Gå til innhold

Menn, dere ødelegger for dere selv med inceltanker


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

Gjest brødskalle
33 minutter siden, umAxa said:

Jeg holdt på å skrive noe til deg, men endte med å slettet det.

Du sa det ganske pent selv.

Ja, jeg antar du skrev noe om at du er veldig nyansert og at jeg er for ignorant til å forstå din visdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det føles veldig bra å løsrive seg fra alle forventingene man har hatt til seg selv, som samfunnet har til deg og som andre har til deg. 

Vi mennesker er egentlig slaver av samfunnet, og vi føler oss ulykkelig når vi ikke strekker til på hva som forventes. 

Det beste er å ta alt med stoisk ro, ikke forvente noe, nyte de andre tingene livet har å by på enn menneskelige relasjoner. 

Rett og slett lære seg å ha det bra uansett hva man har eller hvor man er i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (1 time siden):

 

Nei ganske spot on egentlig.  Jeg brukte spesifikt den linjen "En mann skal være lederen i forholdet" med en fingeren opp i været for å måle litt på vindstyrken, det skal jeg innrømme. Uansett takk for at du svarte for meg, for jeg tror ærlig at det er ikke alle som er klar for å høre nyanserte perspektiver, spesielt fra en fra den andre siden av garderobe gangen.

-

Til Anno: Helt i orden, du gjør det som fungerer for deg. 

Att mannen ska lege etc er bullshit. Det er sexistiskt som faen 

Anonymkode: bb853...7d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det var heller ikke spørsmålet, men ditt scenario er i hvert fall helt urealistisk. Man skal være temmelig tafatt som eneste mann i selskap med 400 kvinner, hvis man ikke får oppmerksomhet fra en eneste en.

Anonymkode: 35cda...c94

Det er sikkert noen som prater, men jeg tror ikke det skjer så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
Just now, Flintis said:

Det er sikkert noen som prater, men jeg tror ikke det skjer så mye mer.

Et emosjonelt problem vil aldri ha en rasjonell løsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (1 minutt siden):

Det er sikkert noen som prater, men jeg tror ikke det skjer så mye mer.

Nei, da så. 
 

Anonymkode: 35cda...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten.2.0 skrev (21 minutter siden):

 

 

Osv. Du lager tenkte scenarier uten noe hold i virkeligheten og argumenterer ut fra at det er slik. 

Virkeligheten er at en gjennomsnittlig mann fint klarer å ordne seg nye partnere. Sikkert ikke så ofte som han ønsker, men han er langt fra like udugelig som du framstiller ham.

Om du ikke er villig til å legge inn arbeidet for å være attraktiv, kan du ikke klage over det faktum. Du kan heller ikke gå ut fra at andre ikke er villige til å legge inn arbeidet for å være attraktiv. En del av dette er å faktisk tåle avvisninger. Finne ens styrker og spille på dem.

Utestedet med 400 kvinner var det noen andre som fant på jeg bare sa hva jeg trodde kom til å skje.

Andre tror noe annet.

At det blir 5 sexpartnere i løpet av en 10 årsperiode er vist ikke så langt fra sannheten i følge enkelte undersøkelser.

Selvfølgelig må en prøve å være den beste versonen av seg selv.

Ja en må tåle avisningeri hopetall og det har jeg da også hevdet.

Ja en må selge det en har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (1 time siden):

Utestedet med 400 kvinner var det noen andre som fant på jeg bare sa hva jeg trodde kom til å skje.

Andre tror noe annet.

At det blir 5 sexpartnere i løpet av en 10 årsperiode er vist ikke så langt fra sannheten i følge enkelte undersøkelser.

Selvfølgelig må en prøve å være den beste versonen av seg selv.

Ja en må tåle avisningeri hopetall og det har jeg da også hevdet.

Ja en må selge det en har.

Ja, men det er jo fordi de fleste av både menn og kvinner til enhver tid er i et monogamt forhold. Da har en jo bare ny partner om det blir ny kjæreste etter eksen. 

Anonymkode: 9893a...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan menn blir bedt om å jobbe med seg selv, mens kvinner er gode nok som de er..

Anonymkode: 379c4...4fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (17 timer siden):

 

 

Osv. Du lager tenkte scenarier uten noe hold i virkeligheten og argumenterer ut fra at det er slik. 

Virkeligheten er at en gjennomsnittlig mann fint klarer å ordne seg nye partnere. Sikkert ikke så ofte som han ønsker, men han er langt fra like udugelig som du framstiller ham.

Om du ikke er villig til å legge inn arbeidet for å være attraktiv, kan du ikke klage over det faktum. Du kan heller ikke gå ut fra at andre ikke er villige til å legge inn arbeidet for å være attraktiv. En del av dette er å faktisk tåle avvisninger. Finne ens styrker og spille på dem.

https://approachanxiety.com/how-many-women-i-approach-and-my-success-rate/

Med alle mulige forbehold.

Dette er ikke grunnlaget for mitt regnestykke, skummet litt tall og han ligger vel på ca 35 kontakter for å få til en date. Han er nok veldig aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, brødskalle said:

Ja, jeg antar du skrev noe om at du er veldig nyansert og at jeg er for ignorant til å forstå din visdom

Nei, jeg tror at du er bare er ærlig når du sier at du ikke leste noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like mange single damer som menn. Det blir for enkelt å legge skylden på menn. Kvinner har like mye skyld.

Kvinner er også incels, og det er veldig liten forskjell på mannlig og kvinnelig incels. Begge har et dårlig syn på motsatt kjønn.

Hvorfor så mye fokus på menn? Hvorfor er kvinnene alltid offerene? Hører jo aldri om alle disse single kvinnene.

Anonymkode: c6348...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Rart hvordan menn blir bedt om å jobbe med seg selv, mens kvinner er gode nok som de er..

Anonymkode: 379c4...4fc

Da kan jeg fortelle deg at ca 99% av kvinner aldri tror de er gode nok som de er. At du har vrangforestillinger om noe annet, er en helt annen sak.

Anonymkode: 35cda...c94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er like mange single damer som menn. Det blir for enkelt å legge skylden på menn. Kvinner har like mye skyld.

Kvinner er også incels, og det er veldig liten forskjell på mannlig og kvinnelig incels. Begge har et dårlig syn på motsatt kjønn.

Hvorfor så mye fokus på menn? Hvorfor er kvinnene alltid offerene? Hører jo aldri om alle disse single kvinnene.

Anonymkode: c6348...4ab

Kanskje fordi de ikke skriker så høyt om hvor urettferdig livet er fordi de aldri får kuk eller kjæreste, som disse selvmedlidende incels gjør.

Anonymkode: 35cda...c94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Da kan jeg fortelle deg at ca 99% av kvinner aldri tror de er gode nok som de er. At du har vrangforestillinger om noe annet, er en helt annen sak.

Anonymkode: 35cda...c94

Så hvorfor avviser de hele tida? Null logikk der. 

Anonymkode: 2c996...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Flintis said:

Målet er at den vanlige mannen ikke gir opp og blir incell  men prøver.

Det er jeg også enig med, og vi begge har lagt våre perspektiver frem på hvordan man kan gjøre det:

Du kan hamre helsa og lommeboken din på byn i 10-15 år og få napp en sjelden gang som du sier.
Eller så kan bruke tiden din til å bygge dine kvaliteter i form av å bli en kapabel person med interesser, lidenskap, mangfold og noe du kan tilby av deg selv, romantisk, sosialt og i karrieren.

19 hours ago, Flintis said:

Jeg ønsker også at sjekking blir et tema i skolen slik at det er lov å prøve seg  men lov å avvise på en pen måte og at det ikke er verdens undergang å bli avvist.

Sjekking blir et tema på skolen?
Dette er en 100% ansvarsfraskrivelse, og det første jeg adresserte på første side av denne tråden:

On 10/19/2021 at 8:27 PM, umAxa said:

Beste medisinen mot å ende opp som en incel er å innse hvem som har ansvaret, skylden og viljen til å velge sine resulater: seg selv.

Skolen er i utgangspunktet for å utdanne deg faglig. Du selv er ansvarlig for å "utdanne" deg sosialt med å benytte dine venner, foreldre og lære av livserfaringer. Man kan ikke lese seg til å bli en god sjekker eller god avviser. Tross alt så heter ordtaket "Life is the best teacher". 
Ikke "School is the best teacher"

-

19 hours ago, Flintis said:

Ja hvor kom denne kvinnen fra, de kommer ikke boom da jeg går på tur?

Nei matten henger ikke på greip da kvinnen må komme fra et sted.

Jeg er også genuint usikker på hvor mye i detaljer det går ann å  beskrive "hvordan man finner kvinnen" som blir med deg på tur, fordi det er utallige mange måter enn bare en...

Jeg anbefaler at du spør par hvordan de møttes fordi alle eksempler er gyldige hvis de virker, som er åpenbart siden de er et par.

Arenaer for å møte kvinner? Livet i seg selv en arena, du står faktisk i en arena hele tiden om du er åpensinnet nok til å tenke utenfor bare på byn. Her fremstår du litt som en glasset-er-halvtom person fordi du ser motbakker i alle eksempler både meg, og andre du snakker med her gir deg. Ditt neste spørsmål er faktisk et veldig godt eksempel på din holding:

19 hours ago, Flintis said:

Joda du viser alternative sett  men å bli til noe i kjendis eller mesterklassen er vel å legge lista vel høyt?

Hvorfor ikke jobbe mot den beste livskvaliteten som er innenfor din rekke vidde å oppnå? Du kan selvsagt gjøre det motsatte og stå der du står nå, men da har man ikke rett til å klage heller. Og det er plenty av klaging når du snakker om tall og sjansen for ligg, uansett om det er for mannen i gata eller din personlige erfaring.

Mestringsmål er dessuten subjektivt, du kan tolke det som å oppnå kjendisstatus på verdensnivå, eller om du bare har lyst til å lære deg den ene spesifikke instrumentet til den ene sangen du liker. Eller du har alltid ønsket å kunne lage hjemmelaget pasta fra bunnen av. Hva med begge deler? Du blir fort ganske interessant som person hvis du blir dyktig i mange disipliner.

Endret av umAxa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så hvorfor avviser de hele tida? Null logikk der. 

Anonymkode: 2c996...ea4

Det gjør de jo ikke, mange er i forhold. Men du mente kanskje hvorfor de avviser deg. Det kan det jo være mange grunner til, jeg kjenner deg ikke. Men ut fra måten du skriver her inne på, så har jeg jo mine mistanker om hvorfor du blir avvist. 

Anonymkode: 35cda...c94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er like mange single damer som menn. Det blir for enkelt å legge skylden på menn. Kvinner har like mye skyld.

Kvinner er også incels, og det er veldig liten forskjell på mannlig og kvinnelig incels. Begge har et dårlig syn på motsatt kjønn.

Hvorfor så mye fokus på menn? Hvorfor er kvinnene alltid offerene? Hører jo aldri om alle disse single kvinnene.

Anonymkode: c6348...4ab

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2021/oct/18/i-feel-hurt-that-my-life-has-ended-up-here-the-women-who-are-involuntary-celibates

Anonymkode: 17333...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så hvorfor avviser de hele tida? Null logikk der. 

Anonymkode: 2c996...ea4

Fordi de kun er fornøyd med det beste. En mann kan ikke ha særlig til mangler.

Anonymkode: 379c4...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt i hodet av denne debatten. Vil du ha dame? Da må du møte dem, snakke med dem, og ta det derfra. 
 

Du kan sitte med kalkulatoren og regne på antall damer du må møte, men det fører det ikke nærmere målet ditt. Å sutre til andre ufrivillig single hjelper sikkert på humøret, men det hjelper deg ikke til å få dame, snarere tvert imot. 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...