Gå til innhold

marilyn hopper ut i det.


Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Vil jo da selvfølgelig anbefale deg å bestille over nett. Det er den dyreste som er på markedet omtrent, men du sparer masse på å kjøpe over nett. JEg tror at det er ca 4000 kr med alt (stelleveske, hjul, bag, og ja you name it). Vi skal ikke ha softbagen, men skal bruke voksipose med bunn i stedet... De har levering på mellom 5-7 uker, og det er billig transport, og barnevogner er tollfritt i Norge nå, så der sparer man litt også...

Lykke til!

KLem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

:-? Ikke skriv med gul... :-?

Pyton å lese et helt innlegg... :wink:

Har du bestemt deg for vogn nå da?

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bare overtar boken din jeg...

Jeg har ikke selv bestilt enda, men skal gjøre det. Det er flere på snartmamma.com som har bestilt og fått vognen, så de er flinke og greie der. Det som er med garanti og sånt noe det mister man. Men vi har bestemt at når det blir såååå mye billigere så bestiller vi der og håper på det beste. De er jo veldig bra de vognene så det skal jo gå greit sånn egentlig. Ellers så er jo merket veldig vanlig her i landet slikat det å få ekstra deler ikke skal være noe problem.

Når det gjelder pris så har jeg satt opp et regnestykke til deg over det vi skal ha.

*Vogn: 289 euro

*Hjul: 49.90 euro

*Seteforlenger: 26.50

*Luftpumpe: 9.00

*Vindtrekk: 22.00

*insektstrekk: 5.95

Dette er det vi vet vi skal ha og det kommer på 3218.80 norkse kroner.

I tillegg så har du stelle bagen til 55.90 euro = 447.2 Nok

Og bag til vognen på 99.00 euro = ca 800 kroner

Alle disse prisene er inkludert 16% moms. De tar man vekk og plusser på 24%moms. Så det blir ikke så masse.

3218 nok med 16% blir 3351 nok med 24%.

Med ALT så blir det 4761 med 24% moms.

Transport for 558 euro er 15 euro, og tollen er gratis inn til Norge.

Ellers så fant jeg dette på nett:

Warranty informations

All business and warranty under german law only !

You have 24 month warranty, if no otherwise is declared in the article description.

In an warranty case contact us, because we're the only one who is resposible for your warranty reparation. The further handling depends on the defect you have. The cost for sending parts or new product will be payed by us, if it's an warranty occasion. For details contact our customer support.

Så du har et år med garanti på deler i alle fall...

Håper dette har gjort deg litt klokere. Og som sagt, vi kommer til å bestille gjennom disse siden det erså mye billigere. Så tar vi sjansen på at det går greit! :ler:

Lykke til!!

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

ja jeg har virkelig lysst på den teutonian y2k/techno line.. må bare finne ut hvor mye det koster med toll nå da.. det sies jo det er litt risky å kjøpe ting over nett, eller er jeg overhysterisk nå.. det blir jo rundt en 5000 kroner for alt,, og jeg har ikke råd til å få no trøbbel med det!!

hmmm. interessant i allefall...

Marilyn29!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 1.juli 2002 (mener jeg det var) så ble barnevogner tollfritt inn til Norge. Men rin gog spør du bare for sikkerthetsskyld. Hvis ikke den er tollfri så blir det jo ikke billig lengre...

Men tenk på det i alle fall... Hvilken farge vil du ha?? Den blå er kjempepops å den vil ikke jeg ha... Kanskje beige eller rød. Heller mest mot rød...

Klem Magnhild :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

jepp.. da bestiller vi.. vi skal ha den mest nøytrale fargen,,, den gul beige,, eller hva man skal kalle det... Enig.. synes blå var litt kjedelig.Og ser for meg at den blir fort solbleiket..

Ringte tollen og de sa at det var ikke no toll å betale nei, det eneste vi må betale er 24% moms for sum og frakt,, med alt vi skal ha koster den da 4800 kroner,, med masse ekstrautstyr som vi ikke får med i norge..

nå krysser vi bare fingrene for at det går bra..

ellers.. reiser vi på hytta i dag.. blir borte i ca 3 uker. kommer tilbake rundt den 20 juli.

Ha en fin sommer!!

Marilyn 29+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GOD FERIE!!!

Vi skal ha rød vi tror jeg. Har ikke sett den noe sted i det hele tatt...

Liker å ha en som ikke alle andre har. Den beige er andrevalg, kan være at det blir den litt etterhvert!

Kos deg på hytten!

Klem fra Magnhild :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest marilyn

tilbake fra ferie.. litt før enn beregnet.... ble oppspist av klegg på hytta så vi kom hjem 4-5 dager før... til hva??

siiiiinsyk varme.... jeg holder på å dø!! plutselig får jeg hovne bein og føler meg som jeg er 99 år gammel... håper det blir bedre i mårra...

gjeeeeesp. sukkk, ååååh, urk..æææh, pust pes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg som har klart å bestemme deg for vogn :-?

Blir aldri enig med meg selv jeg.......

Vi har kikket en del, men blir bare veldig forvirret.

Lykke til med vognkjøpet ihvertfall :D

Klem fra Wit 24+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Du må regne med at det vil lekke litt melk fra brystene dine før fødselen, men det er individuelt når det begynner. På denne måten gjør brystene dine seg klare til melkeproduksjon i full skala. Lekker du mye kan det hjelpe med ammeinnlegg, men gjør ingen ting for å stimulere produksjonen ved å dra i vortene eller slikt, da blir det bare verre. Mange lekker litt hvis de hører babygråt eller står i en butikk og ser på babyutstyr eller rett og slett bare tenker på den lille nyskapningen som befinner seg inni magen din!

Babyen er 38,5 cm lang og omtrent 1400 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

jepp, wit ,, vi bare tok en sjefsavgjørelse... gudene må egentlig vite hva det er man trenger til barn nr 1.. må bare prøve og håpe at det klaffer.

jeg er endelig tilbake fra hytte ferie.. bekkenløsningen har blitt noe værre i det siste. det er sikkert tyngden som trykker særlig i lysken i venstrefoten..

Jeg peser ganske mye hvis jeg rører meg og synes denne varmen er god men slitsom!!!,,, jeg trodde og følte meg ganske stor jeg men de siste dagene har vi vært på badestranden og der har det vært andre gravide i bikini og øynene til både meg og mannen holder på å ploppe ut for "skal jeg bli såååååå stoooooor??????!".. jeg gruer meg ,, det må jeg si .. det ser ikke godt ut.. Men de ser veldig lette ut i kroppen og selv føler jeg meg så TUNG!!! allerede.. men det er vel bekkenløsningen... hjelpe meg hvordan skal dette bli??

I alllefall, synes jeg det er veldig koselig at babyen sparker ganske mye nå...i flere timer i strekk ligger den å "pludrer"... Jeg har ikke hatt så mye aktivitet før uke 28-29 egentlig så det har nesten vært vanskelig å følge med på "ståa"....

Vel vel..

back in business altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

tralla la.. i dag skal jeg ut å handle pappesker til forestående flytting.. det er mitt bidrag til den store flytte-sjauen.

dessuten skal jeg på sykehuset å besøke en venninne som er i uke 34 nå,, vannet gikk i uke 32... gisp.. uten at de egentlig vet hvorfor.. uff...

men de sier i allefall at alt skal gå bra med babyen hennes om den kommer allerede nå....

akk ja... man skal ikke føle seg for trygg....

Marilyn 31+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

ja ja.. lange dager for tiden.. alle er jo bortreist på ferie, bare jeg som er hjemme.. I går pakket jeg koppeskapet,, i dag kanskje cdèr for tur.

har dessuten tenkt meg på biblioteket.. finne meg en fin bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

Ser at vi har det omtrent likens om dagene. Her sitter jeg alene, alle er på ferie. Jeg skal pakke ned leiligheten, for vi skal flytte.

Eneste forskjell er vel at du har ditt gull på innsiden, mens jeg har mitt turbotroll på utsiden. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

UKE 32: Oljebad mot svangerskapskløe

Nå har babyen din blitt ca 40cm lang og veier ca 1500g. Babyens hud er rosa og begynner å bli glattere fordi underhudsfettet har begynt å komme. Pupillene reagerer på lys og babyen merker hvis det kommer sollys på mors mage.

Nå når livmoren din midt mellom navlen og brystbenet.

vangerskapskløe er en ikke så vanlig plage, men plagsom. Man vet ikke hva det kommer av, men at man på noen kan finne forhøyede leverfunksjonsprøver

På nuværende tidspunkt har du formentlig taget mellem 9 og 12½ kilo på.

Drik meget vand for at forhindre forstoppelse.

Spis mange små måltider for at undgå halsbrand og dårlig fordøjelse.

Alle barnets 5 sanser fungerer.

Dit barn producerer flere fedtceller, men dets fedtdepoter er endnu ikke tilstrækkelige til at kunne holde varmen.

selvom barnet bliver tykkere, ser kroppen og lemmerne stadig tynde og skrøbelige ud.

Hvis barnet bliver født på nuværende tidspunkt, kan det være nødvendigt at lægge det i kuvøse. Men bare rolig: Langt de fleste børn født på dette tidspunkt overlever med lidt hjælp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Akkurat I DAG er det ok å være gravid igjen.. herlig å kjenne det sparke,, selv om det er som å få støt når hun sparker mot ribbena mine på høyresiden.. det er liksom der hun holder mest til.. en sjelden gang på venstre siden..

Heldigvis har jeg ikke hatt mer svangerskapskløe.. det vær ekkelt å ha det i begynnelsen.. huden ble tørr og fæl..

Jeg merker at magen trenger ro og godt kosthold hvis den skal fungere. sitter mye på do for tiden ja... Har noe kramper i leggene, og har fått noen sånne brune flekker i huden som man sier at gravide lett får når de soler seg.. ..

På hytta spiste vi endel sene måltider, (det var stort sett det vi gjorde i år-spiste),, og da var jeg plaget med sure oppstøt når jeg la meg.. Men nå er hverdagen litt mer på plass igjen og jeg spiser ikke etter klokka 18.00( bare frukt og sunne ting da), og nå er jeg ikke plaget med det i det hele tatt..

Nå har vi fått pakket masse.. Ikke så veldig trivelig å bo her egentlig nei.. esker poser og rot over alt.. FLytter vel ut på mandag... blir da på loffen rundt om kring til litt utpå september...urk.. ja ja..

gleder meg SÅNNNNN til å få ny huset i orden.. men det skal jo males litt og sånn så jeg burde vel ikke flytte rett inn i malingslukten,, skal derfor drøyen litt før jeg flytter dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marilyn

Stønn,, det er virkelig opp og ned å være gravid ja... fra i 5 tiden i går ble det nemlig så stille... veeeeldgi stille, og jeg spiste is og drakk iskaffe(99%sukker) og fortsatt veeeldig stille... og stille i hele natt, og i morges.. i dag rører det seg litt igjen,,, kanskej hun bare hviler ut etter en energisk dag i går?? greit å skrive dagbok i allefall for det første jeg tenkte når jeg las over gårsdagen var"ojj, det hadde jeg glemt!"...

Jeg er verdens mest paniske gravide..

I tillegg har jeg en mann som er enda mer panisk, for etter iskaffen i går spurte han "ja nå sparker hun sikkert masse" og da jeg svarte "eeeh, nei" så ble han helt bleik...

Dessuten hadde vi en major discussion i går om hvoooor vi skal bo mens vi venter på å ta over leiligheten vår.. vi flytter jo ut herfra på mandag og får ikke ny huset før 1 september... jeg hadde sett for meg å dra på en besøksrunde til slekt og venner ( og kose meg litt med neglisjerte besøk jeg aldri har hatt nok tid til)men det gidder ikke han, og han vil bo til en gammel slektning, i disse 5-6 ukene.. (jooooda, greit nok men jeg synes det høres så kjeeedelig ut) og han blånekter på at vi skal sove hver for oss, og vil helst sitte oppå meg og ta pulsen min og sjekke fosterbevegelsen min hvert andre minutt....

joda jeg burde vel være smigret for at han følger med oss,,, men at jeg ikke skal "ha lov" til å være litt rundt om kring(han mener det er for slitsomt for meg :roll: ).... stønn,,, så istedet for å gjøre mitt beste for at disse husløse ukene skal gå fortest mulig så skal jeg sitte på silkepute, og tvinne tommeltotter...... brumle brumle...

måtte bare få ut litt gnufs.!!!

Marilyn 32+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

psyken min har visst begynnt å forberede seg til det å føde.. den tumler i allefall rundt det i søvne... i drømmen føder jeg aldri med smerte, men det er veldig tungt og masse arbeid... jeg er ofte overlatt til meg selv, enten pga udugelige uintereesserte leger, eller fordi jeg tilfeldigvis er alene der og da... jeg er heltinnen som må løse dette alene liksom..

I natt var det to mareritt aktige drømmer om det.. husker best den ene...

jeg var på ferie i usa og måtte føde fortidlig.. det var no forsikringsgreier så de i usa (legene) ville ikke at jeg skulle føde der, så de sendte meg hjem i fly..på båre... Jeg fikk ikke ha med lege eller jordmor, til tross for at fødselen så smått hadde begynnt da vi tok av...

Underveis ble flyet kapret av en gjeng som mente at ved å voldta små barn så ble de kurert for aids.... :o så jeg tenkte at jeg måtte ikke føde før vi var framme dit de hadde tenkt å ta flyet... .. Mannen fikk ikke sitte ved siden av meg i båra,, han ble beordret lenger bak og kunne bare se meg fra avstand, kunne ikke hjelpe meg, bare satt der og sendte meg fortvilte blikk...... usj og æsj for en fæl drøm!!!!!

jeg våknet før det egentlig skjedde noe mer,, heldigvis..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

Dagene flyr.. uke 33 allerede.. i går kveld stod jeg å så meg selv i speilet og prøvde å ta tak i litt hud på magen min.. ganske vanskelig.. det begynner å bli rimelig stramt nå! (usj håååper jeg slipper strekkmerker!!!)

Hun sparker veldig hardt nå når hun først holder på. og jeg har ikke så mye plass i magen lenger. Har litt kramper i den ene leggen.. .. Vekta har stagnert har ikke gått opp mange 100 grammene den siste måneden, men jordmor sa at det spiller ingen rolle så lenge magen vokser.. og det gjør den sikkert og visst!

I det jeg tenkte på strekkmerker i går kveld så fikk jeg et lite sjokk..ups: strekkmerker=ojjj jeg skal visst ha baby om 7 uker=GISP!!!!

plutselig kjente jeg meg helt matt, og begynnte å tenke på alt jeg ikke har av baby utstyr og sånnt.. Den neste måneden har jeg jo faktisk ikke no sted å bo en gang...HJEEEELP :o .panikk i leiren!

SÅ for å føle at jeg tar ansvar løp jeg og kjøpte et gravide bilbelte i dag.. Hadde tenkt at jeg trenger det sikkert ikke, kjører veldig lite og det er sikkert bare sånn:" et av 1000 ting man mååååha=tull" ting. Men faktsik så var den kjempe god.. jeg greide ikke å presse bilbelte like langt ned selv!! Så jeg er glad jeg gikk til anskaffelse av det!!

Vel, for tiden bor jeg til mamma, de er på ferie, hun har verdens tregeste data maskin så jeg får se hvor mye jeg får til å skrive framover,, men skal oppdatere det viktigste,, det blir jo sikkert artig å ha til senere. Kanskje jeg kan gi den i gave til jenta når hun selv er gravid?? og da er det jo dumt å gi seg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...