Gå til innhold

Menn, dere ødelegger for dere selv med inceltanker


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

Er under 180 og det er grunnen til avvisninger. Jeg burde gå inn i meg selv og forstå at det går ikke an å bli født under den høyden. 

Anonymkode: ecbef...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Er under 180 og det er grunnen til avvisninger. Jeg burde gå inn i meg selv og forstå at det går ikke an å bli født under den høyden. 

Anonymkode: ecbef...42c

Hvis du for alvor tror at det kun er høyden din som gjør at du blir avvist, har du nok andre grunner til å måtte gå i deg selv.

Anonymkode: 35cda...c94

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Flintis skrev (3 timer siden):

Siden jeg nå dro til med legmansmatematikk når det gjelder vanlige menn får jeg prøve på en for vanlige kvinner også.

La oss si at hun har blitt kontaktet av en mann hun ønsker å dele telegonnummeret sitt med pr kveld jeg vet ikke om dette er mye eller lite.

Videre sier vi at hun velger bort en før hun går på date som i eksempelet med mannen.

Også at hun går på 8 første dater osv slik at hun må ha 16 utekvelder og 14 dater før det blir sex. Da har hun jobbet for det og hun vil da ha sex 3 ganger i året.

Altså mye oftere enn den vanlige mannen hun må altså ha funnet seg en som ikke har jobbet like mye for det og da er kanskje sjansen for å bli avvist når det kommer til forhold stor fordi han hun har ligget med har kvaliteter utover det den vanlige mannen har og kan ha og har sex oftere.

Så i løpet av en 10 årsperiode kan en vanlig mann ha hatt 5 sexpartnere og kanskje 2 forhold og en vanlig kvinne 20-30 sexpartnere og 2 forhold.

Det er selvfølgelig et misforhold her som blir utnyttet av de mer attraktive mennene.

Er det ikke utrolig trist å redusere noe så komplekst som kjemi til rene tall? Jeg er en normal norsk dame, og ingen av mine ekser er glansbilder. Alle har de noe som kunne vært redusert til mangler om man skulle følge incel-logikk. 

Å "skaffe seg" en partner krever jobb, og da først og fremst med seg selv. Nei, ikke utseende og kropp, men kun som et trygt og solid menneske kan du møte andre på likefot. Selv om du ikke har vaskebrett/digre pupper eller hva det nå skulle være. 

Hele diskusjonen blir usigelig trist og feil, og spesielt når man begynner å knekke tall som om det skal løse noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi snakker ikke om sexen i seg selv men tankegangen og idelogien til incels som oppstår pga av ensomhet.

Incels tankegangen er bare en ting det finnes de som søker tilhørighet blant feks høyreekstreme miljøer også.

Anonymkode: a9741...10e

Ja, det er jo det jeg sier- de er først og fremst ensomme, ikke partnerløse. 

Anonymkode: 9893a...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er under 180 og det er grunnen til avvisninger. Jeg burde gå inn i meg selv og forstå at det går ikke an å bli født under den høyden. 

Anonymkode: ecbef...42c

Jeg har data flere menn under 180. Var sammen med den ene i 6 år og den andre i 13 år. 

Anonymkode: 9893a...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er under 180 og det er grunnen til avvisninger. Jeg burde gå inn i meg selv og forstå at det går ikke an å bli født under den høyden. 

Anonymkode: ecbef...42c

Jeg er over 180 og blir avvist. Høyde betyr ikke  noe.

Anonymkode: 2c996...ea4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er ikke det samme. Å bli avvist etter dating og sex er ikke det samme som å bli avvist før noe som helst har skjedd. Å bli avvist men ikke alltid avvist er ikke det samme som alltid å bli avvist.

Menn som gir opp har aldri opplevd noe annet enn avvisning. Aldri fått et kyss eller date eller noe som helst. Aldri fått likes på tinder engang kanskje. Vet ikke om det eksisterer noen i verden som kunne vært interessert på noen måte.

Menn og kvinner er ikke så ulike egentlig, kvinner ville dødd innvendig om de var i samme situasjon. Men det er ingen kvinner i hele verden som er i denne situasjonen 

Anonymkode: 1a0a8...a35

Jeg kjenner damer som det, som ikke får noen romantisk oppmerksomhet. Tror du ikke det finnes stygge damer? 

Anonymkode: 9893a...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner damer som det, som ikke får noen romantisk oppmerksomhet. Tror du ikke det finnes stygge damer? 

Anonymkode: 9893a...4b6

Du kjenner ingen damer som ikke får likes på tinder, det finnes ikke. Du kjenner ingen damer som i voksen alder aldri har fått en tilnærmelse, som aldri har hatt muligheten til fysisk berøring med det motsatte kjønn.

"Stygge" damer vil ikke ha lave / små menn heller

Anonymkode: 1a0a8...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (1 time siden):

Er det ikke utrolig trist å redusere noe så komplekst som kjemi til rene tall? Jeg er en normal norsk dame, og ingen av mine ekser er glansbilder. Alle har de noe som kunne vært redusert til mangler om man skulle følge incel-logikk. 

Å "skaffe seg" en partner krever jobb, og da først og fremst med seg selv. Nei, ikke utseende og kropp, men kun som et trygt og solid menneske kan du møte andre på likefot. Selv om du ikke har vaskebrett/digre pupper eller hva det nå skulle være. 

Hele diskusjonen blir usigelig trist og feil, og spesielt når man begynner å knekke tall som om det skal løse noe som helst.

Jeg er helt enig i at kjemi trosser talla og at den store kjærligheten finnes.

Ja jeg er også enig i at å være et trygt solid menneske er viktig.

Hvordan skal du forbli et trygt solid menneske når du forsøker å ta kontakt med damer og ikke får presentert deg. 

Du får ikke bedt dem ut ikke får du telefonnummeret deres og derfor ikke noen videre kontakt.

Du har kanskje prøvd å prate med en 3 damer de siste 4 helgene og resultatet er null.

Samtidig ser du at andre får det til.

Da er det lett å se på seg selv å si at dette er for de andre.

Og du blir ikke trygg, men usikker og bitter på deg selv og det du har og tilby.

Da er det talla mine kommer inn og sier at det er ikke noe galt, det er bare å prøve mer, det må altså jobbes mye for å finne den som vil på date og den som kan tenke seg deg.

Jeg vil jo bare at den vanlige mannen skal holde på i hvertfall til han har pratet med 400 damer og ikke vært på date eller klint eller hatt sex.

Har han kommet så langt så står det ikke på innsatsen ihvertfall, men da er han trygg på å ta kontakt og erfaren i å bli avvist. Så da går det kanskje an å se litt på hva han sier og gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Flintis said:

Jeg er helt enig i at kjemi trosser talla og at den store kjærligheten finnes.

Ja jeg er også enig i at å være et trygt solid menneske er viktig.

Hvordan skal du forbli et trygt solid menneske når du forsøker å ta kontakt med damer og ikke får presentert deg. 

Du får ikke bedt dem ut ikke får du telefonnummeret deres og derfor ikke noen videre kontakt.

Du har kanskje prøvd å prate med en 3 damer de siste 4 helgene og resultatet er null.

Samtidig ser du at andre får det til.

Da er det lett å se på seg selv å si at dette er for de andre.

Og du blir ikke trygg, men usikker og bitter på deg selv og det du har og tilby.

Da er det talla mine kommer inn og sier at det er ikke noe galt, det er bare å prøve mer, det må altså jobbes mye for å finne den som vil på date og den som kan tenke seg deg.

Jeg vil jo bare at den vanlige mannen skal holde på i hvertfall til han har pratet med 400 damer og ikke vært på date eller klint eller hatt sex.

Har han kommet så langt så står det ikke på innsatsen ihvertfall, men da er han trygg på å ta kontakt og erfaren i å bli avvist. Så da går det kanskje an å se litt på hva han sier og gjør.

Sosial intelligens har mye å si. Ikke alle kvinner er ute etter en date, eller setter pris på å bli sjekket opp av fremmede. En må jo se an situasjonen og "lese rommet" før man prøver seg. Husker en tråd, langt tilbake. Hvor en fyr lurte på hva han hadde "gjort galt" for å bli avvist av damene han prøvde seg på. Han hadde stått i kø, pratet litt med en dame som også sto i køen, på en cafe. Damen kjøpte kaffen sin og satte seg ned med en bok. Da mannen hadde fått sin kopp så kom han bort til henne og lurte på om han også kunne sitte. Han kunne ikke  skjønne hvorfor han ble avvist! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enkelt er det ikke, denne tråden er et klassisk eksempel på toxic positivity. 

Å gå i seg selv kan ta en mann til et visst punkt, men det er et vitenskapelig faktum at utseendet er av ikke så rent liten betydning ved valg av partner. Så en mindre pen mann, som har brukt mye tid og krefter på å bli mer sjarmerende, kan lett bli avvist som creepy og tryhard av det motsatte kjønn. Alt dette skjer ubevisst såklart, så incels burde skylde på naturen før kvinner. Dog, å benekte betydeligheten av utseende er kontraproduktivt og gjør incels enda mer bittre. 

Ellers er jo den moderne vestlige verden esktremt overfladisk og kompetetivt i sin helhet, da skapes det naturligvis tapere på løpende bånd. Incelkulturen er bare en naturlig bivirkning av biologi forent med moderne teknologi.

Istedenfor å anerkjenne at noe muligens er pil råttent, er det mye lettere for samfunnet å skylde på og fordømme incels samt deres tankesett, litt som med narkomane.    

 

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (13 minutter siden):

Sosial intelligens har mye å si. Ikke alle kvinner er ute etter en date, eller setter pris på å bli sjekket opp av fremmede. En må jo se an situasjonen og "lese rommet" før man prøver seg. Husker en tråd, langt tilbake. Hvor en fyr lurte på hva han hadde "gjort galt" for å bli avvist av damene han prøvde seg på. Han hadde stått i kø, pratet litt med en dame som også sto i køen, på en cafe. Damen kjøpte kaffen sin og satte seg ned med en bok. Da mannen hadde fått sin kopp så kom han bort til henne og lurte på om han også kunne sitte. Han kunne ikke  skjønne hvorfor han ble avvist! 

 

Ja i høy grad å se an situasjonen  er viktig, noen hadde med den største selvfølgelighet ført damen og koppen hennes til bordet kommentert boken hatt en liten diskusjon om forfatteren og andre bøker drukket kaffen sin  funnet ut om de skulle finne på noe en dag og fått nummeret hennes og gått.

Eller han hadde funnet ut at hun ikke var interessert i å finne på noe bare ved hjelp av den lille samtalen i køen.

Uansett litt samtale er bedre enn ingenting.

Og en er en avisning eller et forsøk nærmere målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Flintis skrev (1 time siden):

Hvordan skal du forbli et trygt solid menneske når du forsøker å ta kontakt med damer og ikke får presentert deg. 

Det er fullt mulig å bli et trygt og solid menneske selv om du ikke har hell i kjærligheten. Jeg synes det legges for mye vekt på et eller annet mystisk saliggjørende ved sex og forhold. Jeg forstår at det er vanskelig å se om man bruker mye tid på å tenke på hvordan man skal få skaffet seg dame. En del damer vil kanskje være enig med meg i at en mann som ikke stadig er "på jakt" og bruker tiden på andre interesser, og som er avslappet og naturlig, er mer interessant enn en som er på jakt/sjekkern.

Enkelte mennesker finner seg partner sent i livet. Noen gjør det aldri. Sex er ikke så viktig som man skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tarantulla skrev (4 minutter siden):

Det er fullt mulig å bli et trygt og solid menneske selv om du ikke har hell i kjærligheten. Jeg synes det legges for mye vekt på et eller annet mystisk saliggjørende ved sex og forhold. Jeg forstår at det er vanskelig å se om man bruker mye tid på å tenke på hvordan man skal få skaffet seg dame. En del damer vil kanskje være enig med meg i at en mann som ikke stadig er "på jakt" og bruker tiden på andre interesser, og som er avslappet og naturlig, er mer interessant enn en som er på jakt/sjekkern.

Enkelte mennesker finner seg partner sent i livet. Noen gjør det aldri. Sex er ikke så viktig som man skulle tro.

Jeg sa forbli et trygt menneske i all den motgangen en vanlig mann må regne med for å finne seg en helt vanlig dame og ha sex med.

Ja det er viktig å ha et liv ved siden av det konstant manglende sexlivet som en vanlig mann må leve med.

Det er ikke noe mystisk saliggjørende ved sex og forhold, men et primærbehov på linje med mat.

Hverken sex eller mat er viktig så lenge du har nok av det, har du hatt for lite noengang?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, tarantulla said:

Det er fullt mulig å bli et trygt og solid menneske selv om du ikke har hell i kjærligheten. Jeg synes det legges for mye vekt på et eller annet mystisk saliggjørende ved sex og forhold. Jeg forstår at det er vanskelig å se om man bruker mye tid på å tenke på hvordan man skal få skaffet seg dame. En del damer vil kanskje være enig med meg i at en mann som ikke stadig er "på jakt" og bruker tiden på andre interesser, og som er avslappet og naturlig, er mer interessant enn en som er på jakt/sjekkern.

Enkelte mennesker finner seg partner sent i livet. Noen gjør det aldri. Sex er ikke så viktig som man skulle tro.

Har du noensinne kysset noen, holdt hånda til noen, hatt sex? Hatt kjæreste?

Hvis du har prøvd alt dette vet du jo ikke noe om hvor viktig det egentlig er.

Anonymkode: 1a0a8...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noensinne kysset noen, holdt hånda til noen, hatt sex? Hatt kjæreste?

Hvis du har prøvd alt dette vet du jo ikke noe om hvor viktig det egentlig er.

Anonymkode: 1a0a8...a35

Ingen av disse tingene er spesielt viktige i det store og hele...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du noensinne kysset noen, holdt hånda til noen, hatt sex? Hatt kjæreste?

Hvis du har prøvd alt dette vet du jo ikke noe om hvor viktig det egentlig er.

Anonymkode: 1a0a8...a35

Mange ønsker seg disse tingene. Men det hjelper IKKE å bli frustrert , sint, utolmodig osv. Da mister man sjangsen på noen man i teorien hadde en sjangs med

i startfasen av dating er de små tingene så viktig. Enkelte ting som utålmodighet eller mas kan føre til at deg går fra forelska til absolutt ikke forelska 

dating og prøve å finne noen er hardt for de aller fleste. Man må faile så mange ganger før man finner noe som blir noe. Det gjelder alle, uansett utsende status og kjønn 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Flintis skrev (8 timer siden):

Jeg sa forbli et trygt menneske i all den motgangen en vanlig mann må regne med for å finne seg en helt vanlig dame og ha sex med.

Ja det er viktig å ha et liv ved siden av det konstant manglende sexlivet som en vanlig mann må leve med.

Det er ikke noe mystisk saliggjørende ved sex og forhold, men et primærbehov på linje med mat.

Hverken sex eller mat er viktig så lenge du har nok av det, har du hatt for lite noengang?

 

 

Jeg har hatt for lite av begge deler i perioder. Sex har jeg ikke hatt på syv år. Jeg kan savne det iblant, men det er fullt mulig å fylle livet med annet. Hvordan ville man ellers overlevd som munk (eller nonne)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, tarantulla said:

Det er fullt mulig å bli et trygt og solid menneske selv om du ikke har hell i kjærligheten. Jeg synes det legges for mye vekt på et eller annet mystisk saliggjørende ved sex og forhold. Jeg forstår at det er vanskelig å se om man bruker mye tid på å tenke på hvordan man skal få skaffet seg dame. En del damer vil kanskje være enig med meg i at en mann som ikke stadig er "på jakt" og bruker tiden på andre interesser, og som er avslappet og naturlig, er mer interessant enn en som er på jakt/sjekkern.

Enkelte mennesker finner seg partner sent i livet. Noen gjør det aldri. Sex er ikke så viktig som man skulle tro.

Enten om man tenker på det daglig eller aldri; vi alle er "plaget" av spørsmålet om hva som er meningen med livet.

Jeg vil si at fleste kvinner finner sin mening i livet med kjærlige barn og familie, uavhengig om de ender opp med det eller ikke. Uten å peke noen fingre: Det er nok av damer som er alene som skulle ønske de kunne skru tiden tilbake.

Så om du synes det legges for mye vekt på å finne seg en dame fra en manns opplevelse av livet, så avfeier du litt at kanskje menn også søker sin mening i livet på finne en partner og få barn og familie med? Tross alt handler det om  å etterlate sine spor etter han selv har forduftet.

Jeg er derimot 100% enig at måten vi oppnår det målet er ulike. Menn tiltrekker partnere med å ha interesser utenfor å jage damer, ironisk nok. 

Endret av umAxa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tarantulla skrev (9 minutter siden):

Jeg har hatt for lite av begge deler i perioder. Sex har jeg ikke hatt på syv år. Jeg kan savne det iblant, men det er fullt mulig å fylle livet med annet. Hvordan ville man ellers overlevd som munk (eller nonne)?

Joda om du vil så kan du leve uten sex du kan også leve uten mat om du tar det intravenøst. 

Imidlertid tar mitt syn utgangspunkt i at personer ønsker sex og at det krever utrolig stor innsats fra den vanlige mann og at personer ønsker forhold noe som krever stor innsats fra den vanlige kvinne.

Munker og nonner avler ikke barn og opprettholder ikke samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...