Gå til innhold

Menn, dere ødelegger for dere selv med inceltanker


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

Flintis skrev (18 minutter siden):

Hvis utestedet slapp inn en vanlig mann og 400 kvinner ville sjansen vært null.

Fordi ingen ville vedkjenne seg han overfor de andre og det hadde blitt en kvinnefest med et utskudd

Om det var en som er attraktiv og kan prate for seg er sjansen 1 eller mer.

Fordi det hadde blitt en kvinnefest med midtpunkt.

Grunnen til at jeg tenkte at å redusere antall menn er for å spare kvinnene for å måtte avvise og forslaget er en strøtanke ikke spesielt gjennomtenkt.

Jeg tror du er helt på bærtur med disse antakelsene. Har du noen gang vært på byen en vanlig lørdagskveld? 

Anonymkode: 35cda...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Flintis said:

Jeg regnet litt i går se innlegg 178

Med forbehold om alle mulige feil

Så du har tatt samtlige tall ut av egen ræv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 hours ago, tarantulla said:

Personer av begge kjønn kan være i besittelse av egenskaper som gjør dem mer naturlige flokkledere; tydelighet, handlekraft, evnen til å ta avgjørelser, osv. 

Nå kan det jo hende jeg misforstår @umAxa , men jeg regner med du kommer inn og korrigerer med om mine antagelser er feil.

Nei ganske spot on egentlig.  Jeg brukte spesifikt den linjen "En mann skal være lederen i forholdet" med en fingeren opp i været for å måle litt på vindstyrken, det skal jeg innrømme. Uansett takk for at du svarte for meg, for jeg tror ærlig at det er ikke alle som er klar for å høre nyanserte perspektiver, spesielt fra en fra den andre siden av garderobe gangen.

-

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis jeg måtte hatt et sånt forhold som du skisserer, "anerkjenne våre ulikheter", "mannen skal lede" etc, ville jeg heller vært singel på livstid. Heldigvis er det marerittet til mannen også. 

Anonymkode: 9893a...4b6

Til Anno: Helt i orden, du gjør det som fungerer for deg. 

Endret av umAxa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
1 minutt siden, umAxa said:

 

Nei ganske spot on egentlig.  Jeg brukte spesifikt den linjen "En mann skal være lederen i forholdet" med en fingeren opp i været for å måle litt på vindstyrken, det skal jeg innrømme. Uansett takk for at du svarte for meg, for jeg tror ærlig at det er ikke alle som er klar for å høre nyanserte perspektiver, spesielt fra en fra den andre siden av garderobe gangen.

Aner ikke hva du har skrevet. Men du anser dine meninger som nyanserte, og dersom noen reagerer på din oppførsel og meninger, så antar du det er fordi de ikke er klar for å høre dyperegående, overlegne, nyanserte perspektiver?

LOL

Ja, om jeg sier at man burde gasse flere mennesker og folk reqagerer, så må det være fordi de ikke tåler nyanserte intellektuelle diskusjoner 🤣 Folk reagerer = de er emosjonelle fordi jeg åpenbart har rett i mine intellektuelle overlegne meninger fulle av nyanser. Det kan ikke være at de har rett og at jeg skrev en mening som var helt på jordet der jeg burde blitt flau av egen ignoranse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (15 minutter siden):

Til Anno: Helt i orden, du gjør det som fungerer for deg. 

Jeg gjør ingenting. Dette handler om forholdets dynamikk. Egentlig er det vel verre for menn,  som lett svelger piss om at de må være ledere og knulle hardt uansett hva deres personlighet tilsier. 

Anonymkode: 9893a...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (4 timer siden):

Hva ønsker du?

Når du drar opp tall med antall ganger du må sjekke opp damer, avvisninger og tilfeller av sex per år blir jeg nysgjerrig på hva personlige målet ditt er, for jeg går ut ifra at vi snakker om deg.

Er det å ha sex med så mange forskjellige kvinner før du dør, for det virker slikt? 

-

Aldri sagt det og du representerer argumentet mitt feil. Les mitt alternative perspektiv på nytt og formuler spørsmålet ditt på en måte som reflekterer det jeg sier korrekt.

-

Selvsagt gjør du ting for din egen del. Du blir ikke en friluftsliv menneske eller flink på spille på gitar fordi målet ditt er å dra damer. Da jager du bare damer med ekstra steg. Ingen kvinne har lyst å høre at du gikk 10 år med fjelltur for å endelig være med henne.

-

Hvis du genuint lurer på hvordan du deler dine interesser sosialt, tror jeg du er oppe i ditt eget hode igjen eller med vilje spiller dum for å gi deg selv argumentative vekt.
Ironisk så kler dette veldig godt tittelen på tråden:  "Menn, dere ødelegger for dere selv med inceltanker"

Du vet hvordan å dele dine interesser sosialt om du gidder: Ta mestring av friluftsliv eksemplet mitt og inkluder en kvinne

Boom.

Nå deler du dine interesser sosialt, og hun er der med deg fordi hun selv liker friluftsliv, og føler seg på trygg med deg fordi du er flink og lidenskapelig. Over et gnitrende bål finner hun ut at hun liker livsstilen din som kommer av dine interesser.

Du liker mattestykker, klarer du å se hvordan dette stykket henger sammen?

--

Alt jeg gjør er å tilby deg alternative perspektiver og tanker på hvordan du kan se på livet og kvinner. Det er opp til deg å velge hvilken tankesett du ønsker å operer livet ditt etter. Meg personlig bryr jeg meg ikke hva du velger, men jeg vil se rart på deg hvis du er ute etter resultat X, men opererer etter Y.

Skal jeg være ærlig gir du signaler for at du:

  • Med vilje spiller dum av overnevnte årsaker.
  • Klamrer deg til dine tall, fordi det gir deg selv en behagelig følelse av å ha et svar på problemet ditt.
  • Fokuserer på damer og sex mer enn du fokuserer på hvordan gjøre livet ditt bedre.
  • Edit: ... og du fremstår som en "koppen-er-halv-tom" person. Hvis alt er Meh.. for deg, får du resultater deretter.

Dette får meg til å konkludere at du er mer villig til å kjøpe dine egne tanker, fremfor å bruke tiden til å bedre deg selv og dyrke noen hobbyer, fordi det krever å gå utenfor sin komfortsone med arbeid og tiltak.

Og gjett hva?

Tiltaksløshet er en incels beste venn.
 

Nei det handler ikke om meg av i dag det handler om en vanlig mann og litt tilbake blikk av  egne opplevelser har det sneket seg inn. Hensikten er å belyse at det krever utrolig stor innsats og sjekke damer og få seg sex det er snakk om 5 pr tiår ikke år.

Målet er at den vanlige mannen ikke gir opp og blir incell  men prøver.

Jeg ønsker også at sjekking blir et tema i skolen slik at det er lov å prøve seg  men lov å avvise på en pen måte og at det ikke er verdens undergang å bli avvist.

Ditt alternative perspektiv slik jeg oppfatter det er at sjekking på utesteder er forbeholdt kvinner med følgere og at vanlige menn må finne seg andre arenaer hvilke sier du ikke og vi kan være enige om at å være vanlig mann på utested er vanskelig.

Siden vanlige menn bør være et annet sted er det rimlig å anta at kvinneandelen vil øke.

Ja jeg lurer genuint på hvordan dele sine interesser sosialt  mulig jeg misforstår deg, men det er ikke med vond vilje.

Ja hvor kom denne kvinnen fra, de kommer ikke boom da jeg går på tur?

Nei matten henger ikke på greip da kvinnen må komme fra et sted.

Joda du viser alternative sett  men å bli til noe i kjendis eller mesterklassen er vel å legge lista vel høyt?

Nei det er ikke meg av i dag det gjelder men jeg ønsker å slå et slag for den vanlige mannen. og da blir det litt vanskelig å forandre på han.

Jeg forstår at du også er mann kanskje også med sjekke erfaring fra utested hvilke erfaringer har du?

Nei jeg klamrer meg ikke til talla annet enn at en må holde ut avvisning mer enn jeg gjorde. 

Da gir en opp og da blir det ikke noe.

Damer og sex er viktig,  men det må komme som et komplement til livet. Det synes jeg hobbyer skal gjøre også men da vil en jo ikke bli mestringsgod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

brødskalle skrev (53 minutter siden):

Ja, det er ikke rart man må snakke med 400 kvinner når man ikke evner gruppere mennesker bedre enn "menn" og "kvinner". Tallet ville sunket betydelig ved å bare inkludere en gruppe til. For eks innadvendte kvinner og ekstroverte kvinner. Eller nerd-kvinner og ikke-nerd kvinner. Eller treningsglade kvinner og ikke-treningsglade kvinner

Når man putter alle kvinner i båsen "kvinner", så gjør man det ekstremt vanskelig for en selv. Da flørter man med alt. Unge, gamle, nerd, gother, emo, dramaqueens, mentalt syke, stalkere, hoardere, kristne, muslimer, druggies, hippier, hipstere, polygame, monogame osv osv osv. Det betyr en lang rekke personligheter og verdisyn der brorparten er dømt til å være annerledes enn en selv, som føler og oppfatter verden på vilt ulike måter. Selvsagt vil det gå i dass når man behandler alle som "kvinne" heller enn å se hvem de er og hvor de kommer fra

Dersom jeg går ut på fest med BI-gutter så er jeg ganske sikker på at mine sjanser ville vært 0. Om jeg spilte civ5 med en gruppe menn på samme alder, så ville nok sjansene vært noe høyere. 

Dess bedre empatisk innsikt, dess bedre evne til å snevre inn de kvinnene (eller mannfolka) der man har sjans. Når man skyter i blinde så har man dårlige odds. 

Det er lov å se det an  selv da er oddsen såpass dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
1 minutt siden, Flintis said:

Det er lov å se det an  selv da er oddsen såpass dårlig.

Ja, det er lov å hoppe fra taket i 5 etasje også. Men du kan ikke forvente gode resultater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, brødskalle said:

Ja, det er lov å hoppe fra taket i 5 etasje også. Men du kan ikke forvente gode resultater

Teknisk sett er selvmord ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, brødskalle said:

Aner ikke hva du har skrevet. Men du anser dine meninger som nyanserte, og dersom noen reagerer på din oppførsel og meninger, så antar du det er fordi de ikke er klar for å høre dyperegående, overlegne, nyanserte perspektiver?

LOL

Ja, om jeg sier at man burde gasse flere mennesker og folk reqagerer, så må det være fordi de ikke tåler nyanserte intellektuelle diskusjoner 🤣 Folk reagerer = de er emosjonelle fordi jeg åpenbart har rett i mine intellektuelle overlegne meninger fulle av nyanser. Det kan ikke være at de har rett og at jeg skrev en mening som var helt på jordet der jeg burde blitt flau av egen ignoranse

Jeg holdt på å skrive noe til deg, men endte med å slettet det.

Du sa det ganske pent selv.

Endret av umAxa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (56 minutter siden):

Så du har tatt samtlige tall ut av egen ræv?

Nei, tallet 20 for å få tak i et telefonnummer har jeg fra en pick up lærer på utube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (15 minutter siden):

Ja, det er lov å hoppe fra taket i 5 etasje også. Men du kan ikke forvente gode resultater

Bedre å ta trappa ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Flintis said:

Nei, tallet 20 for å få tak i et telefonnummer har jeg fra en pick up lærer på utube.

Aha. Så nesten alle tallene dine var tatt ut av egen ræv, bortsett fra det ene tallet du har tatt ut fra ræva på noen på youtube.

Høres ut som et godt fundament for å kartlegge komplekse sosiale interaksjoner og lage generaliserte regler for et gjennomsnittsmenneske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Aha. Så nesten alle tallene dine var tatt ut av egen ræv, bortsett fra det ene tallet du har tatt ut fra ræva på noen på youtube.

Høres ut som et godt fundament for å kartlegge komplekse sosiale interaksjoner og lage generaliserte regler for et gjennomsnittsmenneske.

Det er en pekepinn. Jeg har på ingen måte kartlagt noe. Ikke laget regler heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Flintis said:

Det er en pekepinn. Jeg har på ingen måte kartlagt noe. Ikke laget regler heller.

Det er ikke en pekepinn. Det er du som fantaserer uten noe korrelasjon opp mot virkeligheten.

Likevel uttaler du deg bombastisk angående hva en 'vanlig' mann må gjennom. Skjerp deg. Gå gjennom ilddåpen alle vi menn har gått gjennom før deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror du er helt på bærtur med disse antakelsene. Har du noen gang vært på byen en vanlig lørdagskveld? 

Anonymkode: 35cda...c94

Aldri vært på byen med 400 kvinner og en mann nei. Hva tror du vil skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flintis skrev (1 minutt siden):

Aldri vært på byen med 400 kvinner og en mann nei. Hva tror du vil skje.

Det var heller ikke spørsmålet, men ditt scenario er i hvert fall helt urealistisk. Man skal være temmelig tafatt som eneste mann i selskap med 400 kvinner, hvis man ikke får oppmerksomhet fra en eneste en.

Anonymkode: 35cda...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke en pekepinn. Det er du som fantaserer uten noe korrelasjon opp mot virkeligheten.

Likevel uttaler du deg bombastisk angående hva en 'vanlig' mann må gjennom. Skjerp deg. Gå gjennom ilddåpen alle vi menn har gått gjennom før deg.

Jeg har tatt alle mulige forbehold og påberoper meg ikke noe som helst.

Bare sier at det er mye avvisning og at en ikke må gi opp. 

Hva mener du virkligheten er da.

Det med illdåpen, nei jeg var ingen suksess på denne arenaen fant meg en annen arena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Flintis said:

Jeg har tatt alle mulige forbehold og påberoper meg ikke noe som helst.

Bare sier at det er mye avvisning og at en ikke må gi opp. 

Hva mener du virkligheten er da.

Det med illdåpen, nei jeg var ingen suksess på denne arenaen fant meg en annen arena.

 

1 hour ago, Flintis said:

Hvis utestedet slapp inn en vanlig mann og 400 kvinner ville sjansen vært null.

Fordi ingen ville vedkjenne seg han overfor de andre og det hadde blitt en kvinnefest med et utskudd

Om det var en som er attraktiv og kan prate for seg er sjansen 1 eller mer.

 

19 hours ago, Flintis said:

Jeg ser vel at det kan fortone seg noe merkelig. Utgangspungtet mitt for argumentasjonen er at jeg regnet litt og fant ut at en vanlig mann på sjekkested i sjekking ville ha sex med ca 5 personer i løpet av en 10 årsperiode.

Osv. Du lager tenkte scenarier uten noe hold i virkeligheten og argumenterer ut fra at det er slik. 

Virkeligheten er at en gjennomsnittlig mann fint klarer å ordne seg nye partnere. Sikkert ikke så ofte som han ønsker, men han er langt fra like udugelig som du framstiller ham.

Om du ikke er villig til å legge inn arbeidet for å være attraktiv, kan du ikke klage over det faktum. Du kan heller ikke gå ut fra at andre ikke er villige til å legge inn arbeidet for å være attraktiv. En del av dette er å faktisk tåle avvisninger. Finne ens styrker og spille på dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...