Gå til innhold

Paradise hotell 2021, sesong 15. (høstutgaven)


Christina82

Anbefalte innlegg

Dagens episode var faktisk bra! Jeg syntes det skjedde litt mer, men merka jo at jeg ble veldig positiv av at episoden ikke sluttet mitt i parsermonien. Følte dagens episode minnet mye mer om tidligere format hvor en episode er en dag. Håper de fortsetter sånn (men tviler sterkt).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjipt at Kristine måtte dra. Ja hun er litt av ei sur kjerring :P men syntes det gjør det litt mere interessant enn når alle er bestevenner hele tia

og vendela... begynner å få avsmak på hu. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel, fra dagens episode, ikke les hvis du ikke har sett den:

Valget mellom Kristiane og Lukas ble at Kristiane måtte dra hjem. Det var ikke vanskelig å se at det ble utfallet. Når det er sagt så tror jeg Kristiane sjekker inn igjen. Hun laget liv og røre på en særegen måte, og fikk en del fokus. Hun måtte også sjekke ut på "ekstraordinær" vis, altså ikke igjennom en parsemoni, noe som jeg tror taler til en fordel for reinnsjekk. 

Lukas går sammen med Tonje bak Mathias på parsermonien. Det valget ble veldig enkelt. Paradise handler om partnerskap, og ikke vennskap, så Lukas måtte sjekke ut. Og hurra for det! Det var på tide å kvitte seg med "dødkjøtt" som ikke bidrar med noe underholdningsmessig. Gleder meg til å se utviklingen Veronica nå får som "fri fugl". Tror vi får se en helt annen Veronica!

Sesong 15 er dessverre enda enda strengere på å vise kos, intimitet, samvær osv mellom parene. Vi har hittil ikke få se et eneste glimt av noe (som jeg har fått med meg), og vet derfor ikke om det har skjedd noe mellom parene og hvor sterk parene egentlig er sammen. Vi vet ikke engang om det er romantikk mellom deltakerne. Håpløst sensurering av noe som er høyst relevant for spillet. Som jeg skrev i forrige sesong, det er ikke sexscenene jeg vil se, men et bevis for at det pågår noe ekstra eller et motbevis på at det ikke gjør det. Det trenger jo ikke være alt eller ingenting! Idiotisk.

Deilig at Paradise for engangsskyld avslutter episoden der den skal avsluttes, og vi fikk se full pakke uten cliffhangere. Det gjorde jo straks episoden mye mye mer interessant. Det som dog er rart er at det bare er tirsdag, og ukas siste episode kommer i morgen... Så da blir det vel tid for en ny cliffhanger!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

realityfire skrev (7 timer siden):

Kjipt at Kristine måtte dra. Ja hun er litt av ei sur kjerring :P men syntes det gjør det litt mere interessant enn når alle er bestevenner hele tia

og vendela... begynner å få avsmak på hu. 

Liker heller ikke Vendela. Håper hennes allianse blir kraftig svekket og at hun ryker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solstrålen. skrev (3 minutter siden):

Liker heller ikke Vendela. Håper hennes allianse blir kraftig svekket og at hun ryker. 

Jeg tror hun vil ryke kjapt. Tror de andre vil oppdage at hun spiller veldig hardt og det går nok ut over henne i starten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. For en rar dandert episode. Halve episoden handlet om Mathias' jakt etter morderen. Men det var jo ikke han som skulle være i spotlysene, så alt dette var jo irrelevant og uinteressant. Det var jo den nye detektiven og nye medhjelperen som burde vært i fokus. De ble presentert tidlig i episoden, men sjekket jo ikke inn før langt uti episoden etter at alle hadde lekt bajas.

Lyspunktet i episoden var at det var Sandra som var medhjelper og sjekket inn igjen. :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare jeg som synes Vendela er lik hun "du er stygg, du er feit"- dama (melina) i ex on the beach? 

 

Og Lukas...hba er det for en type? Ser ut som han kjeder rævva av seg, og at det er såvidt han klarer å åpne kjeften for å prate. Han gjør jo nada der inne

Endret av Enkelt&Komplisert
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (4 minutter siden):

Bare jeg som synes Vendela er lik hun "du er stygg, du er feit"- dama (melina) i ex on the beach? 

 

Og Lukas...hba er det for en type? Ser ut som han kjeder rævva av seg, og at det er såvidt han klarer å åpne kjeften for å prate. Han gjør jo nada der inne

Synes hun ligner mer på xen til Mathias som er med (han var også med på singletown

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (1 minutt siden):

Synes hun ligner mer på xen til Mathias som er med (han var også med på singletown

 

Ja der sier du også noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (22 minutter siden):

Ja der sier du også noe!

Hun var iallefall med på ex on the beach afterski i vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (7 timer siden):

Bare jeg som synes Vendela er lik hun "du er stygg, du er feit"- dama (melina) i ex on the beach? 

Ja! Jeg nevnte det for en stund tilbake her 

Amatariel skrev (På 29.9.2021 den 22.10):

Ikke tenkt på, men Vendela er jo Melinas blonde tvilling! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av uka:

Helt greit at Lukas røk ut. Sjeldent man ser noen gjøre SÅ lite av seg. Ruben ser ut som en gøyal fyr. Jeg liker Sandra, men syns det irriterende at utsjekka deltakere kommer tilbake igjen (før var det noe som kunne skje i slutten av sesongen, men kjedelig når det skjer heeele tida). 

Har absolutt ingen anelse om hvem morderen er. Men tipper kanskje Veronika. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Ja! Jeg nevnte det for en stund tilbake her 

 

Jeg har ikke tenkt på det før dagen episode, men dere har rett! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (10 timer siden):

Oppsummering av uka:

Helt greit at Lukas røk ut. Sjeldent man ser noen gjøre SÅ lite av seg. Ruben ser ut som en gøyal fyr. Jeg liker Sandra, men syns det irriterende at utsjekka deltakere kommer tilbake igjen (før var det noe som kunne skje i slutten av sesongen, men kjedelig når det skjer heeele tida). 

Har absolutt ingen anelse om hvem morderen er. Men tipper kanskje Veronika. 

Ganske sikker på at det er Tonje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu Tonje må være den mest anonyme deltakeren noensinne! ahah

Man ser jo aldri til hun, verken i sync eller ellers...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

realityfire skrev (7 timer siden):

Syntes også det er rimelig feigt og velge de 2 nyeste deltakerne og morde de..... 

Enig, det er det som gjør at jeg tror det er Tonje eller Veronica. Det er ganske åpenbart hvilken allianse morderen tilhører, og at morderen er en som ikke tør å ta sjanser. 

Da Martine Lunde var morderen for noen sesonger tilbake, så spilte hun så bra at ingen gjettet at det var henne. Hun "myrdet" personer fra sin egen allianse, til og med sin egen partner. Det var mye mer spennende å se på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse på at det er Even, jeg! Det sa jeg fra det sekundet jeg så at Lucas kunne velge en morder. Det er mulig at han har tenkt litt som Martine Lunde - at han "myrder" en av sine nærmeste for å gjøre det mindre åpenbart at det er han. 

Men, jeg kan ta feil. :ninja: Dere har mange gode poenger i at det kan være Tonje eller Veronica. Heller litt mot Veronica i så fall, i og med at hun var Lukas partner. 

Endret av Lacuna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er even eller vendela. Even fordi at han tenker at det blir for åpenbart hvis han morder kun de i den andre alliansen. Vendela fordi hun virker så laidback, går rundt å smiler å er veldig på at det er alle andre enn henne selv. Kortene til sandra sa jo en sterk og manipulerende person som har mye respekt fra andre, og kan ha humørsvingninger. Hmm blir spennende 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være ærlig og si at i går når jeg skulle se episoden så hadde jeg glemt hva som var greia. Rett og slett på grunn av de dårlige episodene som ender i "cliffhangers" jeg dessverre slutter å bry meg om etter en dag. Syns oppsettet i år er helt idiotisk. Samme med dagens episode hvor de bruker en HEL episode på vas og frem og tilbake, før den blir spennende de siste 2 minuttene og igjen ender på en "cliffhanger". Kjedelig og uengasjerende.

 

Syns også det er dumt at de har fjernet etthvert snev av sex/relasjoner i denne sesongen også. Vi trenger ikke se selve sexen, men som jeg sa forrige gang - hvem som har sex med hvem kan ha mye å si for spillet og relasjonene der inne. Som sesongen Even var med i sist hvor han og Yasmin lå sammen etter å ha spilt mot hverandre lenge, og derfor endret dynamikken seg der. Siden vi så at de lå sammen så var det naturlig for oss at den dynamikken svinget. Nå har de i tillegg innført to tomler opp for consent (bra tiltak), og da hadde de jo egentlig bare trengt å vise det for at vi skulle skjønt litt mer av dynamikken.

Jeg skal innrømme at jeg syns sex på TV er underholdende og skulle gjerne ønske vi fikk se det som skjedde, men jeg også skjønner at å vise selve sexen ikke er nødvendig. Men å vise tomlene, snakke om det i sync eller ta med at deltagerne diskuterer det (noe de garantert gjør) er faktisk veldig relevant for å forstå dynamikken i spillet.

 

Håper forøvrig at Ferdinand og Emil blir Paradise Hotell sitt første homofile par. De kler hverandre og har tydeligvis tilbrakt romantisk tid sammen på utsiden (i følge instagram)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...