Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Stor mage kan også bety mye fostervann...

Gleder meg til å høre hjertelyden jeg også.

Husker det som en fin opplevelse sist svangerskap. :wink:

Svangerskapskløe høres ikke behaglig ut.

Håper det blir kortvarig da...

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marilyn

ok, fortalte på jobb at jeg hadde bekkenløsning, ledelsen såg selvfølgelig mest bekymret på sine vegne ut og sa igjen at jeg burde gjøre sånt på fridagen min da jeg ba om fri fra klokken 13.30 i dag. (jobber i en annen by enn der lege og der jeg bor).. Skjønner jo det da. Unødvendig å si det. føler meg som den unnasluntrern.. dårlig samvittighet. og det er jo egentlig unødvendig. Iallefall kom jeg meg til lege og fikk dette henvisningsarket til fysioterapeut. Han spurte om jeg ville ha sykemelding til feks halv stilling. Det HAR JEG IHVERTFALL ikke samvittighet til,, dessuten er jeg flink til å bite sammen tennene og stå på litt til ( :x duste -meg).. så..

marilyn 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

he he..

Vi har bestemt oss for navn hvis det blir jente.!!!

det kom plutselig over oss og vi bestemte oss der og da. Vi var begge veldig enige. Nå håper jeg nesten det blir jente pga at vi er så fornøyde med jentenavnet vårt!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

eeeh, litt pinglete,,, tror ikke jeg vil si det,, er jeg paranoid nå??

altså fordi da blir jeg så lett "gjennkjennbar" i tilfelle noen kjenninger stikker innom kvinneguiden? Ikke for å være "interesting" og kvalm jeg holder det tilbake, men for anonymiteten si skyld...

Litt dumt det der... :(

Drar nå til utlandet ¨på påskeferie ! hurra :briller:

Kommer hjem om en uke. forhåpentlig med bekkenet der det skal være og mindre utslett.

GOD PÅSKE :P

Marilyn 17+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest marilyn

eeeendelig hjemme igjen. Hadde en fiiin ferie, men hjemme best!!!

Er rå lei røyk fulle cafeer og rsetauranter. Har lyst til å hjem å være sunn!

Gleda meg veldig til å lese hvordan det gikk med Klips.. Det så ut til å være tøft nok det basketaket (gisp) velger å ikke tenke på deeeeet riktig enda nei.. Nok å bekymre seg over!!

Magen har ikke vokst riktig så mye den siste uken.. Før nå har magen nesten vokst " så man kan se det"... Men det har roa seg litt den siste uken. kanskje like bra men jeg blir no litt urolig av det og jeg da..

I morgen skal jeg på ultralyd.. angst og glede om hverandre..

hva om noe er galt??? hva slags kjønn er det? hvor mange er det? (he he)

hvorfor kjenner jeg så lite bevegelse?? jeg kjente jo det for 2 uker siden???!?!

sukk.. gleder meg til å få det overstått.

jeg er kjempe nervøs.

marilyn 18+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marilyn

Hurra :D :D :D

jeg var så nervøs at jeg trodde jeg skulle døøø. var på do 4 ganger før jeg kom meg inn på ultralyd!!

Det er ei jente!!! :hjerter:

Hun sparka og rulla og sprikte med både fingrer og tær mens vi så henne. Og lå å strakk på pekefingeren og tok på veggene rundt seg.. Og mens ho rulla sånn værst kjentes det ut som om jeg hadde luft i magen... så det er jammen ikke lett å skjelne baby fra gass!! :ler:

Alt så fint ut, lårbein, hjerte, nyrer og hodet... Må si at ansiktet ikke var så pent enda.. Det minna litt om et litt ondskapsfullt grin,, men sånn ser vel vi ut og om vi skal se oss selv på ultralyd...

Jeg fikk ny termin...

ny termindato er 28 september...

faretruende nær mannens bursdag... Det falt ikke helt i god smak.. Er nok redd for at det ikke skal bli to kaker, men en felles. :ler:

mannen var helt svett i hendene mens vi var der... og det virker som om han har forstått det mye mer nå.. Han har faktisk snakket masse om det....

det var herlig.. jeg har sveva på jobb i hele dag.. Har ikke fått gjort noe fornuftig. Bare sulla rundt.. Vel det må være lov. det er jo ikke hver dag man opplever slikt! I følge termindatoen min har jeg altså ikke kommet lengre enn uke 17.. ja ja..

o`lykke!!!!!

marilyn 17+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Hurra... hun sparket i natt. På ordentlig.. Ikke bare sånn, romling og dytting og snuing... Men et ordentlig SPARK!!!! :hoppe:

jeg er så glad jeg er så glad jeg er så glad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

jeg er så sliten at jeg har lysst til å grine... litt plaga med hoftene nå. sukk :evil:

var til fysioterapeut i går... vet ikke helt hva jeg skal synes om det jeg. Det var døds vondt! (med vondt skal vondt fordrives???)

Han sa jeg har bekken låsning, og dermed bruker jeg musklene feil, blir feil belastning, og musklene begynner å krangle=vondt!!!

Fikk noen øvelser jeg skal gjøre,, (vondt) og så trykka , hala og dro han litt i meg, og ville veldig veldig gjerne drive på å borre fingrene inn på det ømmeste punktet (???), så når jeg gikk derifra hadde jeg vondere enn noen gang,, håper han vet hva han gjør! :o

Vet ikke om jeg kan si at akkurat det ble så mye bedre etter de første 3 månedene.. synes jeg er konstant sliten jeg... Det er litt vanskelig på jobb. Vil ikke syte og bære meg, og presser meg derfor litt. Resultatet er jo at jeg er dødssliten når jeg kommer hjem. Det dumme er jo at jeg har på følelsen at dette går jo ikke evig, så plutselig kommer jeg å vifter med sykemelding foran nesa på folk, og så har ingen kanskje engang oppdaga et jeg har vondt en gang... (dermed skjønner de ikke hvorfor jeg behøver sykemelding, og blir sure, og jeg får stempelet som ho unnasluntrern..)... Sjefens kommentar til graviditet synger jo i ørene: "graviditet er jo ikke noen sykdom",, vel, noenganger må jeg jo innrømme at jeg er mer shabby som gravid enn til vanlig??? Er ikke det normalt da???

Det er vanskelig å porsjonere ut til kolleger om helsa synes jeg.. vil jo ikke syte, men det blir litt feil om alle tror at alt er esse bra og.. selv hater jeg folk som bare snakker om den skrantende helsa si, så det er nok derfor jeg er litt tilbakeholden med slikt snakk..

Marilyn 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og takk for hilsen :D

Synd med bekkenlåsningen, men det hjelper nok å få behandling skal du se.

Jeg har også vært til UL, og venter også en jente. Fikk også forskjøvet terminen som nå er 24 sept.

Hvordan det står til med helsen din, og hvorfor du evt har sykemeld, skal folk drite i, ikke skjefen en gang har rett til å vite hvorfor. Så føler du for å sykemelde deg litt, så gjør det.

Jeg har 50% sykemeld, og det fungerer helt torr for meg.

Ha det fortsatt bra

hilsen

Håper 18+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Graviditer ER ikke sykdom men kan FØRE til sykdom og vondter !

Hærregud, menn skulle prøvd å være gravide, de hadde klart seg til de var seks uker på vei dersom de IKKE var plaget av kvalme. Dersom kvlmen var nærværende hadde de klart seg en uke etter befruktning.

Jeg skjønner godt at du stresser over andres meninger, det gjør jeg selv også innimellom. ( Helt til jeg tar meg sammen og tenker at mitt liv, ja det skal andre DRITE i å ha negative meninger om )

Dersom du føler deg dårlig og ikke klarer å yte det du skal på jobb, må det vel være bedre for jobben å ta inn en vikar som kan yte det de krever ?

Hisser meg opp på dine vegne jeg ! ( Godt å hisse seg opp en gang i blant, selv om det ikke er for en selv... )

Klemmer og ta godt vare på deg selv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Takk håper og hilde ks..

jeg vet man skal drite i hva andre synes når det gjelder sånt. Men vil vel så gjerne være en "super-gravid" som var såååå flink... Sjefen min er en dame, en super sjef og sikkert en super gravid. Hun jobber natt og dag, og krever at alle andre og skal yte det samme. Selv var hun ikke borte en time av arbeidsdagen sin i de tre svangerskapene sine, kunne hun fortelle. blææææææææh.

I dag er det søndag og jeg er døds-sliten. Håper det er bedre i morgen.

Marilyn 18+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Noen er sengeliggende hele svangeskapet...

Noen jobber til fostervannet går...

Men det er ikke likt for alle...

Det er DU som er ekspert på DIN kropp...

Hva andre mener og synser: :evil:

Grattis med jenten forresten... :P

Gleder meg til ultralyden jeg også.

Min søster og du har samme termindato - men hun skal ha planlagt keisersnitt i midten av august fordi kroppen hennes ikke tåler et fullendt svangerskap...

Husker det med sparkingen:

Jeg elsket å bade i badekaret...

Senere fikk jeg vite at det var nærmest barnemishandling å bade i for varmt vann... :oops:

Magen beveget seg i alle retninger... :ler:

Ønsker deg riktig god bedring.

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Våknet i morges og følte meg skikkelig uggen. vondt her og der, men jeg tenkte jeg måtte bare ha meg på jobb. (tulling),

var der til 12 og dro deretter hjem. :cry:

jeg har null og nix av motivasjon for tiden....Er paranoid i forhold til "har jeg vondt eller har jeg det ikke? er jeg bare jobb lei og lat? jeg har jo ikke såååå vondt, kan godt presse meg litt mer jeg.... stønn..

sov tre timer på sofaen når jeg kom hjem. Og fikk bare vondere og vondere i bekkenet...

Det er så rart å ikke være på jobb, for jeg føler meg jo mest "frisk" egentlig (sååå dårlig samvittighet),, jeg har verken feber, oppkast eller no synlig grunn til åvære hjemme... Nå har jeg hatt familien min på besøk, laga vaffler til de, og satt i sofaen og jabba i 3 timer, føler meg ikke det minste syk så lenge jeg er hjemme og har sofaen i rekkevidde.

dette er virkelig vanskelig å innstille seg på for meg...

Dette sliter på meg, og jeg er livredd for å få mye/noe som helst fravær fordi jeg bare er vikar og går på tre måneders kontrakter...

Men jeg må nok lære meg å gi F.. snart...

Men ellers har jeg det bra...

(helt sant),,

magen vokser(herlig)

og jeg har :oops: oppdaget at jeg har sannsynligvis missforstått litt,, jeg trodde hard-magen min var babyen som flyttet på seg og kom å la seg ytters(eeeeh).. men det virker kanskje mer som (herregud hva heter det igjen.)) sånne kramper i magen... (???blackout??)

men jeg har kjent tre små spark den siste uken. Men de er pittesmå, og det har ikke klaffet slik at mannen min har kjent de desverre.

Men i det siste HURRA__KYNNERE heter det jo.. vel , ja i det siste har jeg hattt så mye kjynnere at jeg kan ikke forstå at babyen får til å sparke gjennom den konstant steinharde magen min.... det bekymrer meg kanskje litt at jeg har så mye kynnere... Jeg synes heller ikke det romstreres så ofte der nede desverre. men jeg trøster meg med at på ultralyd så jeg jo hvor mye hun sprella, men likevel kjente jeg det ikke....

Og jeg tror jordmora sa at i uke 20-21 burde man begynne å kjenne det hver dag.. hvis ikke kunne det være tegn på at ting ikke var helt bra...

Stemmer det eller?

Jeg har jo en generell følelse av at dette kommer til å gå veldig bra, så jeg er ikke sånn hysterisk bekymret.. bare ørlite grann...

marilyn 18+5

ps.1000 takk for hilsener Maya Håper og Hilde Ks

dere er så flinke til å skrive i boken min.. Jeg rekker ikke skrive så mye i deres, men jeg leser i bøkene deres regelmessig for å holde meg oppdatert.. jeg synes bare det er litt vanskelig å skrive for å skrive... Samtidig har det sikkert vært hyggelig for dere å vite at jeg er innom innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Marilyn!!

Gratulerer så masse med at du venter en jente!! Jeg også håper på det! Og så så langt på vei du er kommet! Kjempegøy!

Håper du slipper å slite for masse med bekkenlåsning, og husk; det er lov å være sliten og trøtt og lei og alt det der når man er gravid. Så får sjefer være sjefer og være så domme de bare vil... :ler:

Klem fra Magnhild og Knerten

12+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synd å høre at du har så store problemer på jobben din når det gjelder det å bli sykemeldt.... Jeg har begynnende bekkenløsning og har problemer med å sitte over lenger tid. Har derfor blitt sykemeldt 50%, og har INGEN problemer med å få forståelse for dette på jobb, heldigvis.

Det er også mange plager og vondter som ikke nødvendigvis vises utenpå hele tiden for andre, så derfor har ingen noe med å i det hele tatt bry seg om hvorfor du er sykemeldt.

Stå på, og lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

oh la la...

Dro altså hjem fra jobb i går litt tidligere.. I dag skulle jeg til fysioterapeut..

Men først besvimte jeg nesten og spydde et par ganger, men greide å krøke meg til fysioterapeuten, og hadde drit vondt i bena..

Han konstaterte at øvelsene og massasjen hans gjør at bekkenlåsningen ikke er så "låst" lenger og dermed åpner seg litt og ondte og stivheten flytter litt på seg. (helt normalt i følge han), vel, men jeg har heller ikke vært flink nok til å roe ned og han mente at det at jeg spydde og nesten besvimte i morges var en stress reaksjon, så jeg ble anmodet om å ha meg til lege for å sykemelde meg. Han anbefalte aktiv sykemelding. Okay, ringte doktor og kom faktisk inn et kvarter senere(wow),

og sa at jeg hadde blitt litt værre i ryggen, så han momlet nesten "hva sa jeg" og skrev ut 100% sykemelding ut MAI :o :o :o

Jeg leste feil og trodde det stod ut APRIL, og sa "ja ja jeg er kanskje bedre til mandag", og da så han veldig oppgitt ut og sa at fra nå av skulle jeg værsågod få sitte på rompa mi og ikke gjøre noe som helst ut mai.

Jeg prøvde å si at jeg føler meg ikke sååå dårlig,, og da sa han at det ikke var aktuelt å ringe han for å be om å komme tilbake til jobb før mai er gått... :o øh,okay...

Litt deilig og egentlig.. nå kan jeg skylde på doktoren som ikke vil la meg jobbe... Jeg er litt i sjokk og da.. Hjemme i en heeel måned?? Hva F. skal jeg finne på.?? Jeg har vært super stresset i dag pga dette... :ler: antar det er temmelig tullete ja...

Litt angst når jeg ringte jobb og sa fra.... De tok det fint, og ga meg en hyggelig hilsen. takk og pris.. Men sjefen sa at "jeg synes du sa du hadde blitt bedre jeg?!" hæææ, det nekter jeg å tro at jeg har vært i nærheten av å si?? jeg prøver nok å leke "den super gravide damen som det ikke feiler noen ting", men det har jeg ihvertfall ikke sagt!!! :hoho:

Marilyn ( i myyyyye bedre humør nå!!!)

Forresten : er det flere som er uenige i terminen de fikk på ultralyd??

de sier den 28 men jeg mener hardnakket at det er den 20 september som det først ble sagt... hø! I følge de er jeg i uke 18+6 men jeg tror kanskje det er mer 19+6 ?? Jeg kjenner kroppen min ganske godt og vet utrolig godt når "underet" skjedde... Og hvorfor baby da ikke er større en det de sier, det vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Marilyn!

Ikke bekymre deg for hva du skal finne på i dagene fremover; det kommer sikkert etter hvert :wink: Det er vel alltids noe å gjøre...

Bra at du er i bedre humør ihverfall!

Synes det ser ut som at det er mange som sliter med bekkenløsning her på kg. Er det virkelig såå vanlig, eller er det bare typisk kg'ere :ler:

Lykke til med fridagene! (psst...det blir mere tid på nettet)!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Godt med sykemelding.

Ta godt vare på deg selv.

Jeg lurer av og til hvor nøyaktig denne ultralydterminen er jeg...

Med min gutt ville de gi meg ul. termin 28.november.

Jeg sa at det var umulig siden jeg ikke var hjemme på 2 mnd da jeg jobbet på båt...

Motvillig gav de meg samme som menstermin - 7.desember...

Da gutten ble født - 23.desember var han 38,5 cm i hodeomkrets.

Jeg tror at det er grunnen til at de blingser med termindato: hodemålet...

Min søster har fått forskjøvet ul termin med 1-2 uker - men født på menstermin alle tre gangene.

Alle tre har vært små i hodet... :wink:

Vet ikke om dette stemmer for alle, men det er iallefall min lille teori.

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...