finne den personen man kan akseptere de feilene som er der, og så tilpasse seg de. Store avvik må den personen som har de faktisk jobbe med. I dagens samfunn må man nesten regne med at man må igjennom noen forhold om det er dette man liker.  Det betyr kjærlighetssorg flere ganger i livet. Takler man det ?  De guttene som ikke engang får sex, om de skulle fått det en gang tror du at de ville bli veldig lykkelig for det om ?  Sex de førte 10 gangene med en person er ofte ikke perfekt, og mange klarer ikke å få det før de er i et forhold med kjærlighet. Da forstår du at et raskt knull ikke fikser noe som helst.

De mennene dette gjelder må jobbe med seg selv, det er enste gangbare vei. Sier du det til de? De bare himler med øynene og det er alle andre det er noe galt med. Jeg er dønn ærlig som mann når jeg snakker med slike gutter eller menn som er i min omgangskrets. Da vil de ikke snakke så mye om det.

Hvordan går du fram for å få dater da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Asså Hva faen. Hva skjedde med att man kan ta en runk eller onanere Hvis man er kåt.

Ikke i nærheten av å faktisk har sex. Ikke i samme univers engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 20.56):

Er under 180 og det er grunnen til avvisninger. Jeg burde gå inn i meg selv og forstå at det går ikke an å bli født under den høyden. 

Anonymkode: ecbef...42c

Høyden din er ikke grunnen til avvisninger. Det er din unnskyldning for å slippe å jobbe med deg selv.

Det er ikke høyden din som er problemet. Mange korte menn har kjæreste. Du må slutte å skylde alle andre for dine egne problemer. Ta tak i deg selv. Jobb med deg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Flintis said:

Så kommer tallene inn.

Hva ønsker du?

Når du drar opp tall med antall ganger du må sjekke opp damer, avvisninger og tilfeller av sex per år blir jeg nysgjerrig på hva personlige målet ditt er, for jeg går ut ifra at vi snakker om deg.

Er det å ha sex med så mange forskjellige kvinner før du dør, for det virker slikt? 

-

8 hours ago, Flintis said:

Det vil si at om en har tatt kontakt med 10 damer og ikke fått såpass som et telefonnummer så en kan invitere på date så bør en holde seg unna utesteder. Etter ditt syn?

Aldri sagt det og du representerer argumentet mitt feil. Les mitt alternative perspektiv på nytt og formuler spørsmålet ditt på en måte som reflekterer det jeg sier korrekt.

-

6 hours ago, Flintis said:

Jeg kan være med på utsagnet å bli den beste verson av seg selv for egen del.

Aldri begynne med noe for at du tror det drar damer, det blir feil.

Selvsagt gjør du ting for din egen del. Du blir ikke en friluftsliv menneske eller flink på spille på gitar fordi målet ditt er å dra damer. Da jager du bare damer med ekstra steg. Ingen kvinne har lyst å høre at du gikk 10 år med fjelltur for å endelig være med henne.

-

6 hours ago, Flintis said:

Eller at en jager lidenskapen sin og deler den sosialt. (Hvordan gjør en dette) 

-

Men la oss nå si at den vanlige mannen har utviklet litt ferdigheter hvordan skal han formidle det?

Hvis du genuint lurer på hvordan du deler dine interesser sosialt, tror jeg du er oppe i ditt eget hode igjen eller med vilje spiller dum for å gi deg selv argumentative vekt.
Ironisk så kler dette veldig godt tittelen på tråden:  "Menn, dere ødelegger for dere selv med inceltanker"

Du vet hvordan å dele dine interesser sosialt om du gidder: Ta mestring av friluftsliv eksemplet mitt og inkluder en kvinne

Boom.

Nå deler du dine interesser sosialt, og hun er der med deg fordi hun selv liker friluftsliv, og føler seg på trygg med deg fordi du er flink og lidenskapelig. Over et gnitrende bål finner hun ut at hun liker livsstilen din som kommer av dine interesser.

Du liker mattestykker, klarer du å se hvordan dette stykket henger sammen?

--

6 hours ago, Flintis said:

det må da være bedre å porsonere elendigheten ut litt enn å kjede livet av henne

Alt jeg gjør er å tilby deg alternative perspektiver og tanker på hvordan du kan se på livet og kvinner. Det er opp til deg å velge hvilken tankesett du ønsker å operer livet ditt etter. Meg personlig bryr jeg meg ikke hva du velger, men jeg vil se rart på deg hvis du er ute etter resultat X, men opererer etter Y.

Skal jeg være ærlig gir du signaler for at du:

  • Med vilje spiller dum av overnevnte årsaker.
  • Klamrer deg til dine tall, fordi det gir deg selv en behagelig følelse av å ha et svar på problemet ditt.
  • Fokuserer på damer og sex mer enn du fokuserer på hvordan gjøre livet ditt bedre.
  • Edit: ... og du fremstår som en "koppen-er-halv-tom" person. Hvis alt er Meh.. for deg, får du resultater deretter.

Dette får meg til å konkludere at du er mer villig til å kjøpe dine egne tanker, fremfor å bruke tiden til å bedre deg selv og dyrke noen hobbyer, fordi det krever å gå utenfor sin komfortsone med arbeid og tiltak.

Og gjett hva?

Tiltaksløshet er en incels beste venn.
 

Endret av umAxa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (10 minutter siden):

Hvordan går du fram for å få dater da?

 

Være sosial og treffe damer! Unngå å gå for raskt frem og starte med sexprat og hinting om dette. Be om en date og så får du kanskje dette. Treffe en dame på byen, danse og flørte litt, prate videre gjennom kvelden og ta henne med rundt om det er mulig. Variasjon er bra, og prate litt på veien :)  Da finner man ut kjemien raskt i alle fall. Utveksle telefonnummer og så ta videre kontakt og dater dagene etter. Aldri start med noe ONS er mitt prinsipp. Fordi jeg vil finne et seriøst forhold, og ikke bare sex. Lage en god datingprofil på nettet med god tekst som beskriver meg selv, og noen gode bilder. Chatter med de som klarer å kommunisere og virker interessante, ber så om date. Noen ganger går det, andre ikke. Ofte små dater på en time, og bare rusle en tur sammen for å bli litt kjent, fungerer det kan det bli et glass vin ute på byen sammen eller en lengre tur. Restaurant og kino kommer på senere dater. Det synes jeg låser man for fast i situasjonen og hinder kommunikasjon. Heller ikke lett å komme fra om det ikke klaffer.

Så ikke være for desperat og overøse med komplimenter, det holder med et eller to gode som går på hennes personlighet og kanskje klærne hun går i. Utseende skal du ikke kommentere, om det ikke er mer uskyldig som at "synes du har et så fint og varmt smil" eller du har vakre øyne :) Det holder i massevis i starten. Så må du mene det du sier. Klaffet det så send en melding og takk for en fin date! Synes hun den var hyggelig kan du lett ta neste initiativ og si at du håper at vi kan treffes igjen. Dette kan skje bare timer etter første date. Men ikke mer en dette, for det virker desperat og du må la henne vise initiativ også. Viser hun ikke interesse? Bare glem det og gå videre. I verste fall er hun ikke interessert, i beste fall tafatt. Begge deler er like ille :)  Sånn verre er det ikke å få en date i nye og ned. Finne den rette for et langvarig forhold er en mye lengre prosess som tar tid. Og du vet aldri hvor på den veien det kan strande.

Da er det rykk tilbake til start :)  null problem etter uker med dating, noe forbannet dritt etter et år som kjæreste.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, tarantulla said:

Som feminist ble jeg sjokkert over at det falt meg naturlig å bruke et språk som ikke direkte snakket ned menn, men som løftet frem kvinner som noe enestående. Det har jeg vært ekstremt forsiktig med de siste årene. Det samme gjelder å være tydelig om at når man snakker om patriarkatet, så snakker vi ikke om menn generelt, men et system. Det er ekstremt problematisk å avskrive ett helt kjønn, uansett om det er kvinner eller menn det gjelder, og her feiles det grovt i begge leire.

Det er på høy tid at vi slutter å vurdere mennesker etter kjønnsdeler.

Takk for gode innspill!

Godt å høre hvor du kommer ifra og det virker for meg at du ønsker å oppnå det samme: forståelse og produktiv samarbeid.

Fra mitt ståsted er det viktig å anerkjenne våre ulikheter og hvor fint det er at vi er ulike. Utgangspunktet er at kvinner vil ha en mann og menn vil ha en kvinne. For at det skal fungere må vi være mann og kvinne. 

Når jeg hypotetisk mener "En mann skal være lederen i forholdet" , betyr ikke det at mannen er mer verdifull enn kvinnen. For jeg kunne like gjerne sagt: "Kvinnen er den som skal føde barnet". Dette er en like verdifull egenskap som den er vakker. Dessverre er enkelte sterkt i mot at den egenskapen er en verdifull styrke.

Vi er ulike på det biologiske planet med ulike styrker og egenskaper, og selvsagt er livet større enn bare å lede og føde. Menn og kvinner kommer med et fargerikt utvalg av egenskaper, og overlapper mange av dem. Vi fungerer best sammen når vi verdsetter våre ulikheter og er takknemlig for hva en mann bringer og hva en kvinne bringer.

Takker for en meaningful samtale så langt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Flintis said:

Både ja og nei. Det jeg vil fram til er at de vanlige damene er på byen det er de vanlige mennene også dette er en arena de fleste vet om, du sier det er andre og jeg vet ikke hvilke du sikter til?

Men så prøver den vanlige mannen å prate med den vanlige damen og han blir avvist. Så prøver han en dame til og blir avvist . Da er det nok for den kvelden og han drikker seg full prater litt tull med andre menn, blir kanskje med på nachspiel med andre menn drikker mer og prater tull har det morro spiller gitar og synger viser osv.

Så gjør han dette 5 kvelder til og blir avvist av 10 damer til og finner ut at å sjekke damer er ikke for han det er bortkastet tid og energi og sex er for de andre.

Han har også helt vanlige kamerater som drikker like mye, men klarer å prate med damer på den rette måten og har sex.

Altså en helt vanlig mann med evner til å dra damer, men ikke spesielle evner utover dette. Han ser ei dame prater med henne tar henne med på nachspielet eller blir med henne hjem alt ettersom han har lyst på.

Så kommer tallene inn.

Den vanlige mannen må ta kontakt med 20 damer før han får et telefonnummer som kan brukes til å invitere på date.

Det er ikke sikkert hun vil på date og da blir det 20 til.

Men den vanlige mannen ga seg etter 12 avvisninger.

Poenget mitt er at han må ta avvisning på avvisning men vil tislutt få en arbeidsseier altså sex. Dette kan ta optil 350 400 prater med damer på utesteder så det er et møysommelig arbeid.

Da kan det jo hende de har sex flere ganger og da kan det hende hun ønsker forhold og han har jo investert ganske mye så det kan nok være han vil gi det en sjanse.

Alternativet er å ikke prate med noen og da skjer det ingenting.

En sånn  tilnærming vil gi 5 sexpartnere pr tiår.

Og det er vel mange menn som ligger rundt det antallet.

Det vil si at om en har tatt kontakt med 10 damer og ikke fått såpass som et telefonnummer så en kan invitere på date så bør en holde seg unna utesteder. Etter ditt syn?

 

Jeg ser for meg utesteder med 70-80 % damer nå, men det er kanskje greit?

Holy shit, jeg holder på å krepere av kjedsomhet, offermentalitet og selvmedlidenhet av å lese innleggene dine.

Om man ikke takler tyve avvisninger av noe som helst, så vil man ikke komme fram her i livet. Ta en telefonselger. I snitt tar det ti telefoner for å komme til og kunne gi et tilbud. Deretter tar det ti tilbud før du for et ja. Så det tar rundt hundre telefonsamtaler for å få til ett salg. Jobber du på provisjon er det bare en ting å gjøre: Ringe som faen.

Har du lyst på jævlig mye sex med masse forskjellige mennesker? Da er det å buckle up, for du må tåle jævlig mye avvisninger.

Jeg skal fortelle deg en liten hemmelighet: Du kan være kvinnens drømmemann. Du kan ha utseendet, sjarmen og du kan si alt rett. Likevel er det slik at om du gjør dette på feil tidspunkt, så kan du fortsatt bli avvist. Det er ikke alltid et menneske er klar for en ny relasjon, er interessert i flørting osv. Spesielt attraktive kvinner som blir bombardert med mannlig oppmerksomhet. Avvisning er ikke personlig, avvisning er basert på kvinnens ønske på akkurat dét tidspunktet. Noen ganger er det å være med venner, noen ganger er det å være alene, noen ganger er det å være med et annet menneske. Synd, men slik er det.

Det å være tiltrekkende er ikke noe man passivt får, det er noe man aktivt gjør. Det å holde seg i form, være velstelt, kle seg godt, spille på ens styrker, kroppsspråk, hva man sier, ens interesser, ens mål i livet. Ingenting av dette er noe man ble født med. Alt krever arbeid. Det store spørsmålet er bare om man er villig til å legge ned arbeidet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (5 minutter siden):

Holy shit, jeg holder på å krepere av kjedsomhet, offermentalitet og selvmedlidenhet av å lese innleggene dine.

Om man ikke takler tyve avvisninger av noe som helst, så vil man ikke komme fram her i livet. Ta en telefonselger. I snitt tar det ti telefoner for å komme til og kunne gi et tilbud. Deretter tar det ti tilbud før du for et ja. Så det tar rundt hundre telefonsamtaler for å få til ett salg. Jobber du på provisjon er det bare en ting å gjøre: Ringe som faen.

Har du lyst på jævlig mye sex med masse forskjellige mennesker? Da er det å buckle up, for du må tåle jævlig mye avvisninger.

Jeg skal fortelle deg en liten hemmelighet: Du kan være kvinnens drømmemann. Du kan ha utseendet, sjarmen og du kan si alt rett. Likevel er det slik at om du gjør dette på feil tidspunkt, så kan du fortsatt bli avvist. Det er ikke alltid et menneske er klar for en ny relasjon, er interessert i flørting osv. Spesielt attraktive kvinner som blir bombardert med mannlig oppmerksomhet. Avvisning er ikke personlig, avvisning er basert på kvinnens ønske på akkurat dét tidspunktet. Noen ganger er det å være med venner, noen ganger er det å være alene, noen ganger er det å være med et annet menneske. Synd, men slik er det.

Det å være tiltrekkende er ikke noe man passivt får, det er noe man aktivt gjør. Det å holde seg i form, være velstelt, kle seg godt, spille på ens styrker, kroppsspråk, hva man sier, ens interesser, ens mål i livet. Ingenting av dette er noe man ble født med. Alt krever arbeid. Det store spørsmålet er bare om man er villig til å legge ned arbeidet.

Det er ikke selvmedlidenhet  bare en refleksjon over hvor mye arbeid som skal til for en vanlig mann slik at de vanlige mennene ikke gir opp når de blir avvist.

Eller daten ikke går bra osv.

Det er ikke snakk om mye sex, kanskje å prate med 350-400 damer for et ligg.

Så det er mer arbeid enn for et telefonsalg😊

Nå er det klart det at om flere prøver seg og da blir det fler å avvise, mulig en burde begrense antall menn på utesteder i forhold til damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (57 minutter siden):

Godt å høre hvor du kommer ifra og det virker for meg at du ønsker å oppnå det samme: forståelse og produktiv samarbeid.

Fra mitt ståsted er det viktig å anerkjenne våre ulikheter og hvor fint det er at vi er ulike. Utgangspunktet er at kvinner vil ha en mann og menn vil ha en kvinne. For at det skal fungere må vi være mann og kvinne. 

Når jeg hypotetisk mener "En mann skal være lederen i forholdet" , betyr ikke det at mannen er mer verdifull enn kvinnen. For jeg kunne like gjerne sagt: "Kvinnen er den som skal føde barnet". Dette er en like verdifull egenskap som den er vakker. Dessverre er enkelte sterkt i mot at den egenskapen er en verdifull styrke.

Vi er ulike på det biologiske planet med ulike styrker og egenskaper, og selvsagt er livet større enn bare å lede og føde. Menn og kvinner kommer med et fargerikt utvalg av egenskaper, og overlapper mange av dem. Vi fungerer best sammen når vi verdsetter våre ulikheter og er takknemlig for hva en mann bringer og hva en kvinne bringer.

Hvis jeg måtte hatt et sånt forhold som du skisserer, "anerkjenne våre ulikheter", "mannen skal lede" etc, ville jeg heller vært singel på livstid. Heldigvis er det marerittet til mannen også. 

Anonymkode: 9893a...4b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Flintis said:

Det er ikke selvmedlidenhet  bare en refleksjon over hvor mye arbeid som skal til for en vanlig mann slik at de vanlige mennene ikke gir opp når de blir avvist.

Eller daten ikke går bra osv.

Det er ikke snakk om mye sex, kanskje å prate med 350-400 damer for et ligg.

Så det er mer arbeid enn for et telefonsalg😊

Nå er det klart det at om flere prøver seg og da blir det fler å avvise, mulig en burde begrense antall menn på utesteder i forhold til damer?

Det oser av selvmedlidenhet.

Ingen 'vanlig' mann må prate med ~400 damer for å komme til sengs med henne.
Hvor har du alle tallene dine fra?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis jeg måtte hatt et sånt forhold som du skisserer, "anerkjenne våre ulikheter", "mannen skal lede" etc, ville jeg heller vært singel på livstid. Heldigvis er det marerittet til mannen også. 

Anonymkode: 9893a...4b6

Her tror jeg du misforstår. Jeg setter også automatisk piggene ut ved utsagn som "En mann skal være lederen i forholdet". Akkurat her velger jeg å ikke tillegge dette noen vekt, fordi jeg oppfatter @umAxa som en reflektert person. Han skriver blant annet; 

umAxa skrev (1 time siden):

Menn og kvinner kommer med et fargerikt utvalg av egenskaper, og overlapper mange av dem. 

I denne konteksten (et heteronormativt forhold) er det ganske vanlig at kvinnen og mannen har tradisjonelle interesser, men det er også etterhvert vanlig at de har interesser som går på tvers av tradisjonelle kjønnsmønstre. Jeg oppfatter det slik at dette er poenget som fremheves. 

De fleste som har vært/er i forhold vet at egenskaper og interesser naturlig regulerer hvem som tar plassen i førersetet, og at man veksler på å ta ansvar basert på hvem som mestrer best/har mest kunnskap.  Jeg har vært mer handy enn de mennene jeg har vært i forhold til, og kun én av dem har tatt seg nær av det. Men han hadde selvinnsikt til å spøke om det, selv om det åpenbart plaget ham litt. Dette er "å anerkjenne våre ulikheter" i praksis. 

Personer av begge kjønn kan være i besittelse av egenskaper som gjør dem mer naturlige flokkledere; tydelighet, handlekraft, evnen til å ta avgjørelser, osv. 

Nå kan det jo hende jeg misforstår @umAxa , men jeg regner med du kommer inn og korrigerer med om mine antagelser er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (2 timer siden):

Det er ikke selvmedlidenhet  bare en refleksjon over hvor mye arbeid som skal til for en vanlig mann slik at de vanlige mennene ikke gir opp når de blir avvist.

Eller daten ikke går bra osv.

Det er ikke snakk om mye sex, kanskje å prate med 350-400 damer for et ligg.

Så det er mer arbeid enn for et telefonsalg😊

Nå er det klart det at om flere prøver seg og da blir det fler å avvise, mulig en burde begrense antall menn på utesteder i forhold til damer?

Hvis utestedet kun slapp inn deg og 400 kvinner, hva vil du si oddsen din var for å få napp?

Anonymkode: 35cda...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis utestedet kun slapp inn deg og 400 kvinner, hva vil du si oddsen din var for å få napp?

Anonymkode: 35cda...c94

Hvis utestedet slapp inn en vanlig mann og 400 kvinner ville sjansen vært null.

Fordi ingen ville vedkjenne seg han overfor de andre og det hadde blitt en kvinnefest med et utskudd

Om det var en som er attraktiv og kan prate for seg er sjansen 1 eller mer.

Fordi det hadde blitt en kvinnefest med midtpunkt.

Grunnen til at jeg tenkte at å redusere antall menn er for å spare kvinnene for å måtte avvise og forslaget er en strøtanke ikke spesielt gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (På 21.10.2021 den 17.29):

Oddsen er ikke 4-6 så ordner det seg oddsen er 10-20 for å få et telefonnummer som du kan bruke til å invitere henne med på date, kanskje hun ikke vil bli med på date så kan daten gå bra eller dårlig, så kan neste date gå bra eller dårlig, og så er det den litt avgjørende tredjedaten og går den bra kan det ordne seg.

Regner en 50% sjanse for at det går bra i hvert trinn så blir det vel:

1:20 for å få telefonnummer.

1:40 for å få en date

1:80 for å få date 2

1:160 for å få date 3

1:320 for å dele sex.

Jeg er ingen matematiker og sjansen er kanskje større enn 50% pr. date.

I verste fall må denne vanlige mannen få 16 telefonnummere gå på 8 første dater 4 andre dater og  2 tredje dater før det statistisk sett kan bli noe.

Men det stopper ikke der. Han kan jo ikke virre rundt i lokalet å sjekke opp 20 stykker, kanskje han får kontakt med 3-4 pr. kveld da vil han bruke 5 utekvelder på å få et telefonnummer. 10 på en førstedate osv. Da skulle han bruke ca 80 utekvelder pluss litt dating for å ha noen å dele sex med. Nå blir det selvfølgelig helt annderledes om han frekventerer fler lokaler for kvelden. Da kan det gå mye fortere ellers må nok den vanlige mannen som må jobbe for det regne med å ha sex ca annthvert år.

Så etter dette kan han velge om han vil ha et forhold eller ikke med hun damen som valgte han for sex.

Ja gutter og jenter trenger litt undervisning i dette, men ikke fokuset på en sånn kravspesifikasjon. Heller at det er lov å prøve seg , det er lov å ta kontakt på en grei måte det er lov å avvise på en pen måte og det er greit å bli avvist fordi da kan en gå videre.

Da blir det færre som ikke prøver. Det finnes de med ok utseende og jobb og humør som har gitt opp dette uten å ha kommet til noen date fordi oddsene er så dårlige.

 

 

Endret av Flintis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (2 timer siden):

Det oser av selvmedlidenhet.

Ingen 'vanlig' mann må prate med ~400 damer for å komme til sengs med henne.
Hvor har du alle tallene dine fra?

Jeg regnet litt i går se innlegg 178

Med forbehold om alle mulige feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
2 hours ago, Flintis said:

Det er ikke selvmedlidenhet  bare en refleksjon over hvor mye arbeid som skal til for en vanlig mann slik at de vanlige mennene ikke gir opp når de blir avvist.

Eller daten ikke går bra osv.

Det er ikke snakk om mye sex, kanskje å prate med 350-400 damer for et ligg.

Så det er mer arbeid enn for et telefonsalg😊

Nå er det klart det at om flere prøver seg og da blir det fler å avvise, mulig en burde begrense antall menn på utesteder i forhold til damer?

Ja, det er ikke rart man må snakke med 400 kvinner når man ikke evner gruppere mennesker bedre enn "menn" og "kvinner". Tallet ville sunket betydelig ved å bare inkludere en gruppe til. For eks innadvendte kvinner og ekstroverte kvinner. Eller nerd-kvinner og ikke-nerd kvinner. Eller treningsglade kvinner og ikke-treningsglade kvinner

Når man putter alle kvinner i båsen "kvinner", så gjør man det ekstremt vanskelig for en selv. Da flørter man med alt. Unge, gamle, nerd, gother, emo, dramaqueens, mentalt syke, stalkere, hoardere, kristne, muslimer, druggies, hippier, hipstere, polygame, monogame osv osv osv. Det betyr en lang rekke personligheter og verdisyn der brorparten er dømt til å være annerledes enn en selv, som føler og oppfatter verden på vilt ulike måter. Selvsagt vil det gå i dass når man behandler alle som "kvinne" heller enn å se hvem de er og hvor de kommer fra

Dersom jeg går ut på fest med BI-gutter så er jeg ganske sikker på at mine sjanser ville vært 0. Om jeg spilte civ5 med en gruppe menn på samme alder, så ville nok sjansene vært noe høyere. 

Dess bedre empatisk innsikt, dess bedre evne til å snevre inn de kvinnene (eller mannfolka) der man har sjans. Når man skyter i blinde så har man dårlige odds. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...